20 توصیه که به شما کمک می کند در بازاریابی دیجیتالی موفق تر شوید!
یک شنبه 17 اسفند 1399 ساعت 9:35 | بازدید : 137 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

1. تحقیق کنید؛ تحقیق کنید و تحقیق کنید!

قبل از هر چیزی در کار بازاریابی دیجیتالی نباید اهمیت تحقیق کردن را نادیده بگیرید. شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید درباره افرادی که می خواهید برای آن ها بازاریابی کنید تحقیق کنید و درباره آن ها اطلاعات بدست آورید. در این صورت می توانید انتظار داشته باشید که کارتان بهتر انجام شود. در صورتی که شما درباره این افراد تحقیق نکرده باشید نمی توانید اطلاعات لازم را درباره آن ها بدست بیاورید و بنابراین شانستان برای این که موفق نشوید زیاد می شود. شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید درباره ویژگی های این افراد و خصوصیات آن ها و میزان آمادگی آن ها برای انجام دادن کار بازاریابی تحقیق کنید و وقتی که درباره آن ها به درستی تحقیق می کنید می توانید انتظار داشته باشید که وقتی که به عنوان بازاریاب به آن ها زنگ می زنید می توانید با اعتماد به نفس بالایی با آن ها روبرو شوید. بنابراین تحقیق و بررسی کردن درباره افرادی که قرار است با آن ها تماس بگیرید باید برای شما خیلی اهمیت داشته باشد.

 

2. به طور کلی مشخص کنید که در چه چارچوبی می خواهید حرف بزنید!

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما برای این که در کار بازاریابی تلفنی موفق شوید باید به آن توجه داشته باشید این است که به طور دقیق بدانید که قرار است در چه چارچوبی حرف بزنید. در صورتی که شما وقتی که به این افراد برای بازاریابی تلفن می کنید حتی خودتان هم ندانید که قرار است به آن ها چه بگویید ممکن است با مشکلات جدی مواجه شوید به این دلیل که ممکن است آن ها سوالاتی از شما بکنند و از آن جایی که شما برای این که به این سوالات پاسخ دهید چارچوب مناسب و منطقی ندارید بنابراین در سوالاتی که آن ها از شما می کنند گیج می شوید و بنابراین روند کلی کار پاسخگویی شما دچار مشکل می شود. بنابراین باید سعی کنید تا حتما قبل از هر چیزی یک چارچوب کلی برای کارتان درنظر داشته باشید و سعی کنید تا بر اساس این چارچوب کلی کارتان را انجام دهید. شما باید برای خودتان مشخص کنید که قرار است به آن ها چه مطالبی را بگویید (البته با این که مشخص کردن دقیق این مطالب ممکن است برای شما کار مشکلی باشد ولی باید سعی کنید بدانید که کدام مطالب را به صورت کلی برایشان بیان می کنید)

 

3. در صورتی که می توانید یک نوشته مشخص برای خودتان آماده کنید تا بازاریابی را از روی این نوشته انجام دهید!

یکی دیگر از روش هایی که شما می توانید با استفاده از این روش در کار بازاریابی تلفنی موفق شوید این است که برای خودتان یک نوشته مشخص ایجاد کنید و کار را بر اساس این نوشته انجام دهید. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از این روش می تواند تاثیرات مثبت بسیار زیادی بر بالا بردن کیفیت کار بازاریابی تلفنی داشته باشد و بنابراین در صورتی که شما بتوانید این کار را به درستی انجام دهید می توانید انتظار داشته باشید که کار بازاریابی تلفنی که انجام می دهید پیشرفت زیادی بکند. بنابراین سعی کنید که تا جایی که می توانید مطالبی را که قرار است بیان کنید به صورت نوشته درآورید و این نوشته ها را چندین بار قبل از این که آن ها را ارایه کنید بخوانید تا در صورتی که مشکلی داشته باشند بتوانید این مشکل را برطرف کنید. سپس سعی کنید تا بر این اساس به مخاطبین زنگ بزنید.

 

4. برای انجام کار بازاریابی تلفنی به شیوه ای که می خواهید باید علاوه بر در دست داشتن نوشته هایی که قرار است برای مخاطبین بخوانید، لیستی از مخاطبین را نیز در دسترس داشته باشند.

