50 باید و نباید در هنگام بازاریابی کردن با اینستاگرام (بخش پنجم)
دو شنبه 21 تير 1400 ساعت 10:56 | بازدید : 161 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

41. اکانت های جدید را فالو کنید!

یکی دیگر از کارهایی که شما می توانید برای این که تعداد مخاطبینتان را در اینستاگرام بالا ببرید انجام دهید این است که اکانت های جدید را فالو کنید. اگر توجه کرده باشید بسیاری از اکانت ها هستند که برای این که اکانت های دیگر اکانت آن ها را فالو کنند شروع به فالو کردن اکانت های مختلف می کنند. به عنوان مثال ممکن است آن ها برای مدت طولانی تعداد زیادی از اکانت هایی را که حتی ممکن است هیچ ارتباط با کار آن ها نداشته باشد فالو کنند. در چنین شرایطی شانس شما برای این که آن ها هم شما را فالو کنند بیشتر است به این دلیل که این موضوع فالو کردن اکانتی که اکانت شما را فالو کرده است موضوعی بسیار مهم و در عین حال بسیار رایج می باشد و به همین جهت است که بسیاری از اکانت ها در صورتی که بفهمند شما آن ها را فالو می کنید آن ها هم شما را فالو می کنند. بنابراین می توان با اطمینان کامل گفت که یکی از بهترین روش ها و شیوه ها برای این که شما بتوانید تعداد مخاطبین خودتان را در اینستاگرام افزایش دهید این است که سعی کنید تا اکانت های جدیدی را که تا کنون نمی شناسید فالو کنید به این امید که آن ها هم شما را فالو کنند. البته یک نکته بسیار مهم و کلیدی که در این رابطه وجود دارد این است که وقتی شما این اکانت ها را فالو می کنید می توانید انتظار داشته باشید که بعد از مدتی شما این امکان را پیدا خواهید کرد که آن دسته از اکانت هایی را که فکر می کنید دنبال کردن آن ها دیگر برای شما فایده ای ندارند دوباره آنفالو کنید. تحقیقات نشان داده است که اتفاده کردن از این روش می تواند یکی از بهترین روش هایی باشند که شما برای این که تعداد مخاطبینتان در اینستاگرام را اضافه کنید می توانید از آن استفاده کنید. دانشمندان همچنین به این نتیجه رسیده اند که انجام دادن این کار می تواند منجر به ایجاد یک احساس همزادپنداری و احساس بسیار قوی و موثری در مخاطبینی که شما آن ها را فالو کرده اید بشود و آن ها در چنین حالتی بیشتر از گذشته به شما اعتماد می کنند و بنابراین شما با انجام دادن این کار شانس بیشتری برای داشتن تعداد مخاطبین وفادار بیشتر خواهید داشت.

42. محتوایی را که دوست دارید با استفاده از Instasave، ذخیره کنید!

شما برای این که بتوانید محتوایی را که در اینستاگرام وجود دارد و به آن علاقه دارید را ذخیره کنید و آن را برای خودتان نگه دارید می توانید ازInstasave استفاده کنید و می توانید آن را ذخیره کنید. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از این روش می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی بالا بردن تعداد مخاطبین شما داشته باشد و می تواند باعث شود که شما تعداد مخاطبین بسیار بیشتری داشته باشید چراکه در این حالت شما می توانید از تمام محتویاتی که در اینستاگرام وجود داشته ست و شما از آن خوشتان آمده و آن ها را ذخیره کرده اید استفاده کنید تا بتوانید با استفاده از آن دوباره مخاطبین بیشتری را به سمت و سوی خودتان بکشانید. تحقیقاتی که در این زمنیه انجام گرفته نشان داده است که آن دسته از کاربران اینستاگرامی که سعی می کنند تا از این ابزار استفاده کنند تا پست هایی را که به نظرشان مناسب می باشد ذخیره کنند و سپس در مواردی که به نظرشان لازم است آن ها را پست کنند افرادی هستند که شانس بیشتری برای داشتن مخاطبین بیشتر دارند. تحقیقات همچنین نشان داده است که افرادی که سعی می کنند تا از این ابزار استفاده کنند می توانند رابطه احساسی بیشتری را را مخاطبینشان برقرار کنند به این دلیل که در بسیاری از موارد شما این توانایی را دارید که پست هایی را که درباره موضوعات عاطفی و رابطه های عاطفی با دیگران است با استفاده از این ابزار ذخیره کنید و سپس آن را پست کنید. همچنین شما با استفاده از این روش این توانایی را خواهید داشت که پست هایی را که فکر می کنید می توانند به میزان زیادی باعث شود که تعداد مخاطبین شما بیشتر شود را با استفاده از این ابزار ذخیره کنید و این پست ها می توانند برای شمایی که می خواهید کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را انجام دهید درست مثل طلا هستند و درست مانند این است که شما این جواهرات را در یک جعبه ای نگه می دارید و سعی می کنید تا در مواقعی که به نظرتان لازم بود از این جعبه استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که استفاده از این ابزار می تواند به میزان زیادی بر روی افزایش تعداد مخاطبین تاثیر داشته باشد.

43. از دیگران بخواهید که محتویاتی که در اکانت شما وجود دارد را ذخیره کنند و دوباره از آن استفاده کنند!

علاوه بر این که اگر خود شما از این ابزار ذخیره کرده اینستاگرام استفاده کنید می توانید تعداد مخاطبینتان را به میزان قابل توجهی زیاد کنید شما همچنین می توانید این شانس را داشته باشید که به دیگران هم بگویید که محتویاتی را که در اکانت شما وجود دارد ذخیره کنند و به این شیوه شما موفق خواهید شد تا مخاطبینتان را بیشتر کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است آن دسته از اکانت هایی که صاحبان آن ها سعی می کنند تا به اکانت های دیگر بگویند که چنین کاری انجام دهند می توانند این شانس را داشته باشند که تعداد مخاطبین بیشتری پیدا کنند. بنابراین یکی از بهترین کارهایی که شما می توانید در این زمینه برای این که تعداد مخاطبین بیشتری داشته باشید انجام دهید این است که سعی کنید تا از دیگران و اکانت های دیگر بخواهید که محتویاتی که در اکانت شما وجود دارد را ذخیره کنند تا بتوانند در آینده از آن ها استفاده کنند. این کار باعث می شود که شما در کارتان موفق تر شوید.

وقتی که افرادی که اکانت شما را فالو می کنند به این نتیجه برسند که می توانند محتویاتی را که در اکانتتان وجود دارد ذخیره کنند و بنابراین سعی کنند تا این کار را انجام دهند شما می توانید انتظار داشته باشید که افرادی که این افراد را فالو می کنند هم محتویات اکانت شما را ببینند. به عنوان مثال فرض کنید که شما درباره محصولاتی که تجارتتان تولید می کند و یا درباره خدماتی که تجارتتان ارایه می کند مطالبی را ذکر کرده اید و اکنون به دیگران می گویید که این مطالب را برای شما ذخیره کنند. در چنین شرایطی به عنوان مثال در صورتی که 10 نفر از این افراد پیشنهاد شما را قبول کنند و در صورتی که هرکدام از این 10 اکانت به طور متوسط 1000 فالور داشته باشند در صورتی که این 10 اکانت محتوایی را که شما به اشتراک گذاشته اید با دوستان خودشان به اشتراک بگذارند می توانیم انتظار داشته باشیم که محتوایی که شما به اشتراک گذاشته اید با 10000 نفر دیگر هم به اشتراک گذاشته می شود که هیچ کدام از این افراد را نمی توان دنبال کننده های شما دانست! بنابراین شما به این شیوه تعداد مخاطبین بیشتری پیدا می کنید بدون این که شما را دنبال کرده باشند!

44. در اکانت های دیگر شبکه های اجتماعیتان و یا در وب سایتتان اکانت اینستاگرامیتان را تبلیغ کنید!

شما برای این که اکانت اینستاگرامی خودتان را به دیگران معرفی کنید می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید با استفاده از ابزارهای دیگری که در شبکه های اجتماعی در اختیار دارید این کار را انجام دهید. به عنوان مثال می توانید با استفاه از توییتر و یا با استفاده از شبکه های دیگر اجتماعی که عضو آن هستید این کار را انجام دهید. به عنوان مثال در صورتی که شما اکانت اینستاگرامی خودتان را با استفاده از توییتر تبلیغ کنید این شانس را پیدا خواهید کرد که به کاربرانتان که در توییتر فعالیت می کنند بگویید که اکانتتان در اینستاگرام را هم دنبال کنند. انجام دادن این کار می تواند برای شما چند مزیت داشته باشد. به عنوان مثال بدون تردید افرادی که شما را در توییتر دنبال می کنند نسبت به افرادی که شما را در اینستاگرام دنبال می کنند یکی نیستند. به عبارت دیگر ممکن است شما در اینستاگرام 10 هزار دنبال کننده داشته باشید در صورتی که تعداد افرادی که شما را در توییتر دنبال می کنند هم 10 هزار نفر باشد ولی حقیقت این است که این 10 هزار نفر همان 10 هزار نفری نیستند که شما را در اینستاگرام دنبال می کنند! حتی شاید در برخی از موارد تعداد افرادی که شما را در اینستاگرام دنبال می کنند و در عین حال اکانت توییتری شما را هم دنبال می کنند در مجموع به 1000 نفر هم نرسد! بنابراین این گونه نتیجه می گیریم که از این 10 هزار نفر 9 هزار نفر افرادی هستند که شما را فقط در اینستاگرام دنبال می کنند و 9 هزار نفر هم افرادی هستند که فقط شما را در توییتر دنبال می کنند. از این رو در صورتی که شما در توییتر خودتان تبلیغ اکانتی را بکنید که در اینستاگرام دارید می توانید این انتظار را داشته باشید که برای  9 هزار فردی که شما را در توییتر دنبال می کنند ولی اصلا خبر نداشتند که شما هم اینستاگرام داشتید اکانت اینستاگرامی خودتان را تبلیغ کرده اید. بنابراین در صورتی که علاوه بر اینستاگرام ابزارهای دیگری نیز در اختیار دارید و در صورتی که در شبکه های اجتماعی دیگر هم فالورهایی دارید یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که اکانت اینستاگرامی خودتان را در توییتر خودتان تبلیغ کنید تا به این شیوه بتوانید تعداد مخاطبین بیشتری داشته باشید.

نکته دیگری که در همین رابطه وجود دارد و توجه کردن به آن کم اهمیت تر از توجه کردن به موضوع تبلیغ کردن اکانت اینستاگرامی در توییتر و شبکه های اجتماعی دیگر نیست این است که شما می توانید علاوه بر شبکه های اجتماع دیگر، اکانت اینستاگرامی خودتان را در وب سایتتان تبلیغ کنید. انجام دادن این کار می تواند باعث شود که آن دسته از افرادی که شما را در وب سایت دنبال می کنند نیز از این که شما یک اکانت اینستاگرامی داردی باخبر شوند. این کار باعث می شود که تعداد مخاطبین شما بیشتر شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا در وب سایتشان اکانتشان را که مرتبط با اینستاگرام و یا هرکدام از شبکه های اجتماعی دیگر می باشد معرفی کنند شانس بسیار بیشتری برای موفقیت نسبت به افرادی دارند که این کار را انجام نمی دهند. این موضوع یک دلیل بسیار واضح و روشن دارد و آن هم این است که وب سایت یکی از مهم ترین و پرکاربردترین ابزارهایی است که برای انجام کار بازاریابی بکار گرفته می شود. بنابراین در صورتی که شما بخواهید از آن برای تبلیغ کردن اکانت اینستاگرامی خودتان استفاده کنید می توانید انتظار داشته باشید که این کار با نتیجه مناسبی روبرو شود. انجام دادن این کار می تواند برای شما یک مزیت دیگر هم داشته باشد. در صورتی که شما سعی کنید تا در وب سایتتان نامی از اکانت اینستاگرامی خودتان ببرید می توانید این احساس اعتماد را در میان مخاطبین خودتان بیشتر کنید. مخاطبین شما وقتی که ببینند که شما به میزان بیشتری فعالیت در زمینه بازاریابی دارید به کار شما علاقه بیشتری نشان خواهند داد و بنابراین احتمال این که مشتری شوند افزایش پیدا می کند. علاوه بر آن، در صورتی که شما در وب سایتتان اکانت اینستاگرامیتان را تبلیغ کنید احتمال این که تعداد بیشتری از مخاطبین آن را ببینند افزایش پیدا می کند. در عین حال شما در این حالت می توانید نه تنها برای مخاطبین بلکه برای افرادی که به عنوان بازدیدکننده از وب سایت شما دیدن می کنند و حتی مشتری شما نیستند هم صفحه اینستاگرامی خودتان را تبلیغ کنید و ای بسا این افراد بتوانند با رفتن به صفحه شما به تجارت شما علاقه مند شوند در صورتی که تا چند دقیقه پیش صرفا به عنوان بازدیدکننده ای بی طرف به وب سایت شما آمده بودند!

45. حتما اتفاقات جدید در رابطه با تجارتتان را پست کنید!

شما برای این که بتوانید یک بازاریابی موفق با استفاده از اینستاگرام داشته باشید باید سعی کنید تا تمام اتفاقاتی را که برای تجارتتان می افتد پست کنید. تحقیقات نشان داده است که این کار می تواند باعث شود که تعداد مخاطبین شما به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. به عنوان مثال فرض کنید که ساختمانی که تجارت شما به صورت حضوری در آن قرار گرفته بود تغییر کرده است و به مکان دیگری رفته است. در این صورت شما برای این که توانید توجه مخاطبین را به خودتان جلب کنید و برای این که بتوانید احساس اعتماد و اطمینان را در آن ها تقویت کنید بهتر است که آن ها را از این تغییری که در تجارت شما ایجاد شده است آگاه کنید. شما باید سعی کنید تا به آن ها بگویید که ساختمان تجارت شما تغییر کرده است. شما باید سعی کنید تا به این شیوه توجه آن ها را به سمت خودتان بیشتر جلب می کنید و در نهایت استفاده کردن از این روش باعث می شود که آن ها نسبت به تجارت شما علاقه مندی بیشتری نشان دهند. افراد زیادی هستند که در این زمینه تحقیق می کنند. آن ها به این نتیجه رسیده اند که شما به عنوان فردی که می خواهد کار بازاریابی را انجام دهد باید تمام تلاشتان را بکنید تا مخاطبین را از تمام تغییراتی که ممکن است در این زمینه در تجارت شما رخ دهد آگاه کنید. تنها در این صورت است که شما می توانید آن طور که می خواهید موفق شوید چراکه در صورتی که آن ها ندانند که در تجارت شما چه می گذرد ممکن است شانس کمتری برای موفقیت داشته باشند. شما باید تمام تلاشتان را به کار بگیرید و تا جایی که می توانید تمام اتفاقاتی را که در تجارتتان برایتان می افتد به گوش آن ها برسانید. برای این که این کار را به درستی انجام دهید یکی از بهترین روش ها استفاده کردن از استوری ها می باشد. در صورتی که شما بتوانید از استوری های اینستاگرام به درستی استفاده کنید تا با استفاده از آن ها به وضعیتی که دارید یک به روز رسانی بدهید می توانید انتظار داشته باشید که شانس بیشتری برای داشتن تعداد مخاطبین بیشتر داشته باشید. استوری های اینستاگرام شما باید همیشه منبعی باشند برای این که مخاطبین بتوانند با استفاده از آن آخرین تغییراتی را که در تجارت شما وجود دارد بپذیرند.

46. شیوه معرفی کردن محصولاتی که تولید می کنید و یا خدماتی که ارایه می کنید را بهتر کنید!

