
101 ایده تولید محتوای شبکههای اجتماعی برای جلب و درگیری مشتریان (بخش دوم)
با بخش دوم "101 ایده تولید محتوای شبکههای اجتماعی برای جلب و درگیری مشتریان" در خدمت شما هستیم.
34) سایت پاینترست (Pinterest) را مورد جستجو قرار دهید.
این سایت یکی از بهترین مکانها برای جستجوی ایدههای جدید برای به اشتراک گذاری می باشد. شما در این سایت با تصاویر زیبایی برخورد خواهید کرد که میتوانید آن ها را با هوادارانتان در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید.
35) از هوادارانتان بخواهید تا عکسهایی از خودشان با محصولات شما را به اشتراک بگذارند.
هوادارانتان را تشویق کنید که تصاویر خودشان را به همراه محصولات شما به اشتراک بگذارند. سپس از میان این تصاویر بهترین آنها را انتخاب کنید و در صفحه رسمی خودتان قرار دهید.
36) به سوالاتی که خیلی پرسیده می شود، پاسخ دهید.
بررسی کنید که آیا سوالی وجود دارد که بسیاری از مشتریان شما دوباره آن را می پرسند؟ به جای پاسخ دادن به سوالات مشتریان به شکل یک به یک، سعی کنید یک پست را برای پاسخ دادن به این سوال اختصاص دهید.
37) لینکها و یا منابع مرتبط از سایتهای دیگر را به اشتراک بگذارید.
اگر به لینک و یا منبعی برخورد کردید که فکر میکنید می تواند به فالوورهایتان کمک کند، آن را به اشتراک بگذارید.
38) برخی اوقات کارهای هنری مرتبط را به اشتراک بگذارید.
گاهی اوقات برای ایجاد انگیزه و جلب بیشتر مشتریان، کارهای هنری مرتبط با کارتان را به اشتراک بگذارید.
39) با برخی از افراد تأثیرگذار در زمینه کارتان، مصاحبههای زنده انجام دهید.
شما می توانید برای جلب بهتر مشتری، مصاحبه ها و گفتگوهای زنده ای را با برخی از رهبران و یا افراد تأثیرگذار در صنعتتان انجام دهید. مشتریان از این که ببینند که فرد مهمی برندهای مورد علاقه شان را حمایت میکند خوشحال می شوند.
40) مطالعههای موردی درباره نوع کارتان را به اشتراک بگذارید.
به اشتراک گذاشتن مطالعههای موردی درباره محصولتان و یا کمپینهایتان نیز یکی دیگر از روشهایی است که میتواند اعتماد بیشتری به مشتریانتان بدهد.
41) مطالب بامزه به اشتراک بگذارید.
مردم به طور کلی از محتوای بامزه خوششان میآید؛ حالا چه به کارتان مرتبط باشد چه نباشد.
42) کتابهای الکترونیکی و اینفوگرافیکهای رایگان به اشتراک بگذارید.
همه افراد از چیزهای رایگان لذت می برند. شما می توانید هرازچندگاهی کتابهای الکترونیکی رایگان و یا اینفوگرافیکها و نرم افزارهای رایگان و یا حتی یک نسخه رایگان از فرآورده خودتان را به اشتراک بگذارید.
43) تصاویر مربوط به هوادارانتان را به اشتراک بگذارید.
بسیاری از موارد هواداران با استفاده از هشتگهای برند شما تصاویری را در شبکههای مجازی به اشتراک میگذارند. این تصاویر را پیدا کنید و دوباره به اشتراک بگذارید.
44) توضیحاتی درباره فرآورده جدیدتان به اشتراک بگذارید.
فرآورده جدیدی تولید کردهاید؟ یک دیاگرام با جزئیات و دقیق که دربرگیرنده ویژگیهای متنوع این فرآورده است را آماده کنید و آن را به اشتراک بگذارید.
45) پادکست مربوط به فرآورده خودتان را ارایه کنید.
به هواداران خود این امکان را فراهم آورید که با استفاده از روشهای بهتری محتواهای شما را درک کنند. درباره موضوعاتی که مشتریان می خواهند بدانند، پادکست خودتان را ارایه کنید که تمام آن موضوعات را در برگیرد.
46) بعضی وقتها کتابی را به فالوورهایتان پیشنهاد کنید.
بالاخره در میان تعداد زیاد فالوورها، افرادی هم پیدا می شوند که هوادار کتاب باشند. بنابراین بعضی از اوقات کتابی را پیشنهاد کنید که ممکن است دوست داشته باشند و به نظرشان کاربردی باشد.
47) حتماً پستهای مخصوص هفتگی داشته باشید.
پست های مخصوص مانند توصیه ها و پست هایی از این قبیل را هر هفته به اشتراک بگذارید. به مشتریان خودتان گوشزد کنید که هفته دیگر برای پست های جدید هفتگی برگردند.
48) پست های مربوط به پیشنهاد کاری را به اشتراک بگذارید
آیا درنظر دارید تا تیمتان را گسترش دهید؟ اگر چنین است این موضوع را با مشتریانتان در میان بگذارید و به این شکل می توانید داوطلبان زیادی پیدا کنید
49) درباره فرآورده های مطلوبتان بنویسید
درباره فرآورده هایی که شما در زندگی روزمره از آنها استفاده می کنید بنویسید که به شما کمک می کنند کارهایتان آسان تر انجام شوند و برای شما سودمندتر می باشند.
