9 روش مطمئن و کم هزینه برای بازاریابی موفق!
چهار شنبه 30 بهمن 1398 ساعت 12:43 | بازدید : 191 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

 

بسیاری از مدیران بنا به ماهیت شغل و حرفه‌شان نمی‌توانند از روش‌های پرهزینه‌ی بازاریابی و تبلیغاتی برای معرفی شرکت خود و محصولات‌شان استفاده کنند. بر این ساس استفاده از روش‌های کم‌هزینه برای مدیران بازاریابی این کسب و کارها یک ضرورت حیاتی است. در این اثر سعی شده روش های کم‌هزینه‌ای معرفی شوند که برای هرکسی در هرحرفه و شغلی می‌تواند مفید باشد.

 

1.به مشتریان برای یافتن محصولات و خدمات مناسب کمک کنید.

اگر می‌خواهید برای مشتری خـود بروشـور معرفی محصولات بفرستید، می‌توانید بروشور یا کارت محصول یا خدماتی را بفرستید که فکر می‌کنید برای مشتری شما مفید است. این کار می‌تواند به مشتری شما در یافتن محصولات مناسب کمک زیادی بکند و مشتری شما را راضی نگه دارد. اگر نگران فروش محصول خود هستید، می‌توانید قبل از این کار با تولید کننده‌ی آن محصول هماهنگی کنید و از این فرصت استفاده کنید. مثلاً درصدی از فروش را برای خود در نظر بگیرید یا اینکه تخفیف خاصی را برای مشتری خود از فروشنده بگیرید.

 

2.استفاده از دست‌نوشته 

سعی کنید در تمام نامه‌هایی که برای مشتری خود می‌فرستید، از دست‌نوشته و یا مُهرهای مخصوص یا برچسب‌های خاص استفاده کنید. توجه داشته باشید که دست نوشته‌ی روی نامه در اولین بار که نامه دیده می‌شود خوانده می‌شوند. به خاطر داشته باشید این نوشته‌ها در صـورتی بـه طـور کـامل خوانـده می‌شوند که خلاصه و کوتاه باشند به طوری‌که بیننده بتواند آن را درکمتر از ده ثانیه بخواند.

 

3.خبرنامه

آیا می‌دانید هزینه‌ی فروش به یک مشتری جدید شش برابر بیشتر از فروش به مشتری قدیمی است؟ شما با استفاده از خبرنامه می‌توانید بازاریابی را بر روی مشتریان قدیمی خود متمرکز کنید. اگر هزینه‌ی خبرنامه‌ی چاپی برای شما زیاد است، می‌توانید با استفاده از پست الکترونیک این کار را با هزینه‌ی بسیار پایینی انجام دهید. در خبرنامه می‌توانید همیشه پیشنهاد فروش ویژه‌ای را به مشتری قبلی خود ارائه کنید.

 

4.پیام “تبریک تولد” بفرستید.

برای مشتریان‌تان کارت تبریک بفرستید (تاریخ‌ها را می‌توانید از نظرسنجی ها و سایر موارد به دست آورید). یک کوپن یا پیشنهاد ویژه به آن کارت تبریک ضمیمه کنید یا به آنها درباره‌ی محصول‌تان چیزی بگویید که آن را به عنوان نوعی هدیه‌ برای خودشان بدهند.

 

5.سعی نکنید فقط پول در بیاورید.

به مشتریان‌تان محصولات یا خدمات واقعا مفید ارائه بدهید که هم شما و هم مشتریان‌تان را خوشحال کند.

به کاری که عاشقش هستید بپردازید و پول خودش به دنبال آن به‌دست خواهد آمد.

 

6. در مورد مشتریان‌ تان بیشتر یاد بگیرید.

در مورد مشتریان‌تان چیزهای بیشتری از بلد بودن شغل و حرفه‌ی آنها یاد بگیرید.

به روزنامه‌های محلی توجه کنید و بگذارید مشتریان بدانند که شما درباره‌ی آنها مطالعه می‌کنید.

 

7.این برای ما هم است، پس باید برای مشتریان‌مان هم مهم باشد.

فقط به خاطر این که مسائلی در سازمان ما مهم هستند به صورت خودکار به مشتریان‌مان مربوط نمی‌شوند.

این نتیجه‌ی فرعی “تفکر فازی” و مشکلی است که حاکی از کم تجربگی مدیران است.

وقتی به یک پروژه توجه می‌کنید از منظر مشتریان به آن نگاه کنید، نه از منظر شرکت. این قانون “به مشتری بها بده و او به شرکت بها خواهد داد” است.

 

8.برای رسیدن به نتایج شگفت‌انگیز مشتریان‌تان را رتبه‌بندی کنید.

به مشتریان بر مبنای چند معیار یک طبقه بندی مانند “الف”، “ب”، “پ”، “ت” و غیره اختصاص بدهید. این معیارها شامل سودآوری، زمان صرف شده برای پرداختن به سفارش ها، و درخواست‌های خاص می‌شوند.

فورا به این مسئله پی خواهید برد که برخی مشتریان با حساب‌های تراکنش بالا، کمک چندانی به خط کف فروش‌تان نمی‌کنند.

برنامه‌ای بریزید تا به همه‌ی کارکنان‌تان اطلاع بدهید سودآورترین مشتریان‌تان چه کسانی هستند و کدام‌ها شایسته‌ی دریافت بهترین خدمات از سوی شرکت هستند.

 

9.آنها را از نداشتن محصولات‌تان بترسانید.

برای محصولاتی که امنیت شخصی، ایمنی یا سلامت فردی را افزایش می‌دهند، ترس می‌تواند یک ابزار موثر تقویت کسب و کار باشد.

اگر مشتریان همین حالا محصول شما را نخرند، چیزی را از دست خواهند داد. یک تخفیف، هدیه‌ی رایگان، و غیره. ترس از دست دادن از انتظار به‌دست آوردن قدرتمندتر است.

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازاریابی مناسبتی چیست ؟
پنج شنبه 24 بهمن 1398 ساعت 13:9 | بازدید : 196 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

بازاریابی مناسبتی:

امروزه همه مردم انواع و اقسام سرگرمی های مختلف و هیجان انگیز را در خانه هایشان دارند. از تلویزیون و رایانه گرفته تا این همه سرگرمی دنیای مجازی که می توان با یک گوشی هوشمند کوچک در آن غرق شد؛ لذا اگر قصد دارید به سراغ بازاریابی مناسبتی بروید در وهله اول این نکته مهم را در نظر داشته باشید که رویدادتان باید آنقدر سرگرم کننده و جذاب باشد که بتوانید آدم ها را از خانه هایشان بیرون بکشید. باید سرگرمی ای که به آنها پیشنهاد می دهید از سرگرمی درون خانه های شان جذاب تر باشد.

همه کاربلدهای عرصه بازاریابی مناسبتی که از این به بعد نامشان را پیش قراولان عرصه بازاریابی مناسبتی می گذاریم، می دانند که آدم ها دلشان برای انجام یک کار جدید با حضور در یک رویداد جذاب غنج می زند. آن ها به خوبی فهمیده اند آدم ها شديداً دوست دارند تجربه های جدیدشان را برای دیگران تعریف کنند و خود را اولین نفری معرفی کنند که آن تجربه را داشته است.

 تعطیلات رایج‎‌ترین روش استفاده از بازاریابی مناسبتی است، مطمئنا تا به حال شاهد پیشنهادات ویژه برای روز مادر، ولنتاین و عید نوروز بوده‌اید، تمایل به خرید در چنین مناسبت‌هایی بیشتر از سایر روزهای معمولی است.

 

 عناصر بازاریابی مناسبتی:

در رویدادی که تیمی برای بازاریابی آن دورهم جمع می شوند، سه عنصر حیاتی حرف اول را می زنند.

1.    سرگرمی

2.    هیجان

3.    تعهد به انجام یک کار مخاطره آمیز

 

در ادامه برخی از رایج‎‌ترین زمان‌هایی که می‌توانید از بازاریابی مناسبتی نهایت استفاده را ببرید شرح خواهیم داد؛

1.اخبار

به موضوعات و تاپیک‌های اخیر اخبار توجه کنید، آیا می‌توانید ارتباطی بین آن‌ها و برند خود برقرار کنید؟ اگر در اخبار آورده شده است که گروهی از مردم به یک قانون خاصی که اخیرا ایجاد شده است، توجه دارند؛ آیا محصولات و یا خدمات شما می‌تواند از این موقعیت استفاده کند و توجه‌ها را به خود جلب کند.