شما باید سعی کنید تا شیوه ارایه کردن محصولاتی را که در تجارتتان بهتر می کنید و یا خدماتی را که تجارتتان ارایه می کند بهتر کنید. تحقیقات نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند باعث شود که تعداد مخاطبین بیشتر شود. به عنوان مثال فرض کنید که تجارت شما یک نوع کفش تولید می کند. این که شما این کفش را که محصول تولید تجارتتان است به چه شیوه ای به دیگران ارایه کنید یکی از مهم ترین پارامترهایی است که می تواند نقشی بسیار تعیین کننده در زیاد شدن و یا کم شدن تعداد مخاطبین داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که شما بدون این که تصویری باکیفیت از این کفش ارایه کنید و یا دبون این که کوچکترین توضیحاتی درباره ویژگی هایی که این کفش دارد به مخاطبین بدهید احتمال این که این کفش خواهان زیادی داشته باشد خیلی پایین می رود. این در صورتی است که اگر شما سعی کنید تا این کار را به همان شیوه ای که باید و شاید انجام دهید و سعی کنید تا تمام پارامترهایی را که برای معرفی کردن این محصول به درستی و به شیوه مناسب مورد نیاز است رعایت کنید می توانید انتظار داشته باشید که تعداد افرادی که کفش شما را می خرند به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کنند. بنابراین یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی که شما به هنگام بازاریابی کردن با استفاده از اینستاگرام باید درنظر داشته باشید این است که به شیوه ارایه کردن و معرفی کردن این محصولات توجه کنید. به عنوان مثال یکی از بهترین روش هایی که شما با استفاده از آن می توانید شانستان را برای ارایه بهتر این محصولا بالا ببرید روش استفاده کردن از ویدیوها می باشد. پژوهش هایی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا با استفاده از ویدیوهایی که دارای کیفیت بالا هستند و به خوبی تمام زوایای محصول را نشان می دهند این محصول را به دیگران معرفی کنند افرادی هستند که شانس بسیار زیادی برای موفقیت در کار بازاریابی با استفاده از این محصول دارند. بنابراین شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید از روش ها و ابزارهای مختلفی که اینستاگرم برای معرفی کردن تجارت شما در اختیار شما قرار می دهد استفاده نمایید.

47. پیوسته پست بگذارید!

شما برای این که در کار بازاریابی کردن با استفاده از اینستاگرام موفق شوید باید سعی کنید تا کار پیوسته پست گذاشتن را فراموش نکنید. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا به صورت پیوسته پست بگذارند افرادی هستند که توانایی بیشتری برای موفقیت در کار بازاریابی دارند. در صورتی که شما برای مدتی پست گذاشتن را به صورت کامل از یاد ببرید و در صورتی که به جای این که هر روز ( و یا هر چند وقتی که برای خودتان مشخص کرده اید) به گذاشتن پست مشغول شوید یک بار پست بگذارید و برای مدت طولانی دیگر این کار را انجام ندهید احتمال این که در کارتان موفق شوید خیلی کم می شود به این دلیل که در این حالت شما موفق نشده اید که توجه مخاطبین را به سمت خودتان جلب کنید و بنابراین شانس کمی برای موفق شدن دارید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که سعی می کنند تا به صورت پیوسته در اینستاگرام پست بگذارند افرادی هستند که شانس بسیار بیشتری برای موفقیت در این زمینه دارند. به عنوان مثال به برخی از اکانت هایی که در گذشته به میزان زیادی پست گذاشته اند ولی اکنون دیگر پست گذاشتن را متوقف کرده اند نگاه کنید. در این اکانت ها، مشاهده می کنید که تعداد دنبال کننده ها روز به روز در حال کمتر شده است. چرا؟ علت این است که افرادی که شما را دنبال می کنند افرادی هستند که دوست دارند تا همیشه و به صورت پیوسته شما برایشان پست بگذارید و بنابراین در صورتی که چنین کاری انجام ندهید از شما ناامید می شوند و از دنبال کردن یا فالو کردن شما در اینستاگرام دست می کشند. بنابراین گذاشتن پست به صورت پیوسته می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی مخاطبین داشته باشد.

48. به استوری هایی که دیگران می گذارند پاسخ دهید!

از دیگر کارهایی که شما برای این که تعداد مخاطبین زیادی داشته باشید باید انجام دهید این است که سعی کنید تا به استوری هایی که دیگران برای شما می گذارند پاسخ دهید. این کار به شما کمک می کند تا تعاملات بیشتر و بهتری با این افراد داشته باشید و بنابراین شانستان برای این که تعداد مخاطبین بیشتری داشته باشید افزایش پیدا کند. تحقیقات نشان داده اند که این روش می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی افزایش دادن تعداد مخاطبین شما داشته باشد. تحقیقات همچنین نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا از این روش استفاده کنند افرادی هستند که به تجارت های دیگر نشان می دهند که می خواهند با آن ها تعاملاتی داشته باشند و بنابراین همین موضوع باعث می شود که تعداد مخاطبین افزایش پیدا کند. شما باید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که وقتی شما به استوری که اکانت های دیگر پست کرده اند واکنش نشان می دهید در حقیقت به این افراد می گویید که آن ها را دوست می دارید و می خواهید با آن ها ارتباط برقرار کنید و بنابراین این افراد هم به تبع آن نسبت به شما احساس خوبی پیدا خواهند کرد. بنابراین ممکن است وقتی شما استوری می گذارید آن ها نسبت به استوری شما واکنش نشان دهند و یا حتی ممکن است آن ها سعی کنند تا نام شما را در استوری خودشان ذکر کنند و همین کار می تواند باعث شود که تعداد افرادی که شما را دنبال می کنند بیشتر شود به این دلیل که تمام افرادی که استوری آن ها را می بینند نام شما را هم خواهند دید و در عین حال فکر می کنند که شما با این افراد رابطه دوستانه دارید و همه این موارد شانس شما برای موفقیت را بالا می برد.

49. برای رفتن به شبکه های اجتماعی اینستاگرام برای خودتان زمان مشخصی در روز بگذارید!

شما برای این که در کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی موفق شوید باید سعی کنید تا برای این که زمان مناسبی را تعیین کنید. البته این موضوع صرفا مربوط به بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی نمی شود و شما با استفاده از هر روشی که می خواهید بازاریابی کنید یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که سعی کنید تا زمان مشخصی در روز را به انجام این کار اختصاص دهید. علت این موضوع این است که در این حالت شما به شیوه منظم عمل می کنید و عمل کردن به شیوه منظم می تواند باعث شود که کار شما با بازدهی بسیار بالاتر و بهتری انجام شود. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا به یک شیوه منظم و استاندارد کار بازاریابی را انجام دهند در این کار بسیر موفق تر از افرادی خواهند بود که این کار را سرسری و به صورت تفریحی انجام می دهند. شما باید بدانید که کار بازاریابی کردن با استفاده از اینستاگرام هم مانند دیگر کارهایی که در این زمینه انجام می شود یک کار هدفمند و سودمند است و شما برای این که بتوانید این کار را به درستی انجام دهید باید برای این کار به اندازه کافی برنامه ریزی نمایید. بنابراین بازاریابی کردن با استفاده از اینستاگرام کاری است که شما باید آن را به صورت دقیق و منظم انجام دهید و به آن به جای این که به عنوان یک تفریح نگاه کنید به عنوان یک کار مهم و اساسی نگاه کنید و سعی کنید تا بر این اساس کار را ادامه دهید. پس بهتر است سعی کنید تا در طول شبانه روز ساعت های مشخصی را به انجام دادن کار بازاریابی بپردازید.

نکته مهمی که در این زمینه حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که برنامه ای که شما برای بازاریابی کردن با استفاده از اینستاگرام برای خودتان می ریزید باید علاوه بر این که قابل انعطاف باشد (و شما به راحتی بتوانید آن را عوض کنید) باید این خصوصیت را داشته باشد که به عمل نزدیک باشد. به عبارت دیگر در صورتی که شما برای خودتان یک برنامه ای ریخته باشید که به هیچ عنوان عملی نباشد و تنها شما در نظر آن را برای خودتان تجسم کرده باشید از کجا می توانید انتظار داشته باشید که بتوانید چنین برنامه ای را اجرا کنید!؟

50. شوخ طبعی را فراموش نکنید!

آخرین نکته ای که در این زمینه باید درنظر داشته باشید این است که شوخ طبعی را فراموش نکنید. تحقیقات نشان داده است که آن دسته از تجارت هایی که می خواهند با استفاده از اینستاگرام بازاریابی کنند در صورتی که احساس شوخ طبعی داشته باشند و سعی کنند تا در پست هایی که می گذارند این احساس را به مخاطبین القا کنند نسبت به آن دسته از تجارت هایی که فکر می کنند باید کار بازاریابی با استفاده از اینستاگرام را به عنوان یک کار کاملا خشک و جدی انجام دهند و فکر می کنند که نباید در این کار شوخی کرد شانس بسیار بیشتری برای موفقیت دارند. بنابراین سعی کنید تا احساس شوخ طبعی خودتان را در بازاریابی با استفاده از اینستاگرام به کار بیندازید و سعی کنید تا بر این اساس پست ها و محتوایی را که در اینستاگرام تولید می کنید به شیوه ای باشد که توجه مخاطبین بیشتری به سمتتان جلب شود. تحقیقات نشان داده است مخاطبین به اکانت هایی که در آن ها مطالب طنز در کنار مطالب جدی وجود دارد بیشتر از اکانت های خشک توجه می کنند.

 

 

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


50 باید و نباید در هنگام بازاریابی کردن با اینستاگرام (بخش چهارم)
دو شنبه 21 تير 1400 ساعت 10:51 | بازدید : 147 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

31. در زمان هایی پست بگذارید که فکر می کنید اکثر افراد بیدار هستند و شانستان برای این که پست هایتان را ببینند از همه بیشتر می شود!

شما برای این که بتوانید در کار بازاریابی با استفاده از اینستاگرام موفق شوید باید سعی کنید تا در زمان هایی پست بگذارید که فکر می کنید بیشترین میزان مشارکت در اینستاگرام وجود دارد. تحقیقات نشان داده است که پست گذاشتن در این زمان ها می تواند منجر به بهترین نتیجه ها شود. محققان و افرادی که در زمینه شیوه های بازاریابی کردن با استفاده از اینستاگرام تحقیق می کنند به این نتیجه رسیده اند که زمانی که شما برای گذاشتن پست ها انتخاب می کنید یکی از مهم ترین و کلیدی ترین پارامترهایی است که می تواند بر روی میزان مخاطبین شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. به این شکل که در صورتی که در زمانی پست بگذارید که تعداد افرادی که آنلاین هستند و در شبکه های اجتماعی حضور دارند به حداکثر خود برسد می توانید انتظار داشته باشید که تعداد افرادی که شما را دنبال می کنند هم به حداکثر می رسد. علت این موضوع هم کاملا واضح است. این موضوع به این دلیل است که در چنین ساعت هایی تعداد افرادی که پست های شما را می بینند بیشتر هستند. به عنوان مثال در صورتی که از هر 1000 نفری که پست های شما را می بینند تعداد 10 نفر شما را دنبال کنند؛ در صورتی که شما در زمان هایی پست بگذارید که تنها 2000 نفر آنلاین هستند باید انتظار داشته باشید که تعداد 20 نفر از آن ها شما را دنبال کنند. این در صورتی است که در صورتی که شما زمانی پست بگذارید که تعداد 20000 نفر آنلاین هستند می توانید انتظار داشته باشید که تعداد 200 نفر شما را دنبال کنند! بنابراین در چنین حالتی اگر شما برای هر روزی که پست می گذارید زمان های مخصوص را انتخاب کنید می توانید بعد از مدتی انتظار داشته باشید که بعد از مدتی کوتاهی اگر زمان های مناسبی را برای پست گذاشتن انتخاب کنید به میزان بسیار زیادی دنبال کننده یا فالور داشته باشید. این در صورتی است که اگر زمان های مناسبی را برای پست گذاشتن انتخاب نکنید شانس شما برای این که تعداد دنبال کننده هایتان زیاد شود کم و کمتر می شود. پس سعیتان را بکنید تا در زمان هایی پست بگذارید که فکر می کنید در این زمان ها بیشترین امکان برای آنلاین بودن مخاطبین وجود دارد. سوال مهمی که در اینجا مطرح می شود این است که از کجا می توان تشخیص داد که چه زمانی برای پست گذاشتن مناسب است. پاسخ این سوال این است که برای این که بفهمید چه زمانی برای پست گذاشتن مناسب است باید نوع مخاطبینتان را درنظر بگیرید. در صورتی که مخاطبین شما از گروه خاصی باشند که فکر می کنید زمان های خاصی آنلاین هستند باید سعی کنید تا در زمان هایی پست بگذارید که این افراد آنلاین هستند.

32. با تجارت های دیگر از طریق اینستاگرام در ارتباط باشید!

یکی دیگر از نکته های بسیار مهم و کلیدی که شما باید به هنگام بازاریابی کردن با استفاده از اینستاگرام حتما به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید تا با تجارت های دیگر از طریق اینستاگرام در ارتباط باشید. تحقیقات نشان داده است که در صورتی که شما بتوانید صفحه های اینستاگرامی را که مرتبط با تجارت های دیگر است پیدا کنید و بر این اساس سعی کنید تا با آن ها ارتباط برقرار کنید می توانید انتظار داشته باشید که تعداد افرادی که شما را دنبال می کنند افزایش پیدا کنند. این موضوع چند دلیل دارد:

دلیل اول: در صورتی که شما بتوانید با صفحه هایی که مربوط به تجارت هایی است که کارشان مرتبط با کار شما می باشد ارتباط برقرار کنید و به عنوان مثال زیر پست هایی که آن ها می گذارند کامنت بگذارید می توانید تجارت خودتان را به افرادی که به عنوان بازدیدکننده به این پست ها سر می زنند نیز بشناسانید. همین موضوع می تواند باعث شود که شانس شما برای موفقیت افزایش پیدا کند به این دلیل که اکثر افرادی که به این پست ها سر می زنند افرادی هستند که از تجارتی استفاده می کنند که کارش مرتبط با تجارت شماست و بنابراین بدون شک تجارت شما نیز به کارشان می آید و بنابراین همین موضوع یک تبلیغ خیلی خوب برای تجارت شما می شود.

دلیل دوم: وقتی که مخاطبین و دنبال کنندگان شما و افرادی که به عنوان بازدیدکننده به تجارت شما سر می زنند و یا حتی افرادی که دنبال کنندگان تجارتی هستند که شما با آن ارتباط دارید می بینند که شما در حال تعامل با این تجارت هستید احساس می کنند که شما تجارتی قابل اطمینان هستید و بنابراین احتمال این که میزان اعتماد آن ها نسبت به شما افزایش پیدا کند هم بیشتر خواهد شد.

دلیل سوم: اگر شما بتوانید به خوبی با این تجارت های همکارتان ارتباط برقرار کنید می توانید انتظار داشته باشید که آن ها در آینده به شما اعتماد بیشتری بکنند و حتی برای شما تبلیغ کنند. این موضوع باعث می شود که بخش زیادی از مخاطبینی که مربوط به تجارت های دیگر هستند هم به تجارت شما بیایند و در نتیجه شما می توانید به این شیوه شانس بسیار بیشتری برای بالا بردن تعداد مخاطبینتان داشته باشید.

دلیل چهارم: آن ها می توانند روش های جدیدی را به شما یاد دهند

ارتباط گرفتن تجارت شما با تجارت های دیگر می تواند باعث شود که تجارت های دیگر روش هایی را در اختیار شما قرار دهند که با استفاده از این روش ها بتوانید بازاریابی کنید. تحقیقات نشان داده است که بسیاری از تجارت های بزرگ و تجارت هایی که در زمینه بازاریابی موفق عمل کرده اند تجارت هایی بوده اند که به این شیوه بازاریابیشان را انجام می دادند که با تجارت های دیگر ارتباط می گرفتند و راه کارها و روش های بازاریابی کردن به شیوه مناسب را از این تجارت ها یاد می گرفتند.

33. به متن هایی که پست می کنید توجه کنید!