شما برای این که بتوانید کار بازاریابی تلفنی را آن طور که می خواهید کامل انجام دهید علاوه بر متنی که قرار است برای مخاطبین بخوانید نیاز به لیستی از افرادی که قرار است به شماره تلفن آن ها تماس بگیرید و کار بازاریابی تلفنی را برای آن ها انجام دهید نیز در دسترس داشته باشید. بنابراین فراموش نکنید که دو نوشته ای که به هنگامی که قرار است به صورت تلفنی بازاریابی کنید باید دو برگه  جلوی شما قرار داشته باشد: یکی لیست مخاطبینی است که قرار است به آن ها زنگ بزنید و دیگری متنی است که قرار است از طریق آن بخوانید! لیستی که قرار است شامل شماره تلفن های مخاطبین باشد باید یک لیست کاملی باشد که شما بتوانید تعداد زیادی از شماره تلفن ها را در آن داشته باشید. همچنین برگه مربوط به نوشته هایی که قرار است از روی آن ها بخوانید باید کاملا شفاف نوشته شده باشد به شیوه ای که شما بتوانید به راحتی آن را مطالعه کنید و به راحتی از روی آن با مخاطبین صحبت کنید.

 

5. تعداد تماس هایی که به نظرتان برای این که به هدفتان برسید نیاز دارید مشخص کنید!

شما برای این که کار بازاریابی را به خوبی انجام دهید باید سعی کنید تا تعداد تماس هایی را که فکر می کنید برای این که به عنوان یک بازاریاب تلفنی مورد نیاز است برقرار کنید تا به هدف هایتان برسید مشخص کنید. شما باید سعی کنید تا این کار را با توجه به تمام داده ها و اطلاعات و آماری که در دسترستان قرار دارد انجام بدهید و باید سعی کنید تا در این روش هیچ گونه اشتباهی مرتکب نشوید. تحقیقات نشان داده است که بررسی کردن تعداد افرادی که برای این که کار بازاریابی به خوبی انجام شود مورد نیاز هستند یکی از مهم ترین کارهایی است که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی موفقیت و یا شکست خوردن یک تجارتی باشد که می خواهید با استفاده از بازاریابی تلفنی بازاریابی کند. بنابراین در صورتی که می خواهید کار بازاریابی تلفنی را به خوبی انجام دهید باید سعی کنید تا تعداد افرادی  که فکر می کنید برای موفقیت شما در این کار کافی هستند را بررسی کنید.

 

6. به جمله اول توجه کنید!

یکی از مهم ترین اصول کار در بازاریابی تلفنی این است که شما این توانایی را داشته باشید که به بهترین شکل ممکن جمله اول را بیان کنید. این موضوع باید برای شما اهمیت ویژه ای داشته باشد به این دلیل که در صورتی که نتوانید جمله اول را به شیوه ای بیان کنید که توجه مخاطبین و افرادی که به آن ها زنگ زده اید را به خودش جلب کند؛ شانستان برای این که در مراحل بعدی کار موفق شوید خیلی پایین می آید. شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید در بیان کردن این جمله اول دقت کنید و بدانید که وقتی که برای اولین بار مخاطبینی که شما به آن ها زنگ زده اید صدای شما را می شنوند در صورتی که بتوانید با همین جمله اول با آن ها ارتباط صمیمانه ای برقرار کنید شانستان برای این که بتوانید آن ها را تبدیل به مخاطبین و مشتریان دایمی خودتان کنید بسیار بیشتر می شود. آمارها نشان داده است که چگونگی بیان کردن جمله اول توسط بازاریابان می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی تصمیم مخاطبین برای تبدیل شدن و یا تبدیل نشدن به یکی از مشتریان تجارت مورد نظر داشته باشد.

 

7. در صورتی که با برخورد بدی از طرف مخاطبین روبرو شدید ناامید نشوید!

شما باید به این موضوع باور داشته باشید که تمام مخاطبین مانند هم نیستند. بنابراین برخوردهایی هم که آن ها ممکن است با تجارت شما بکنند شبیه به هم نیست. بنابراین در صورتی که فکر می کنید وقتی که با آن ها تماس می گیرید نباید هیچ برخورد بدی از آن ها ببینید سخت در اشتباه می باشید! شما باید بدانید که ممکن است آن ها در موقعیت ذهنی و روحی بدی قرار داشته باشند و بنابراین ممکن است که با شما برخورد بدی بکنند. به عنوان مثال ممکن است به جای این که از پیشنهادی که شما قرار است به آن ها بکنید استقبال کنند شروع به فحاشی کنند و بعد از آن تماس را قطع کنند! شما نباید از این برخوردها ناراحت شوید. باید کاری کنید که این برخوردها به شما امید دهند. شما برای این که امید بیشتری پیدا کنید باید سعی کنید تا از این بخوردها درس بگیرید و شکست هایی را که در این برخرودها داشته اید تبدیل به انگیزه ای برای آینده خودتان بکنید.