2.تعطیلات

همان‌طور که در بالا نیز اشاره کردیم، اغلب از مناسبت‌های تعطیلی برای تبلیغات بازاریابی استفاده می‌شود. تقویم را بررسی کنید، آیا مناسبت‌ پیش‌رو به کسب‌وکار شما مربوط است؟ تعطیلات دیگر چطور؟ تنها در صورتی به پیشواز چنین اقداماتی بروید که چنین مناسبت‌هایی برای خریداران‌تان مربوط و انگیزه‌بخش باشد.

3.چرخه عمر

اگر مناسبت‌های مرتبط با چرخه عمر هم‌چون تولدها و سالگردهای مختلف با چشم‌انداز کسب‌وکار شما متناسب است، توجه به آن و ارائه‌ی تبلیغات هدفمند می‌تواند نتایج بسیار خوبی را به بار آورد. این کمپین در مراحل اولیه می‌تواند منجر به ایجاد ارتباط با مشتری و افزایش آگاهی نسبت به کسب‌وکارتان شود.

 

کلید بازاریابی مناسبتی یافتن موارد هدفمندی است که در آن خریداران تمایل بیشتری برای خرید خدمات، توجه به کمپین‌های بازاریابی و یا تبلیغات شما دارند.

 

چگونه از موارد مطرح شده در بالا به نفع کسب‌وکار خود بهره بگیریم؟

  • موارد مطرح شده را به دقت بررسی کنید و بهترین راهکارهای بازاریابی مناسبتی را برای بهبود عملکرد بازاریابی و فروش‌تان استفاده کنید.
  • در نظر داشته باشید که همه‌ی موارد مطرح شده در بالا برای همه‌ی کسب‌وکارها مفید نیست، بلکه باید مرتبط‌ترین آن‌ها را شناسایی کرده و از آن ها استفاده نمود.
  • در برخی مواقع نیاز هست که بدون برنامه‌ریزی‌های قبلی از بازاریابی مناسبتی بهره بگیرید، آیا آمادگی لازم برای عکس‌العمل سریع در مقابل مناسبت‌های مختلف را دارید؟ برای آ‌‌ن‌ها برنامه‌ریزی کنید.
  • میزان عکس‌العمل کاربران به کمپین‌های مناسبتی و سایر تبلیغات را بسنجید، در صورتی‌که کمپین‌های مناسبتی میزان بازگشت سرمایه‌ی کافی ارائه کنند، از آن‌ها بهره بگیرید.
  • بازاریابی مناسبتی تلنگری به مخاطبان هدفی است که قبلا انتخاب‌شان کرده‌اید. این نوع از بازاریابی بعد زمان و موقعیت را به کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات اضافه می‌کند و خریداران را زمانی‌که در اوج تمایل به خرید قرار دارند، می‌یابد.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


موج جدیدی از تعدیل نیرو در شرکت ها
شنبه 19 بهمن 1398 ساعت 17:26 | بازدید : 188 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

 

منابع می گویند که در پایان این هفته، انتظار می رود که حداقل 15 نفر از کارکنان کمپانی نتفلیکس به دلیل تعدیل نیرو کارشان را ترک کنند. علت انجام این تعدیل نیرو، در تغییر در شیوه ها و استراتژی های بازاریابی و تبلیغاتی این کمپانی است. این کمپانی درنظر دارد تا سیاست های بازاریابی خودش را تغیی دهد و در این فرآیند، تعدادی از کارکنانش را برکنار می کند. این کمپانی که در سال های اخیر بر بازاریابی برنامه ها و فیلم های تلویزیونی سرمایه گذاری کرده است، سعی می کند تا در فروش خدمات در کل بهتر عمل کند.

برخی از افراد خلاق در هالیوود، از این موضوع نارحت هستند و می گویند که این تغییر در شیوه تبلیغاتی برند، ممکن است منجر شود که بسیاری از افرادی که دارای استعدادهای درجه یک هستند، کمتر امکان بروز این استعدادهایشان را پیدا کنند. چون ممکن است آن ها در انبوه تبلیغاتی که در این کمپانی به شیوه ای جدید ارایه می شود، گم شوند. به عنوان بخشی از این تغییرات، منابع ذکر کرده اند که انتظار می رود که 15 تا از نیروهای این کمپانی در پایان این هفته از کار اخراج شوند و برخی از منابع دیگر می گویند که این تعداد می تواند بیشتر هم باشد. البته این تعداد تنها بخش اندکی از کل نیروهایی است که در نتفلیکس کار می کند. در ماه اکتبر سال 2019، تعداد این نیروها تقریبا چیزی حدود 6900 نفر برآورد شد.

 

افرادی که درون نتفلیکس کار می کنند، می گویند که این تغییرات به دلیل تصمیماتی است که مدیر جدید بخش بازاریابی این کمپانی یعنی جکی لی جو (Jackie Lee-Joe) گرفته است. او در جولای سال 2019، در پی بازنشسته شدن مدیر قبلی بخش تبلیغات، یعنی کلی بنت (Kelly Bennett) بوسیله استادیوهای بی بی سی به این سمت منصوب گردید.

 

 

گفته می شود که لی جو احساس می کند که نتفلیکس در زمینه بازاریابی، تعداد بیشتر از حدی نیرو گرفته است و باید یک تیم ساختاریافته تر داشته باشد که کار بازاریابی را به شیوه ای موثرتر انجام دهند. بر اساس  آمار، این کمپانی تقریبا 1.8 میلیارد دلار را در سال 2018 بر روی تبلیغات سرمایه گذاری کرده است.

 

آمار نشان می دهند که با این که میزان ثبت نام کنندگان نتفلیکس رشدی 20 درصدی داشته است و تعداد ثبت نام کنندگان به 167 میلیون نفر رسیده است، ولی میزان این رشد در آمریکا خیلی کمتر است. در طول سه ماهه آخر سال 2019، نتفلیکس تنها توانسته است 550000 ثبت نام کننده پولی را در مناطق کشور آمریکا و کانادا (که در این دو کشور بیشترین تبلیغات و بازاریابی ها را انجام می دهد) به خودش اضافه کند.

با این که موضوع تعدیل  نیرو در تاریخ تاسیس این کمپانی چیز جدیدی نبوده است، ولی این موج جدید از تعدیل نیروی جدید به دلیل رقابت های جدید است که برای این کمپنی با کمپانی هایی مانند دیسنی (Disney)، وارنرمدیا (WarnerMedia)، و NBCUniversal به وجود آمده است  و نتفلیکس با این کمپانی ها وارد رقابت های سرسختانه جدیدی شده است.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به نظر می رسد که سهام اپل هم تحت تاثیر ویروس کرونا قرار می گیرد!
سه شنبه 15 بهمن 1398 ساعت 11:37 | بازدید : 174 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

 

بحران ویروس کرونا به کشور چین لطمه های زیادی زده است. این ویروس منجر شده است که به بخش های مختلف تولیداتی و صنعتی چین لطمه وارد شود و اقتصاد چین تحت تاثیر قارر گرفته است. همچنین صنایعی مانند صنعت گردشگری هم تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته است و بسیاری از کمپانی های چینی و کمپانی های دیگر که در این کشور شعبه دارند هم تحت تاثیر این بحران قرار گرفته اند. کمپانی "اپل" هم استثنا نیست.

به هنگام شیوع ویروس کرونا، انتظار می رود که سهام "اپل" سقوط کند. همزمان با وجود بحران ویروس کرونا انتظار می رود که سهام کمپانی "اپل" هم سقوط کند. به نظر می رسد که بسیاری از کمپانی هایی که در کشور چین واقع هستند هم به این دلیل سقوط سهام داشته باشند. اخیرا به دلیل وجود این بحران در کشور چین، اپل تصمیم گرفته است که تمام فروشگاه ها و دفاترش را در کشور چین ببندد تا به این شیوه از شیوع بیشتر این بیماری خطرناک که در جهان به عنوان 2019-nCov شناخته می شود جلوگیری کند.

این موضوع منجر می شود که میزان فروش اپل در کشور چین کم شود و همچنین باعث می شود که در زنجیره تامین در این کمپانی هم مشکلاتی بوجود بیاید. این دو چالش ممکن است منجر به کاهش قیمت سهام این کمپانی شود.

بنابراین:

به نظر می رسد که سهام اپل هم تحت تاثیر ویروس کرونا قرار می گیرد!

 

کمپانی اپل بزرگترین کمپانی در کشور آمریکا می باشد ولی برای رسیدن به اهداف مالیش به شدت به کشور چین وابسته است. بر طبق پیش بینی های گذشته کشور چین تقریبا 15 درصد از درآمد اپل را در سه ماهه اول سال 2020 تامین می کند. علاوه بر همه این ها، کمپانی اپل برای زنجیره تامین سخت افزاریش وابسته به یک شبکه ای از همکاران چینی است.

