52 توصیه طلایی برای بازاریابی دیجیتال (بخش دوم)
شنبه 30 بهمن 1400 ساعت 15:25 | بازدید : 155 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

13. کار بازاریابی دیجیتالی را برای افرادی که از موبایل استفاده می کنند کاربرپسندتر کنید!

 

نکته مهم دیگری که شما برای این که بتوانید کار بازاریابی دیجیتالی را به خوبی انجام دهید این است که سعی کنید تا این کار را برای افرادی که با استفاده از موبایل کار می کنند کاربرپسندتر کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا به این شکل کار کنند افرادی هستند که شانس بیشتری برای موفقیت دارند. علت این موضوع هم خیلی واضح است. این روزها با توجه به افزایش تعداد افرادی که از دستگاه های موبایل استفاده می کنند در صورتی که شما این توانایی را داشته باشید که این کار را بکنید می توانید انتظار داشته باشید که با حجم خیلی بیشتری از مخاطبین روبرو شوید. به عبارت دیگر در این حالت شما می توانید انتظار داشته باشید که تعداد بیشتری از مخاطبین  را پوشش دهید. به عنوان مثال وقتی که شما با استفاده از یک وب سایت به کار بازاریابی با استفاده از روش های دیجیتالی می پردازید در صورتی که کاری کنید که افرادی که می خواهند از گوشی های همراهشان استفاده کنند این توانایی را داشته باشند که به راحتی با استفاده از گوشی های همراهشان به وب سایت های شما بروند و به راحتی درست مانند فردی که با استفاده از کامپیوتر و ویندوز به وب سایت شما می رود به همان اندازه از تمام امکاناتی که در گوشی موبایل شما وجود دارد بهره مند شود می توانید انتظار داشته باشید که شانس بیشتری برای موفقیت نسبت به زمانی دارید که این کار را نکرده اید و تنها افرادی می توانند از وب سایت شما استفاده کنند که صرفا با استفاده از ویندوز به وب سایت می روند. تحقیقات نشان داده است انجام این کار می تواند میزان موفقیت و احتمال رشد شما را به میزان بسیار بسیار بیشتری افزایش دهد چون امروزه دیگر همه از موبایل استفاده می کنند و دیگر تعداد افرادی که برای رفتن به وب سایت ها و همچنین اپلیکیشن های مختلف از گوشی های همراه استفاده می کنند نسبت به آنانی که این کار را با ویندوز و سیستم عامل های قدیمی تر انجام می دهند خیلی بیشتر است و حتی پیش بینی می شود که در آینده این تعداد حتی افزایش هم پیدا کند.

14. افرادی را که فکر می کنید ارتباط گرفتن با آن ها می تواند به شما کمک کند تا کار بازاریابی دیجیتالی را بهتر انجام دهید شناسایی کنید!

 

نکته مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد و شما باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا افرادی را شناسایی کنید که فکر می کنید ارتباط گرفتن با آن ها می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است این افراد افرادی هستند که می توانند به میزان زیادی تجارت شما را رونق ببخشند. به عنوان مثال، فرض کنید که شما برای این که کار بازاریابی دیجیتالی را انجام دهید یک جامعه آماری را به عنوان جامعه آماری آزمایشی انتخاب می کنید که شامل 100 نفر است. اکنون در صورتی که فرض کنید از این 100 نفری که انتخاب کرده اید و برای آن ها بازاریابی می کنید 9 نفر از آن ها وقتی که برایشان بازاریابی می کنید به شما مشورت هایی بدهند (به عنوان مثال به شما راه کارهایی را برای بهتر انجام دادن این کار بدهند) می توانید انتظار داشته باشید که این 9 نفر هرکدامشان 1 روش (و یا در برخی از موارد بیشتر از یک روش) و به عبارت دیگر یک "ایده" را برای انجام دادن کار به شما می دهند و بنابراین در این صورت می توانید انتظار داشته باشید که از این 100 نفر 9 نفر وجود دارند که شما می توانید به عنوان مشاور از آن ها برای انجام دادن کار بازاریابی به روش های مختلف مشورت بگیرید. این کار می تواند به شما کمک کند تا شانستان را برای موفقیت بیشتر و بیشتر کنید به این دلیل که این 9 نفر هرکدام ایده هایی دارند که می تواند به شما کمک بیشتری برای موفقیت بکند.

15. بازاریابی با استفاده از افراد مشهور را فراموش نکنید!

 

