8 ترفند برای بالا بردن کیفیت بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی
دو شنبه 3 شهريور 1399 ساعت 9:42 | بازدید : 168 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

8 کاری که شرکت ها می توانند برای بالا بردن کیفیت بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی انجام دهند!

 

این روزها موضوع بازاریابی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که افرادی که می خواهند کارآفرین شوند و برای خودشان یک تجارتی ایجاد کنند باید به آن توجه داشته باشند. بازاریابی کردن موضوعی بسیار مهم است که شرکتی که نتواند این کار را انجام دهد در حقیقت بازنده است! به این دلیل که شرکتی که نتواند فرآورده هایی که تولید می کند و یا خدماتی که ارایه می دهد را به خوبی مورد بازاریابی قرار دهد در حقیقت در این بازی بین شرکت های مختلف شکست می خورد!

برای بازاریابی کردن شیوه های مختلفی وجود دارد و شرکت های مختلف برای اینکه بازاریابی کنند رویکردهای مختلفی را مورد استفاده قرار می دهند. یکی از مهم ترین شیوه های بازاریابی که این روزها شرکت ها خیلی از آن استفاده می کنند؛ شیوه بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد. در بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی، شما از یکی از پلتفرم های شبکه های اجتماعی (مانند اینستاگرام و یا فیسبوک و غیره) استفاده می کنید تا با استفاده از این پلتفرم ها بتوانید کار بازاریابی را انجام دهید. با استفاده از این پلتفرم ها شما می توانید فرآورده ها و یا خدمات خودتان را تبلیغ کنید. بنابراین خیلی مهم است که بدانید که چگونه با استفاده از شبکه های اجتماعی یک بازاریابی موفق داشته باشید. در این پست قصد داریم تا شما را با 8 ترفند برای اینکه کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را بهتر انجام دهید آشنا کنیم:

1) پلتفرم مناسب را با دقت انتخاب کنید.

خیلی مهم است که شما بدانید که می خواهید از کدامیک از شبکه های اجتماعی برای انجام کار بازاریابی استفاده کنید. البته ممکن است فکر کنید که برای این کار می توانید از تمام شبکه های اجتماعی استفاده کنید. به عنوان مثال ممکن است بگویید که هم از توییتر و هم از اینستاگرام و م از فیسبوک و غیره استفاده می کنم. اما در حقیقت بهتر است برای اینکه این کار را بهتر انجام دهید، بر روی یکی از این شبکه های اجتماعی تمرکز بیشتری داشته باشید. به عنوان مثال در صورتی که از تمام این شبکه های اجتماعی استفاده می کنید بهتر است بیشتر تمرکز خودتان را بر روی کار کردن با یکی از این شبکه های اجتماعی بگذارید. به عنوان مثال، تنها بر روی اینستاگرام تمرکز کنید. البته این موضوع به این معنی نیست که کار کردن با شبکه های اجتماعی دیگر (مانند فیسبوک و یا توییتر و غیره) را فراموش کنید بلکه منظور این است که بهتر است که بیشتر تمرکزتان را بر روی یکی از این شبکه های اجتماعی بگذارید.

2) برای خودتان هدف تعیین کنید.

قبل از اینکه وقتتان را برای بازاریابی کردن با استفاده از شبکه های اجتماعی بگذارید؛ باید برای خودتان هدف تعیین کنید. هدف داشتن یکی از مهم ترین نکته هایی است که به هنگام بازاریابی کردن با استفاده از شبکه های اجتاعی باید در نظر داشته باشید. در صورتی که هدف داشته باشید کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی برای شما آسان تر می شود. اما در صورتی که بدون این که هدفی داشته باشید بخواهید به کار خود ادامه دهید؛ نمی توانید آن گونه که باید و شاید از پس کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی برآیید.

بنابراین هدف داشتن یکی از مهم ترین بخش هایی است که باید به آن توجه کنید که این اهداف می توانند شامل اهداف طولانی مدت و اهداف کوتاه مدت شوند. اهداف طولانی مدت شامل برنامه ریزی هایی هستند که شما در طول دوره های مختلف طولانی مدت برای خودتان انجام می دهید و اهداف کوتاه مدت هم شامل هدف هایی هستند که شما از پیاده سازی استراتژی های کوتاه مدت و گذرا دارید و می خواهید از انجام این استراتژی ها نتیجه های مطلوب را بگیرید.

3) بدون وقفه پست بگذارید.