پاتریک مورهد (Patrik Moorehead) که یکی از تحلیل گران عمده در این کمپانی است اعتقاد دارد که این ویروس منجر می شود که برای کمپانی اپل مشکلاتی بوجود بیاید. او می گوید:

"نمی توانم وضعیتی را تصور کنم که در آن زنجیره تامین دچار مشکل نشده است. به این دلیل که وقتی که به دلیل وجود این ویروس کرونا مشکلاتی در تهیه مواد، ساخت موارد، هماهنگی و آزمایش کردن بوجود آمده باشد، مسلما در کل زنجیره مشکل ایجاد می شود"

 

 

کمپانی اپل برای سال 2020 پیش بینی هایی کرده بود. پیش بینی درآمد بین 63 میلیارد دلار تا 67 میلیارد دلار با میزان سود بین 28 تا 39 درصد.

البته این موضوع نشان می دهد که اثرات منفی که ممکن است به دلیل شیوع بیماری کرونا به این کمپانی وارد شود نسبت به افزایش درآمدی که این کمپانی در سال جاری خواهد داشت ناچیز است.

 

بنابراین می توان این گونه نتیجه گیری کرد که با این که ممکن ست شیوع ویروس کرونا به زنجیزه تامین کمپانی اپل لطمه بزند؛ ولی باز هم نمی تواند به روند کلی سوددهی این کمپانی لطمه ای وارد کند.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تکنیک های فروش لوازم خانگی
شنبه 12 بهمن 1398 ساعت 12:56 | بازدید : 182 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

 

بازاریابانی که در زمینه فروش و بازاریابی فعالیت می‌کنند مدتهاست که در تلاشند تا دانش را وارد عرصه بازاریابی خدمات و محصولات کنند تا بتوان به این وسیله وارد مسیری شد که در نهایت منجر به فروش موفقیت‌آمیز محصولات و کسب سود حاصل از آن شود.

 

 در این فرصت در نظر داریم برخی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین انواع روش‌های فروش لوازم خانگی را جهت اطلاع افراد علاقه‌مند به فعالیت در بازار فروش لوازم خانگی معرفی کنیم.

 

انواع روش‌های فروش محصولات:

به کمک روش‌های متنوع فروش می‌توان به طرق گوناگون کالاها و محصولات خود را به بهترین نحو ممکن به فروش رساند. بدیهی است که در عرصه فروش و بازاریابی هر چه گزینه‌های موجود در زمینه فعالیت مورد نظر بیشتر شود و هر اندازه که بتوان به احتمالات بیشتری توجه نمود، در مقابل این امکان نیز افزایش پیدا خواهد کرد که موقعیت برای برداشتن گام‌های نخست مهیا گردد و راه برای دستیابی به کسب سود هموار شود.

به همین جهت باید گفت فروشندگان به هر میزان که نسبت به تکنیک‌ها، راهکارها و استراتژی‌های فروش آشنایی و تسلط بیشتری داشته باشند قادر خواهند بود با احتمال موفقیت بیشتری به اهداف مالی خود دسترسی پیدا کنند. در ادامه جا دارد به برخی از مهم‌ترین و موثرترین روش‌هایی که بیان می‌کنند چگونه لوازم خانگی خود را بفروشیم، اشاره داشته باشیم. آشنایی با این موارد می‌تواند اطلاعات مفیدی را در رابطه با انواع روش‌ های فروش لوازم خانگی برای افراد علاقه‌مند به فعالیت در این زمینه به ارمغان آورد.

1.فروش لوازم خانگی  به صورت مستقیم:

در روش فروش مستقیم همان‌گونه که از اسمش نیز پیداست ما می‌توانیم کالاها و محصولات خود را از راه فروش مستقیم به مشتریان عرضه کرده و به فروش برسانیم. در این روش می‌توانیم از طریق مراجعه مستقیم به ادارات، دفاتر و منازل مردم نسبت به فروش محصولات مورد نظر خود اقدام کنیم.

در حقیقت، فروش مستقیم به معنای بازاریابی و فروش محصول به شکل مستقیم به مشتریان در منزل یا محل کار و نیز دیگر مکان‌هایی است که جزو مکان‌های غیر فروشگاهی به شمار می‌روند. در روش فروش محصول به‌صورت مستقیم احتیاجی به حضور واسطه‌ها وجود ندارد و به جای آن محصول به‌صورت مستقیم از محل تولید خود به شرکت‌های فروش مستقیم، نمایندگان فروش، توزیع‌کنندگان محصول و مشتریان عرضه می‌شود.

 

گفتنی است در هنگام بهره‌گیری از انواع روش‌های فروش لوازم خانگی روش فروش مستقیم محصولات را نباید با بازاریابی مستقیم یکسان تلقی کرد. در روش فروش مستقیم خود فروشنده به‌صورت مستقیم با مشتریان در ارتباط است. در چنین حالتی فروشنده مکان ثابتی جهت فروش محصولات خود ندارد. در رابطه با بازاریابی مستقیم نیز باید گفت که این کار برای مشتریان بالقوه محصول و بدون دخالت واسطه‌ها و توزیع‌کنندگان صورت می‌گیرد.

 

2.همکاری با فروشگاه اینترنتی:

همکاری با فروشگاه اینترنتی معتبر و بزرگی که فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه فروش کالاها و خدمات به‌صورت آنلاین در سراسر کشور دارد یکی دیگر از روش‌های فروش لوازم خانگی است که ما را در مسیر تحقق اهدافمان یاری می‌رساند.

در این فروشگاه‌های اینترنتی می‌توان به‌راحتی وارد عرصه فروش آنلاین محصولات شد. به این صورت که فروشندگان می‌توانند از طریق ثبت درخواست در این فروشگاه‌ها نسبت به دریافت یک حساب فروشنده مبادرت ورزیده و سپس محصولات خود را ثبت نمایند تا درخواست آن‌ها توسط فروشگاه مربوطه تحت بررسی قرار گیرد.

چنانچه خدمات ارائه شده توسط فروشنده مورد تایید قرار بگیرد فروشگاه اینترنتی امکان انجام همکاری را به‌منظور فروش آنلاین محصولات فراهم می‌سازد.

 

3.فروش لوازم خانگی به کمک توزیع کنندگان:

انتخاب یک توزیع‌کننده خوب یک پاسخ به سوال ” چگونه لوازم خانگی را بفروشیم ” می‌باشد. می‌توانیم در راستای استفاده از اقسام گوناگون روش‌های فروش لوازم خانگی در بازارهایی که خودمان در آنها فعال نیستیم از وجود توزیع‌کنندگان برای فروش محصولات خود بهره‌‌مند شویم. در این رابطه اختیار با ماست که انحصار کامل فروش محصولات را به توزیع‌کنندگان بدهیم یا خیر. بدون استثناء توزیع‌کنندگان به‌عنوان تجار مستقلی شناخته می‌شوند که برای خودشان اسم و رسمی دارند. غالبا آنها در رابطه با توزیع کالاها و محصولات نظرات خاص خود را دارند.

بهره‌گیری از وجود توزیع‌کنندگان در زمینه استفاده از روش‌های فروش لوازم خانگی این امکان را به ما می‌دهد که محصولات خود را در سطوح ملی و بین المللی به فروش برسانیم

 

4. فروش لوازم خانگی توسط خرده فروشان:

روش دیگری که برای فروش کالاها و محصولات می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد روش خرده‌فروشی است. خرده‌فروشی به‌مفهوم فروش کالاها و محصولات به کاربران نهایی آن‌ها می‌باشد. با بیان این مطلب، آشکار می‌شود که خرده‌فروشی به‌منظور فروش مجدد یک محصول نیست بلکه برای آن است که کالای مورد نظر توسط خریدار آن مورد استفاده و مصرف قرار گیرد. به عبارت دیگر خرده‌فروشی به‌معنای فروش مستقیم محصول از نقطه خرید به مشتریانی است که قصد دارند از محصول مورد نظر برای رفع نیاز خود استفاده کنند.

 

5.  فروش لوازم خانگی از طریق روزنامه‌ها :

از دیگر روش‌های فروش لوازم خانگی می‌توان فروش کالاها و محصولات از طریق درج آگهی در روزنامه‌ها را نام برد. هدف از انتشار آگهی‌های تبلیغاتی و معرفی محصولات در روزنامه‌ها آن است که فروش محصول با سرعت بیشتری انجام گیرد و در نهایت منافع و عوایدی به دست فروشندگان برسد که به مراتب بیشتر از هزینه‌های مربوط به انتشار آگهی‌های تجاری باشد. آگهی‌های تجاری که به‌منظور معرفی محصولات در روزنامه‌ها منتشر می‌شوند خریداران محصولات را به اتخاذ تصمیمات فوری جهت خرید تشویق و ترغیب می‌کنند.