یک نکته بسیار بسیار کلیدی و اساسی هم که در این زمینه وجود دارد بازاریابی کردن با استفاده از افراد مشهور است. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت کار بازاریابی دیجیتالی برای شما داشته باشد. به عبارت دیگر در صورتی که شما با استفاد از افراد مشهور بازاریابی می کنید می توانید انتظار داشته باشید که شانس شما برای موفقیت بیشتر نسبت به زمانی شود که این کار را نمی کنید. بازاریابی با استفاده از افراد مشهور به این شکل است که شما سعی می کنید یکی از این افراد را پیدا کنید و درباره تجارتتان و کارهایی که انجام می دهید با این فرد صحبت کنید و سپس از این فرد درخواست کنید که برای شما تجارت شما را تبلیغ کند. البته ناگفته نماند این افراد مشهور به هیچ عنوان نیازی نیست که یکی از سلبریتی هیای باشند که شما می شناسید. به عنوان مثال در صورتی که فردی را پیدا کردید که در شبکه های اجتماعی تعداد دنبال کننده های زیادی داشت و یا این که ویدیوها و تصاویری که می گذاشت دارای تعداد بازدیدکننده های بالایی بود می توانید از این فرد به عنوان یکی از افراد مشهور در بازاریابی با استفاده از افراد مشهور استفاده کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که استفاده کردن از این روش می تواند شانس شما را برای موفقیت به میزان بسیار زیادی بالا ببرد. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید این کار را انجام دهید برای این که بتوانید تجارت خودتان را به همه معرفی کنید. اکنون فرض کنید که شما در یکی از این شبکه های مجازی به عنوان مثال در اینستاگرام به کار بازاریابی می پردازید. در این حالت فرض کنید که شما تجارتی تازه و یا به عبارت دیگر یک استارت آپ هستید و به عنوان مثال 500 دنبال کننده دارید. در این صورت می توان انتظار داشت که 500 نفر از جدیدترین آپدیت ها در رابطه با تجارت شما باخبر می شوند. قدرت استفاده کردن از افراد تاثیرگذار به این شکل است که شما فردی را پیدا می کنید که این فرد در شبکه های اجتماعی دارای تعداد بسیار زیادی دنبال کننده می باشد. به عنوان مثال این فرض کنید که این فرد دارای 100000 دنبال کننده است. شما با این فرد ارتباط برقرار می کنید و به او می گویید که تجارت شما چیست و چکار می کند. این فرد هم سعی می کند تا تجارت شما را برای دنبال کننده های خودش تبلیغ کند. در این حالت فرض می کنیم که تنها 1 درصد از دنبال کننده های این فرد افرادی باشند که فکر کنند تجارت شما به دردشان می خورد. در این صورت می توان انتظار داشت که در طول مدتی بسیار کوتاه میزان 1 درصد از آن 100000 نفر دنبال کننده شما می شوند که این 1 درصد برابر با 1000 نفر است این در صورتی است که خود شما تنها 500 دنبال کننده داشتید! به عبارت دیگر با استفاده از این روش می توانید انتظار داشته باشید که شما می توانید تعداد دنبال کننده های خودتان را در طول مدت کوتاهی 3 برابر کنید! تنها کاری هم که کرده اید این بوده که با یک فرد تاثیرگذار صحبت کرده اید و این فرد را متقاعد کرده اید که تجارت شما می تواند تجارت مفیدی باشد. همین موضوع باعث می شود که تجارت شما تغییراتی کاملا اساسی بکند. از این رو باید تمام تلاش خودتان را برای انجام دادن این کار بکنید.

16. یک وب سایت مناسب داشته باشید که از نظر بهینه سازی موتورهای جستجوگر (SEO) عملکرد مناسبی داشته باشد!

 

نکته بسیار بسیار مهم دیگر برای افرادی که می خواهند کار بازاریابی دیجیتالی را به خوبی انجام دهند این است که باید سعی کنند تا برای خودشان یک وب سایت داشته باشند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند تجارت شما را از این رو به آن رو کند و تحولات بسیار زیادی در آن ایجاد کند. این روزها یکی از مهم ترین احتیاجاتی که هر تجارتی باید داشته باشد وجود یک وب سایت است به این دلیل که در این روزها تجارتی که وب سایت نداشته باشد به هیچ عنوان نمی تواند نظر مخاطبین را به خودش جلب کند. شما باید در فضای اینترنت برای خودتان یک وب سایت داشته باشید تا به این روش تمام افرادی که می خواهند به تجارت شما بیاییند سعی کنند تا از طریق این وب سایت با تجارت شما و تمام ویژگی هایی که دارد آشنایی داشته باشند. دانشمندانی که در این زمینه تحقیق می کنند بر این باورند که وب سایت داشتن برای یک تجارت را می تواند به عنوان یکی از مهم ترین و اساسی ترین شرط ها برای موفقیت برای یک تجارت هم در کار تجارتش و هم در کار بازاریابی دیجیتالی دانست و تجارت هایی که برای خودشان وب سایت ندارند به هیچ عنوان اعتباری در دنیای سال 2022 نخواهند داشت. از این رو باید سعی کنید برای این که مخاطبین جدیدی را به تجارتتان جلب کنید، مخاطبین قدیمی را نگه دارید؛ تعداد افرادی را که به عنوان بازدیدکننده از وب سایتتان دیدن می کنند افزایش دهید و در نهایت برای این که میزان فروشتان را بیشتر کنید حتما برای خودتان یک وب سایت داشته باشید. شما باید سعی کنید تا طراحی این وب سایت را به شیوه ای کاملا بهینه انجام دهید تا بتوانید در کار بازاریابی با استفاده از وب سایت موفق شوید. البته برای این که کار طراحی وب سایت را به شکل بهینه ای انجام دهید نیاز به انجام دادن برخی از کارها و رعایت کردن برخی اصول دارید که در صورتی که به آن ها توجه نکنید ممکن است برایتان مشکلاتی ایجاد شود. به عنوان مثال اگر شما می خواهید یک وب سایت مناسب داشته باشید که دارای تعداد بازدیدکننده های زیادی باشد؛ باید اول از همه به این نکته توجه کنید که این وب سایت شما باید از نظر SEO عملکرد بهینه ای داشته باشد. به عبارت دیگر وب سایت شما باید به گونه ای طراحی شده باشد که وقتی فردی کلمه و یا عبارت هایی را که مرتبط با این وب سایت است در موتورهای جستجوگری مانند گوگل و موتورهای جستجوگر مشابه آن جستجو می کند وب سایت شما باید جز یکی از وب سایت های رده بالا و اولیه باشد که در نتیجه های حاصل از موتورهای جستجوگر نمایان می شود. به عنوان مثال در صورتی که شما وب سایتتان را به گونه ای طراحی کرده باشید که در رده بندی هایی که حاصل از موتورهای جستجوگر هستند در رتبه بندی بالایی قرار داشته باشد در این صورت می توانید انتظار داشته باشید که وقتی کلمه و یا عبارتی را که مربوط به وب سایت شما می باشد در موتورهای جستجوگر جستجو می شود، وب سایت شما در همان صفحه اول و یا حداقل در صفحه های اول خودش را ظاهر کند و همین موضوع باعث می شود که تعداد افرادی که به عنوان بازدیدکننده به این وب سایت سر می زنند به میزان بسیار بسیار زیادی و به صورت تصاعدی افزایش پیدا کنند. البته این که چه عواملی می تواند بر روی بهینه سازی موتورهای جستجوگر تاثیر داشته باشد موضوعی است که اگر شما می خواهید یک وب سایت مناسب داشته باشید باید حتما آن را پیدا کنید و برای پیدا کردن آن وب سایت ها و راهنماهای زیادی وجود دارند.

17. صفحه اول وب سایتتان (یا Landig Page) را خوب طراحی کنید!