50) پروسه ساخت فرآورده را به شکل تصویری به اشتراک بگذارید
در صورتی که پروسه تولید فرآورده شما را بتوان در سه یا چهار مرحله توضیح داد می توانید با استفاده از یک تصویر توصیف کننده آن را توصیف کنید.
51) اعضای جدید تیمتان را معرفی کنید
آیا اخیرا عضو جدیدی به تیمتان اضافه کرده اید؟ می توانید این اعضا را به مخاطبین معرفی کنید
52) معروف ترین پست های مربوط به وبلاگتان را دوباره به اشتراک بگذارید
با این کار باعث می شوید که کاربران می دانند که کدامیک از پست های وبلاگ شما از همه بیشتر خواننده داشته است و چرا.
53) "هوادار هفته" مشخص کنید
هر هفته، به یکی از هواداران از میان مخاطبینتان بر اساس میزان درگیری او در کار در هفته ای که گذشته است را مشخص کنید و به این فرد جایزه دهید. این کار باعث تشویق هرچه بیشتر دیگر مخاطبین می شود
54) به پست هایتان بخش "این روز در تاریخ" اضافه کنید
در این بخش، اتفاقات جالبی را که در این روز در تاریخ افتاده است پیدا کنید و آن را در شبکه های اجتماعی با مخاطبین به اشتراک بگذارید
55) از مخاطبین بخواهید به شما توصیه کنند
یک موقعیت فرضی را توصیف کنید و سپس از مخاطبین بخواهید که نظر دهند که اگر آنها در این موقعیت قرار داشتند، چکار می کردند و توصیه شان چه بود.
56) حال و احوال مخاطبینتان را بپرسید
بعضی از اوقات تنها بکار بردن عبارت "سلام" یا "امروز حالتان چطور است؟" تنها کاری است که شما لازم است انجام دهید برای این که مخاطبین احساس کنند شما به فکرشان هستید
57) ویدیوهای لایو (Live) قرار دهید
امروزه از هر زمان دیگری با استفاده ازپلفترم های لایو مانند پلتفرم فیسبوک (Facebook) آسان تر می توانید با مشتریانتان به شکل لحظه ای (real time) و ارتباط صورت به صورت (face to face) ارتباط برقرار کنید.
58) بخش های "آیا به خاطر می آورید" اضافه کنید
با این کار مشتریان را وادار می کنید که به فکر فرو بروند و زمانی را که قبلا این بخش ها را دیده اند به یاد بیاورند و به این شیوه علاقه شان به کار بیشتر می شود
59) حقیقت های جالب به اشتراک بگذارید
به طور کلی حقیقت های جالب و اطلاعات جالب یکی از بهترین انواع محتوا برای به اشتراک گذاشتن در شبکه های اجتماعی می باشد.
60) لینک ها و یا فرم های ثبت نام "Sign up" به اشتراک بگذارید
در صورتی که درنظر دارید کارهایی مانند وبینار (Webinar) (کنفرانس های اینترنتی) انجام دهید، می توانید از فالوورها بخواهید که از طریق این لینک ها ثبت نام کنند.
61) عناوین معروف را از Reddit به اشتراک بگذارید
Reddit یکی از بهترین مکان ها برای پیدا کردن عنوان جدید است. سعی کنید درباره آن دسته از عناوینی که مرتبط با کار شما هستند پیست بگذارید.
62) "سری تصاویر" به اشتراک بگذارید
یک گالری از تصاویر که نشان دهنده یک مهمانی در دفتر شما، یا مراسم مربوط به ارایه کالاهای جدید و یا هر چیز دیگری باشد را به اشتراک بگذارید. این کار باعث جلب بیشتر مشتریان می شود.
63) پازل های تصویری به اشتراک بگذارید
شما می توانید برای این که احساس کنجاوی را در مخاطینتان افزایش دهید، پازل های تصویری به اشتراک بگذارید و کاری کنید که آن ها سعی کنند درباره آن حدس هایی بزنند.
64) فیدبک های ویدیویی کابران را به اشتراک بگذارید
سعی کنید ویدیوهایی را که هرکدام از فالوورهای شما در شبکه های اجتماعی قرار داده اند و نشان دهنده رضایت آن ها از فراورده یا خدمات شما بوده است به اشتراک بگذارید.
65) نشان دهید که فعالیت مناسبی دارید
فعالیتتان را در شبکه های اجتماعی زیاد نگه داررید و همیشه پست بگذارید تا به مخاطبینتان ثابت کنید که به فکر آن ها هستید.
66) نقل قول های الهام بخش به اشتراک بگذارید
برای این که مخاطبین خودتان را تحت تأثیر قرار دهید، سعی کنید جملات و نقل قول هایی الهام بخش به اشتراک بگذارید که تا حدودی مرتبط با تجارت و یا صنعتتان می باشند.
67) یک مسابقه تصویری ترتیب دهید
از هوادارانتان بخواهید تا بهترین تصاویرشان را انتخاب کنند و برای شما بفرستند تا شما از میان این تصاویر یکی از انتخاب کنید و به عنوان تصویر برنده به اشتراک بگذارید.