 


6.فروش لوازم خانگی از طریق اینترنت:

از جمله جدیدترین روش ‌های فروش لوازم خانگی که در زندگی امروز به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های موجود در رابطه با تمامی مشاغل مبدل شده است بهره‌گیری از روش فروش اینترنتی کالاها و محصولات است. به‌منظور استفاده از این روش در جهت اعمال انواع روش‌های فروش لوازم خانگی می‌بایست نسبت به راه‌اندازی یک سایت اینترنتی برای معرفی محصولات اقدام به عمل آورد. از این طریق این امکان ایجاد می‌گردد که خدمات و محصولات خاصی را به مشتریان خاص خود عرضه کرده و بفروشیم. نکته‌ای که در این رابطه قابل توجه است این که با توجه به تغییرات و دگرگونی‌هایی که در زمینه فروش و درج آگهی‌ها از طریق اینترنت در حال رخ‌دادن است به زودی این موقعیت فراهم می‌گردد که بتوانیم محصولات خود را به‌نحوی مطلوب به دیگران معرفی نماییم.

7. فروش لوازم خانگی توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای :

عرضه کالاها و محصولات در شعبات گوناگون فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله رایج‌ترین روش‌های فروش لوازم خانگی به شمار می‌رود که به‌طور معمول به‌منظور فروش این قسم از کالاها مورد استفاده می‌باشد. فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در بیشتر نقاط کشور فعال بوده و دارای شعبات متعدد هستند مکان مناسبی جهت به‌فروش‌گذاشتن کالاها محسوب می‌شوند.

از جمله مزایایی که فروش کالاها به‌وسیله عرضه این اقلام در فروشگاه‌های زنجیره‌ای از آن برخوردار می‌باشد این است که در این روش از روش‌های فروش لوازم خانگی نیازی نیست که صاحبان کالا با تک تک مسئولان فروشگاه مربوطه در ارتباط باشند و تنها کافی است که شخص با مسئول یا مدیر بخش خرید مجموعه مورد نظر در تماس باشد و از این طریق کالا را به فروش برساند.

 

8.فروش لوازم خانگی از طریق نمایندگی‌ها:

واگذار کردن فروش محصولات خود به یک نمایندگی فروش یکی دیگر از پاسخ‌های سوال ” چگونه لوازم خانگی را بفروشیم ” می‌باشد که به‌واسطه آن می‌توان مقادیر زیادی از کالاها و محصولات مورد نظر را عرضه کرد و به فروش رساند. فروشگاه‌هایی که در زمینه اخذ نمایندگی فروش یک موسسه فعالیت می‌کنند در هر سال مبالغ قابل توجهی را از طریق فروش کالاها به دست می‌آورند.

ویژگی مهمی که نمایندگی‌های فروش محصولات از آن بهره‌مند هستند این است که از جمله روش‌‌های فروش لوازم خانگی به شمار می‌روند که کسب موفقیت و نیل به اهداف مورد نظر در آن‌ها مساله‌ای تضمین شده قلمداد می‌شود و به همین جهت همه قادر خواهند بود از این روش به‌منظور فروش کالاها و محصولات استفاده نمایند.

9.فروش لوازم خانگی به سازمان‌های دولتی:

تعداد زیادی از سازمان‌ها و نهادهای دولتی موجود در نقاط گوناگون کشور می‌توانند به‌عنوان خریداران بالقوه محصولات به شمار روند. از این رو در اغلب کشورهای جهان دولت‌های حاکم در زمره بزرگترین مصرف‌کنندگان انواع خدمات و محصولات قرار می‌گیرند. در نتیجه فروش محصولات به این نهادها می‌تواند یکی از انواع مختلف روش ‌های فروش لوازم خانگی به شمار رود.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


استراتژی هایی برای ارتقای کیفیت بازاریابی با اینستاگرام
سه شنبه 8 بهمن 1398 ساعت 11:30 | بازدید : 178 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

 

 

60 درصد از کاربران شبکه های اجتماعی، فرآورده ها را از طریق اینستاگرام پیدا می کنند. این موضوع  باید منجر شود که بازاریابان، بر روی موضوع با اینستاگرام تمرکز زیادی کنند. بر اساس تحقیقات، مشتریانی که فرآورده های خودشان را از طریقه این رسانه اجتماعی پیدا می کنند، احتمال بیشتری دارد که آن را بخرند.

 

 

شبکه اجتماعی اینستاگرام، که دارای یک میلیارد کاربرد فعال است، مکان بسیار مناسبی برای پیدا کردن مشتریان می باشد. در حقیقت، بیش از 25 میلیون تجارت در سراسر دنیا برای داد و ستد، از اینستاگرام استفاده می کنند.

 

اینستاگرام، راهی بسیار مناسب برای انجام تجارت الکترونیکی می باشد چراکه همان طور که اشاره شد، این شبکه اجتماعی می تواند مجال مناسبی را برای ایجاد تجارت های الکترونیکی در اختیار افراد قرار دهد و بازاریابی با استفاده از این شبکه اجتماعی می تواند بسیار موفقیت آمیز باشد. با چنین موقعیت هایی که اینستاگرام می تواند در اختیار بازاریابان قرار دهد؛ لازم است که بازاریابان استفاده از این شبکه اجتماعی را جدی بگیرند.

شما ممکن است از اینستاگرام برای افزایش پیدا کردن فالوورهایتان استفاده می کنید. در صورتی که بخواهید از این کار نتیجه ای مطلوب بگیرید، باید این کار را به شیوه ای درست انجام دهید.

بنابراین باید برای این که تجارت الکترونیکی که از طریق اینستاگرام انجام می گیرد را به خوبی مدیریت کنید، موارد زیر را درنظر بگیرید:

 

1-    از لایو اینستاگرام  (Instagram Live) استفاده کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است. این پلتفرم تنها برای این نیست که شما  پست بگذارید. بلکه برای شما موقعیتی ایجاد می کند که با مخاطبینتان به صورت یک ارتباط دوطرفه در ارتباط باشید. بنابراین سعی کنید که از لایو اینستاگرام استفاده کنید.  لایو شودی و سعی کنید به این شیوه با مشتریان خودتان ارتباط برقرار کنید. در این صورت شما خواهید توانست تا اعتماد بیشتری ایجاد کنید که این موضوع می تواند منجر به اثربخشی بیشتری برای آینده شما شود. بنابراین از بخش لایو اینستاگرام استفاده کنید و با دادن ویدیوهایی لایو به فالوورهایتان، اعتماد آن ها را نسبت به خودتان افزایش دهید.

می توانید از لایو اینستاگرام به عنوان موقعیتی برای ارتقای میزان خرید، آموزش دادن به فالوورها، و گفتن افزایش میزان هوشیاری برند استفاده کنید.

همچنین می تواندی با برقرار کردن جلسات AMA) Ask me anything) یا "هر چه می خواهی بپرس" در لایو اینستاگرام، مخاطبین جدیدی را به خود جلب کنید. همچنین می توانید یک ویدوی لایو برای خودتان بگذارید و در آن درباره کالاهای مورد نظرتان که جدید هستند، مطالبی را به عنوان معرفی بیان کنید.

شما حتی می توانید برندها و یا کاربران دیگر اینستاگرام را دعوت کنید که در لایو اینستاگرام به شما بپیوندند.

 

این که دیگر برندها را به این کار دعوت کنید، می تواند به شما کمک کند که یک ارتباط مناسب با آن ها ایجاد کنید و تعداد مخاطبین خود را افزایش دهید.

 

2-  انتخاب کردن تاثیرگذارهای (Influencer) مناسب

بازاریابی تاثیرگذار همیشه در اینستاگرام موضوع مهمی بوده است. هنگامی که با تاثیرگذارها کار می کنید، مهم است که آن هایی را پیدا کنید که با برند شما منطبق باشند. هنگامی که این افراد را پیدا کردید، خواهدید دید که آن ها می توانند این کارها را برای شما انجام دهند:

-  می توانند هوشیاری برند را زیاد کنند

-  می توانند تعداد فالووهای شما را زیاد کنند

-  می توانند رهبران تجاری جدیدی ایجاد کنند

به هنگام انتخاب کردن یکی از تاثیرگذارها، تنها به تعداد فالوورهایی که فرد مورد نظر دارد نگاه نکنید. بلکه باید همچنین موضوعاتی مانند تعداد کامنت ها، کیفیت کامنت ها و میزان بازدیدهایی که از هرکدام از پست ها شده است را هم درنظر بگیرید.