توجه کردن به متن هایی که پست می کنید نیز اهمیت فراوان دارد. شما باید دقیقا بدانید که چه متن هایی را قرار است پست کنید و بر این اساس باید سعی کنید تا متن هایی را پست کنید که از همه متن های صفحه های دیگر اینستاگرامی به میزان بیشتری دیگران را به سمت خودش جلب می کند. تحقیقات نشان داده است که متن هایی که شما پست می کنید برای این که جذابیت بیشتری داشته باشند باید مطالبی جالب و جذاب را نشان دهند. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که متن هایی بنویسید که افرادی که سعی می کنند تا آن را بخوانند بتوانند در نگاه اول بهترین نتیجه ها را از این متن ها بگیرند. متن هایی که شما در اینستاگرام پست می کنید باید دارای ویژگی های مهم و مثبت زیر باشند:

ویژگی اول: متن های شما نباید دارای غلط املایی باشند!

در صورتی که شما متنی را پست کنید که دارای غلط املایی است تعداد افرادی که مخاطبین شما می شوند را به میزان بسیار زیادی کاهش داده اید. داشتن غلط املایی در متن یکی از مهم ترین پارامترهایی است که در صورتی که وجود داشته باشد ممکن است منجر به بروز مشکلات جدی در کار شود. بنابراین سعی کنید تا متن هایی انتخاب کنید که غلط املایی نداشته باشند.

ویژگی دوم: متن های شما باید شفاف باشند!

در صورتی که شما بخواهید متن هایی را پست کنید که دارای شفافیت زیادی نیستند ممکن است دچار مشکلات زیادی شوید. تحقیقات متخصصانی که در زمینه بازاریابی با استفاده از اینستاگرام کار می کنند نشان داده است در کپشن نویسی متن هایی موفق می شوند که دارای بیشتری میزان شفافیت باشند و به صورت شفاف و آشکار بیان کنند که مطلب از چه قرار است.

ویژگی سوم: صمیمانه بنویسید!

متن هایی که شما به عنوان کپشن در اینستاگرام می نویسید باید صمیمانه باشند. شما باید سعی کنید تا متن ها را به شیوه ای بنویسید که افرادی که آن ها را می خوانند احساس کنند که شما می خواهید یک رابطه دوستانه با آن ها برقرار کنید و در صورتی که شما بتوانید چنین احساسی را در آن ها بوجود بیاورید می توانید امید داشته باشید که شانس بسیار زیادی برای موفقیت خواهید داشت. پست متن هایی بنویسید که با مخاطبین رابطه ای صمیمانه برقرار کنند.

34. از ویژگی هایلایت استفاده کنید!

همان طور که می دانید ابزار اینستاگرام روز به روز ویژگی های جدیدتری را در اختیار افرادی که از آن استفاده می کنند قرار می دهد تا مخاطبین بتوانند با استفاده از آن لذت بیشتری از بودن در اینستاگرام را ببرند و در عین حال کار برای افرادی که پست می گذارند هم آسان تر شود. تحقیقات نشان داده است که یکی از بهترین و مناسب ترین شیوه هایی که شما می توانید با استفاده از آن صفحه اینستاگرامی خودتان را پررونق تر کنید استفاده کردن از ویژگی جدید هایلایت اینستاگرام است. در این ویژگی شما این امکان را پیدا می کنید تا آرشیوی از تمام استوری هایی که تا کنون درست کرده اید ایجاد کنید و سعی کنید تا بر این اساس کاری کنید که تعداد بازدیدکنندگان این استوری ها زیاد شود. البته با این که استوری هایی که شما در اینستاگرام پست می کنید تنها به مدت 24 ساعت طول می کشند ولی شما با استفاده از این تکنیک جدید می توانید بخشی از استوری های خودتان را (آن هایی که انتخاب می کنید) در این بخش از اینستاگرام نگه دارید و آن ها را به شیوه هایلایت بنویسید. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از این روش می تواند منجر به ایجاد نتیجه های بسیار مناسبی شود و می تواند باعث شود که شانس شما برای این که تعداد مخاطبین بیشتری داشته باشد را افزایش دهد. در صورتی که شما بتوانید از این ویژگی به درستی استفاده کنید این امکان را پیدا خواهید کرد که آن دسته از استوری هایی را که فکر می کنید از همه بهتر هستند و ناراحتید که چرا بیشتر از 24 ساعت نمی مانند به صورت هایلایت درآورید و سعی کنید تا با استفاده از این روش جلوه ظاهری صفحه اینستاگرامیتان را هم بهتر کنید. بنابراین سعی کنید تا از این ویژگی جدید اینستاگرام به عنوان ابزاری برای بالا بردن تعداد مخاطبینتان و بیشتر کردن تعداد افرادی که شما را دنبال می کنند استفاده کنید. این کار همچنین باعث می شود که شما این توانایی را داشته باشید که به افرادی که برای اولین بار از صفحه اینستاگرامی شما دیدن می کنند نشان دهید که چه استوری هایی در اینستاگرام گذاشته بودید و همین موضوع می تواند باعث شود که علاقه آن ها نسبت به شما بیشتر شود. استفاده کردن از ویژگی هایلایت همچنین باعث می شود که افرادی که به عنوان بازدیدکننده به وب سایت شما سر می زنند درک کنند که شما از تمام ویژگی های اینستاگرام استفاده کرده اید و همین موضوع می تواند منجر به نتیجه های مثبت بیشتری شود.

35. پست های جدیدی که می گذارید را در استوری هم بگذارید!

یکی دیگر از شیوه هایی که شما با استفاده از آن می توانید کار بازاریابی با استفاده از اینستاگرام را بهتر کنید این است که سعی کنید تا پست هایی را که در صفحه اینستاگرامی خودتان می گذارید در استوری هم قرار دهید. انجام دادن این کار باعث می شود که شما شانس بیشتری برای جلب کردن تعداد مخاطبین بیشتر داشته باشید به این دلیل که بسیاری از مخاطبین هستند که به پست هایی که شما گذاشته اید نگاه نمی کنند و صرفا می خواهند به استوری های شما نگاه کنند و همین کار باعث می شود که آن ها بتوانند پست های شما را بهتر ببینند. به عنوان مثال در صورتی که از میان 1000 مخاطب 900 تا از آن ها تنها به استوری های شما نگاه کنند در صورتی که شما در استوریتان پست های جدیدتان را هم بگذارید می توانید انتظار داشته باشید که به عنوان مثال از این تعداد 200 تا از آن ها نیز پست جدیدتان را ببینند!

36. فالورهایتان را به اکانت هایی که فکر می کنید لیاقتش را دارند، ارجاع دهید!

شما برای این که بتوانید تعداد مخاطبینتان را زیاد کنید باید سعی کنید تا به اکانت هایی که احساس می کنید محتوای خوبی دارند و لیاقتشان به اندازه ای است که شما می توانید دیگران را تشویق کنید تا از آن ها استفاده کنند؛ ارجاع دهید. این کار را Shout-out کردن می گویند. در این حالت شما نام این اکانت ها را می آورید و سعی می کنید تا بر این اساس کاری کنید که مخاطبین و افرادی که شما و اکانت شما را می بینند اکانت های دیگر را هم ببینند. تحقیقات نشان داده است استفاده کردن از چنین روشی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی میزان موفقیت شما داشته باشد و می تواند باعث شود که شما شانس بیشتری برای موفقیت برای داشتن تعداد بالای مخاطبین داشته باشید. شما باید سعی کنید که آن ها را توشیق کنید که مطالبی را که در اکانت های دیگر وجود دارد و به نظر آن ها جالب می باشند را ببینند. همچنین شما به این روش موفق خواهید شد تا نام این اکانت ها را نیز برای مخاطبین خودتان معرفی کنید و به این شیوه کاری کنید که آن ها احساس کنند که شما با اکانت های دیگر ارتباط دارید. تحقیقات همچنین نشان داده است که افرادی که سعی می کنند تا از این روش استفاده کنند این امکان را خواهند داشت که حتی توجه اکانت هایی که نامشان در صفحه اینتساگرامیشان آمده است را به خودشان جلب کنند و به همین منوال آن ها می توانند انتظار داشته باشند که این اکانت ها هم در بسیاری از موارد برای این که به این کار آن ها پاسخی داده باشند نام آن ها را در صفحه اینستاگرامی خودشان قرار دهند. بنابراین شما می توانید با استفاده از این روش با یک تیر دو نشان بزنید. به این معنی که در عین حال که سعی می کنید تا مخاطبینتان را به سمت و سوی خودتان بکشانید سعی می کنید تا توجه اکانت هایی که مطالبشان به نظر شما جالب بوده است و شما آن ها را تبلیغ کرده اید به خودتان جلب کنید و همین کار باعث می شود که شانس شما برای این که آن ها نیز نامی از اکانت شما ببرند و دیگران را تشویق کنند که از اکانت شما استفاده کنند افزایش پیدا می کند.

37. درباره اتفاقات مختلفی که در تجارتتان می افتد پست بگذارید!

از دیگر روش های مهمی که شما برای این که تعداد مخاطبین اینستاگرامی بالایی داشته باشید باید به آن توجه نمایید این است که سعی کنید تا در ارتباط با اتفاقات مختلفی که در تجارتتان می افتد پست بگذارید. تحقیقات نشان داده است با انجام دادن این کار شما این توانایی را پیدا خواهید کرد که تا جایی که می توانید تعداد مخاطبینتان را بیشتر کنید. علت این موضوع بسیار آسان است. وقتی که شما درباره اتفاقاتی که در تجارتتان می افتد (به عنوان مثال درباره همایش ها و کنفرانس هایی که در تجارتتان برگزار می شود و یا درباره اتفاقات دیگری که در ارتباط با تجارتتان می افتد) مطالبی را به عنوان پست قرار می دهید افرادی که به عنوان بازدیدکننده از صفحه تجارت شما دیدن می کنند این شانس را پیدا خواهند کرد که شما را بیشتر ببینند و بیشتر بشناسند و بنابراین بیشتر احساس می کنند که شما شبیه به انسان هستید. این در صورتی است که اگر شما تنها سعی کنید تا با استفاده از اینستاگرام یک تصویر لوکسی از خودتان به آن ها ارایه کنید به شیوه ای که آن ها احساس نکنند که افرادی که در این تجارت پشت کامپیوترها نشسته اند و در حال بازاریابی کردن هستند هم مانند خودشان انسان می باشند شما شانس کمی برای موفقیت دارید به این دلیل که در چنین شرایطی آن ها نمی توانند آن رابطه ای را که باید به عنوان مخاطبین و تجارت ها با شما وجود داشته باشد برقرار نمایند و بنابراین احتمال این که بتوانید تعداد زیادی از مخاطبین را داشته باشید کمتر می شود. بنابراین شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید و به هر شیوه ای که می توانید درباره اتفاقاتی که در تجارتتان افتاده است با این افراد تصاویر و ویدیوهایی را به اشتراک بگذارید و بنابراین به این شیوه موفق خواهید شد که شانستان را برای داشتن یک تجارت با تعداد مخاطبین زیاد افزایش دهید. تحقیقات نشان داده است اکثر تجارت هایی که در این زمینه موفق شده اند تجارت هایی هستند که اکثرا همیشه سعی می کرده اند تا اتفاقاتی را که در تجارتشان می افتاده است و همایش ها  و کنفرانس های موجود و مرتبط با تجارتشان را به شیوه های مختلف با مخاطبینشان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. بنابراین شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید این کار را انجام دهید.

38. هر چند وقت یک بار روندهای جدیدی که در این زمینه ایجاد می شود را مورد بررسی قرار دهید و سعی کنید تا سیستم های بازاریابی خودتان را هر چند وقت یک بار تغییر دهید!

تحقیقات نشان داده است آن دسته از تجارت هایی که می خواهند با استفاده از اینستاگرام بازاریابی کنند و سعی می کنند تا روندهای جدیدی که در این زمینه وجود دارد را مورد بررسی قرار دهند تجارت هایی هستند که شانس بیشتری برای موفقیت و داشتن تعداد بیشتر مخاطبین دارند. این در صورتی است که موضوع برای تجارت هایی که از همان ابتدای کار تا به پایان کار سعی می کنند تا تنها یک روند را دنبال کنند متفاوت می باشد. تجارت هایی که سعی می کنند تا چندین روند را مورد استفاده قرار دهند تجارت هایی هستند که احتمال موفقیت بیشتری برای کار بازاریابی دارند به این دلیل که این تجارت ها سعی می کنند تا روندهای مختلف را مورد آزمایش و خطا قرار دهند.

به عنوان مثال فرض کنید که شما به تازگی درباره بازاریابی با استفاده از اینستاگرام و شیوه های انجام دادن این کار تحقیق می کنید و به این نتیجه می رسید که روند جدیدی در کار بازاریابی بوجود آمده که نشان داده است که استفاده کردن از استورهای اینستاگرام می تواند نفش مهمی در بالا بردن شانس شما برای موفقیت در بازاریابی داشته باشد. در چنین شرایطی شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید استوری های اینستاگرام را بیشتر و باکیفیت بالاتری در اینستاگرام قرار دهید و برای موفق تر شدن در کار بازاریابی از استوری ها کمک بگیرید. بنابراین در صورتی که شما به عنوان یک بازاریاب عادت داشته باشید تا هر چند وقت یک بار این روندهای جدید را مورد توجه قرار دهید می توانید این شانس را داشته باشید که این موضوع که استفاده کردن از استوری ها می تواند تاثیر زیادی بر روی کیفیت کار داشته باشد را مورد توجه قرار دهید و سپس سعی کنید تا جایی که می توانید از این شیوه های جدید استفاده کنید تا به موفقیت نزدیک شوید. این در صورتی است که اگر شما اصلا به این موضوع توجهی نداشته باشید و روندهای جدید کار را درنظر نداشته باشید موفق نخواهید شد که چنین کاری را انجام دهید و بنابراین شانستان برای این که بتوانید به تعداد مخاطبین زیادی برسید خیلی کمتر خواهد شد.

39. هر چند وقت یک بار تعدادی از فرآورده هایی که تولید می کنید (و یا بخشی از خدماتی را که ارایه می دهید) رایگان کنید!

افرادی که در زمینه بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی تحقیق می کنند به این نتیجه رسیده اند که یکی از بهترین روش ها برای این که تجارت ها بتوانند با استفاده از این روش شانسشان را برای داشتن تعداد مخاطبین بیشتر افزایش دهند این است که سعی کنند تا فرآورده ها را به صورت رایگان ارایه دهند و یا خدماتی را که تجارتشان ارایه می کند را در بخش هایی رایگان کنند. این کار می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی افزایش تعداد مخاطبین داشته باشد و می تواند باعث شود که شانس شما برای این که به شمار زیادی از فالورها برسید افزایش پیدا کند. تحقیقات همچنین نشان داده است که افرادی که سعی می کنند تا این کار را برای دوره های طولانی تری انجام دهند نسبت به آن هایی که این کار را تنها یک بار انجام می دهند شانس بیشتری برای موفقیت دارند. بنابراین شما باید سعی کنید که این کار را برای مدت طولانی و همچنین با درنظر گرفتن تمام قوانین و مقرراتی که در این زمینه وجود دارد انجام دهید. منظور از قوانین و مقررات این است که شما باید سعی کنید تا بر اساس راهنمایی هایی که در این زمینه وجود دارد به میزانی که مشخص شده است از فرآورده هایی که تجارتتان تولید می کند و یا از خدماتی که تجارتتان ارایه می کند استفاده کنید و سعی کنید که تا جایی که می توانید این کار را با توجه کردن به تمام اصول و قوانین و مقررات انجام دهید به شیوه ای که مخاطبین و افرادی که تجارت شما را دنبال می کنند برای این که فرآورده ها و یا خدمات رایگان بیشتری دریافت کنند شما را دنبال کنند. تحقیقات نشان داده است که استفاده کرد از این کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا رابطه صمیمانه تر و بهتری را با این مخاطبین ایجاد کنید و به این شیوه این توانایی را پیدا خواهید کرد که به آن ها القا کنید که این کار را صرفا برای آن ها انجام می دهید. در صورتی که شما بتوانید چنین وضعیتی داشته باشید این امکان را پیدا خواهید کرد که تعداد مخاطبین و بازدیدکنندگان خودتان را به میزان بسیار زیادی بیشتر کنید. پس سعی کنید تا حتما در کنار فرآورده های پولی که تولید می کنید و در کنار خدمات پولی که ارایه می کنید؛ فرآورده ها وخدمات رایگان را نیز در برخی از مواقع ارایه کنید.