 

نکته دیگری که شما باید حتما برای این که کار بازاریابی دیجیتالی را به خوبی انجام دهید به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید تا وب سایتی داشته باشید که دارای یک صفحه اول مناسب است. در صورتی که شما برای این وب سایت یک صفحه اول مناسب طراحی نکنید ممکن است مشکلات زیادی برایتان ایجاد کند و حتی ممکن است انگیزه افرادی که به عنوان بازدیدکننده از وب سایتتان دیدن می کنند نیز به میزان زیادی کاهش پیدا کند از این رو پیشنهاد می شود که حتما وب سایتی داشته باشید که دارای یک صفحه اول (یا همان landing Page) مناسب باشد.  اولین چیزی که به چشم افرادی که قرار است به عنوان بازدیدکننده از وب سایت شما دیدن کنند می آید همین صفحه اول است و در صورتی که شما بتوانید به خوبی آن را طراحی کنید می توانید انتظار داشته باشید که این افراد برای این که به بخش های دیگر وب سایت شما بروند انگیزه بیشتری داشته باشند در صورتی که اگر وب سایت شما به شیوه ای طراحی شده باشد که این بخش در آن خیلی جالب نباشد و یا این که در صورتی که شما به عنوان طراح به این بخش از وب سایت توجهی نکرده باشید شانستان برای این که بتوانید یک وب سایت جذابی داشته باشید که بازدیدکنندگان و افرادی که تازه برای اولین بار به این وب سایت می آیند را تبدیل به مشتریان و یا حداقل مخاطبین خودش کند؛ کمتر می شود چون به احتمال زیاد از همان ابتدای کار وب سایت را رها می کنند و به سراغ وب سایت دیگری می روند.

18. به سرعت وب سایت توجه کنید!

 

نکته بسیار مهم دیگری که شما در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که وب سایتی طراحی کنید که دارای سرعت زیادی می باشد. به عبارت دیگر شما برای این که بتوانید یک وب سایتی داشته باشید که به شما کمک کند تا از نظر بهینه سازی موتورهای جستجوگر بهتر عمل کند باید تمام تلاشتان را بکنید که این وب سایت دارای سرعت زیادی باشد. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است تجارت هایی که وب سایتی دارند که در آن ها سعی می کنند تا سرعت وب سایت را بالا ببرند نسبت به تجارت هایی که وب سایت هایی دارند که چنین سرعتی در آن وجود ندارد شانس خیلی کمتری برای این دارند که در بخش بازاریابی با استفاده از وب سایت که یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی دیجیتالی می باشد و وجود آن در این عرصه بخشی جدایی ناپذیر است دارند. به عبارت دیگر در صورتی که شما می خواهید در کار بازاریابی دیجیتالی هنگامی که می خواهید با استفاده از وب سایت بازاریابی کنید موفق خودتان موفق شوید باید تمام تلاشتان را بکنید تا وب سایتی داشته باشید که دارای سرعت بالاتری باشد. فراموش نکنید که اکثر افرادی که قرار است به عنوان بازدیدکننده از تجارت شما دیدن کنند افرادی هستند که برای این که وب سایت شما بالا بیاید زمان ندارند و بنابراین صبر نمی کنند تا زمانی که وب سایت شما بالا بیاید. از این رو در صورتی که سرعت بالا آمدن وب سایت شما از یک سرعت مخصوصی بیشتر باشد به احتمال زیاد این افراد وب سایت شما را رها می کنند و به سراغ وب سایت های دیگری می روند. پس تمام تلاشتان را بکنید که سرعت وب سایتتان را به اندازه ای بالا ببرید که بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید.

بخش دوم: بازاریابی با استفاده از ایمیل (Email Marketing)

19. اصول کار بازاریابی با استفاده از ایمیل را یاد بگیرید و آن را درک کنید!

 

اولین نکته ای که شما باید برای این که کار بازاریابی با استفاده از ایمیل را به خوبی یاد بگیرید به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا اصول کلی کار را به خوبی یاد بگیرید و درک کنید. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در این زمینه افراد انجام می دهند این است که اکثرا فکر می کنند که بازاریابی با استفاده از ایمیل یک روشی است که امروزه دیگر نمی توان از آن استفاده کرد. به عبارت دیگر با توجه به این که این روش یک روش قدیمی است و با توجه به این که استفاده کردن از این روش ممکن است در بسیاری از موارد دیگر به نظر مسنوخ شده بیاید ولی حقیقت این است که بر خلاف تصوری که بسیاری از افراد دارند استفاده کردن از این روش هنوز هم می تواند به عنوان یکی از بهترین روش هایی که شما می توانید برای کارتان مورد استفاده قرار دهید و با استفاده از آن به صورت دیجیتالی بازاریابی کنید مورد استفاده قرار بگیرد. از این رو می توان گفت در صورتی که شما در ابتدای کار به وجود این روش ایمان بیاورید و قبول کنید که این روش یک روش مناسب برای بازاریابی کردن برای مخاطبین است می توانید انتظار داشته باشید که انجام این کار می تواند به شما کمک های زیادی بکند. نکته خیلی مهمی که شما در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید این است که باید بدانید که استفاده از این روش دارای اصول و قوانینی است که شما باید سعی کنید تا حتما برای موفق شدن این اصول و قوانین را مورد بررسی قرار دهید و باید آن ها را بلد باشید!

20. برای ایمیل زدن یک زمانبندی مناسب داشته باشید!