همچنین به هنگام انتخاب کردن تاثیرگذارها، باید بیینید که آیا آن ها به شکل فعالانه ای در اینستاگرام استوری می گذارند یا خیر. همچنین باید به این موضوع هم توجه کنید که مخاطبین آن ها واقعا به پیجشان اهمیت می دهند؟ و آیا آن ها واقعا فالوورهایی حقیقی هستند یا خیر

سپس، باید این سوال را از خودتان بکنید که آیا این افرادی که شما انتخاب کرده اید، می توانند به عنوان تاثیرگذار با برند شما همکاری داشته باشند یا خیر.

بنابراین همان طور که اشاره شد باید  دو نکته را  مد نظر داشته باشید اول این که پیج های اینستاگرامی را که فالوور واقعی و حقیقی دارند دنبال کنید. به عنوان مثال، در صورتی که یک پیج  اینستاگرامی بیشتر از 3000 فالوور داشته باشد ولی تعداد افرادی که پست ها را لایک می کنند و ویدیوها را می بینند، به زحمت به 340 هم برسد، این پیج فالوور واقعی ندارد و نباید به عنوان یک پیج تاثیرگذار آن را انتخاب کنید. و نکته دوم این که به میزان ارتباطی که این پیج می تواند با برند شما داشته باشد توجه کنید. به عنوان مثال، در صورتی که فروشگاهی دارید که لوازم آرایشی می فروشد، باید فردی را به عنوان تاثیرگذار انتخاب کنید که در دادن نکات ایمنی متخصص است. شخصیت این افراد می تواند یکی از عوامل مهم برای انتخاب شما باشد.

در صورتی که یافتن فرد تاثیرگذار برای شما مشکل است،  استفاده از ابزارهایی مانند Kicksta می تواند به شما کمک زیادی بکند.

 

3-    مسابقه ایجاد کنید و برای برندگان، جایزه بگذارید

چه کسی است که دوست نداشته باشد در یک مسابقه، هدایای رایگان دریافت کند؟ گذاشتن مسابقه ها در شبکه های اجتماعی، به برند شما شهرت بیشتری می دهد. برگزار کردن این مسابقات یکی از بهترین راه ها برای جلب توجه افراد دیگر و حتی افراد تاثیرگزار است. انجام این مسابقات می تواند برای شما مزیت های زیر را داشته باشد:

1.می توانید از مردم بخواهید که برای این که به مسابقه وارد شوند، پست های شما را لایک کنند و یا بر روی آن ها کامنت بگذارند

2.انجام این کار می تواند منجر به ایجاد هوشیاری برند شود. چون وقتی که افراد بیشتری پست های شما را لایک کنند، به اشتراک بگذارند و یا بر روی آن ها کامت بگذارند، تعداد بیشتری از افراد آن ها را می بینند

3.در صورتی که یک مسابقه برگزار کنید، مردم به راحتی اطلاعات و جزئیات تماسشان را در اختیارتان قرار خواهند گذاشت و بنابراین شما خواهید توانست به اطلاعات تماس آن ها از قبیل ایمیل و یا شماره تلفن دسترسی داشته باشید.

 

 

البته باید اطمینان حاصل نمایید که کالایی را که به عنوان جایزه انتخاب می کنید، حتما چیزی باشد که افرادی که شما را فالو می کنند، می پسندند. در صورتی که یک کالایی زیبا داشته باشید که منجر شود که برای افراد جلب توجه کند، خواهید توانست که امکان این که افراد بیشتری به آن توجه کنند را بالا ببرید. اگر هم توانایی انتخاب کالای مناسب را ندارید، می تواند از ابزارهای طراحی گرافیکی مانند Canva انتخاب کنید تا به آسانی یک تصویری را از آن چه که می خواهید به عنوان جایزه به آن ها بدهید، را بهتر نشان دهید.

 

4-    داده های تولید شده بوسیله کاربر (UGC) ایجاد کنید

بسیاری از افراد هستند که در حال استفاده از فرآورده های مربوط به کمپانی شما هستند و تصاویر آن ها را در اینستاگرام خودشان می گذارند. چرا شما این پست ها  را با فالوورهای خودتان به اشتراک نگذارید؟

شما می توانید از فرآورده های خودتان عکس بگیرید و آن ها را در پیج خودتان بگذارید. این تصاویر به عنوان تصاویر تولید شده بوسیله کاربر یا "User Generated Content" (USC) محسوب می شوند.

با قرار دادن این USC ها، شما به فالوورهای خودتان به صورت عملی نشان می دهید که کالای شما گره ای از کار برخی از افراد باز کرده است و همین موضوع تاثیر مستقیم زیادی بر روی جلب فالووهای جدید دارد و امکان این که آن ها از فرآورده های شما خرید کنند را افزایش می دهد.

بسیاری از برندها از UGC استفاده می کنند تا کاربردهای فرآورده های خودشان را به صورت عملی نشان دهند.

 

 

در صورتی که شما می خواهید بدانید که چه کسی درباره فرآورده های شما و یا فروشگاه های شما حرف می زند، می توانید از ابزارهایی مانند Websta استفاده کنید. برای این کار تنها لازم است که نام برند خودتان، هشتگ های شخصیتان و یا فرآورده هایتان را چک کنید تا پست های مرتبط با آن را پیدا کنید.

 

5-    به طور منظم در اینستاگرام پست بگذارید

یکی از مزایای بودن در اینستاگرام این است که به مردم نشان دهید که شما یک برند اکتیو هستید و همیشه با آغوش باز، پذیرای ارتباط گیری با مخاطبینتان می باشید. برای این کار لازم است که خودتان را در اینستاگرام، همیشه اکتیو و فعال نشان دهید. برای این که خودتان را فعال نشان دهید، باید همیشه به صورت منظم پست بگذارید. این کار باعث می شود که مخاطبین شما همیشه درباره شما و فرآورده هایتان فکر می کنند.بر اساس مطالعات انجام گرفته، برندهای عمده، به طور متوسط 1.5 بار در روز پست می گذارند.

یک برند خوب، برای این که بتواند در کار اکتیو بماند، نیاز دارید که حداق یک تا سه بار در روز پست بگذارد. این میزان فعالیت در اینستاگرام به شما کمک می کند که یک ارتباط طولانی مدت و بادوام را با مشتریانتان داشته باشید.

چیزی که خیلی مهم است این است که باید بر طبق برنامه پست بگذارید. در صورتی که به طور کلی از پست گذاشتن صرف نظر کنید، میزان رشد فالوورهای پیج شما صفر می شود و احتمال دارد که حتی برخی از فالوورهایتان را از دست بدهید ، برای این که راحت تر پست بگذارید، می توانید محتوای خودتان را سازماندهی کنید تا بتوانید به صورت منظم پست بگذارید.

برای این که بدانید میزان فالووهایتان چه تغییری کرده است، می توانید از ابزارهایی مانند Sprout Social استفاده کنید. استفاده کردن از این ابزارها به شما دیدگاهی را می دهند که می توانید بفهمید که چه نوع پستی بگذارید که میزان افزایش فالوورهایتان را به حداکثر برساند.

همچنین در صورتی که از نرم افزار Pexels استفاده کنید، می توانید محتوایی از پیش ساخته شده مورد استفاده قرار دهید و با استفاده از آن، پیوسته به گذاشتن پست ادامه دهید.

 

6-    پست هایی با محتوایی دیگر که بتوان آن ها را با فرآورده های شما مرتبط کرد را به اشتراک بگذارید

در صورتی که پست هایی را به اشتراک بگذارید که بتوان آن ها را با فرآورده های شما مرتبط کرد، می توانید به بهترین شکل ممکن، توجه کاربران را به برند خودتان جلب کنید. این پست ها به احتمال زیاد می توانند برای فالوورها جذاب باشند و منجر شوند که میل بیشتری به خرید پیدا کنند. در حقیقت این یک روش تبلیغ غیرمستقیم است که شما با استفاده از این روش می توانید توجه مشتریان را به شما جلب کنید بدون این که آن ها احساس کنند که شما دارید برای فرآورده خودتان تبلیغ می کنید.