یکی از مهم ترین کلیدهای موفقیت در بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی این است که شما پیوسته پست بگذارید. در صورتی که شما برای پست هایی که می گذارید یک برنامه ریزی منظمی نداشته باشید نمی توانید اعتماد مخاطبین خودتان را جلب کنید بنابراین نمی توانید کاری کنید که آنها مشتری شما شوند. اما اگر برای پست گذاشتن یک برنامه ریزی مشخصی داشته باشید؛ می توانید توجه مخاطبین زیادی را به خودتان جلب کنید. به عنوان مثال فرض کنید که شما می خواهید در اینستاگرام بازاریابی کنید. در صورتی که برای خودتان یک برنامه ریزی مشخصی داشته باشید؛ بر طبق این برنامه پست می گذارید بنابراین به عنوان مثال در صورتی که شما یک روز در میان یک پست بگذارید؛ مخاطبین و افرادی که در اینستاگرام شما را فالو می کنند انتظار خواهند داشت که هر دو روز یک بار پست های شما را ببینند. بنابراین همین موضوع باعث می شود که یک اعتمادی در آنان به شما شکل می گیرد. اما در صورتی که چنین برنامه ای را برای خودتان نداشته باشید و یک بار سه روز در میان و یک بار یک هفته در میان پست بگذارید؛ مخاطبین نمی توانند به شما اعتماد کنند بنابراین بازاریاب موفقی نخواهید بود.

4) با دقت پست بگذارید.

علاوه بر اینکه منظم پست گذاشتن برای شما خیلی مهم است؛ کیفیت پست هایی که می گذارید نیز برای شما اهمیت دارد. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی که کیفیت پست هایی که در شبکه های اجتماعی قرار می دهید پایین باشد؛ هر چقدر هم که به موقع پست بگذارید نمی توانید آن گونه که باید و شاید اعتماد مخاطبین را به خودتان جلب کنید بنابراین در کار شکست خواهید خورد. این در صورتی است که اگر برای خودتان پست هایی باکیفیت ایجاد کنید می توانید توجه آنها را به خودتان جلب کنید.

بنابراین کیفیت پست هایی که شما می گذارید خیلی مهم است و شما باید سعی کنید پست هایی بگذارید که دارای کیفیت بالایی باشند تا بتوانید مخاطبین را به خودتان جلب کنید. موضوع کیفیت پست ها موضوعی است که نسبت به پلتفرمی که مورد استفاده قرار می دهید متفاوت می باشد. به عنوان مثال ممکن است شما از پلتفرم اینستاگرام استفاده کنید. در این صورت، کیفیت پست ها به معنی کیفیت تصاویری است که آپلود می کنید. و یا در پلتفرم های دیگر ممکن است نشان دهنده موضوعات دیگر باشد.

5) از ابزارهای اتوماتیک استفاده کنید.

در ابتدای کار بازاریابی، ممکن است پول شما و همچنین زمانی که می خواهید بر روی بازاریابی اختصاص دهید محدود باشد. بنابراین در صورتی که شما چنین محدودیت هایی را دارید؛ بهتر است که از ابزارهای اتوماتیک برای این کار استفاده کنید. به عنوان مثال ممکن است شما هزینه لازم را برای استخدام کردن فرد و یا افراد مخصوصی برای فرستادن پیام ها به تک تک کاربران نداشته باشید. در این صورت بهتر است از ابزارهایی استفاده کنید که این کار را برای شما به صورت اتوماتیک انجام می دهند.

همچنین ممکن است تعداد مخاطبین شما خیلی زیاد باشند. به عنوان مثال بازاریابی با استفاده از ایمیل را درنظر بگیرید. در این نوع بازاریابی، شما مجبورید تا برای تک تک افرادی که شما احتمال می دهید که مشتری شما شوند ایمیل بفرستید. در صورتی که این ایمیل ها را به صورت اتوماتیک بفرستید؛ هم از نظر وقت و هم از نظر هزینه بسیار برای شما به صرفه می باشد. بنابراین باید سعی کنید تا از ابزارهایی استفاده کنید که کار را به صورت اتوماتیک برای شما انجام می دهند. استفاده کردن از این ابزارها می تواند به شما کمک کند تا کیفیت بازاریابیتان را بهتر کنید.

6) با مخاطبینتان ارتباط معنی داری برقرار کنید.