 

نکته مهم دیگری که در این رابطه باید به آن توجه داشته باشید این است که کار ایمیل زدن به این شکل است که شما باید سعی کنید تا یک زمانبندی مناسب برای این کار داشته باشید. به عبارت دیگر شما باید بدانید که چه زمانی بهترین کار برای ایمیل زدن به مخاطبینی است که می خواهید برای آن ها بازاریابی کنید. در عین حال باید به این نکته هم توجه داشته باشید که انجام این کار باید به این شکل باشد که شما به صورت پیوسته به آن ها ایمیل بزنید چون در غیر این صورت نمی توانید به نتیجه هایی که مطلوبتان می باشد برسید. شما باید سعی کنید تا نه به اندازه زیادی و فاصله های کم به آن ها ایمیل بزنید (چون در این حالت ممکن است آن ها از این که شما ایمیل زده اید ناراحت شوند و یا این که ممکن است این موضوع باعث شود که بازاریابی شما به جای این که نتیجه مطلوبی بدهد نتیجه عکس بدهد) و نه این که به اندازه کم و با بازه های زمانی طولانی به آن ها ایمیل بزنید (چون در این حالت نیز ممکن است به نتیجه مطلوبی نرسید) شما باید سعی کنید تا کاری کنید که ایمیل هایی که به مخاطبین و افرادی که ثبت نام کرده اند بزنید به گونه ای باشد که آن ها احساس کنند که شما حقیقتا به فکر آن ها هستید. بسیاری از افرادی که در این زمینه کار می کنند به دنبال یک فرمول کلی برای این کار می باشند ولی حقیقت این است که برای این کار یک فورمول کلی وجود ندارد و شما برای این که این کار را انجام دهید نیازی به این ندارید که خودتان برای خودتان یک رابطه ای داشته باشید ولی حقیقت این است که اگر بتوانید کاری کنید که یک تعادلی را میان چندین پارامتر که در این زمینه وجود دارد برقرار کنید می توانید انتظار داشته باشید که در کارتان موفق شوید.

21. به هنگام بازاریابی با استفاده از ایمیل فراموش نکنید که یکی از مهم ترین نکته ها این است که مشتریان را نگه دارید!

 

وقتی که می خواهید با استفاده از ایمیل بازاریابی کنید باید حتما به این نکته مهم توجه کنید که اصلی ترین کاری که شما باید انجام دهید این است که مخاطبین خودتان را نگه دارید. به عبارت دیگر در صورتی که شما بتوانید آن ها را آن طور که هستند نگه دارید می توانید انتظار داشته باشید که شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا کار را به این شکل انجام دهند افرادی هستند که شانس بیشتری برای موفقیت نسبت به افرادی دارند که فکر می کنند بازاریابی با استفاده از ایمیل باید به شیوه های دیگری انجام شود. از این رو یکی از بهترین کارهایی که شما در این زمینه می توانید انجام دهید این است که تمام تلاشتان را بکنید برای این که دیگران را به عنوان مخاطبین خودتان نگه دارید. یکی از بهترین مزیت هایی هم که بازاریابی با استفاده از ایمیل می تواند برای شما داشته باشد درست همین است که شما بتوانید با استفاده از این روش و با استفاده از ایمیل هایی که هر چند وقت یک بار برای آن ها می فرستید سعی کنید تا آن ها را به عنوان مخاطبین و مشتریان خودتان نگه دارید. این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت پیدا کنید.

بخش سوم: بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی

22. پلتفرم مناسب را انتخاب کنید!

 

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین بخش ها در کار بازاریابی دیجتالی بازاریابی کردن با استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد. این روزها استفاده کردن از شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین و پرکاربردترین روش ها برای این است که شما بتوانید با استفاده از آن شانستان را برای بالا بردن میزان فروشتان بیشتر کنید. شما برای این که از این ابزار قوی و بسیار بسیار اثرگذار استفاده کنید نیاز است به اصولی توجه کنید که به شما کمک می کنند تا کار را بهتر انجام دهید. اولین و مهم ترین نکته ای که شما در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا پلتفرم مناسب برای این کار را مورد استفاده قرار دهید. به عبارت دیگر در صورتی که شما این توانایی را نداشته باشید که پلتفرم مناسب را برای خودتان انتخاب کنید شانستان برای این که بتوانید در کار موفق شوید صفر می شود. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید از پلتفرمی استفاده کنید که به شما کمک می کند تا کار را با کیفیت مناسب انجام دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته همچنین نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند منجر به این شود که شما بتوانید اصول و استراتژی های کاری خودتان را به این شکل برای خودتان تعیین کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته ثابت کرده است که شما برای انجام دادن این کار باید تمام تلاشتان را بکنید که پلتفرمی را انتخاب کنید که فکر می کنید می توانید با استفاده از آن به بیشترین میزان مخاطبین برسید. شما با استفاده از این پلتفرم همچنین می توانید شانس بیشتری برای منظم کردن کارتان و مشخص شدن استراتژی هایی داشته باشید که قرار است در مرحله های بعدی کار از آن ها استفاده کنید. معمولا امروزه اکثر افرادی که می خواهند با استفاده از شبکه های اجتماعی کار بازاریابی را انجام دهند سعی می کنند از پلتفرم هایی استفاده کنند که به اندازه کافی مشهور هستند و همه ما این پلتفرم ها را می شناسیم. به عنوان مثال آن ها می خواهند از پلفترم هایی مانند توییتر و اینستاگرام و فیسبوک و تیک تاک و پلتفرم هایی مانند آن ها استفاده کنند. از این رو شما برای این که پلتفرم مناسب خودتان را انتخاب کنید به احتمال زیاد مشکل چندانی نخواهید داشت و می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. تنها نکته ای که در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که فکر کنید کدام پلتفرم می تواند از همه این حق انتخاب های محدود برای شما سودمندتر باشد.

23. سعی کنید تنها به پلتفرم انتخابی خودتان بسنده نکنید و در کنار آن از چند پلتفرم دیگر نیز به عنوان پلتفرم های جانبی استفاده کنید!

 

نکته دیگری که شما باید در این زمینه به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا از یک پلتفرمی که انتخاب کرده است استفاده نکنید و در کنار آن از چند پلتفرم دیگر به عنوان پلتفرم های جانبی استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت در این زمینه داشته باشید. به عبارت دیگر وقتی که از چند پلتفرم استفاده می کنید می توانید انتظار داشته باشید که با مخاطبین بیشتری رابطه برقرار کنید. مثلا وقتی که در کنار اینستاگرام از توییتر هم استفاده می کنید می توانید در کنار طیف وسیع مخاطبینی که از پلتفرم اینستاگرام استفاده می کنند؛ برای افرادی که اینستاگرام ندارند و تنها از توییتر استفاده می کنند هم کار بازاریابی را انجام دهید.