 

8. تمرین کنید!

تمرین و تکرار یکی دیگر از اصول مهمی است که شما باید به هنگام انجام دادن کار بازاریابی حتما به آن توجه داشته باشید. شما باید بدانید که در صورتی که به اندازه کافلی بر روی این موضوع وقت نگذارید و به اندازه کافی بر روی آن تکرار و تمرین نکنید شانستان برای این که در این کار موفق شوید خیلی پایین می آید. تحقیقات نشان داده است که یکی از مهم ترین و کلیدی ترین عواملی که می تواند منجر شود که بازاریابان تلفنی در کارشان موفق شوند تمرین و تکرار است. در حقیقت آن دسته از بازاریابان تلفنی که قبل از این که بخواهند به مشتریان  و مخاطبین اصلی زنگ بزنند بارها خودشان با خودشان مکالماتی  که باید بگویند را تمرین کرده اند نسبت به آن دسته از بازاریابان تلفنی که این کار را انجام نداده اند به میزان بسیار بسیار بیشتری موفق عمل می کنند. بنابراین در صورتی که شما سعی کنید که به عنوان یک بازاریاب تلفنی قبل از این که تماس های حقیقی با افراد حقیقی برقرار کنید با خودتان تمرین کنید و بررسی کنید که می خواهید چه بگویید و چه چیزهایی را نباید بگویید شانستان برای این که در این کار موفق شوید به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

 

9. به استرستان برای برقرار کردن تماس تلفنی غلبه کنید!

یکی از مهم ترین  و کلیدی ترین عواملی که می تواند به عنوان یکی از موانع بسیار بزرگ برای افرادی که می خواهند با استفاده از تلفن بازاریابی کنند تلقی شود این است که آن ها اجازه دهند که استرس تماس گرفتن بر آن ها غالب شود. تحقیقات نشان داده است که این موضوع می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی عملکرد شما به عنوان بازاریاب داشته باشد. بازاریابانی که قبل از این که با مخاطبین تماس برقرار کنند استرس دارند و احساس می کنند که به دلیل این استرس انجام دادن این کار برایشان خیلی سخت است بازاریابانی هستند که نمی توانند آن طور که باید و شاید نتیجه های مطلوب را بگیرند چراکه داشتن استرس در کار یکی از مهم ترین و مخرب ترین عواملی است که می تواند منجر شود که بخش اعظمی از افرادی که می توانستند از این طریق تبدیل به مخاطبین وفادار شما شوند از دست بروند. بنابراین در صورتی که می خواهید در این کار موفق شوید باید سعی کنید تا استرس را از خودتان دور کنید و با آرامش به مخاطبین زنگ بزنید و سعی کنید تا این آرامش را به آن ها نیز القا کنید.

 

10. بهترین زمان را برای تماس گرفتن انتخاب کنید!

از دیگر نکته هایی که شما برای این که بتوانید کار بازاریابی تلفنی را به خوبی انجام دهید باید به آن توجه داشته باشید این است که بهترین زمان ممکن را برای کار تماس گرفتن انتخاب کنید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که بهترین زمان را برای این کار انتخاب می کنند نسبت به افراد دیگر شانس بسیار بالاتری برای موفقیت دارند. در حقیقت آمارها نشان داده است که آن دسته از بازاریابانی که بهترین زمان را برای تماس گرفتن با مخاطبین انتخاب می کنند نسبت به بازاریابان دیگر به میزان چندین برابر احتمال موفقیت دارند. بنابراین شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید بررسی کنید که برای برقرار گرفتن تماس چه زمانی مناسب است. البته با این که زمانی که می خواهید برای تماس گرفتن انتخاب کنید بستگی به عوامل مختلف مانند نوع مخاطبینی که دارید و یا نوع  تجارتتان و ناحیه جغرافیایی و عوامل مختلف دیگر دارد ولی معمولا تحقیقات نشان داده است که یکی از بهترین زمان هایی که شما می توانید در آن به مخاطبین زنگ بزنید بین ساعت های3 تا 5 بعد از ظهر و در روزهای تعطیل می باشد.