از دیگر نکته هایی که حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که با افرادی که مخاطبین شما هستند یک ارتباط صمیمانه و معنی داری برقرار کنید. این موضوع خیلی اهمیت دارد به این دلیل که مخاطبین شما در حقیقت پادشاه هستند و شما برای اینکه بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید بهترین کار این است که یک هویت انسانی از خودتان نشان دهید. به عنوان مثال در صورتی که از اینستاگرام به عنوان ابزار اصلی بازاریابی استفاده می کنید می توانید این کار را با گذاشتن تصاویر و یا ویدیوهایی از محل کارتان و از پست صحنه شرکتتان به آنها انجام دهید. به این شیوه شما می توانید احساس اطمینان و اعتماد را در این افراد ایجاد کنید و می توانید کاری کنید که این افراد نسبت به شما علاقه پیدا کنند. شما باید بتوانید چنین وضعیتی را در آنها ایجاد کنید به گونه ای که آنها احساس کنند که فردی که این پست ها را در شبکه های اجتماعی قرار می دهد هم مانند آنها یک انسان می باشد بنابراین بتوانند به شما به عنوان یک انسان اطمینان کنند.

7) به فیدبک هایی که از طرف مخاطبین می رسد توجه کنید.

وقتی که برای بازاریابی خودتان یک استراتژی جدید را شروع می کنید باید به فیدبک هایی که از مخاطبین به شما می رسد توجه کنید. در غیر این صورت نمی توانید بفهمید که آنها نسبت به روش بازاریابی شما چه کاری واکنشی انجام می دهند. شما باید بدانید که دیدگاهی که آنها نسبت به شما دارند چگونه است و بر این اساس عمل کنید. شما می توانید این کار را با استفاده از گرفتن فیدبک از آنها با استفاده از روش های مختلفی مانند پرسشنامه ها و غیره انجام دهید. به این شیوه شما خواهید توانست تا بدانید که دیدگاه آنها نسبت به شما چیست و بر همین اساس می توانید استراتژی های خودتان را تغییر دهید.

در صورتی که مخاطبین و مشتریانی که از آنها نظرخواهی کرده اید نسبت به شما فیدبک های مثبتی داشته باشند؛ می توانید انتظار داشته باشید که استراتژی که دارید مورد قبول آنها واقع شده باشد بنابراین نیازی به تغییر دادن آن ندارید. اما در صورتی که مشتریانی که از آنها نظرخواهی شده است نسبت به شما دیدگاه منفی داشته باشند؛ نمی توانید چنین انتظاری را داشته باشید بنابراین باید حتما شیوه بازاریابی خودتان را تغییر دهید.

یکی از مهم ترین نکته هایی که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید پاسخ های منفی که از طرف آنها می رسد را نیز تحمل کنید. در غیر این صورت، نمی توانید ایرادات کارهایی که دارید را مورد بررسی قرار دهید بنابراین به احتمال زیاد شکست می خورید. شما باید تحمل داشته باشید که فیدبک هایی منفی که از طرف این افراد به شما می رسد را نیز مورد بررسی قرار دهید و بر این اساس استراتژی های خودتان را تغییر دهید. باید بدانید که توجه کردن به فیدبک های منفی دیگران حتی از توجه کردن به فیدبک های مثبت هم مهم تر است به این دلیل که فیدبک های منفی حتی از فیدبک های مثبت هم باارزش تر هستند چرا که آنها به شما نشان می دهند که ایرادات کار شما چیست بنابراین شما می توانید با استفاده از این فیدبک های منفی به برطرف کردن ایرادات کار خودتان بپردازید.

8) از آزمایش و خطا نترسید.

از مهم ترین نکته هایی که باید درنظر داشته باشید این است که وقتی که می خواهید یک استراتژی برای بازاریابی ایجاد کنید؛ باید این استراتژی را مورد آزمایش قرار دهید و تست کنید. در صورتی که نتیجه این آزمایش مثبت بود می توانید انتظار داشته باشید که در کارتان موفق هستید و می توانید این استراتژی را به صورت وسیع تر و با تعداد افراد دیگر گسترش دهید. اما در صورتی که آزمایش این استراتژی بر روی تعداد نمونه های کم جمعیت تر منفی درآمد؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که چنین استراتژی بر روی تعداد نمونه های گسترده تر هم کارساز باشد بنابراین باید آن را تغییر دهید. بنابراین تست کردن یک استراتژی بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی قبل از اینکه آن را در ابعاد وسیع مورد آزمایش قرار دهید می تواند یکی از نکته های مهمی باشد که به شما کمک کند تا کیفیت بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی خودتان را ارتقا دهید. پس فراموش نکنید که استراتژی های جدید خودتان را مورد آزمایش قرار دهید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 12
:: بازدید ماه : 440
:: بازدید سال : 1179
:: بازدید کلی : 5679