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


52 توصیه طلایی برای بازاریابی دیجیتال (بخش اول)
شنبه 30 بهمن 1400 ساعت 14:31 | بازدید : 145 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 امروزه بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ یکی از مهم ترین کارهایی است که شما می توانید با استفاده از آن تجارت خودتان را رونق ببخشید. به عبارت دیگر شما نمی توانید بدون بهره گیری از این کار شانس خودتان را برای موفقیت در هر تجارتی در دنیای امروز افزایش دهید و حتی می توان گفت که در صورتی که شما نتوانید از این روش استفاده کنید هر تجارتی هم که داشته باشید (البته مگر در برخی از موارد خاص) به احتمال زیاد و در برخی از موارد تقریبا 100 درصد با شکست مواجه می شوید. از این رو این که بدانید برای موفقیت در کار بازاریابی دیجیتال باید از چه تکنیک هایی استفاده کنید باید به نکته هایی توجه کنید که در ادامه مطالب این پست تصمیم گرفته ایم تا 52 توصیه طلایی را برای این کار به شما ارایه کنیم.

در ابتدا این توصیه ها را برای راحتی به چند 5 بخش تقسیم می کنیم. بخش اول درباره بخش های مربوط به استراتژی می باشد که شامل موارد شماره 1 تا 17 (یعنی 17 مورد ابتدایی)  می شود. سپس درباره بخش بازاریابی با استفاده از ایمیل که بخش مهمی از بازاریابی دیجیتالی می باشد صحبت می کنیم که این بخش شامل مورد 18 تا مورد 21 (یعنی 4 مورد بعدی) می شود . سپس به سراغ بخش تبلیغات در بازاریابی دیجیتالی می رویم که شامل موارد از 21 تا 35 (یعنی 14 مورد) می شود. مورد 36 تا مورد 45 (یعنی 10 مورد بعدی) درباره بخش محتوایی بازاریابی دیجیتالی سخن خواهیم گفت و سپس از مورد 46 تا 52 (یعنی 7 مورد پایانی) نیز درباره فروش در بازاریابی دیجیتالی صحبت می کنیم و نکاتی را ارایه می کنیم.

بخش اول: موارد استراتژیک بازاریابی دیجیتالی

1. بدانید که با چه کسانی صحبت می کنید

 

 اولین نکته ای که شما برای این که کار بازاریابی دیجیتالی را انجام دهید باید به آن توجه داشته باشید این است که بدانید با چه فردی صحبت می کنید. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا مخاطبین خودشان را به خوبی بشناسند شانس خیلی بیشتری برای موفقیت نسبت به افرادی دارند که این کار را نمی کنند. به عبارت دیگر این که بدانید مخاطبین شما چه افرادی هستند می تواند شانس بیشتری برای موفقیت شما به ارمغان بیاورد. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است این گونه افراد افرادی هستد که احتمال موفقیتشان به میزان بسیار زیادی بیشتر از افراد دیگری می شود که می خواهند بدون توجه به این کار بازاریابی کنند. پس فراموش نکنید که حتما بدانید که مخاطبین شما چه افرادی هستند. به عنوان مثال اگر شما تجارتی دارید که محصولاتی تولید می کند (و یا خدماتی ارایه می کند) که این محصولات و خدمات مربوط به افرادی می شوند که در یک رده مخصوص سنی قرار دارند و یا این که در یک جنسیت مخصوصی هستند شما باید حتما تمام تلاشتان را بکنید که این افراد را شناسایی کنید و سعی کنید تا با شناسایی کردن این افراد تمام تلاشتان را بکنید تا بکار بازاریابی را برای آن ها انجام دهید. به عبارت دیگر در این حالت شما می دانید که مخاطبینتان چه افرادی هستند و بنابراین سعی می کنید تا با آن ها بازاریابی کنید به جای این که بدون این که فردی را بشناسید بازاریابی کنید. به عنوان مثال در این حالت اگر مخاطبین شما افرادی هستند که در سنین جوانی قرار دارند و مثلا پسر هستند شما می توانید روش های بازاریابی را خیلی بیشتر از زمانی که این افراد در هر سنی هستند و یا هر جنسیت و میزان تحصیلاتی دارند برای خودتان مشخص کنید چون در اینجا می دانید که باید برای چه افرادی چه چیزهایی بگویید.

2. یک استراتژی قوی برای بازاریابی دیجیتالی خودتان داشته باشید

 

یک نکته مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که شما باید سعی کنید تا یک استراتژی قوی برای بازاریابی دیجیتالی خودتان داشته باشید. به عبارت دیگر شما بدون داشتن یک استراتژی مناسب برای این کار بدون تردید شکست خواهید خورد و راه به جایی نخواهید برد. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است آن دسته از تجارت هایی که برای این که کار بازاریابی را انجام دهند یک استراتژی مناسب برای این کار دارند احتمال موفقیت بسیار بسیار بیشتری نسبت به تجارت هایی دارند که این کار را نمی کنند. به عبارت دیگر وقتی که شما سعی می کنید تا با استفاده از استراتژی های بازاریابی خودتان کار را انجام دهید احتمال موفقیتتان به میزان بسیار زیادی بیشتر از زمانی می شود که هیچ استراتژی ندارید. شما برای هر کاری که می خواهید آغاز کنید نیاز به این دارید که برای خودتان یک استراتژی داشته باشید و تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته ثابت کرده است که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا حتی سرعت کار را هم به میزان بسیار زیادی افزایش دهید. شما باید تمام تلاش خودتان را بکنید که تا جایی که می توانید این استراتژی یک استراتژی مناسب باشد و بر اساس کاری باشد که شما در تجارت خودتان انجام می دهید. شما باید همچنین به این نکته توجه کنید که انجام ندادن این کار در دنیای امروزی و زمانی که شما می خواهید با تجارت های بسیار بزرگی که در این زمینه وجود دارند رقابت کنید موضوعی بسیار کلیدی است و شما بدون توجه کردن به این موضوع به هیچ عنوان موفق نخواهید شد تا کاری را که می خواهید انجام دهید. تحقیقات همچنین نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند همچنین به شما کمک کند تا ذهنتان را برای داشتن یک برنامه ریزی مهم در این زمینه به میزان زیادی آماده تر کنیید.