40. فالورهایتان را تحلیل کنید و از ابزارهای تحلیل استفاده کنید!

شما باید سعی کنید تا فالورهایتان را به شیوه های مختلف مورد تحلیل قرار دهید. در صورتی که این توانایی را داشته باشید که آن ها را تحلیل کنید می توانید مشخص کنید که در چه وضعیتی قرار گرفته اید. وقتی که شما فرآیند بازاریابی را شروع می کنید یکی از مهم ترین و کلیدی ترین کارهایی که در این زمینه باید انجام دهید این است که سعی کنید تا روند کار را از همان ابتدای کار تا جایی که پیش برده اید مورد بررسی قرار دهید. در این صورت است که می توانید اتظار داشته باشید که کارتان به درستی پیش می رود. این در صورتی است که اگر سعی نکنید توجهی به روند انجام کار داشته باشید و در صورتی که بخواهید همه چیز را به صورت سرسری بگیرید شانس بسیار کمتری برای موفقیت خواهید داشت. بنابراین شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید بررسی کنید که از کجا آمده اید و قرار است تا کجا پیش بروید. این کار می تواند باعث شود که اعتماد به نفسی که شما نسبت به خودتان دارید هم بیشتر شود و همین موضوع می تواند باعث شود که شما بتوانید در آینده بهتر هم عمل کنید. بنابراین سعی کنید تا وضعیت فالورهایتان را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید و سعی کنید تا بر این اساس کاری کنید که بدانید از نظر بازاریابی کردن با استفاده از اینستاگرام در چه وضعیتی قرار گرفته اید. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که با توجه به روش ها و شیوه هایی که در اختیار دارید و می توانید در اختیار داشته باشید (با استفاده از نرم افزارهای مختلف و ابزارهایی که در این زمینه وجود دارند) بررسی کنید که از زمانی که کار بازاریابی را شروع کرده اید تا کنون در چه زمینه ای و به چه میزانی پیش رفته اید و همین کار می تواند به شما کمک کند که تا جایی که می توانید آگاه تر و بهتر عمل کنید و بنابراین در صورتی که کارتان اشکالاتی دارد سعی کنید تا این اشکالات را برطرف کنید و بر این اساس بتوانید کار را با کیفیت بهتر و بیشتری انجام دهید. این کار می تواند همچنین باعث شود که شما نسبت به روندی که در حال طی کردن آن هستید آگاه تر شوید و در آینده بهتر عمل کنید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


50 باید و نباید در هنگام بازاریابی کردن با اینستاگرام (بخش سوم)
دو شنبه 21 تير 1400 ساعت 10:33 | بازدید : 172 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

21. در زمان هایی پست بگذارید که فکر می کنید تعداد مخاطبین از همه بیشتر است!

این که برای این که چه زمانی پست بگذارید برنامه ریزی داشته باشید یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای داشتن تعداد مخاطبین بالا انجام دهید. شما باید سعی کنید تا زمانی را انتخاب کنید که پست هایی که در آن زمان می گذارید بیشترین بازدهی را داشته باشند. تحقیقات نشان داده است افرادی که در زمانی پست می گذارند که تعداد بازدیدکنندگان در این زمان ها به حداکثر می رسد افرادی هستند که شانس بسیار زیادی برای داشتن تعداد فالورهای بالا دارند. بنابراین شما به عنوان یک تجارتی که می خواهد با استفاده از اینستاگرام بازاریابی کند باید درنظر داشته باشید که زمان پست گذاشتن می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت کار شما داشته باشد. به هنگام زمان پست گذاشتن چند نکته وجود دارد که باید آن ها را درنظر بگیرید:

نکته اول: قبل از هر چیزی برای این که زمان مناسب برای پست گذاشتن را تعیین کنید به مخاطبینتان نگاه کنید!

مکن است شما مخاطبینی داشته باشید که در زمان های مخصوصی آمادگی برای رفتن به اینستاگرام را داشته باشند. بنابراین باید بر این اساس در این زمان برای این افراد پست بگذارید. به عنوان مثال ممکن است شما با تعدادی از دانشجویان روبرو شده باشید که برای این که برای آن ها پست بگذارید مجبور باشید تا زمان هایی را انتخاب کنید که آن ها از سر کلاس بر می گردند. به عنوان مثال برای دانشجویان نمی توانید زمان هایی مانند صبح و یا ظهر را انتخاب کنید به این دلیل که در این زمان ها احتمالا آن ها در سر کلاس درس هستند و بنابراین پست گذاشتن برای آن ها در این زمان کار درستی نیست. بهترین زمان برای دانشجویان همان ساعت های اولیه غروب و یا شب می باشد.

نکته دوم: ساعت هایی را برای پست گذاشتن انتخاب کنید که آمارها نشان داده است بیشتری تعداد افرادی که از اینستاگرام استفاده می کنند در این زمان آنلاین می شوند!

شما برای این که کاری کنید که پست هایی که می گذارید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد باید سعی کنید تا زمان هایی را که از نظر آمارها نشان می دهد بیشترین تعداد کاربران اینستاگرام در آن زمان ها آنلاین می شوند پیدا کنید و بر این اساس پست های خودتان را بگذارید. در این حالت می توانید اطمینان داشته باشید که از هر زمان دیگری تعداد افرادی که آنلاین می شوند و پست های شما را می بینند بیشتر خواهد بود.

نکته سوم: سعی کنید در همان زمانی که برای پست گذاشتن انتخاب کرده اید پست های بعدی را هم در همان زمان بگذارید!

از دیگر نکته هایی که شما باید حتما به هنگام پست گذاشتن به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا در همان زمانی که پست گذاشته اید در همان ساعت پست های اینستاگرامتان را بگذارید. این کار باعث می شود که شما انتظاری را در دیگران ایجاد می کنید که وقتی پست هایی که برایشان می گذارید را در یک زمان مشخص می بینند سعی می کنند تا دوباره به دنبال پست هایی باشند که در آینده قرار است در همان زمان برایشان بیاید. این کار باعث می شود که احتمال این که شما را دنبال کنند افزایش پیدا کند. بنابراین تمام تلاشتان را بکنید که ساعت هایی را که برای پست گذاشتن انتخاب کرده اید همچنان ثابت نگه دارید تا افرادی که از صفحه شما بازدید می کنند انتظار پست های بعدی را داشته باشند و بنابراین احتمال این که شما را دنبال کنند بیشتر شود.

22. از تبلیغات پولی استفاده کنید!

نکته دیگر برای افرادی که می خواهند کیفیت کار بازاریابشان با استفاده از شبکه های اجتماعی را بالا ببرند این است که سعی کنند تا از تبلیغات پولی استفاده کنند. تحقیقات نشان داده است که چنین افرادی شانس بیشتری برای موفقیت دارند به این دلیل که با این که شما می توانید به شیوه های مختلف در اینستاگرام تبلیغ کنید ولی باید بدانید که هنوز هم یکی از بهترین شیوه ها برای تبلیغ کردن استفاده کردن از تبلیغاتی است که به صورت رایگان انجام نمی شوند. در این گونه تبلیغات می توان انتظار داشت که گستردگی مطالب به اندازه کافی زیاد شود و همچنین شما در صورت استفاده کردن از این روش این امکان را بدست خواهید آورد که تجارت خودتان را به افراد بیشتری نشان دهید و همین موضوع باعث می شود که شانس شما برای این که تعداد مخاطبینتان افزایش پیدا کند بیشتر شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که افرادی که سعی می کنند تا از تبلیغات پولی استفاده کنند نسبت به دیگران شانس بیشتری دارند و بنابراین موفق تر می شوند.

23. از افراد تاثیرگذار کمک بگیرید!

از دیگر نکته هایی که شما برای این که کار بازاریابی با استفاده از اینستاگرام را به خوبی انجام دهید باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا از روش بازاریابی با استفاده از افراد معروف استفاده کنید. در این روش شما فرد معروفی را پیدا می کنید و برند خودتان را به این فرد معرفی می کنید. سپس سعی می کنید تا با استفاده از مهارت های بازاریابی خودتان این فرد را قانع کنید که تجارت شما کارهای مفیدی انجام می دهد. در چنین مواردی، فرد مورد نظر تجارت شما را برای همگان تبلیغ می کند. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از این روش می تواند تاثیر زیادی بر روی کیفیت کار بازاریابی داشته باشد و حتی در بسیاری از موارد می تواند باعث شود که تعداد مخاطبین شما از این رو به آن رو شود (به میزان زیادی افزایش پیدا کند). تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از چنین روشی می تواند باعث شود که حتی آن دسته از مخاطبین شما که به عنوان مخاطبین وفادار آن ها را می شناسید بیشتر و بیشتر شوند. شما بید به این نکته توجه کنید که فردی که شما به عنوان فرد معروف مورد بررسی قرار می دهید در حقیقت می تواند یک فرد معروف هم نباشد. حتی در صورتی که این فرد یک سلبریتی هم نباشد و فردی عادی و معمولی باشد که میزان مخاطبین زیادی در اینستاگرام دارد شما می توانید آن را به عنوان یک فرد معروف درنظر بگیرید. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از چنین روشی می تواند کمک زیادی به شما بکند تا کیفیت کارتان را به میزان بسیار بسیار زیادی افزایش دهید. دانشمندان و افرادی که در این زمینه کار می کنند و افرادی که درباره روش های بازاریابی کردن با استفاده از شبکه های اجتماعی و مخصوصا اینستاگرام تحقیق می کنند همیشه روش بازاریابی کردن با استفاده از افراد مشهور را به عنوان یکی از موثرترین و مفیدترین روش هایی که می توان در این زمینه بکار گرفت دسته بندی کرده و می کنند و بر این باور هستند که استفاده کردن از این روش می تواند باعث شود که کیفیت کار شما به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کند. بنابراین استفاده از روش بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار روشی است که شما حتما باید به آن توجه کنید. به هنگامی که می خواهید با استفاده از افراد تاثیرگذار به بازاریابی بپردازید چند نکته کوتاه ولی بسیار مهم وجود دارد که باید حتما آن ها را درنظر داشته باشید:

نکته اول: باید بدانید که چه فردی را به عنوان فرد مورد نظر انتخاب کنید!

خیلی مهم است که شما در انتخاب فردی که قرار است با شما همکاری داشته باشد نهایت تلاشتان را بکنید. در صورتی که شما بدانید این فرد چه فردی است و در صورتی که سعی کنید تا بر این اساس با او ارتباط برقرار کنید حتما موفق خواهید شد. شما باید این فرد را به شیوه ای انتخاب کنید که مرتبط با کارتان باشد. به عنوان مثال در صورتی که کار شما در زمینه کیف است بهتر است فرد یا افرادی را انتخاب کنید که در این زمینه تخصص دارند و یا کاری که انجام می دهند و یا دلیلی که معروف شده اند مرتبط با همین کار باشد. در این صورت است که می توانید انتظار داشته باشید که کارتان به خوبی انجام شده است.

نکته دوم: باید سعی کنید تا در همان مکالمات اولیه با این فرد ارتباط برقرار کنید!

این که سعی کنید در همان ابتدا با فردی که قرار است برای شما کار بازاریابی را انجام دهد ارتباط برقرار کنید باید موضوعی باشد که حتما درنظر می گیرید. شما باید سعی کنید تا در همان ابتدا و در زمانی که  در همان ابتدا به این فرد ثابت کنید که تجارت باکیفیتی دارید و دوستش دارید در همین زمان است که می توانید انتظار داشته باشید بخش اعظمی از راه را رفته اید چون در این حالت این فرد شما شما اعتماد می کند. اما اگر بخش ابتدایی کار برایتان مشکل بود ممکن است در آینده نیز مشکلات بیشتری برایتان ایجاد شود و بنابراین نتوانید شانس زیادی داشته باشید.

نکته سوم: برای این که توجه این فرد را به خودتان جلب کنید سعی کنید تا امتیازاتی به او بدهید!

شما برای این که بتوانید توجه این فرد را به خودتان جلب کنید کارهای زیادی است که می توانید انجام دهید. به عنوان مثال می توانید به این فرد امتیازات ویژه ای بدهید و بر این اساس از او بخواهید که تجارت شما را تبلیغ کند. به عنوان مثال از کارهایی که شما می توانید انجام دهید این است که سعی کنید تا برخی از اولین کالاهایی را که تولید می کنید به صورت رایگان در اختیار این فرد قرار دهید و سعی کنید تا بهترین کالاهای خودتان را در اختیار او قرار دهید و به این شیوه توجه او را به خودتان جلب کنید.

24. در صورتی که مطالب جالبی در بخش های دیگر اینستاگرام می بینید، سعی کنید تا آن ها را پست کنید!

با این که پست کردن مجدد مطالب دیگر در اینستاگرام موضوعی است که ممکن است از نظر بسیاری از مردم دیگر موضوع جالبی نباشد ولی حقیقت این است که در صورتی که شما به مطالب خوبی در اینستاگرام برخورد کنید باید سعی کنید تا از آن استفاده کنید. این موضوع به هیچ عنوان با تقلید کردن شباهتی ندارد. هنگامی که شما سعی می کنید تا مطالب خوبی را که دیگران در اینستاگرام پست کرده اند برای خودتان نگه دارید و سپس به شیوه دیگری آن را بیان کنید به هیچ عنوان این کار تقلید کردن نیست. حتی شما می توانید این مطالب را تغییر دهید و مطالب جدیدتری را برای خودتان ایجاد کنید. این کار می تواند به شما کمک کند که تا جایی که می توانید خلاق تر عمل کنید و اگر مطالبی را در اینستاگرام پیدا کردید که به نظرتان جالب آمد با استفاده از خلاقیت خودتان این مطالب را تغییر دهید. تحقیقات همچنین نشان داده است که استفاده کردن از چنین روش هایی می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی افزایش تعداد افرادی که شما را دنبال می کنند داشته باشد. شما باید سعی کنید تا در اینستاگرام به دنبال مطالبی بگردید که به نظرتان جالب است. به عنوان مثال فرض کنید شما در اینستاگرام در یکی از صفحه هایی که حتی ممکن است هیچ ارتبطای با تجارتی که شما دارید نداشته باشد پستی را می بینید که در زیر آن کپشنی نوشته شده است که در این کپشن درباره یک مطلب متنی بسیار زیبا نوشته شده باشد. در چنین مواردی شما این توانایی را خواهید داشت که از این مطلب استفاده کنید و تنها کاری که باید انجام دهید این است که این مطلب را کمی تغییر دهید. در این صورت می توانید انتظار داشته باشید که بدون این که تغییری در چیزی داده باشید و بدون این که پستی را تغییر داده باشید و یا بدون این که ریپوست کرده باشید از این مطلب استفاده کنید. البته باید این نکته را هم ذکر کنیم که در صورتی که احساس می کنید مطلبی که ذکر می کنید خیلی شبیه به مطلبی می شود که در پست مورد نظر وجود دارد بهترین کار این است که نام اکانتی که دارنده پستی است که این مطلب در آن قرار گرفته است را نیز ذکر نمایید.

25. در صورتی که می خواهید محتوایی را از اکانت های دیگر اینستاگرام پست کنید سعی کنید تا همیشه به آن ها کردیت (Credit) بدهید!