می توانید از اپلیکیشن های مختلف Repost استفاده کنید تا پست های جالبی را برای پیجتان پیدا کنید. نرم افزارهای Repost نرم افزارهایی بسیار مفید در اینستاگرام هستند و کار با آن ها بسیار آسان می باشد که می توانید این نرم افزارها را در اپ استور گوشی های آیفون و یا اندروید پیدا و دانلود کنید. به علاوه، استفاده از نرم افزارهای Repost به گونه ای است که نام پیج صاحب اصلی پست هم ذکر می شود و بنابرین شما را متهم به کپی برداری از پست های دیگران نمی کنند. با ذکر نام صاحب اصلی، حتی این امکان وجود دارد که صاحب اصلی هم نگاهی به پیج شما بیندازد و شاید در آینده پست هایی از شما را هم به اشتراک بگذارد.

 

 

بنابراین در صورتی که از رسانه اجتماعی اینستاگرام برای بازاریابی استفاده می کنید، باید به موارد بالا توجه کنید تا بتوانید بازاریابی را به شیوه ای موثرتر انجام دهید و توجه مشتریان بیشتری را به خودتان جلب نمایید و یا با ارتباط با مشاورین بازرگانی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ تخصص دارند مشاوره بگیرید.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازاریابی چریکی یا گوریل مارکتینگ چیست ؟
شنبه 5 بهمن 1398 ساعت 13:46 | بازدید : 196 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

 

بازاریابی چریکی یا گوریلا مارکتینگ چیست ؟

 

بازاریابی چریکی، بازاریابی پارتیزانی یا گوریلا مارکتینگ (Guerrilla marketing) همه به یک مفهوم هستند و یک نوع استراتژی تبلیغاتی محسوب می شود که بر روی تاکتیک های نامتعارف و کم هزینه بازاریابی تمرکز دارد که منجر به حصول بیشترین و بهترین نتیجه ممکن می شود.

 

واژه­ ی بازاریابی چریکی Guerrilla marketing، الهام گرفته از جنگ های چریکی و پارتیزانی است، که به صورت جنگ های نامنظم و مبتنی بر تاکتیک های استراتژیک کوچک است که توسط افراد غیر نظامی مسلح انجام می شود. بسیاری از این تاکتیک ها شامل مخفی گاه و پناهگاه هایی که سربازان در آن مخفی می شوند، عملیات تخریبی، حمله ی ناگهانی و المان های سورپرایز کننده می شود. دقیقاً مانند جنگ های پارتیزانی، بازاریابی چریکی هم از همین نوع تاکتیک ها در صنعت بازاریابی بهره می برد.

این سبک از تبلیغات تا حد زیادی بر استراتژی های نامتعارف بازاریابی، انرژی بالا و قوه ی تخیل تکیه دارد. گوریلا مارکتینگ، در مورد جذب مشتری از طریق سورپرایز کردن آنها، ایجاد اثرگذاری ماندگار و فراموش نشدنی و خلق موضوعی است که منجر به ایجاد حواشی بسیار زیادی در رسانه شود. حرف اصلی بازاریابی چریکی آن است که در مقایسه با شیوه های سنتی تبلیغات و بازاریابی تاثیرگذاری بیشتری بر روی مشتریان خود داشته باشید. به همین دلیل اکثر کمپین های بازاریابی پارتیزانی با هدف درگیر کردن مشتریان در سطوح شخصی و به یادماندنی شکل می گیرد.

 

کسب وکارهای بزرگ چگونه از بازاریابی چریکی استفاده می کنند؟

بازاریابی چریکی اساسا مفهومی بود برای کمک به کسب و کارهای کوچک با بودجه ی محدود، اما این موضوع شرکت های بزرگ را برای بهره برداری از منافع این ایدئولوژی متوقف نکرد.

 

شرکت های بزرگ از بازاریابی غیر متعارف استفاده می کردند تا کمپین های تبلیغاتی خود را جذاب تر کنند. این امر باعث شده برخی از بازاریابان عنوان کنند وقتی کسب و کارها و شرکت های بزرگ از تاکتیک های بازاریابی پارتیزانی استفاده می کنند، آنچه به کار می برند گوریلا مارکتینگ واقعی نیست. چراکه آنها بودجه ی زیادی دارند و برندهایشان به خوبی ساخته و جایگاه یابی شده است.

استفاده از تاکتیک های بازاریابی چریکی توسط شرکت های بزرگ می تواند بسیار ریسکی باشد. در برخی موارد، حرکات آنها ممکن است با شکست همراه باشد و به یک روابط عمومی فاجعه بار بدل شود. کسب و کارهای کوچک آنقدر ریسک نمی کنند تا افراد زیادی در مورد شکست آنها بنویسند.

 

 

انواع بازاریابی چریکی

برخی بازاریابی چریکی را نوع نامتعارف بازاریابی درونگرا می دانند. چرا که سبب می شود آگاهی از برند در مخاطبان بالا برود، بدون آنکه باعث اذیت آنها شود.

آنچه بازاریابان در مورد گوریلا مارکتینگ دوست دارند، ویژگی کم هزینه بودن آن است. تنها چیزی که در این استراتژی تبلیغاتی روی آن سرمایه گذاری می شود، خلاقیت، هوش و به کارگیری آن است، و ضرورتی ندارد که گران و پرهزینه باشند.

طبقه بندی هایی زیرمجموعه ی آن می شوند. انواع آن به قرار زیر است :

 

1.گوریلا مارکتینگ خارجی (Outdoor)

اضافه کردن چیزهایی به آنچه از قبل در محیط شهری وجود داشته است، مانند کارهای هنری روی پیاده رو و خیابان و غیره.

 

 

2.گوریلا مارکتینگ درونی (Indoor)

درست مانند بازاریابی چریکی خارجی، فقط آنکه محل آن در مکان های داخلی مانند مترو، فروشگاه، دانشگاه و ساختمان های دیگر است.

 

3.گوریلا مارکتینگ در مقر رویداد (Event Ambush)

در این شیوه، مخاطبان رویدادهای در حال برگزاری – مانند کنسرت یا مسابقه ی فوتبال – را اهرمی برای ترفیع محصول یا خدمات به شیوه ای جذاب، قرار می دهند. در این روش اجرای کمپین معمولا بدون اجازه ی اسپانسر صورت می گیرد. مانند تصویر زیر که مربوط به تبلیغات گوشی گلکسی سامسونگ می شود.

 

 

تبلیغات چریکی و تاثیر آن در بازاریابی دیجیتال

اصول تبلیغات چریکی را می‌توان در بازاریابی اینترنتی نیز پیاده‌سازی کرد. ما می‌توانیم با یک هزینه کم، راهکارهایی پیدا کنیم که مخاطبان خود را غافلگیر کنیم و نام خود را در ذهن آنها حک کنیم. البته، برای این منظور بهتر است که شناخت درستی از فضای اینترنت پیدا کنیم و دقیقاً با ویژگی‌ها، مزایا و معایب بازاریابی آنلاین آشنا باشیم. که این خود یک بحث کاملاً مفصل است و به پست جداگانه خود نیاز دارید. سعی می‌کنیم در آینده به سراغ این مبحث نیز برویم.

سخن آخر

درست است که بازاریابی چریکی در اکثر مواقع به کمک کسب و کارهای کوچک آمده است اما کسب و کارهای بزرگ نیز از این استراتژی بازاریابی استفاده کرده اند، اما اگر تصمیم به استفاده از این شیوه بازاریابی را دارید یک چیز را فراموش نکنید،  اگر تمایل به ریسک پذیری ندارید بازاریابی چریکی برای شرکت شما مناسب نیست. از طرف دیگر با کمی خلاقیت می توانید با کمترین هزینه یک کمپین تبلیغاتی متمایز داشته باشید.

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ضرورت استفاده از استراتژی داده برای ارتقا (رشد) بازاریابی استارت آپ ها
پنج شنبه 3 بهمن 1398 ساعت 11:3 | بازدید : 174 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

 

استفاده از استراتژی های هدایت شده بوسیله داده برای بازاریابی استارت آپ ها: 

 

بازاریابی دیجیتال، یکی از راه های موثر برای رشد دادن یک تجارت است. ولی امروزه بسیاری از استارت آپ ها، در استفاده از داده هایشان برای پیش بردن استراتژی های بازاریابیشان، شکست می خورند. بخش عمده ای از این شکست به دلیل کمبود منابع داده است.

استارت آپ ها با چالش های بسیار زیادی مواجه هستند ولی داشتن یک دید درست و واضحی از این که نقش بازاریابی چیست و ارزش استفاده از داده ها در بازاریابی چقدر است، تبدیل به یکی از المان های مهم برای رشد و ارتقای بازاریابی در هر مرحله ای اشده است.