 

11. زمان مکالمات را محدود نگه دارید!

شما به عنوان فردی که می خواهد از طریق برقرار کردن تماس با مخاطبین ارتباط برقرار کند باید سعی کنید تا زمان مکالماتی را که قرار است بازاریابی را با استفاده از این مکالمات انجام دهید محدود نگه دارید. این موضوع باید برای شما به عنوان یک فرد بازاریاب اهمیت زیادی داشته باشد به این دلیل که در صورتی که زمانی که شما برای مکالمات اختصاص می دهید طولانی تر شود شانس شما برای این که به نتیجه مطلوبی برسید کاهش پیدا می کند (چون در صورتی که زمان طولانی تری را برای این کار اختصاص دهید ممکن است حوصله افرادی که شما به آن ها زنگ می زنید سر برود و حتی در صورتی که شانس کمی وجود داشته باشد که این افراد به حرف های شما گوش دهند در صورتی که زمان مکالمه از چیزی که شما برای خودتان تعیین کرده اید بیشتر شود شما این شانس را هم از دست خواهید داد! بنابراین شما باید کاری کنید که زمانی که برای مکالمه اختصاص می دهید زمان محدودی باشد و باید تمام تلاشتان را بکنید که در این زمان محدود تمام چیزهایی را که می خواهید به آن ها بدهید برایشان مشخص کنید.

 

12. برای این که به مخاطبین زنگ بزنید فرصت های مختلف (مانند مناسبت ها و غیره) را از دست ندهید!

یکی از بهترین روش هایی که شما می توانید با استفاده از این روش تعداد افرادی را که با استفاده از بازاریابی تلفنی به تجارت شما جلب می شوند افزایش دهید این است که سعی کنید تا در فرصت ها و موقعیت های مختلف به این افراد زنگ بزنید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که به این شیوه کار بازاریابی تلفنی را انجام می دهند افرادی موفق هستند که می توانند کارشان را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. در صورتی که شما سعی کنید که تا جایی که می توانید در زمان هایی که به نظرتان بهترین زمان ها برای انجام دادن این کار است به آن ها زنگ بزنید می توانید تعداد بسیار بیشتری از آن ها را به سمت و سوی خودتان بکشانید. این زمان ها می توانند رویدادهای مختلف و یا مناسبت هایی باشند که احساس می کنید مرتبط با کارتان هستند. بنابراین در صورتی که بتوانید در چنین موقعیت هایی به این افراد زنگ بزنید خواهید توانست شانستان را برای انجام دادن کار بسیار بیشتر از گذشته کنید.

 

13. از کلمات مودبانه استفاده کنید!

یکی دیگر از بخش های مهم کار شما می تواند این باشد که از کلمات مودبانه استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است در صورتی که شما بتوانید تا جایی که می توانید از این کلمات استفاده کنید می توانید تا حد زیادی تعداد مخاطبینتان را افزایش دهید. در صورتی که شما سعی کنید تا همیشه جایگزین مودبانه تری برای تمام عبارت هایی که قرار است بکار ببرید مورد استفاده قرار دهید می توانید انتظار داشته باشید که شانس بیشتری برای موفقیت دارید. آمارها نشان داده است که استفاده کردن از این کلمات و عبارت های مودبانه می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی ذهنیتی که مخاطبین برای اولین بار از تجارت شما پیدا می کنند داشته باشد و در صورت استفاده کردن از این کلمات و عبارت های مودبانه می توانید توجه آن ها را در همان ابتدای کار به خودتان جلب کنید. شما به عنوان یک بازاریاب تلفنی باید به این نکته توجه داشته باشید که جلب کردن توجه دیگرانی که برای اولین بار به صورت تلفنی با شما حرف می زنند و هیچ شناختی از شما ندارند باید از طریق استفاده کردن درست و بجا از کلمات و عبارت ها باشد.

 

14. از فورمول "بهترین دوست" استفاده کنید تا این مکالمه کوتاه بازاریابی را تبدیل به یک گپ دوستانه کنید!