در صورتی که شما می خواهید محتوایی را از اکانت های دیگر اینستاگرام پست کنید باید حتما نام این اکانت ها را قید کنید. این کار را کردیت دادن یا (Crediting) می گویند. در چنین مواردی شما باید سعی کنید که در صورتی که می بینید محتوایی در اینستاگرام وجود دارد که فکر می کنید در صورتی که شما هم آن را در اینستاگرام خودتان بگذارید می تواند برایتان سودمند باشد باید حتما نام فردی را که شما این محتوا را از اینستاگرامش برداشته اید قید کنید. تحقیقات نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند تاثیر بسزایی در بالا بردن کیفیت کار شما داشته باشد. در صورتی که شما نام صفحه اینستاگرامی را که پست های مورد نظر در آن وجود داشته است ذکر کنید می توانید این انتظار را داشته باشید که میزان شهرت شما هم بیشتر شود و در کنار آن می توانید کاری کنید که افراد دیگر دیدگاه مناسب تری نسبت به شما داشته باشند. تحقیقات نشان داده است که استفاده از این روش می تواند حتی باعث شود که تعداد مخاطبین شما بیشتر شود به این دلیل که افرادی که به عنوان بازدیدکننده از وب سایت شما دیدن می کنند در صورتی که احساس کنند که شما به صفحه های اینستاگرامی دیگر هم به اندازه ای اهمیت می دهید که هم حقوق آن ها را رعایت می کنید و هم اگر مطالبی مربوط به آن ها باشد را پست می کنید طرفدار شما می شوند. در حقیقت در چنین شرایطی این افراد می توانند انتظار داشته باشند که با تجارتی روبرو هستند که به آن ها احترام می گذارد و همین موضوع می تواند باعث شود که آن ها فکر کنند وقتی شما به این صفحه های اینستاگرامی احترام می گذارید در حقیقت به آن ها نیز احترام خواهید گذاشت! پس شما را دنبال می کنند. همچنین کردیت دادن به صفحه های دیگر یک مزیت دیگر هم برای شما دارد و آن هم این است که در صورتی که شما سعی کنید تا به صفحه های مختلف کردیت دهید می توانید انتظار داشته باشید که دیگران برای این که مطالب جالب و جذابی را که حتی ممکن است به نظر آن ها مربوط به دیگران باشد ولی در اکانت شما پیدا شود؛ شما را دنبال کنند! پس سعی کنید تا حتما به اکانت ها و صفحه های دیگر کردیت بدهید!

26. برای این که تعداد مخاطبینان زیاد شود، می توانید تخفیف های ویژه ای به آن ها بدهید!

این که شما تخفیف های ویژه ای به مخاطبین بدهید یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای افزایش دادن تعداد مخاطبینان انجام دهید. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا به این روش کارهایشان را انجام دهند افرادی هستند که شانس بیشتری برای داشتن تعداد مخاطبین زیاد دارند. تحقیقات همچنین نشان داده است که استفاده از چنین روشی می تواند شانس شما را برای داشتن تعدادی مشتری وفادار و افرادی که شما اطمینان دارید که همیشه مشتریان شما باقی خواهند ماند را افزایش دهد. البته دادن تخفیف های ویژه همیشه و در هر شرایطی برای تمام افرادی که می خواهند بازاریابی کنند روش منطقی و پذیرفته ای می باشد. به عنوان مثال در صورتی که شما یک تجارت را به تازگی به راه انداخته اید در صورتی که سعی کنید تا تخفیف هایی را در همان ابتدای کار ارایه کنید این توانایی را پیدا خواهید کرد که به میزان زیادی شانستان را برای داشتن تعداد بیشتری از مخاطبین افزایش دهید به این دلیل که این تعداد از مخاطبین همیشه به دنبال این هستند که کالاها و یا خدمات را با مبلغ هایی کمتر از مبالغ اصلی دریافت کنند. همین موضوع باعث می شود که برای شما به عنوان یک تجارت نوپا این موضوع به اندازه ای سرنوشت ساز باشد که در بسیاری از موارد بتواند تجارت شما را به میزان قابل توجهی در همان ابتدای کار رخ دهد. این در صورتی است که اگر شما در همان ابتدا به اندازه کافی تخفیف ندهید و یا اصلا تخفیف ندهید ممکن است شانس این که تعداد مخاطبین و مشتریان وفادار داشته باشید کمتر شود. تحقیقات نشان داده است که تجارت هایی که سعی می کنند تا علاوه زمانی که در ابتدا کارشان را شروع کرده اند؛ در مراحل بعدی نیز برای مخاطبین و خریداران و مشتریان تخفیف هایی قایل شوند تجارت هایی هستند که شانس بسیار بیشتری برای داشتن مشتری نسبت به تجارت های دیگر دارند. این موضوع در اینستاگرام هم به همین منوال است و در صورتی که شما در اینستاگرام به تبلیغات بپردازید می توانید با دادن تخفیف های ویژه ای که در همان ابتدا برای مخاطبین و مشتریان درنظر گرفته اید شانس خودتان را برای داشتن تعداد بیشتری از آن ها به میزان زیادی افزایش دهید.

27. کیفیت تصاویرتان را بالا ببرید!

از دیگر نکته های بسیار مهمی که شما باید به هنگام بازاریابی با استفاده از اینستاگرام برای این که کیفیت کارتان را بالا ببرید به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا تصاویری را پست کنید که دارای کیفیت بالایی باشند. پست کردن تصاویری که دارای کیفیت بالا می باشند می توانند به مخاطبین این امکان را بدهند که دیدگاه بهتری نسبت به تجارت مورد نظر داشته باشند. یکی از مهم ترین اشتباهاتی که افرادی که می خواهند در اینستاگرام پست بگذارند و با استفاده از آن جلب مشتری کنند انجام می دهند این است که آن ها فکر می کنند که برای پست گذاشتن در اینستاگرام باید حتما افرادی باشند که عکاس حرفه ای هستند. این در صورتی است که به هیچ عنوان چنین موضوعی درست نیست. شما برای این که در اینستاگرام تصاویر باکیفیت قرار دهید به هیچ عنوان نیازی ندارید که عکاسان حرفه ای باشید. بلکه تنها کاری که باید انجام دهید این است که تمام تلاشتان را بکنید تا این تصاویر باکیفیت باشند و برای این که اصلا نیازی نیست که این تصاویر در همان ابتدا باکیفیت بالا تهیه شوند. به عبارت دیگر اینستاگرام ابزارهای زیادی را در اختیار آن دسته از افرادی که می خواهند تصاویر باکیفیت تولید کنند قرار می دهد. این گونه افراد سعی می کنند که تا جایی که می توانند تصاویری را تولید کنند که دارای کیفیت بالا باشد و برای این کار حتی می توانند تصاویری را که در ابتدا به نظر کیفیت خوبی ندارد به تصاویری تبدیل کنند که کیفیت بالایی دارد. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی که بخواهید این کار را انجام دهید ده ها و ده ها ابزار وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا این کار را انجام دهید. تحقیقات نشان داده است که آن دسته از صفحه های اینستاگرامی که در آن ها تجارت ها سعی می کنند تا تصاویر باکیفیتی را ارایه کنند نسبت به صفحه های اینستاگرامی که در آن ها کیفیت تصاویر پایین تر است به میزان بسیار زیادی مخاطبین بیشتری دارد. علاوه بر آن در صورتی که شما بخواهید به دنبال تصاویری در هشتگ های اینستاگرامی بگردید معمولا تصاویری را انتخاب می کنید که دارای کیفیت بالاتری باشند و بنابراین صفحه هایی را دنبال خواهید کرد که در آن ها تصاویری وجود دارد که دارای کیفیت بالاتری می باشد.

28. در پست های خودتان لوکیشن قرار دهید!

یکی دیگر از روش هایی که می تواند به شما کمک کند تا در بازاریابی کردن با استفاده از اینستاگرام موفق شوید دادن لوکیشن به پست هایتان می باشد. تحقیقات نشان داده است که پست هایی که در آن ها از لوکیشن استفاده شده است بسیار موفق تر از پست هایی عمل می کنند که در آن ها لوکیشن داده نشده است. وقتی که شما برای پست هایتان لوکیشن می گذارید می توانید انتظار داشته باشید که این کار برای شما چند مزیت داشته باشد:

مزیت اول: افزایش اعتبار برای صفحه اینستاگرامی شما

وقتی که شما به پست هایتان لوکیشن اضافه می کنید در حقیقت در یک توافق نانوشته به پست هایی که گذاشته اید اعتبار اضافه می کنید. به عبارت دیگر در چنین شرایطی شما سعی می کنید تا پست هایی را که گذاشته اید معتبرتر کنید. در چنین شرایطی میزان اعتمادی که مخاطبین و افرادی که به عنوان بازدیدکننده از پست های شما دارند بیشتر می شود و بنابراین آن ها می توانند برای پست های بعدی که شما قرار است بفرستید بیشتر به شما اعتماد کنند. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از چنین روشی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت کار بازاریابی شما و در نتیجه آن کیفیت تجارت شما داشته باشد و می تواند باعث شود که شما کار تجارتتان را بهتر انجام دهید.

مزیت دوم: ایجاد احساس صمیمیت برای مخاطبین

در صورتی که شما در پست های خودتان لوکیشن قرار دهید می توانید انتظار داشته باشید که رابطه صمیمانه ای میان شما و این افراد ایجاد شود. در بسیاری از موارد همین رابطه صمیمانه است که می تواند باعث شود که این افراد بیشتر نسبت به تجارت شما علاقه مند شوند و همین موضوع می تواند باعث شود که مخاطبین همیشگی شما و در نتیجه مشتریان شما شوند و شما را در اینستاگرام فالو کنند. این موضوع همچنین می تواند باعث شود که شانس شما برای این که یک ارتباط صمیمی تر و نزدیکتری با آن ها برقرار کنید بیشتر شود.

مزیت سوم: مخاطبین بیشتر باور می کنند که شما "انسان" هستید!

با این که افرادی که با استفاده از اینستاگرام بازاریابی می کنند همگی انسان هستند ولی در بسیاری از موارد و در مواردی که شما می خواهید حقیقتا با آن ها رابطه برقرار کنید و کاری کنید که به شما اعتماد کنند ممکن است با دشواری هایی مواجه شوید. در صورتی که در پست هایی که می گذارید لوکیشن قرار دهید می توانید این دشواری ها را از بین ببرید. به عبارت دیگر شما در چنین شرایطی می توانید از اضافه کردن لوکیشن به پست هایتان کمک بگیرید و به این شکل کاری کنید که آن ها احساس کنند که شما حقیقتا انسان هستید (البته قبلا هم این را می دانستند ولی وقتی که دقیقا لوکیشن می گذارید حضور شما را بیشتر از گذشته احساس می کنند و همین موضوع می تواند قدم بسیار مهمی برای شما باشد) و همین موضوع باعث می شود که احساس می کنند شما حقیقی هستید.

29. از Geotag استفاده کنید!

یکی دیگر از ویژگی هایی که اینستاگرام برای افرادی که می خواهند کار بازاریابیشان را ارتقا دهند فراهم کرده است Geotagging یا جیوتگینگ می باشد. در این حالت شما این توانایی را خواهید داشت که لوکیشن مورد نظر خودتان را در تگ ها بگذارید و به این شیوه می توانید کاری کنید که مخاطبین بیشتری به شما توجه کنند. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از این روش می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی بالا بردن تعداد مخاطبین صفحه هایی که از این روش استفاده می کنند داشه باشد.

30. برخی از مخاطبین خودتان را با استفاده از لوکیشن هایی که قرار می دهند پیدا کنید!

از دیگر روش هایی که می تواند برای بازاریابی کردن با استفاده از اینستاگرام بسیار موثر باشد این است که شما سعی کنید تا مخاطبین خودتان را با استفاده از پست هایی که به صورت جیوتگینگ می گذارند پیدا کنید. به عبارت دیگر شما می توانید در بخش تگ ها به دنبال پست هایی بگردید که مربوط به مکانی است که شما در آن هستید. در چنین مواردی می توانید انتظار داشته باشید که تعداد زیادی از افرادی را پیدا کنید که آن ها هم در چنین مکانی وجود دارد. قدم بعدی این است که به این افراد پیام بدهید و آن ها را دعوت کنید تا به تجارت شما بپیوندند. البته انجام دادن این کار می تواند برای شما کمی دشوار باشد ولی در صورتی که به این کار عادت کنید می توانید تعداد زیادی از افراد را با استفاده از همین روش پیدا کنید و از آن ها دعوت کنید که شما را دنبال کنند و به این شیوه می توانید انتظار داشته باشید که تعداد مخاطبین و دنبال کنندگان و در نهایت تعداد مشتریانتان به این روش به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


50 باید و نباید درهنگام بازاریابی کردن با اینستاگرام (بخش دوم)
دو شنبه 21 تير 1400 ساعت 10:23 | بازدید : 163 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

11. به کپشن ها توجه کنید!

توجه کردن به کپشن ها از موضوعات مهمی است که شما برای این که مخاطبین زیادی داشته باشید باید به آن توجه کنید. تحقیقات نشان داده است که آن دسته از اکانت های اینستاگرامی که در آن ها از کپشن های مناسب استفاده شده است شانس بسیار بیشتری را برای موفقیت دارند. این در صورتی است که آن دسته از اکانت هایی که نمی دانند چگونه از کپشن ها استفاده کنند چنین شانسی ندارند. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که بهترین استفاده ممکن را از کپشن ها بکنید. وقتی که شما برای تصاویری که در اینستاگرام پست می کنید کپشن های مناسبی تهیه می کنید این امکان را برای افرادی که به عنوان بازدید کننده صفحه اینستاگرام شما را می بینند فراهم می کنید که می توانند نسبت به محتوایی که پست کرده اید دیدگاه بهتری داشته باشند. همین موضوع می تواند باعث شود که شانس شما برای این که تعداد مخاطبین بیشتری در اینستاگرام پیدا کنید افزایش پیدا کند. این در صورتی است که اگر شما به جای این که به کپشن ها توجه کنید به کیفیت تصاویر و ویدیوهایی که پست می کنید توجه کنید (البته با این که توجه کردن به این موارد هم خیلی مهم است ولی باید دانست که همه چیز نیست!) شانستان را برای این که به میزانی که این تصاویر باکیفیت و مفید هستند به همان میزان هم مخاطبین زیادی داشته باشید از دست می دهید. بنابراین شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید از کپشن هایی در کار استفاده کنید که به بهترین شکل ممکن توصیف کننده تصاویر و ویدیوهایی باشند که ارایه می کنید. برای این کار باید دو مورد مهم زیر را درنظر بگیرید:

مورد اول: توجه کنید که کپشن هایی که پست می کنید با مطابی که ارایه می کنید همخوانی داشته باشد.

در صورتی که تصاویر و ویدیوهایی که شما پست می کنید با مطالبی که نوشته اید همخوانی نداشته باشند شما هم نمی توانید انتظار داشته باشید که کارتان را به درستی انجام داده اید. شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید به ارتباط میان این موارد توجه کنید. این را هم بدانید که افرادی که تصاویر و ویدیوهای شما را می بینند افرادی هستند که دوست دارند تا کپشن هایی که برای آن ها می گذارید مشابه با این تصاویر و ویدیوها باشند.

مورد دوم: توجه کنید که کپشن ها به اندازه کافی طولانی نباشند!

در صورتی که شما از حجم زیادی کپشن استفاده کنید باید به این نکته توجه کنید که این حجم زیاد کپشن نباید بیشتر از یک حد مشخصی زیاد باشد به شیوه ای که بتواند به جذاب بودن کار شما لطمه بزند.