بنابراین استارت آپ هایی که به ارزش و اهمیت داده ها در بازاریابی توجه نمی کنند و نمی دانند که چگونه از این داده ها استفاده کنند، مسلما شکست می خورند چون آن دسته از استارت آپ هایی که ارزش داده ها را می دانند و می داند که باید از داده ها برای بازاریابی دیجیتال به چه شکلی استفاده کرد، در این کار موفق می گردند.

 

به طور کلی بازاریابی، یعنی ساختن ارتباطات. بنابراین کمپین هایی که با داده ها هدایت می شوند، می توانند باعث شوند که ارتباطات برای بازاریابی افزایش پیدا کند و همین موضوع باعث می شود که کیفیت استراتژی های بازاریابی افزایش پیدا می کند و بازاریابی به شیوه مطلوب تری انجام می گیرد. بنابراین وجود کمپین هایی که با داده هدایت می شوند می تواند در ارتقای کیفیت بازاریابی اثر بسیار موثری داشته باشد و در صورتی که پایگاه داده های مناسب وجود نداشته باشد، کار بازاریابی با مشکل مواجه خواهد شد.

 

بنابراین برای بازاریابی، نیاز به وجود استراتژی های هدایت شده بوسیله داده (data-driven  strategies) داریم.

 

توصیه هایی برای ساختن استراتژی های هدایت شده :

 

در ادامه قصد داریم توصیه هایی به شما برای ساختن استراتژی های هدایت شده بوسیله داده برای بازاریابی بکنیم تا ااستارت اپتان بتواند با استفاده از این توصیه ها به شکل موثرتری بازاریابی را انجام دهد:

1.هنگامی که استارت آپ شما دارای داده های مناسبی است، آسان تر است که استارت آپ را به جایی که می خواهید هدایت کنید. متاسفانه در صورتی که شما نتوانید از داده هایی که در اختیارتان قرار دارد استفاده کنید، مانند این است که دارید در تاریکی کار می کنید. بنابراین باید از این داده ها استفاده کنید تا دقیقا مشخص کنید که میل دارید که برند استارت آپتان دقیقا به کدام سمت برود. همچنین باید از این داده ها استفاده کنید تا یک هویت برند مناسب ایجاد کنید که با افراد مناسب کار می کند. 

2.به این فکر کنید که استارت آپتان چه حرف جدیدی می زند و چه گروهی به این استارت آپ علاقه پیدا می کنند. هر کاری که شما می کنید تا برندتان را بسازید، باید در دنیای حقیقی مورد آزمایش قرار گیرد و این به معنی اندازه گیری میزان اثربخشی و تعاملات است. بنابراین از داده های خود استفاده کنید تا میزان اثربخشی استارت آپ را بررسی کنید و ببینید که کدام استراتژی کار می کند و کدام استراتژی کار نمی کند.

3.یکی از سوءتفاهم هایی که در زمینه داده ها برای استارت آپ ها وجود دارد این است که بسیاری از کارآفرینان فکر می کنند  به داده های ارزشمند احتیاجی نخواهند داشت تا زمانی که کارشان را شروع کنند. این یک اشتباه بزرگ است! شما قبل از شروع کردن تجارتتان هم به داده ها نیاز خواهید داشت. شما به این داده ها احتیاج خواهید داشت تا شرایط کار را بسنجید و به شکل دقیق تری به رقبایتان نگاه کنید و استراتژی هایی که آن ها برای بازاریابی بکار می برند را مورد بررسی قرار دهید و بررسی کنید که آن ها چگونه می توانند استراتژي های SEO خودشان ر ایجاد کنند و ترافیک های وب سایتشان را تولید کنند.

4.شما همچنین باید یک تحقیق کلی و اولیه قبل از ایجد درک جدید از وضعیت موجود انجام دهید. این کار باعث می شود که یک زمینه ای برای ایجاد استراتژی مناسبی برای بازاریابی برند ایجاد شود.

5.سعی کنید از همان روز اولی که استارت آپ را برپا می کنید شروع به جمع آوری منابع کنید. لحظه ای تصمیم گرفتید که یک استارت آپ را بسازید، لحظه ای است که باید شروع به جمع آوری کردند داده ها بکنید. همزمان با کار باید کار جمع آوری داده ها توسط شما هم ادامه پیدا کند. سعی کنید هرچقدر که میزان مشتریانتان بیشتر می شود، مجموعه داده هایتان را افزایش دهید. باید در طول این راه یاد بگیرید که چگونه به بهترین شکل ممکن داده های خودتان را جمع آوری و ذخیره کنید و چگونه به موقع به بهترین شکلی از این داده ها استفاده کنید. بنابراین آموختن این موضوعات به خودتان باید بخش عمده ای از کارتان باشد.

 

همیشه این را به خاطر داشته باشید که زمانی که ارزش داده ها را انکار کردید، آغاز به شکست می کنید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که یک چارچوب مناسبی برای مدیریت داده ها برای خودتان ایجاد کرده اید به گونه ای که مشکلی برای شما ایجاد نشود.

 

بدانید که در سال 2020 دیگر چیزی به نام "مقدار زیادی داده" وجود ندارد! بلکه شما فقط باید بدانید که چگونه بتوانید از آن ها استفاده کنید. بدانید که در صورتی که می خواهید یک استارت آپ را برپا کنید ولی هنوز به فکر جمع آوری داده ها در آن نیفتاده اید، کاری بی حاصل انجام می دهید. باید از همان اول که می خواهید استارت آپ خودتان را برپا کنید به فکر جمع آوری کردن داده ها هم باشید.

 

همان طور که در بالا ذکر شد، موضوع استفاده از داده ها در برپایی استارت آپ ها موضوعی کلیدی است. با استفاده از داده هاست که می توان در تبلیغات و بازاریابی برای استارت آپ ها موفق عمل کرد. بدون داشتن داده های لازم، مسلما در پروسه ایجاد استارت آپ و بازاریابی دیجیتال، مشکلات زیادی بوجود می آید. چون تبلیغات و بازاریابی در دنیای امروزه شدیدا به وجود داده ها بستگی دارد و در صورتی که داده ها به اندازه کافی وجود نداشته باشند موضوع تبلیغات و بازاریابی استارت آپ دچار مشکل می شود و استارت آپی که در بخش بازاریابی و تبلیغات دچار مشکل شود، بدون تردید در کارش شکست خواهد خورد؛

بنابراین

اهمیت داده ها را دست کم نگیرید!


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


8 تکنیک مهم برای مشاورین املاک
چهار شنبه 2 بهمن 1398 ساعت 10:50 | بازدید : 162 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

اگر شما می خواهید به عنوان یک بازاریاب برای یک کمپانی کار کنید، باید بدانید که افرادی که شما را به عنوان بازاریاب یک کمپانی استخدام کرده اند، بر روی شما سرمایه گذاری کرده اند و امید دارند که شما  روش جدید برای بازاریابی را برای برند یا فرآورده سازمانشان، به آن ها ارایه کنید. اکنون فرض کنید که شما برای بازاریابی سازمان، یک استراتژی جدید دارید. استراتژی شما بدون شک باعث می شود که سازمان به سمت جلو حرکت کند و می تواند بر روی همکارانتان، سهام دارای سازمان و گروه های دیگر هم اثر بگذارد. بنابراین شما نیاز دارید که مدیران را قانع کنید که برای استراتژی شما بودجه لازم را درنظر بگیرند. اکنون زمان آن رسیده است که یک تیمی (شامل همکاران، متخصصان در این زمینه و غیره) تشکیل شود که ایده خام شما را تبدیل به یک استراتژی پخته و برنامه ریزی شده و آماده برای اجرا کنند.

 

در این پست، به افرادی که می خواهند به عنوان بازاریاب یک کمپانی کار کنند، پیشنهاداتی برای شروع کار بازاریابی می شود که میزان ریسک پذیری کمتر شود، با استفاده از داده ها، ایده ها بیشتر مورد حمایت قرار بگیرند و نهایتا میزان موفقیت بیشتر شود.

 

1.به شناخت بازار اولیت دهید

بدانید که این بازار مربوط به فرآورده ای است که در کمپانی که شما قرار است برای آن بازاریابی کنید، ایجاد شده است.