شما برای این که بتوانید کار بازاریابی را به خوبی انجام دهید باید سعی کنید تا تبدیل به بهترین دوست افرادی که قرار است با آن ها صحبت کنید شوید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که سعی می کنند به این شیوه کار بازاریابی را انجام دهند افرادی هستند که شانسشان برای این که موفق شوند به میزان زیادی افزایش پیدا می کند. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید با افرادی که قرار است برایشان بازاریابی کنید دوست شوید. تحقیقات نشان داده است که یکی از بهترین و موثرترین شیوه هایی که می توان از آن برای انجام این کار استفاده کرد شیوه "بازاریابی کردن با استفاده از فورمول بهترین دوست" می باشد. در این شیوه شما به جای این که تصور می کنید یک بازاریاب هستید تصور می کنید که بهترین دوست این افراد هستید و بنابراین به جای این که برایشان بازاریابی کنید در حقیقت کاری می کنید که آن ها احساس کنند که شما دوستانه با آن ها حرف می زنید می خواهید به صورت دوستانه ای به آن ها پیشنهادات مفیدی بدهید!

 

15. سعی کنید در این مدت کوتاه مکالمه به مخاطبین ثابت کنید که محوصلات و یا خدماتتان برای جامعه مفید است!

در صورتی که کاری کنید مخاطبین باور کنند که محصولاتی که شما تولید می کنید و یا خدماتی که قرار است در اختیار آن ها قرار دهید برای آن ها مفید است شانستان برای این که در کار بازاریابی موفق شوید افزایش پیدا می کند. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید این تفکر را را در آن ها ایجاد کنید. شما باید با تمام توان در این وقت کمی که در اختیار دارید به این افراد بقبولانید که فرآورده هایی که تولید می کنید و یا خدماتی که ارایه می دهید برای جامعه تان مفید است. سپس باید سعی کنید که تا جایی که می توانید از ویژگی های مثبتی که این خدمات و فرآورده های تولیدی شما برای جامعه تان در گذشته داشته اند سخن بگویید. این کار منجر می شود که شما بتوانید احساس اعتماد را در میان مخاطبین ایجاد کنید و این احساس را در آن ها ایجاد کنید که شما حقیقتا می خواهید به آن ها کمک کنید. این موضوع باعث می شود که تعداد مخاطبینتان بسیار بیشتر از گذشته شود.

 

16. هدفتان را در ذهن داشته باشید!

از دیگر نکته های بسیار مهم و اساسی که شما باید به هنگام کار بازاریابی تلفنی به آن توجه کنید این است که هدفتان را به خوبی در ذهن داشته باشید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که سعی می کنند تا در تمام مدتی که با مخاطبین صحبت می کنند هدف کلیشان از کار بازاریابی تلفنی را در ذهن داشته باشند افرادی هستند که می توانند به میزان زیادی در این کار موفق تر شوند. اصلا مهم نیست که هدف شما چیست تنها چیزی که مهم است این است که شما در تمام طول مدت کوتاهی که می خواهید با مخاطبین به صورت تلفنی صحبت کنید باید هدفتان را در ذهن داشته باشید. این کار باعث می شود که شانستان برای این که تعداد بیشتری از مخاطبین را به سمت و سوی خودتان بکشانید افزایش پیدا کند. شما باید سعی کنید در تمام مراحل دیگر کار مانند مرحله تمرین و یا مرحله تحقیق کردن درباره مشتریان بالقوه و مخاطبینی که قرار است با آن ها صحبت کنید نیز هدفتان را در ذهن داشته باشید. این کار باعث می شود که احتمال این که انگیزه بیشتری برای ادامه دادن کار داشته باشید افزایش پیدا کند.

 

17. سعی کنید در طول مکالمات از آن ها سوال بپرسید!

از دیگر شیوه هایی که شما می توانید به این شیوه تعداد مخاطبین خودتان را بیشتر کنید این است که سعی کنید تا در کنار جمله های خبری که به آن ها می دهید جملات سوالی نیز از آن ها بپرسید. این کار می تواند به شما کمک کند تا شانستان را برای این که مخاطبینتان افزایش پیدا کند بیشتر کنید. تحقیقات نشان داده است که یکی از بهترین و موثرترین شیوه هایی که مخاطبین می توانند با استفاده از این شیوه به جلب مشتری بپردازند این است که به جای این که تنها به چند جمله خبری اکتفا کنند سعی کنند تا افرادی که با آن ها تماس گرفته اند را نیز وادار کنند تا آن ها نیز در مکالمه کوتاه دخالت داشته باشند. این کار را می توان با پرسیدن سوالات مختلف از مخاطبین انجام داد. در صورتی که شما از آن ها سوالات مختلفی بپرسید می توانید آن ها را وادار کنید که به این سوالات پاسخ دهند و بنابراین شانستان برای این که در این کار موفق شوید افزایش پیدا می کند. شما باید سعی کنید تا به این روش آن ها را به فعال تر شدن در مکالمه تشویق کنید تا بتوانید به این شیوه احتمال موفقیتتان را افزایش دهید.