12. یکی از مهم ترین ابزارهای اینستاگرام، استوری است

استورهای های اینستاگرامی یکی از مهم ترین و باکیفیت ترین ابزارهایی هستند که شما برای این که بتوانید از آن ها استفاده کنید باید سعی کنید تا اصول انجام این کار را به خوبی یاد بگیرید. شما با استفاده از استوری ها این امکان را پیدا می کنید که کارهایی انجام دهید که بدون این ابزار و قبل از این که چنین ابزاری در اینستاگرام وجود داشت هرگز قادر به انجام این کار نبوده اید. شما باید سعی کنید تا درباره استوری های اینستاگرام تحقیق کنید و بررسی کنید که چگونه می توانید با استفاده از این ابزارها کاری کنید که تعداد مخاطبینتان بیشتر و بیشتر شود. افرادی که در این زمینه تخصص دارند بر این باورند که استفاده کردن از استوری اینستاگرام می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی تعداد افرادی که شما را در اینستاگرام دنبال می کنند داشته باشد و می تواند به میزان قابل توجهی این تعداد را یبشتر کند. شما به هنگامی که از استوری اینستاگرام استفاده می کنید باید چند نکته را درنظر داشته باشید. اولین و مهم ترین نکته ای که شما حتما باید به آن توجه کنید این است که استوری اینستاگرام بعد از 24 ساعت از بین می رود. بنابراین در صورتی که شما می خواهید مطالبتان را در این بخش پست کنید باید حتما با توجه به این محدودیت زمانی این کار را انجام دهید. به عنوان مثال در صورتی که شما می خواهید مطالبی را در اینستاگرام پست کنید باید بدانید که اگر آن را در بخش معمولی پست کنید باید از یک نوع استراتژی عمل کنید و در صورتی که می خواهید آن را در استوری پست کنید باید با توجه کردن با بخش مربوط به استوری آن را پست کنید. بنابراین باید سعیتان را بکنید که تا جایی که می توانید از این ویژگی دقیقا همان طوری که هست استفاده کنید. محققان و افرادی که در زمینه بازاریابی با استفاده از اینستاگرام تحقیق می کنند بر این باورند که آن دسته از اکانت هایی که از استوری استفاده نمی کنند اکانت هایی هستند که شانسشان برای موفقیت خیلی پایین می آید.

13. به هنگام استفاده از استوری حتما از emoji استفاده کنید!

همان طور که در مورد بالا بیان شد وقتی که شما می خواهید از استوری اینستاگرام استفاده کنید باید تمام تلاشتان را بکنید که این کار را به درستی انجام دهید به این دلیل که در صورتی که نتوانید به درستی این کار را انجام دهید شانس بسیار بسیار کمی برای موفقیت خواهید داشت. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از emoji ها یکی از بهترین روش هایی است که شما با استفاده از این روش می توانید استوری خودتان را بهتر کنید. استوری هایی که در آن ها از emoji استفاده می شود نسبت به استوری هایی که در آن ها چنین اتفاقی نمی افتد خیلی بهتر عمل می کنند و در نتیجه مخاطبین بسیار بیشتری جلب این گونه افراد می شوند. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید از قدرتی که این emoji ها دارند استافده کنید تا بتوانید استوری های تولید کنید که هم از نظر محتوایی و هم از نظر جذابیت بهتر از استوری های دیگر باشند. تحقیقات نشان داده است که افرادی که به عنوان بازدیدکننده پست هایی را که شما در اینستاگرام قرار می دهید نگاه می کنند افرادی هستند که به emoji ها به عناون یکی از بهترین و مهم ترین ابزارهایی که شما می توانید آن را در اینستاگرام بکار ببرید نگاه می کنند. به عبارت دیگر آمارها نشان داده است که استوری های اینستاگرامی که در آن ها تعداد emoji ها نسبت به استوری های دیگر بیشتر است شانس بیشتری را برای داشتن تعداد بیشتری مخاطب دارند. بنابراین در صورتی که شما می خواهید استوری هایتان در اینستاگرام تعداد مخاطبین و بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشند باید سعی کنید تا از این استوری هایی که در آن ها emoji بکار رفته است استفاده کنید. محققان و افرادی که در این زمینه تحقیق می کنند به این نتیجه رسیده اند که نوع emoji هایی که شما در استوری ها بکار می برید هم می تواند تاثیر زیادی بر روی کیفیت کار شما داشته باشد به این معنی که در صورتی که می خواهید از emoji های خندان و شاد و یا emoji  هایی که به طور کلی احساسات خوب را بیان می کنند استفاده کنید شانس بیشتری برای موفقیت در داشتن تعداد بالای بازدیدکننده دارید اما در صورتی که از emoji های منفی استفاده کنید شانس شما برای داشتن مخاطبین زیاد به مراتب کمتر می شود. بنابراین به هنگام استفاده از آن ها عنصر شاد بودن را هم درنظر داشته باشید.

14. به ویدیوها توجه کنید!

توجه کردن به ویدیوها به عنوان یکی از مهم ترین و کلیدی ترین انواع محتوایی که امروزه در اینستاگرام از آن ها استفاده می شود یکی از کارهایی است که شما حتما باید به آن توجه داشته باشید. محققان زیادی هستند که بر روی  روش های جدید بازاریابی با استفاده از اینستاگرام کار می کنند. این محققان همیشه در حال بررسی کردن روش های جدید و نتیجه هایی هستند که این روش ها می توانند داشته باشند. یکی از مهم ترین نتیجه هایی که این محققان گرفته اند این بوده است که استفاده کردن از ویدیو و به طور کلی استفاده کردن از محتوای ویدیویی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی افزایش میزان مخاطبین در شبکه های مجازی و وب سایت ها داشته باشد چراکه امروزه ویدیوها به عنوان یکی از مهم ترین شیوه های بازاریابی درآمده اند. بنابراین در صورتی که می خواهید مخاطبین زیادی داشته باشید باید سعی کنید تا از ویدیوها استفاده کنید و محتوای ویدیویی را مورد استفاده قرار دهید. اما نکته های زیادی در خصوص پست کردن ویدیو و محتوای ویدیویی در اینستاگرام وجود دارد که شما باید سعی کنید تا به همه این نکته ها توجه کنید. تحقیقات نشان داده است که وقتی که شما ویدیوهای باکیفیت بالا را در پست های اینستاگرامی خودتان قرار می دهید می توانید این انتظار را داشته باشید که میزان افرادی که توجهشان نسبت به صفحه شما جلب می شود به میزان بسیار زیادی گسترش پیدا می کند. بنابراین از همین حالا شروع کنید و سعی کنید تا روش های مختلف پست گذاشتن به همراه محتوای ویدیوی را برای صفحه اینستاگرامتان یاد بگیرید. شما باید سعی کنید تا از ویدیوهایی استفاده کنید که اولا از نظر محتوایی مرتبط  به محتوایی باشند که شما پست می کنید و دوما باید این نکته را درنظر داشته باشید که این ویدیوها باید دارای کیفیت بالایی باشند و در عین حال باید به اندازه کافی جذاب باشند که توجه افرادی که آن ها را می بینند را به خودشان جلب کنند. علاوه بر همه این ها شما باید سعی کنید تا ویدیوهایی را پست کنید که از نظر کیفیت تصویر دارای کیفیت بالایی باشند چراکه در صورتی که کیفیت تصویر ویدیوهای شما پایین باشد شما برای این که بازدیدکنندگان زیادی داشته باشید شانسی ندارید.

آمارهایی که در سال های اخیر انجام گرفته نشان داده است که امروزه تعداد افرادی که ویدیوهای آنلاین نگاه می کنند نسبت به تعداد افرادی که این کار را انجام نمی دهند روز به روز در حال افزایش است و حتی می توان گفت که تعداد افرادی که از محتوای ویدیویی استفاده نمی کنند تقریبا در حال رسیدن به صفر می باشد. بنابراین شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید در کنار تصاویری که در صفحه اینستاگرام خودتان و در پست هایتان قرار می دهید ویدیو هم قرار دهید تا مخاطبین و افرادی که به عنوان بازدیدکننده از صفحه اینستاگرامی شما دیدن می کنند این امکان را داشته باشند که از طریق این روش جدید برای تولید محتوای جدید و باکیفیت با کاری که تجارت شما انجام می دهد آشنا شوند. وقتی که محتوای ویدیوی تولید می کنید می توانید انتظار داشته باشید که دست شما برای انجام دادن بسیاری از کارهایی که بدون ویدیو نمی توانستید انجام دهید هم باز می شود. به عنوان مثال وقتی که محتوای ویدیوی تولید می کنید در صورتی که شرکتی هستید که محصولاتی ارایه می کنید می توانید با استفاده از فایل های ویدیویی باکیفیت درباره محصولاتی که ارایه می کنید توضیح دهید. همچنین می توانید محوصلاتتان را بهتر از زمانی که تنها تصویر پست می کنید به مخاطبین نشان دهید. مثلا این امکان را پیدا خواهید کرد که به جای این که مجبور شوید تا تصاویری از بخش های مختلف فرآورده مورد نظرتان را به مخاطبین نشان دهید در یک ویدیویی که توصیف کننده تمام بخش های آن می باشد (محصول را در ویدیو می گردانید تا تمام بخش های آن دیده شود) به معرفی محصول مورد نظر بپردازید و یا این که می توانید با استفاده از برخی از افکت های مخصوص ویدیویی کاری کنید که محصولتان برای افرادی که می خواهند تصمیم بگیرند که آیا آن را بخرند یا نه جذابیت بیشتری داشته باشد. همچنین در چنین مواردی شما می توانید از صدا برای جذاب تر کردن محصولاتان استفاده کنید. علاوه بر همه این ها شما می توانید با پست کردن مطالب ویدیویی برخی از کارهایی را انجام دهید که تا کنون قادر به انجام آن نبوده اید. به عنوان مثال در صورتی که خدماتی ارایه می کنید می توانید تبلیغات ویدیویی این خدمات را در اینستاگرام مربوط به تجارتتان پست کنید تا افرادی که آن را می بینند هم جذب شوند و هم به بسیاری از سوالاتشان در این زمینه پاسخ داده شود که هردوی این موارد می تواند در بالا بردن تعداد مخاطبین تاثیر مثبت داشته باشد.

15. از ویژگی پیام های خصوص هم استفاده کنید!

یکی از مهم ترین مزیت هایی که اینستاگرام برای کاربرانش فراهم می کند استفاده کردن از پیام های خصوصی می باشد. شما با استفاده از این ویژگی به راحتی این توانایی را پیدا خواهید کرد که به افرادی که دوست دارید به صورت خصوصی پیام بدهید بدون این که افرادی دیگر متوجه شوند. برای این کار باید به بخش پیام های خصوصی بروید و با انتخاب کردن اکانتی که مورد نظر شما است سعی کنید تا با این فرد به صورت خصوصی ارتباط برقرار کنید. انجام دادن این کار باعث می شود که شما توانایی های بیشتری در زمینه بازاریابی پیدا می کنید. به عنوان مثال می توانید به افراد دیگر پیام دهید و از آن ها دعوت کنید که شما را دنبال کنند. البته این روش ممکن است در ابتدا کمی دور از ذهن به نظر برسد ولی معمولا برای اکانت هایی که تازه می خواهند به کار شروع کنند روش مناسبی است. شما با استفاده از این روش می توانید تعداد زیادی از افراد را دعوت کنید که تبدیل به مشتریان دایمی شما شوند. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از این روش در بسیاری از موارد می تواند منجر به رشد صفحه اینستاگرامی تجارت هایی که تازه شروع به این کار کرده اند شود. بنابراین در صورتی که شما هم تازه شروع کرده اید و در ابتدای راهید بهتر است از این روش استفاده کنید. در این روش شما یک جمله را عبارت را به عنوان عبارت کلیدی بازاریابی می نویسید و سپس سعی می کنید تا این جمله یا عبارت را به تمام افراد بفرستید. از میان این افراد ممکن است افرادی پیدا شوند که حقیقتا خواهان استفاده از محصولات شما باشند و بنابراین شما را دنبال می کنند و ممکن است در آینده حتی تبدیل به مشتریان شما شوند. بنابراین استفاده کردن از پیام خصوصی می تواند ابزار خوبی برای افرادی باشد که با استفاده از اینستاگرام کار می کنند (مخصوصا افرادی که تازه کارشان را شروع کرده اند) از همه این ها گذشته شما می توانید از پیام های خصوصی اینستاگرام به شیوه های دیگری نیز استفاده کنید. به عنوان مثال شما می توانید به آن دسته از افرادی که فکر می کنید از همه بیشتر در تجارت شما دخالت دارند (به عنوان مثال بیشتر از دیگران نظردهی می کنند و لایک می کنند و غیره) پیام دهید تا آن ها را به صورت خصوصی و ویژه دعوت کنید که مخاطبتان شوند.

16. تعاملاتتان را بیشتر کنید!

از دیگر روش هایی که شما می توانید با استفاده از آن تعداد مخاطبینتان را در شبکه اینستاگرام بالا ببرید و می توانید با استفاده از آن کیفیت کار بازاریابی با استفاده از اینستاگرام بهتری داشته باشید این است که سعی کنید تا تعاملاتتان را با دیگر اکانت هایی که کار شما را می کنند بیشتر کنید. در این راستا باید به این نکته توجه کنید که شبکه های اجتماعی با وب سایت خیلی متفاوت است. هنگامی که شما یک وب سایت دارید و می خواهید با استفاده از این وب سایت بازاریابی کنید باید به این نکته توجه کنید که در این حالت رابطه ای که شما با مخاطبین دارید رابطه ای یک طرفه است. به این معنی که شما مطالبی را ارایه می کنید و مخاطبین آن را می بینند. درست مثل این می ماند که شما به عنوان یک استاد و معلم در سر کلاس درس نشسته اید و در حال درس دادن می باشید. البته در این میان در صورتی که دانش آموزان از شما سوال و یا سوالاتی داشتند شما می توانید به آن ها پاسخ دهید ولی در مجموع جنس این رابطه یک رابطه یک طرفه می باشد. این در صورتی است که زمانی که شما می خواهید با استفاده از شبکه های اجتماعی (در اینجا اینستاگرام) بازاریابی کنید داستان کاملا متفاوت می شود. در اینجا شما به جای این که یک رابطه یک طرفه با مخاطبین داشته باشید رابطه ای دوطرفه دارید. به این معنی که شما با آن ها دوست هستید و آن ها هم با شما دوست هستند. بنابراین باید کاری کنید که این رابطه بیشتر از زمانی که وب سایت داشتید حالت دوطرفه داشته باشد. علاوه بر آن شما باید کاری کنید که تعاملاتتان با افرادی که مانند شما تجارت دارند نیز بیشتر شود. به این معنی که شما باید سعی کنید تا از ویژگی تعاملی بودن شبکه های اجتماعی استفاده کنید و سعی کنید تا با این افراد و تجارت ها تعامل داشته باشید. در چنین شرایطی می توانید انتظار داشته باشید که شانس شما برای داشتن مخاطبین بیشتر افزایش پیدا کند به این دلیل که وقتی که مخاطبین ببینند که شما با همکاران خودتان و تجارت های رقیب خودتان تعامل دارید به شما اعتماد بیشتری می کنند و بنابراین شانستان برای موفقیت بیشتر می شود.

17. اکتیو باشید!