 ولی در درجه اول باید بدانید که این بازار چه نیازهایی دارد؟  این بازار فرآورده ای کمپانی تولید می کند را تا چه حد می شناسد؟ از همه مهم تر، انتظارات این بازار از فرآورده ای که شما می خواهید برای آن بازاریابی کنید چیست؟ و آیا اصلا آن ها می توانند که این فرآورده وجود دارد؟ 

برای نوآورانی که در زمینه تولید یک داروی جدید فعالیت می کنند، این احتمال وجود دارد که مشتریان ندانند که چنین دارویی وجود دارد و برای اولین بار این دارو قرار است وارد بازار شود. بنابراین توصیه به این دسته از افراد این است که قبل از شروع اعمال استراتژی اصلی بازاریابی، کم کم درباره بیماری که این دارو برای آن ساخته شده است، هشدارهایی ایجاد کنند تا پذیرش این دارو در بازار برای اولین بار راحت تر باشد. با این کار مشتریان از قبل برای ورود فرآورده جدید به بازار آماده می شوند و حتی به سراغ شبکه های رسانه ای که آن ها را از درمان این بیماری آگاه می کند می روند. به عنوان مثال، قبل از این که یک تسکین دهنده درد مفاصل جدید را وارد بازار کنید، بهتر است درباره درد مفاصل و چگونگی راه های مقابله با آن، کمپین های تبلیغاتی گسترده ای ایجاد کنید و از طریق روش های مختلف از جمله هشدارهای شبکه های مجازی، کاری کنید که هوشیاری عمومی در این باره بالا ببرد. مثلا با استفاده از ویدیوهایی در این باره مطالبی را به کارکنان گزارش دهید. در این صورت آمادگی برای پذیرش فرآورده جدید بیشتر می شود و احتمال موفق شدن در کار بازاریابی افزایش پیدا می کند.

 

 

 

2.از گذشتگان خود درس بگیرید

 

قبل از شما، کمپین های بیشماری راه شما را رفته اند. اگر سعی کنید نگاهی به اسناد دیجیتالی روندی که آن ها طی کرده اند بیندازید، خواهید توانست اطلاعات باارزشی را درباره این موضوع بدست بیاورید.

 

می توانید احساس کنید که شما هم به جای آن ها این تجربه را داشته اید و توانسته اید تا از آن ها استفاده کنید. مطالعه آن ها باعث می شود که آینده کار شما روشن تر شود.

 

شما نیازی ندارید که با اتخاذ ریسک های غیرضروری و غیرلازم، موارد ناشناخته را مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال شما نیازی ندارید این موضوع را بررسی کنید که آیا زنان بالای 50 سال به تبلیغات مربوط به ارتقای سلامتی در فیسبوک، واکنش مثبتی نشان می دهند یا خیر! و یا مثلا افرادی که دچار اختلال در خواب هستند، در ساعت 11 شب به بعد چه کلماتی را سرچ می کنند و غیره. بلکه تنها کاری که شما باید بکنید این است که به اطلاعات مربوط به تجربیات کمپین هایی که قبل از شما این کار را انجام داده اند دسترسی پیدا کنید و سعی کنید تا از داده های مربوط به آن ها استفاده کنید.

 

3.موفقیت خودتان را تعریف کنید

باید به این سوالات جواب دهید:

 

-  کیفیت کار کمپینتان چگونه بود؟

 

-  آیا بودجه کافی برای موفقیت به آن داده شده بود؟

 

-  آیا تیم مدیریت خوشحال هستند؟

 

یکی از مهم ترین مشکلاتی که در هر کمپین تبلیغاتی وجود دارد، این است که بر روی شاخص های موفقیت میان تیم مدیریت و مدیران برند، اختلاف نظر باشد و توافقی بر روی تعریف موفقیت وجود نداشته باشد.

 

بنابراین اول سعی کنید که تعریفی از موفقیت ارایه کنید. سپس سعی کنید حمایت مدیران با در این باره بدست آورید. اطمینان حاصل کنید که انتظاراتی که دارید از نظر مالی برآورده شده اند ( نمایندگی شما باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهد). سعی کنید همیشه با تیم حسابداری خودتان مشورت کنید و با آن ها جلسه بگذارید تا مطمئن شوید که میزان بودجه لازم برای کار به شما اختصاص داده می شود.

 


 

4.قراردادهایی بنویسید که ریسک ها را کاهش دهد

 

چشم انداز رسانه های دیجیتالی، در دنیای امروز در حال تغییر است و کمپانی ها هم سعی می کنند که خودشان را با این تغییرات هماهنگ کنند. بنابراین آن ها تشویق می شوند که در اپلیکیشن های جدید سرمایه گذاری کنند. البته این فعالیت ها، همگی فعالیت هایی خطرناک هستند که به نوبه خودشان می توانند منجر به بروز ریسک هایی جدی شوند.

 

بنابراین سعی کنید درباره آخرین وضعیت رسانه ها و ابزارهایی که کمپانی قرار است برای تبلیغات از آن استفاده کند آگاه باشید. این کار به شما کمک می کند تا به قرار دادهایی که می نویسید، اطمینان بیشتری داشته باشید. سعی کنید قراردادهایی بنویسید که به شما حیطه عمل گسترده تری بدهد و این امکان را برای شما فراهم کند که بتوانید بدون پرداخت مالیات های سنگین، رسانه مورد نیاز خود را عوض کنید.

 

 

 

5.با بررسی موانع و ریسک های مختلف میزان تحمل خطا را کاهش دهید.

داشتن درکی از این که هرکدام از فرآیندهای مروری پزشکی، قانونی و مقرراتی مربوط به برند شما به چه صورت هستند، می تواند متضمن این امر باشد که ایده شما در مرور FDA قبول می شود. این که نتوانید به موقع درک درستی از این وضعیت داشته باشید، منجر به این امر می شود که ممکن است در مرحله های بعدی برای شما مشکلاتی ایجاد شود. بنابراین به این موضوع حتما توجه لازم را داشته باشید.

 

 

6.کار خودتان را انجام دهید و بدانید که AI(هوش مصنوعی) چیز جدیدی نیست!

 

بازاریابی همیشه موضوعی است که همواره خودش را با تکنولوژی های جدید تطبیق می دهد. یکی از جنبه های اصلی و اساسی این تطبیقات، تکنولوژی جدید هوش مصنوعی است که مدتی است که وارد بازار شده است. بنابراین به احتمال زیاد کمپانی که شما قرار است با آن کار کنید از شما خواهد پرسید که ارتباط شما با AI چگونه است. باید بدانید AI چیزی نیست جز همان بازاریابی دیجیتال. البته AI بخش های مختلفی دارد و از شیوه های مختلفی می تواند به بازاریابی دیجیتال کمک کند. البته برخی از نرم افزارهای مرتبط با آن از جمله نرم افزار Alexa و یا Siri وجود دارند که هنوز ارتباطی با بازاریابی دیجیتال پیدا نکرده اند ولی آن ها هم به زودی با بازاریابی دیجیتال مرتبط خواهند شد.

 

بنابراین برای بازاریابان، AI تنها ما را در رسیدن به اهدافمان از طریق تصمیم گیری هایی که از داده ها تاثیر می پذیرند، هوشمندتر می کند.

 

 

7.پیش بینی کردن نتیجه های کمپین

تیم مدیریتی مایل است که نتیجه تبلیغات را بداند. مدیران یک کمپانی که میزان زیادی پول و زمان را برای تبلیغات در این کمپانی صرف می کنند، می خواهند بدانند که آیا این تبلیغات برای کمپانی موفق خواهد بود یا خیر.

بنابراین در صورتی که شما این توانایی را داشته باشید که به شکل تقریبا دقیقی نتیجه انجام این تحقیقات را در تیم پیش بینی کنید، خواهید توانست تا حدود زیادی نظر مثبت اعضای گروه را به سمت خودتان جلب کنید.

در این جا نیازی به کارهای عجیب و غریب ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با استفاده از داده های دقیق در این باره، پیش بینی هایی منطقی انجام دهید که می توانند به حقیقت بپیوندند.

 

 

8.تیم رویایی خودتان را بسازید.

 

جمع آوری تیم رویایی یعنی این که ورای دپارتمان بازاریابی خود، به فکر جمع آوری استعدادها باشید. سعی کنید افرادی را که در این کار استعداد دارند و می توانند به نفع شما کار کنند را پیدا کنید و سعی کنید از استعدادهایشان استفاده کنید و آن ها را بکار بگیرید و با آن ها همکاری کنید.

 

بدانید که به احتمال زیاد شما هم به منابع خارجی دسترسی خواهید داشت. بنابراین احساس نکنید که این یک کار غیرطبیعی است و یا به ضرر شما می باشد. بنابراین در هر زمینه ای که می خواهید تبلیغات و بازاریابی را انجام دهید، سعی کنید از استعدادهای مختلف برای این کار استفاده کنید.

 

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 10
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 19
:: بازدید ماه : 447
:: بازدید سال : 1186
:: بازدید کلی : 5686