کاری کنید که استراتژی بازاریابی دیجیتالی شما پیاده شدنی باشد!

 

نکته مهم و کلیدی دیگری که شما باید به آن توجه کنید این است که کار را به شیوه ای انجام دهید که انجام آن برای شما شدنی باشد. به عبارت دیگر شما باید این استراتژی ها را به گونه ای انجام دهید که انجام دادن آن برای شما پیاده شدنی باشد و راه آن تنها این است که استراتژی برای خودتان داشته باشید که می دانید امکان این که بتوانید آن را پیاده کنید زیاد می شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که وقتی شما برای تجارتتان برای بخش بازاریابی دیجیتالی یک استراتژی تعیین می کنید که انجام دادن آن ممکن است برای شما غیر ممکن به نظر برسد در این صورت است که احتمال این که

هر چند وقت یک بار عملکرد تجارت خودتان را مورد بررسی قرار دهید!

 

نکته بسیار مهم و کلیدی دیگری که شما باید حتما برای این که بتوانید تجارت خودتان را رونق ببخشید و در کار بازاریابی دیجیتالی آن طور که می خواهید موفق شوید به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا هر چند وقت یک بار تجارت خودتان را مورد بررسی قرار دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا کیفیت کارتان را بهتر و بهتر کنید. شما در هر کاری که می خواهید انجام دهید باید سعی کنید تا این کار را هر چند وقت یک بار از نظر کیفیتی مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال در صورتی که می خواهید  درس بخوانید باید سعی کنید تا کیفیت درس خواندنتان را مورد بررسی قرار دهید. این در صورتی است که وقتی می خواهید بازاریابی دیجیتالی انجام دهید نیز کار درست به همان منوال است و حتی باید کیفیت سنجی های بیشتری نیز انجام دهید. به عنوان مثال در صورتی که شما بتوانید یک روش منظم و مناسب برای سنجش کیفیت خودتان داشته باشید باید تمام تلاشتان را در این زمینه بکنید که بتوانید به بهترین شکل ممکن کار را جلو ببرید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که وقتی شما عملکرد تجارت خودتان را از نظر کار بازاریابی دیجیتالی مورد بررسی قرار می دهید می توانید اطمینان داشته باشید که کار به شکل بهتری انجام می شود. از این رو تمام تلاشتان را بکنید تا حتما کاری کنید که هر چند وقت یک بار یک کیفیت سنجی از تمام کارهایی که قرار است انجام دهید داشته باشید.

سعی کنید تا "سفر خریداران" را حتما مورد توجه قرار دهید و برای آن ها در طول این سفر رهبری باشید!

 

یکی از مهم ترین ارکان بازاریابی دیجیتالی این است که شما سعی کنید تا سفری را که خریداران از زمانی که با تجارت شما آشنا می شوند تا زمانی که حقیقتا از تجارت شما خرید می کنند را به خوبی مدیریت کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان می دهد که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید این سفر خریداران را مدیریت کنید و در این حالت می توان انتظار داشت که شما بیشتری سود را می کنید به این دلیل که انجام دادن کار بازاریابی دیجیتالی در حقیقت به شما کمک می کند تا فروش بیشتری را داشته باشید و اصلا هدف این کار هم این است که به شما کمک کند تا میزان فروش بیشتری داشته باشید و بنابراین می توان این گونه برداشت کرد که در صورتی که شما با استفاده از کار بازاریابی دیجیتالی بتوانید به خریداران و افرادی که قرار است به عنوان مشتریان و مخاطبین شما باشند کمک کنید می توانید انتظار داشته باشید که شانستان برای این که در این کار موفق تر شوید به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کند. از این رو تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید سفر خریداران را با استفاده از همین بازاریابی دیجیتالی به خوبی مدیریت کنید و با استفاده از این روش سعی کنید تا کیفیت کار خودتان را بالاتر ببرید. تحقیقات نشان داده است تجارت های موفق تجارت هایی بوده اند که همیشه این موضوع سفر خریداران را به عنوان موضوع کلیدی خودشان درنظر گرفته بودند.

بر روی نتیجه های حاصل از آمار و ارقام بدست آمده به اندازه کافی تامل کنید کنید

 

نکته مهم دیگری که شما باید حتما به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا بر روی اعداد و ارقمامی که حاصل از تحقیقات در این زمینه است توجه کنید. شما به عنوان یک تجارت وقتی که می خواهید کار بازاریابی با استفاده از روش های دیجیتالی را انجام دهید حتما به اعداد و ارقامی می رسید که برای این که بتوانید از این اعداد و ارقام استفاده کنید باید سعی کنید تا حتما آن ها را به خوبی تجزیه و تحلیل کنید. به عبارت دیگر شما باید سعی کنید تا این اعداد و ارقام را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید نتیجه های مناسب را از این کار بگیرید. در غیر این صورت شانس شما برای این که بتوانید این کار بازاریابی دیجیتالی را به خوبی انجام دهید خیلی کم می شود و به احتمال زیاد شما موفق نخواهید شد. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است تجارت هایی که سعی می کنند تا به اعداد و ارقامی که در اختیارشان قرار دارد توجه کنند و ادامه کار بازاریابی دیجیتالی را بر این اساس انجام دهند تجارت هایی هستند که احتمال موفقیتشان خیلی بیشتر از تجارت هایی است که این کار را نمی کنند. شما باید کاری کنید که حتما اعداد و ارقامی که برای شما بوجود می آیند به گونه ای باشند که شما بتوانید از آن ها استفاده کنید از این رو پیشنهاد می شود که بهتر است در ابتدا برای زمانی که می خواهید این اعداد و ارقام را در اختیار بگیرید؛ محدودیت هایی تعیین کنید و همچنین روش هایی تعیین کنید برای این که بتوانید از این اعداد و ارقام استفاده کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که بهترین کار این است که شما سعی کنید تا قبل از این که شروع به بدست آوردن این اعداد و ارقام کنید برای خودتان مشخص کنید که چه هدف هایی از جمع آوری این اطلاعات دارید. به عنوان مثال قبل از این که داده های مربوط به فروش را برای خودتان مشخص کنید تعیین کنید که قرار است این داده های فروش چه چیزهایی را نشان دهد و سپس پارامترهایی را که فکر می کنید می تواند برای تصمیم گیری های بعدی شما در زمینه بازاریابی دیجیتالی مهم باشد را با استفاده از این اطلاعاتی که طبقه بندی شده اند برای خودتان مشخص کنید و بدانید که قرار است چه تصمیماتی بگیرید.