از دیگر نکته های بسیار مهمی که شما برای این که یک بازاریابی موفقی را با استفاده از اینستاگرام داشته باشید باید حتما به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا همیشه اکتیو باشید. تحقیقاتی که متخصصانی که در این زمینه ها تحقیق می کنند انجام داده اند به این نتیجه رسیده است که آن دسته از صفحه های اینستاگرامی که مربوط به تجارت هایی هستند که همیشه اکتویند نسبت به آن دسته از صفحه های اینستاگرامی که تجارت هایی که آن ها را اداره می کنند به هیچ عنوان اکتیو نیستند از نظر تعداد مخاطبین به میزان قابل توجهی بهتر عمل می کنند. بنابراین شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید اکتیو باشید و اکتیو عمل کنید. به عنوان مثال شما باید کاری کنید که ساعت هایی که برای رفتن به اینستاگرام برای خودتان تعیین کرده اید را زیاد کنید و حتی باید سعی کنید تا کم کم زمانی را که به رفتن به اینستاگرام می پردازید در طول روز بیشتر کنید (البته مراقب باشید که این زمان نباید با کارهای دیگری که انجام می دهید در تداخل باشد) بنابراین سعی کنید که تا جایی که می توانید بیشتر اکتیو باشید. در صورتی که شما امروز یک پست را بگذارید و برای مدت یک هفته دیگر اکتیو نشوید شانس شما برای این که مخاطبین زیادی داشته باشید خیلی کم می شود. این در صورتی است که اگر شما بعد از این که این پست را گذاشتید یا دوباره پست بگذارید و یا این که دوباره به شیوه های مختلفی به دیگران نشان دهید که اکتیو هستید احتمال این که تعداد دنبال کنندگانتان در اینستاگرام بیشتر شود افزایش پیدا می کند. به این دلیل که در این حالت شما می توانید انتظار داشته باشید که مخاطبین به دلیلی که شما اکتیو هستید علاقه داشته باشند که شما را دنبال کنند. این در صورتی است که اگر شما به اندازه کافی اکتیو نباشید شانستان برای داشتن مخاطبین زیاد بسیار بسیار پایین می آید. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا در تمام بخش های اینستاگرام فعالیت کنند نسبت به افرادی که حتی اکتیو هستند ولی در تعداد محدودتری از ویژگی های اینستاگرام فعالیت می کنند هم شانس بیشتری دارند. بنابراین اکتیو بودن فرآیندی است که شما باید به شکل همه جانبه آن را داشته باشید و سعی کنید تا در بخش های مختلف و زمینه های مختلف اینستاگرام (مانند استوری ها، IGTV ها، پیام های خصوصی و غیره) خودتان را اکتیو نشان دهید.

18. به کامنت هایی که مخاطبین برایتان می گذارند پاسخ دهید!

شما باید سعی کنید تا به کامنت هایی که مخاطبین برای شما می گذارند پاسخ دهید. در این حالت این امکان را پیدا می کنید که تعداد مخاطبین بیشتری داشته باشید چراکه در این حالت آن ها احساس می کنند که شما به سوالاتی که آن ها پرسیده اند پاسخ داده اید و بنابراین احتمال این که تبدیل به مخاطبین همیشگی شما شوند بیشتر می شود. محققانی که در زمینه بازاریابی با استفاده از شبکه های مجازی و به خصوص در زمینه بازاریابی با استفاده از اینستاگرام تحقیق می کنند به این نتیجه رسیده اند که یکی از بهترین روش هایی که تجارت هایی که می خواهند با استفاده از اینستاگرام بازاریابی کنند می توانند با استفاده از آن تعداد مخاطبین و دنبال کنندگان خودشان را افزایش دهند روش پاسخ دادن به کامنت هایی است که برایشان گذاشته می شود. در صورتی که شما بتوانید کامنت هایی را که برایتان گذاشته می شود پاسخ دهید (حتی در صورتی که فکر می کنید این تعداد برایتان زیاد است بازهم اشکالی ندارد باید سعیتان را بکنید که تا جایی که می توانید به تمام این کامنت ها پاسخ دهید) می توانید انتظار داشته باشید که افرادی که به عنوان بازدیدکننده پست های شما را می بینند با دیدن این که شما به کامنتشان پاسخ داده اید نسبت به شما احساس بهتری پیدا کنند. در حقیقت آن ها وقتی که می بینند که کامنت هایی که برای شما گذاشته شده است پاسخ داده شده احساس می کنند که شما احساس تعهد زیادی نسبت به آن ها دارید و بنابراین احتمال این که دیدگاه مثبت تری نسبت به تجارت شما پیدا کنند بیشتر می شود. علاوه بر همه این ها افراد دیگری که حتی از شما سوال هم نپرسیده اند وقتی که به پست های شما نگاه می کنند و بخش کامنت هایتان را می خوانند و متوجه می شوند که شما به کامنت هایی که دیگران فرستاده اند پاسخ داده اید قدر شما را بهتر می دانند و به این شیوه شانستان برای این که مخاطبین بیشتری داشته باشید افزایش پیدا می کند. بنابراین نهایت تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید به تمام کامنت هایی که برای شما گذاشته می شود پاسخ دهید و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکنید و بدانید که پاسخ دادن به کامنت ها تاثیر مثبت زیادی بر روی دیدگاهی که آن ها نسبت به شما پیدا می کنند خواهد داشت.

19. حتما دکمه CTA را در هر پستی که می گذارید قرار دهید!

از دیگر نکته های مهمی که توجه کردن به آن می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی بالا بردن کیفیت کار بازاریابی شما داشته باشد این است که سعی کنید تا در هرکدام از پست هایی که می گذارید از دکمه CTA نیز استفاده کنید. این کار می تواند به شما کمک کند که در عین حال که محصولاتی که تجارتتان تولید می کند و  یا خدماتی که ارایه می کنید را به دیگران معرفی می کنید، این اجازه را به آن ها بدهید که بدون این که حتی لحظه مجبور به درنگ کردن باشند خودشان با انتخاب خودشان بر روی دکمه CTA کلیک کنند. تحقیقات نشان داده است که بسیاری از صفحه های اینستاگرامی موفق از این روش برای جلب مخاطبین و مشتریان استفاده می کنند و این روش را بسیار موثر می دانند. بنابراین در صورتی که می خواهید مخاطبین برای این که به دنبال دکمه CTA شما بگردند مجبور نباشند تا به صفحه اصلی شما بروند باید سعی کنید تا در هرکدام از پست هایی که می گذارید دکمه CTA را نیز قرار دهید تا به این شیوه بتوانید مخاطبین بیشتری داشته باشید.

20. در پست هایی که می گذارید بعضی وقت ها سوالاتی مطرح کنید!

از دیگر نکته های بسیار مهمی که شما برای این که تعداد مخاطبین زیادی داشته باشید باید حتما به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا در لابلای پست هایتان از مخاطبین و افرادی که پست ها را نگاه می کنند سوالاتی نیز بپرسید. این سوالات باعث می شود که آن ها احساس کنند که شما می خواهید به آن ها اهمیت بدهید و بنابراین شانستان برای این که تعداد مخاطبین را بیشتر کنید افزایش پیدا می کند. تحقیقات نشان داده است که استفاده از این روش می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت کار بازاریابی بوسیله شما داشته باشد و می تواند باعث شود که شانس شما برای داشتن تعداد فالور زیاد بیشتر شود. در چنین شرایطی مخاطبین احساس می کنند که شما دوست دارید تا با آن ها رابطه بگیرید و دوست دارید تا آن ها را نیز در کار خودتان دخالت دهید و همین موضوع باعث می شود که می توانید انتظار داشته باشید تعداد مخاطبین بیشتری پیدا کنید.

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


50 باید و نباید در هنگام بازاریابی کردن با اینستاگرام (بخش اول)
دو شنبه 21 تير 1400 ساعت 10:2 | بازدید : 160 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

1. استفاده از هشتگ ها یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه کنید!

اولین و یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید به آن توجه کنید استفاده کردن از هشتگ ها می باشد. تحقیقات نشان داده است استفاده کردن از هشتگ ها می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی بالا و یا پایین بردن تعداد فالورهای شما در اینستاگرام داشته باشد. هشتگ ها در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام کاری را انجام می دهند که SEO در وب سایت انجام می دهد. اگر شما بخواهید وب سایتتان در میان رده بندی های وب سایت های دیگر در رتبه بندی بالاتری قرار داشته باشد یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که آن را برای رده بندی ها بهینه سازی کنید. به عنوان مثال شما باید سعی کنید تا کاری کنید که رتبه این وب سایت بالاتر قرار بگیرد. این در حالی است که اگر شما توجهی به موتورهای جستجوگر نداشته باشید شانسی برای این ندارید که وب سایت شما به هنگامی که فردی مطالب مورد نظر خودش را که مرتبط با وب سایتتان است در اینترنت جستجو می کند ببیند؛ حتی در صورتی که شما بهترین وب سایت را داشته باشید. اما این در صورتی است که اگر از نظر بهینه سازی موتورهای جستجوگر خوب عمل کنید این شانس برای شما بالاتر خواهد بود. درباره هشتگ ها هم وضعیت به همین شیوه می باشد. در صورتی که شما از هشتگ ها به شکل مناسبی استفاده کنید این امکان را خواهید داشت که تمام پست هایتان در اینستاگرام را به دیگران نشان دهید. این در صورتی است که اگر از هشتگ ها به درستی استفاده نکنید این امکان برای شما از بین خواهد رفت. حتی در صورتی که بهترین پست ها را هم داشته باشید شانستان برای این که دیگران پست هایتان را ببینند تقریبا به صفر می رسد. بنابراین باید سعی کنید تا از هشتگ ها به شیوه مناسب استفاده کنید و آن ها را به عنوان مهم ترین عاملی که می تواند تاثیر زیادی بر روی میزان موفقیت شما در اینستاگرام داشته باشد درنظر بگیرید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که از هشتگ ها به خوبی استفاده می کنند احتمال موفقیت بسیار بیشتری نسبت به افرادی دارند که از هشتگ ها استفاده نمی کنند. بنابراین سعی کنید تا جایی که می توانید به استفاده از هشتگ ها توجه کنید.

2. هرگز هشتگ های خودتان را در پست هایی که می گذارید قرار ندهید!

از دیگر اشتباهاتی که افرادی که می خواهند با استفاده از اینستاگرام بازاریابی کنند مرتکب می شوند این است که سعی می کنند تا از هشتگ های خودشان در پست هایی که قرار می دهند استفاده کنند. تحقیقات نشان داده است که چنین روشی می تواند باعث شود که تعداد کمتری از افراد اکانت اینستاگرام شما را فالو کنند. این موضوع می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و مهم ترین دلیل آن هم این است که وقتی شما از هشتگ در پست استفاده می کنید صورت ظاهری پست خراب می شود. این موضوع مخصوصا زمانی پررنگ تر و بااهمیت تر می شود که شما از تعداد زیادی از هشتگ ها استفاده کرده باشید. در چنین شرایطی احتمال این که ظاهر پست شما به نظر خرابتر شود بیشتر می شود. یک نکته دیگری هم که در این رابطه باید به آن توجه داشته باشید این است که در صورتی که شما در کامنت ها از هشتگ ها استفاده کنید تعداد افرادی که آن ها را می بینند کمتر می شوند (چون برای دیدن آن ها مجبور هستند تا به بخش کامنت ها بروند) و بنابراین در صورتی که تعداد هشتگ هایی که استفاده کرده اید زیاد باشد شما این امکان را پیدا خواهید کرد که در عین حال که از نهایت تعداد هشتگ ها استفاده می کنید برای اکثر افرادی که آن را نمی بینند پست های جدید و جالبی ایجاد کرده باشید بدون این که زیبایی ظاهر آن ها توسط هشتگ ها از بین برود. یکی دیگر از نکته های مهم در این زمینه که باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که اگر از تعداد زیادی از هشتگ ها استفاده کنید و در صورتی که این تعداد را در پست های قرار دهید ممکن است دیگران با دیدن این تعداد زیاد هشتگ ها احساس کنند که شما برای این که تعداد فالورتان زیاد شود تلاش می کنید و بنابراین ممکن است در چنین مواردی این موضوع باعث شود که احتمال موفقیتتان کمتر شود. بنابراین سعی کنید تا هشتگ هایی را که استفاده می کنید به شیوه ای باشند که تمام آن ها را در کامنت ها قرار دهید. این موضوع همچنین می تواند از نظر روان شناسانه بر روی خود شما هم تاثیر مثبت داشته باشد و می تواند باعث شود که نسبت به پست هایی که می گذارید اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید.

3. به محتوایی که پست می کنید توجه کنید!

توجه داشتن به محتوایی که پست می کنید نیز یکی دیگر از نکته هایی است که باید حتما درنظر داشته باشید. تحقیقات نشان داده است توجه کردن به محتوایی که پست می کنید می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی تعداد افرادی داشته باشد که شما را دنبال می کنند. بنابراین در صورتی که می خواهید تعداد دنبال کنندگان بیشتری داشته باشید یکی از بهترین روش ها این است که محتوای مناسب و با کیفیت بالایی پست کنید. افرادی که در این زمینه تحقیق می کنند به این نتیجه رسیده اند که میان محتوایی که پست می کنید و تعداد افرادی که شما را دنبال می کنند رابطه منطقی وجود دارد به این شیوه که هرچقدر که محتوایی که پست می کنید باکیفیت تر باشد تعداد افرادی که شما را دنبال می کنند بیشتر خواهد بود. به هنگام تولید محتوا اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما برای خودتان این محتوا را تولید نمی کنید بلکه برای دیگران این کار را انجام می دهید. به عبارت دیگر این کار بسیار شبیه به زمانی است که شما می خواهید در یک وب سایت مطالبی را ارایه کنید. در چنین حالتی شما سعی می کنید تا برای دیگران محتوا تولید کنید و صرفا برای خودتان این کار را نمی کنید چون این دیگران هستند که قرار است در آینده با دیدن محتوایی که شما تولید کرده اید تبدیل به مشتریان شما شوند. پس سعی کنید تمام تلاشتان را بکنید تا محتوایی تولید کنید که این افراد را خوشحال می کند. نکته دیگری که به هنگام تولید محتوا باید به آن توجه داشته باشید این است که محتوای تولید شده باید برای افرادی مورد استفاده قرار بگیرد که پتانسیل اصلی تبدیل شدن به مشتری برای شما را دارند. بنابراین در صورتی که شما محتوایی را تولید کنید که افرادی که چنین پتانسیلی ندارند از آن استفاده کنند و یا مطالبی که ارایه می کنید به شیوه ای طراحی شده باشند که به چنین افرادی در آن توجهی نشده باشد شانستان برای این که تعداد مخاطبین زیادی داشته باشید خیلی کم می شود. شما باید سعی کنید تا محتوایی را تولید کنید که افرادی آن را بپسندند که می توانند بهترین مشتریان شما باشند (این افراد باید شرایط زمانی و مکانی و شرایط دیگر را برای تبدیل شدن به مشتریان شما داشته باشند)

4. هر چند وقت یک بار شیوه های جدید را مورد آزمایش قرار دهید!

مورد آزمایش قرار دادن شیوه های جدیدی که می توان برای تولید محتوا و بازاریابی با استفاده از اینستاگرام از آن ها استفاده کرد و تلاش برای این که از این شیوه ها استفاده کنید تا مخاطبین بیشتری داشته باشید نیز از دیگر کارهایی است که شما می توانید در این راستا انجام دهید. شما باید به این نکته توجه داشته ابشید که در صورتی که از یک روش همیگشی برای کارتان استفاده کنید احتمال شکست برای شما خیلی زیاد است به این دلیل که شیوه های مختلف برای بازاریابی کردن با استفاده از اینستاگرام روز به روز در حال تغییر می باشند و بنابراین در صورتی که شما به جای این که همیشه خودتان را به روز رسانی کنید سعی کنید تا تنها از یک روش استفاده کنید شانس کمی برای موفقیت خواهید داشت. تحقیقات نشان داده است که افرادی که سعی می کنند تا هر چند وقت یک بار در اینترنت و در شبکه های اجتماعی به دنبال روش های جدید برای بازاریابی با استفاده از اینستاگرام باشند افرادی هستند که به میزان بسیار قابل توجهی (شاید به میزان چندین برابر) بیشتر از بقیه می توانند در این کار موفق شوند. بنابراین همیشه به دنبال روش ها و شیوه های جدیدی برای کار بازاریابی با استفاده از اینستاگرام باشید و سعی کنید تا برای این کار از اینترنت و روش های دیگر کمک بگیرید. اینستاگرام روز به روز در حال تغییر است و روز به روز شیوه ها و روش های جدید برای بازاریابی جایگزین روش های قبلی می شود و در صورتی که شما می خواهید از این روش ها استفاده کنید باید سعی کنید تا همیشه در معرض آخرین اطلاعات در این زمینه قرار بگیرید. به عنوان مثال، در گذشته چیزی به نام IGTV وجود نداشت ولی امروزه استفاده از این روش می تواند کمک شایانی به افرادی بکند که می خواهند با استفاده از اینستاگرام بازاریابی کنند. چون امروزه می توان با استفاده از این روش ویدیوهای طولانی تر را در اینستاگرام قرار داد به شیوه ای که دیگران بتوانند آن را ببینند. تحقیقات نشان داده است که استفاده از این روش های جدید می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت بازاریابی توسط اینستاگرام داشته باشد و می تواند باعث شود که شانس شما برای داشتن تعداد بیشتری از مخاطبین را بیشتر وبیشتر نماید.