 

18. به تن صدای خودتان اهمیت دهید!

یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی که شما برای این که کار بازاریابی تلفنی را با موفقیت انجام دهید باید به آن توجه داشته باشید این است که به تن صدای خودتان اهمیت دهید. تحقیقات نشان داده است که یکی از مهم ترین پارامترهایی که می تواند منجر به موفقیت و یا عدم موفقیت بازاریابان تلفنی شود همین پارامتر تن صدای بازاریابان است. بنابراین در صورتی که شما بتوانید تن صدای خودتان را آن طور که باید و شاید کنترل کنید شانستان برای این که کار را به خوبی انجام دهید افزایش پیدا می کند. فراموش نکنید که آمارها نشان داده است که حدودا 38 درصد از موفقیت بازاریابان در کار بازاریابی تلفنی از طریق تن صدای آن ها حاصل می شود بنابراین در صورتی که شما بتوانید یک تن صدای دوستانه را به هنگام برقرار کردن ارتباطات با آن ها حفظ کنید می توانید انتظار داشته باشید که بخش زیادی از کار را انجام داده اید و شانستان برای موفقیت بسیار بیشتر شده است. بنابراین سعی کنید تا جایی که می توانید به پارامتر تن صدا اهمیت دهید.

 

19. سعی کنید تا از موضوع اصلی منحرف نشوید!

شما به عنوان فردی که می خواهد بازاریابی تلفنی انجام دهد باید سعی کنید تا در تمام مدت کوتاهی که به مکالمه و بازاریابی تلفنی با مخاطبین می پردازید کلیت اصل موضوع را برای خودتان حفظ کنید. در غیر این صورت شانستان برای این که موفق شوید کم می شود. تحقیقات نشان داده است که در صورتی که شما بتوانید در تمام مدت زمانی که با مخاطبین حرف می زنید تمرکز خودتان را بر روی موضوع اصلی حفظ کنید شانستان برای این که در این کار موفق شوید خیلی بیشتر است. آمارها نشان داده است که یکی از مهم ترین پارامترهای موفقیت برای افرادی که به صورت تلفنی بازاریابی می کنند همین عامل ماندن بر روی یک موضوع اصلی به هنگام مکالمات است. بنابراین در صورتی که شما این توانایی را داشته باشید که بر روی یک موضوع اصلی تمرکز خودتان را حفظ کنید این امکان را خواهید داشت که کیفیت کار را ارتقا دهید. شما باید سعی کنید تا به هنگام صحبت کردن با دیگران در صحبت هایتان هیچ گونه انحرافی نداشته باشید و باید سعی کنید تا مستقیما بر روی موضوع اصلی خودتان متمرکز شوید.

 

20. سعی کنید علاوه بر خوب حرف زدن، توانایی خوب گوش کردن را هم یاد بگیرید!

کار بازاریابی شما تنها در صورتی کامل می شود که علاوه بر این که توانایی خوب حرف زدن را داشته باشید توانایی خوب گوش کردن را هم داشته باشید! تحقیقات نشان داده است که با این که توانایی خوب حرف زدن یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما باید به هنگام انجام دادن کار بازاریابی به آن توجه کنید؛ توانایی خوب گوش کردن هم در کنار این توانایی موضوع مهمی است که شما باید به آن توجه داشته باشید. تحقیقات نشان داده است که آن دسته از بازاریابان تلفنی که علاوه بر این که در حرف زدن توانایی های بالایی دارند در گوش دادن هم توانایی بالایی دارند بازاریابانی هستند که در کار بازاریابی بسیار موفق می شوند. شما باید توجه کنید که تنها حرف زدن فایده ای ندارد و شما برای این که در کار موفق شوید باید علاوه بر حرف زدن این توانایی را هم داشته باشید که به مخاطبین گوش دهید. در صورتی که شما بتوانید به آن ها به خوبی گوش دهید می توانید نیازها و نظراتشان را به خوبی بشنوید و این کار می تواند به شما کمک کند تا در مراحل آینده بازاریابی موفق تر عمل کنید.

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 6
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 15
:: بازدید ماه : 443
:: بازدید سال : 1182
:: بازدید کلی : 5682