در کنار هدف های طولانی مدت، هدف های کوتاه مدت برای خودتان تعیین کنید!

 

نکته مهم دیگری که در این رابطه وجود دارد این است که شما باید سعی کنید تا در کنار هدف های طولانی مدت برای خودتان هدف هایی مشخص کنید که کوتاه مدت می باشند. به عبارت دیگر شما باید تمام تلاشتان را بکنید که هدف هایی برای خودتان مشخص کنید که در زمانی خیلی کوتاه تر از زمان مورد نظری که برای کلیات کار مشخص کرده اید بتوانید به آن برسید. شما باید تمام تلاشتان را بکنید تا این کار را انجام دهید برای این که کار را به صورت مرحله به مرحله پیش ببرید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است انجام دادن این کار می تواند از نظر روان شناسی احساس آرامش و ایمنی زیادی را در شما ایجاد کند و می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید. تحقیقاتی که دانشمندان و افرادی که در این زمینه تحقیق می کنند انجام داده اند نشان می دهد که این کار همچنین می تواند باعث شود که شما برای این که بتوانید برای ادامه دادن کار انگیزه بیشتری داشته باشید بیشتر شود. به عنوان مثال، شما می توانید برای این که در بخش بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی که یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی های دیجیتالی می شود موفق شوید سعی کنید تا جایی که می توانید در دوره های کوتاه مدت برای خودتان هدف هایی مشخص کنید و سپس سعی کنید تا با این هدف هایی که برای خودتان مشخص کرده اید کار را بهتر انجام دهید. به عنوان مثال می توانید برای خودتان مشخص کنید که هدفتان این است که به 10 هراز دنبال کننده یا فالور در اینستاگرام برسید. وقتی که به این هدف رسیدید می توانید هدف خودتان را ارتقا دهید و تعداد مخاطبین را به 20 هزار برسانید و بعد از این که به هدف 20 هزار رسیدید برای خودتان مشخص کنید که تعداد مخاطبینتان به 100 هزار برسید و به همین ترتیب به پیش بروید. در این حالت می توانید انتظار داشته باشید که در عین حال که به هدف های طولانی مدت خودتان رسیده اید هدف های کوتاه مدت را هم داشته اید که کم کم آن ها را مانند قله هایی فتح کرده اید. این کار می تواند تاثیر بسیار زیادی در بالا بردن کیفیت کار شما به عنوان فردی داشته باشد که بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را انجام می دهد. این کار درست مانند این است که شما می خواهید یک کتابی را مطالعه کنید و با این که هدف کل شما این است که کتاب را کلا تمام کنید می توانید برای خودتان هدف هایی کوتاه مدت داشته باشید و به عنوان مثال در ابتدا برای خودتان قرار دهید که می خواهید یک فصل از کتاب را بخوانید و سپس فصل های دیگر را بخوانید و با این که بعد از خواندن هرکدام از این فصل ها احساس بهتری نسبت به خودتان می کنید و در عین حال به هدف کلیتان هم که خواندن کل کتاب است می رسید.

بر اساس داده ها تصمیم گیری کنید نه بر اساس تخیلات

 

نکته مهم دیگری که بسیاری از افرادی که می خواهند با استفاده از تکنیک بازاریابی دیجیتالی کار کنند به آن توجه کمی دارند این است که شما باید سعی کند تا به جای این که با استفاده از تخیلات و چیزهایی که خودتان به آن ها ایمانی ندارید کار تصمیم گیری را انجام دهید؛ سعی کنید تا جایی که می توانید با استفاده از اعداد و ارقام و یا تکیه کردن به احساسات مثبت به انجام این کار بپردازید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که سعی می کنند به این شکل کار کنند افرادی هستند که شانس بیشتری برای موفقیت نسبت به افرادی دارند که صرفا بر اساس تخیلاتی که دارند کار می کنند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این گونه افراد می توانند نسبت به دیگران موفقیت بیشتری داشته باشند به این دلیل که این افراد معمولا نتیجه گیری های معقول تر و منطقی تری را در این زمینه ها می کنند و بنابراین بهتر هم به نتیجه می رسند. بنابراین در صورتی که می خواهید حقیقاتا در کار بازاریابی دیجیتالی موفق شوید یکی از بهترین کارهایی که می توانید در این زمینه انجام دهید این است که تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید با استفاده از واقعیت ها و حقیقت هایی که ناشی از بررسی کردن داده ها و آمارو  ارقام است نتیجه گیری کنید نه بر اساس چیزهای تخیلی که فکر می کنید صرفا "ممکن است" که به حقیقت بپیوندد. چون در حالت دوم به احتمال زیادی وجود دارد که تخیلاتی که دارید به نتیجه مناسبی نرسد و بنابراین ممکن است به دلیل این که این تخیلات شما با حقیقت های موجود نمی خوانند شما نتوانید به نتیجه برسید و بنابراین می توان گفت که در چنین حالتی احتمال این که موفقیت کمتری داشته باشید خیلی بیشتر می شود

به صورت منظم برنامه های بازاریابی خودتان را با استفاده از داده های مختلف مورد بررسی قرار دهید و اعداد و ارقام را ثبت کنید

 

شما برای این که بتوانید در کار بازاریابی دیجیتالی موفق شوید باید سعی کنید تا جایی که ممکن است برنامه ریزی هایی منظم و مرتب داشته باشید. نکته مهمی که بسیاری از افرادی که در این زمینه کار می کنند به آن توجه نمی کنند این است که این داده ها و همچنین این برنامه ریزی ها باید کاملا ثبت شده و دقیق باشند تا شما بتوانید آن طور که می خواهید از این داده ها استفاده کنید در غیر این صورت ممکن است برایتان مشکلات جدی ایجاد شود که نتوانید از این مشکلات رهایی پیدا کنید!