5. یک هویت اینستاگرامی مناسب داشته باشید!

داشتن یک هویت مناسب اینستاگرامی از دیگر کارهایی است که شما می توانید برای این که در کار بازاریابی با استفاده از اینستاگرام موفق شوید انجام دهید. برای این که یک هویت اینستاگرامی مناسب داشته باشید باید موارد زیر را درنظر بگیرید:

مورد  اول: اول از همه بدانید که می خواهید چکار کنید!

بسیاری از تجارت ها هستند که می خواهند با استفاده از اینستاگرام بازاریابی کنند ولی اصلا نمی دانند که می خواهند چکار کنند. این موضوع می تواند برای شما بسیار خطرناک باشد! در صورتی که شما خودتان ندانید که می خواهید چکار کنید ممکن است برایتان مشکلاتی ایجاد شود که باعث شود تعداد مخاطبینتان روز به روز کاهش پیدا کند. شما باید قبل از هر چیزی از خودتان بپرسید که هدفتان از این که این اکانت اینستاگرامی را ایجاد کرده اید چیست؟

مورد دوم: مخاطبین خودتان را به خوبی بشناسید!

دومین مورد این است که بدانید که مخاطبنی که قرار است برایشان مطالبی را ارایه کنید چه افرادی هستند. این موضوع بسیار اهمیت دارد به این دلیل که در صورتی که شما هیچ ایده ای نسبت به مخاطبینی که قرار است برایشان مطالبی ارایه کنید و برایشان بازاریابی کنید نداشته باشد و اصلا ندانید که با چه افرادی قرار است ارتباط برقرار کنید احتمال این که در این کار شکست بخورید خیلی بالا می رود. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید درک درستی از افرادی که قرار است مخاطبین شما باشند داشته باشید و سعی کنید تا بر این اساس با آن ها رابطه بگیرید.

مورد سوم: روش ها و استراتژی های بازاریابی را به طور کلی برای خودتان مشخص کنید!

بعد از این که برای خودتان هویت اینستاگرامی مشخص کردید و درست فهمیدید که قرار است چکار کنید نوبت به آن می رسد که روش ها و استراتژی های کلی بازاریابی را برای خودتان مشخص کنید. روش های بازاریابی روش هایی هستند که شما باید سعی کنید تا با استفاده از این روش ها کار بازاریابی را انجام دهید. در چنین شرایطی شما باید سعی کنید تا به صورت دقیق مشخص کنید که از چه طریقی می خواهید این کار را انجام دهید. در این مرحله شما باید برای خودتان مشخص کنید که چگونه از پست هایی که می گذارید برای جلب نظر مخاطبین استفاده کنید و یا این که چه مطالبی را ارایه کنید که مخاطبین از آن راضی باشند. در این مرحله همچنین می توانید برای خودتان مشخص کنید که چه زمان هایی بهتر است پست بگذارید که تعداد مخاطبین بیشتری پست هایتان را ببینند و مواردی از این قبیل. با مشخص کردن تمام این موارد شما می توانید از این مرحله هم به درستی عبور کنید.

مورد چهارم: به پیامدهایی که کارهایتان داشته است نگاه کنید و در صورتی که از کار راضی نبودید سعی کنید تا روش های خودتان را تغییر دهید!

مورد بعدی کار این است که شما باید سعی کنید تا پیامدهایی را که کارتان و شیوه هایی که مورد استفاده قرار داده اید و می دهید داشته است مورد بررسی قرار دهید و در صورتی که این شیوه ها برای شما مناسب بودند و منتهی به نتیجه های مناسبی شدند سعی کنید تا آن ها را ادامه دهید و در غیر این صورت سعی کنید تا آن ها را حذف کنید. تحقیقات نشان داده است که استفاده از این روش می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت کاری شما به عنوان فردی که قرار است با استفاده از ابزار اینستاگرام بازاریابی کند داشته باشد. بنابراین می توان انجام دادن این کار را به عنوان مورد چهارمی که شما حتما باید به آن توجه داشته باشید در نظر گرفت.

مورد پنجم:

آخرین موردی که در این بخش به آن اشاره می شود پرسیدن از افرادی است که شما برای آن ها بازاریابی می کنید. شما باید سعی کنید تا درباره روش هایی که برای این کار مورد استفاده قرار می داده اید و همچنین درباره شیوه کلی کارتان از آن ها سوالاتی بکنید و از آن ها بخواهید تا نظراتشان را درباره کارهاش شما بدهند. در صورتی که شما بتوانید نظرات مثبت این افراد را به خودتان جلب کنید می توانید انتظار داشت هباشید که کاری که در حال انجام دادن آن می باشید درست است و بنابراین می توانید کار را ادامه دهید. این در صورتی است که اگر احساس می کنید که این افراد نسبت به شما نظر مثبتی ندارند احتمال این که بتوانید به درستی از پس این کار بربیایید خیلی کم خواهد شد به این دلیل که وقتی آن ها شما را قبول ندارند نمی توانید انتظار داشته باشید که شانس خوبی برای ادامه کار داشته باشید چون هدف اصلی شما برای این کار بازاریابی کردن است و بنابراین در صورتی که نتوانید به درستی این کار را انجام دهید شانس بسیار کمی برای موفقیت خواهید داشت.

با توجه به مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد می توان این گونه نتیجه گیری کرد که اگر شما بتوانید سعیتان را بکنید که موارد بالا را به خوبی رعایت کنید می توانید انتظار داشته باشید که با تلفیق کردن آن ها یک "هویت اینستاگرامی" برای تجارتتان شکل دهید و همان طور که می دانید شکل دادن یک هویت اینستاگرامی برای تجارت شما به این معنی است که شما تجارتی خواهید بود که می توانید به عنوان پایه از این هویت استفاده کنید تا کارهای بعدی و استراتژی های دیگر بازاریابی را با استفاد از این تجارت به خوبی انجام دهید. تحقیقاتی که روان شناسان و دانشمندان در این زمینه انجام داده اند نشان داده است که داشتن هویت اینستاگرامی می تواند یکی از مهم ترین و کلیدی ترین روش هایی باشد که شما برای این که کار بازاریابی با استفاده از اینستاگرام را انجام دهید از آن استفاده کنید. پس تمام تلاشتان را بکنید که برای خودتان چنین هویتی فراهم کنید و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکنید. شما باید سعیتان را بکنید که تا جایی که می توانید هویت اینستاگرامی مشخص تر و تعیین شده تری را داشته باشید چراکه به میزانی که هویت اینستاگرامی شما مشخص تر باشد می توانید انتظار داشته باشید که شانس بیشتری برای جلب کردن تعداد بیشتری از مخاطبین دارید. فراموش نکنید که مخاطبین به دنبال صفحه های اینستاگرامی هستند که در آن ها تجارت ها دارای هویت های کاملا تعیین شده ای می باشند و بنابراین در صورتی که شما سعی کنید تا هویتتان را تعیین شده کنید این احتمال وجود دارد که بتوانید میزان موفقیتتان در اینستاگرام و تعداد فالورهایی که بدست خواهید آورد را از گذشته بیشتر کنید. پس سعی کنید تا با رعایت کردن موارد بالا برای خودتان هویت مشخص اینستاگرامی داشته باشید.

6. به هنگام ثبت نام کردن در اینستاگرام به جای یک اکانت شخصی و یا عمومی، برای خودتان یک اکانت تجاری بسازید!

از دیگر مواردی شما برای این که در بازاریابی کردن با استفاده از اینستاگرام باید حتما به آن توجه کنید این است که به جای این که به صورت یک صفحه شخصی در اینستاگرام ثبت نام کنید سعی کنید تا یک اکانت تجاری ایجاد کنید. این کار می تواند به شما کمک کند تا شانستان برای این که در اینستاگرام موفق تر شوید و تعداد مخاطبینتان بیشتر شود به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

7. برای خودتان یک بیوی خوب بنویسید!

از دیگر مواردی که شما برای این که در کار بازاریابی با استفاده از اینستاگرام موفق شوید باید به آن توجه داشته باشید این است که برای خودتان یک بیوی خوب بنویسید. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا در بیوی خودشان تمام کاری را که تجارتشان انجام می دهد مشخص کنند افرادی هستند که شانس بیشتری برای موفقیت دارند. محققانی که در این زمینه تحقیق می کنند به این نتیجه رسیده اند که شما می توانید با چند کلمه کوتاه که در بیوی اینستاگرامتان نوشته می شود به راحتی برای خودتان و هم برای افرادی که بیویتان را می خوانند مشخص کنید که تجارتتان قرار است چه کارهایی انجام دهد. شما می توانید با همین چند کلمه احساس اشتیاق و در کنار آن احساس هیجان و کنجکاوی را در دیگران ایجاد کنید به شیوه ای که آن ها بتوانند جلب تجارت شما و کارهایی که انجام می دهید شوند. در عین حال با همین چند کلمه ممکن است شما این امکان را از خودتان بگیرید. به عنوان مثال ممکن است شما بیوی خوبی نداشته باشید ولی یک صفحه اینستاگرام بسیار مفید و مناسب داشته باشید ولی همین نداشتن بیوی خوب می تواند باعث شود که شما بسیاری از موقعیت های بسیار مهم را در این رابطه از دست داده باشید. بنابراین داشتن یک بیوی خوب می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت کار بازاریابی با استفاده از اینستاگرام برای شما داشته باشد. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید یک بیوی مناسب و کاملا شایسته برای تجارتتان داشته باشید و بتوانید در چند کلمه به صورت مفید و مختصر توضیح دهید که تجارتتان چیست و چه کارهایی انجام می دهد. فراموش نکنید که می توان گفت بیویی که در وب سایت قرار می دهید تا حدودی شبیه به جملاتی است که در ابتدای صفحه اول وب سایت می نویسید به این شیوه که این جملات می توانند تاثیر بسیار زیادی بر روی شما داشته باشند.

8. بیوی خودتان را هر چند وقت یک بار به روز رسانی کنید!

شما علاوه بر این که باید به کیفیتی که بیویتان در اینستاگرام دارد توجه کنید باید سعی کنید تا هر چند وقت یک بار آن را به روز رسانی کنید. به روز رسانی کردن بیو می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی میزان مخاطبین شما و تعداد دنبال کننده های شما داشته باشد و می تواند باعث شود که تعداد دنبال کنندگان بیشتری داشته باشید.

9. به کاری که رقبایتان انجام می دهند نگاه کنید و سعی کنید تا بر این اساس از تجربیاتشان استفاده کنید!

شما برای این که بتوانید کار بازاریابی با استفاده از اینستاگرام را به خوبی انجام دهید باید سعی کنید تا به کاری که رقبایتان انجام می دهند هم توجه داشته باشید و سعی کنید تا نکته های مثبت آن ها را مورد بررسی قرار دهید. تحقیقات نشان داده است افرادی که در بازاریابی با استفاده از اینستاگرام موفق عمل می کنند افرادی هستند که سعی می کنند تا با کارها و استراتژی هایی که رقبایشان از آن ها استفاده می کنند آشنا شوند و سعی می کنند تا از این استراتژی ها کمک بگیرند تا کارشان را بهتر انجام دهند. تحقیقات دیگر همچنین نشان داده است که بسیاری از تجارت ها بسیار موفق در زمینه بازاریابی با استفاده از اینستاگرام تجارت هایی بوده اند که در آن ها صاحبان تجارت ها سعی می کردند تا با استفاده مشورت گرفتن و بررسی کردن روش های کارهایی که تجارت های رقیبشان انجام می داده اند کارشان را ارتقا دهند. این تجارت ها تجارت هایی بوده اند که همیشه به دنبال روش های جدید برای تقویت استراتژی های بازاریابی بودند و سعی می کردند تا از میان این روش هایی که توسط رقبایشان مورد استفاده قرار می گرفت روش هایی را که از همه بیشتر مورد توجه قرار می گرفت را انتخاب کنند. بنابراین یکی از روش هایی که شما می توانید با استفاده از آن به موفقیت برسید استفاده کردن از تجربه هایی است که دیگران در اختیار شما قرار می دهند. در صورتی که شما از این تجربه ها به خوبی استفاده کنید می توانید انتظار داشته باشید که شیوه های جدید و جالبی را که آن ها بکار می برده اند را مورد بررسی قرار دهید. افرادی که در زمینه بازاریابی با استفاده از اینستاگرام تحقیق می کنند بر این باورند که این روش را می توان یکی از موثرترین روش ها برای بالا بردن تعداد دنبال کننده ها در اینستاگرام درنظر گرفت به این دلیل که در این روش شما با طیف جدیدی از مخاطبین روبرو می شوید که از روش هایی که در گذشته رقبایتان آن ها را جلب تجارتشان می کرده اند به تجارت شما جلب می شوند و بنابراین شما خواهید توانست تا طیف گسترده تری از آن ها را به سمت و سوی خودتان بکشانید.

10. برای پست هایی که در اینستاگرام قرار می دهید یک جدول مشخص کنید!

این که شما برای پست هایی که قرار است در اینستاگرام قرار دهید یک جدول درست کنید تا با استفاده از این جدول بتوانید در زمان های مناسب پست های مناسب قرار دهید نکته بسیار مهمی است که شما برای این که در کار بازاریابی با استفاده از اینستاگرام موفق شوید باید حتما به آن توجه کنید. افرادی که در زمینه بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی و به خصوص بازاریابی با استفاده از اینستاگرام تحقیق می کنند به این نتیجه رسیده اند که اگر شما می خواهید این کار را به درستی انجام دهید باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید این کار را با استفاده از برنامه ریزی های دقیق و منطقی انجام دهید. در صورتی که این کار را با برنامه ریزی انجام دهید و در صورتی که برای هرکدام از پست هایی که می گذارید برنامه ای داشته باشید که با پست های دیگر تداخلی نداشته باشد می توانید انتظار داشته باشید که کارتان با پیشرفت زیادی مواجه شود. امروزه متخصصان در این زمینه بر ضرورت داشتن یک جدول برنامه ریزی شده مشخص برای پست هایی که شما در اینستاگرام قرار می دهید تاکید می کنند. آن ها بر این باورند که در صورتی که شما برای پست هایی که می گذارید برنامه ریزی مشخصی نداشته باشید ممکن است این موضوع باعث شود که در کارتان با مشکل مواجه شوید. به عنوان مثال در صورتی که شما بدون این که برای کارتان یک برنامه ریزی مخصوصی داشته باشید به صورت بدون قایده ای پست بگذارید ممکن است مخاطبین از این کار شما ناراحت شوند و حتی ممکن است انتظاراتی را که برای این کار از شما دارند برآورده نکنند. همین موضوع ممکن است باعث شود که آن ها را شما را دنبال نکنند. اما در صورتی که شما برای این کار قانون و برنامه ریزی منظمی داشته باشید همین برنامه ریزی باعث می شود که آن ها سر زمانی که انتظارش را دارند پست های خودشان را دریافت کنند و بنابراین نسبت به تجارت شما و صفحه اینستاگرامتان وفادار بمانند. تحقیقات نشان داده است که استفاده از این روش می تواند یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای بالا بردن تعداد مخاطبین و دنبال کننده های تجارت شما باشد. پس سعی کنید تا حتما برای پست هایی که آپلود می کنید برنامه ریزی های منظم و دقیقی داشته باشید و بر این اساس پست بگذارید.

 

 

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 16
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 25
:: بازدید ماه : 453
:: بازدید سال : 1192
:: بازدید کلی : 5692