در جهت هدفتان حرکت کنید نه در جهت خواسته های تخیلی

 

شما باید بعد از این که برای خودتان هدفی مشخص کردید کاری کنید که در جهت رسیدن به این هدف حرکت کنید.. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند همچنین به شما کمک کند تا بدانید که قرار است به چه سمتی بروید و بنابراین می توانید شانس خودتان را بیشتر و بیشتر کنید. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که افرادی که سعی می کنند تا به جای این که در جهت خواسته های تخیلی که ممکن است داشته باشند در جهت هدف های خودشان حرکت کنند افرادی هستند که شانس بیشتری برای موفقیت نسبت به افرادی دارند که این کار را نمی کنند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته همچنین نشان داده است که وقتی شما برای خودتان هدفی مشخص کنید باید تمام تلاشتان را بکنید تا به این هدف برسید در غیر این صورت ممکن است این رسیدن به هدف برای شما غیر ممکن شود. ولی یک نکته مهم تری که در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که وقتی شما می خواهید در جهت هدفتان حرکت کنید باید تمام تلاشتان را بکنید که هدفی که برای خودتان انتخاب کرده اید یک هدف واقع گرایان باشد چون در غیر این صورت به هیچ عنوان نمی توانید انتظار داشته باشید که به هدف مورد نظرتان می رسید. به عبارت دیگر در صورتی که شما یک هدف غیر واقع گرایانه ای را برای خودتان مشخص کنید احتمال این که نتوانید در این کار موفق شوید به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا می کند. تحقیقات همچنین نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا هدف های غیر حقیقی و تخیلی برای خودشان تعیین کنند افرادی هستند که شانسشان برای موفقیت خیلی کمتر از افرادی است که چنین کارهایی نمی کنند.

تضمین کنید که برند شما با خریداران ایده آلتان ارتباط برقرار  می کند

 

نکته مهم دیگری که در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که شما باید تضمین کنید که برندی که قرار است داشته باشید به هنگامی که کار بازاریابی دیجیتالی را انجام می دهید با خریداری صحبت کنید که خریدار ایده آل شما می باشد. به عبارت دیگر در صورتی که شما فکر کنید برای این که در کار بازاریابی دیجیتالی موفق شوید بهتر است که برندتان با تمام افرادی که ممکن است خریدار شما باشند و یا نباشند ارتباط برقرار می کند به احتمال زیاد نمی توانید به جایی برسید چون در این حالت شما نمی توانید انتظار داشته باشید که بر روی یک گروه مخصوصی از خریداران تمرکز می کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که این گونه افراد سعی می کنند تا جایی که می توانند بازاریابی دیجیتالی را در حالت کلی خودش انجام دهند که بدون تردید با شکست مواجه می شود. این در صورتی است که شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید بدون این که به این چیزها توجه کنید به فردی توجه کنید که فکر می کنید می تواند خریدار ایده آل شما باشد. در این حالت می توانید انتظار داشته باشید که با استفاده از روش هایی که برای بازاریابی دیجیتال دارید بهترین ارتباط را با این فرد برقرار کنید و بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که این فرد را آن طور که باید و شاید مجاب کنید. شما باید سعی کنید تا حتما این تضمین را برای خودتان داشته باشید که برندی که قرار است شما داشته باشید باید حالتی داشته باشد که شما بتوانید با استفاده از آن با افرادی که فکر می کنید خریداران ایده آل شما می باشند رابطه برقرار کنید چون در غیر این صورت مجبور می شوید بخش زیادی از بودجه ای را که برای این کار اختصاص داده اید به دور بریزید چون این بودجه صرف ارتباط برقرار کردن با افرادی می شود که به هیچ عنوان احتمال این که تبدیل به مشتریان شما شوند وجود ندارد.

از پلتفرم های مناسب برای اتوماتیک کردن بازاریابی استفاده کنید!

 

نکته مهم دیگری که شاید بتواند گفت یکی از مهم ترین نکته ها برای انجام دادن کار بازاریابی است و شما باید حتما به آن توجه کنید این است که شما باید سعی کنید تا از پلتفرم های مناسبی برای بازاریابی کردن استفاده کنید که می تواند به شما کمک کند تا کار بازاریابی دیجیتالی را بهتر انجام دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انتخاب کردن یک پلتفرم مناسب می تواند کار را به میزان بسیار زیادی برای شما آسان تر کند. شما برای این که بتوانید پلتفرم مناسب برای این کار را انتخاب کنید باید سعی کنید تا در ابتدای کار به این فکر کنید که قرار است چه کارهایی انجام دهید. به عبارت دیگر شما باید تمام تلاش خودتان را بکنید که تا جایی که می توانید تکنیک های مناسبی را مورد استفاده قرار دهید برای این که با استفاده کردن از این تکنیک ها کار بازاریابی را بهتر به انجام برسانید. تحقیقاتی که در این زمینه توسط دانشمندان انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کارها باید به صورت منظم و برنامه ریزی شده ای انجام بگیرد. به عبارت دیگر شما باید قبل از این که یک پلتفرم مناسب برای کارتان انتخاب کنید باید تمام اطلاعاتی را که در این زمینه وجود دارد مورد بررسی قرار دهید و با بررسی کردن این اطلاعات کاری کنید تا بتوانید به یک نتیجه گیری مناسب در کارتان برسید. دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند همچنین بر این باورند که در صورتی که شما نتوانید برای کار بازاریابی دیجیتالی یک پلتفرم مناسب انتخاب کنید ممکن است در این کار با مشکلات جدی مواجه شوید؛ مشکلاتی که ممکن است حل کردن آن ها به این راحتی ها هم نباشد!

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 24
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 33
:: بازدید ماه : 461
:: بازدید سال : 1200
:: بازدید کلی : 5700