19 توصیه برای این که در کار بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار موفق عمل کنید (بخش دوم)
پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400 ساعت 10:16 | بازدید : 158 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

10. سعی کنید افراد تاثیرگذار را به خوبی قانع کنید تا فرآورده ها و یا خدمات شما را تبلیغ کنند!

 

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما باید به هنگام بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار به آن توجه داشته باشید این است که باید آن ها را به بهترین شکل ممکن قانع کنید که کاری که می خواهید انجام دهید هم به نفع شما و هم به نفع آن ها و هم به نفع جامعه می باشد. در صورتی که بتوانید این کار را به خوبی انجام دهید شانستان برای این که بتوانید در این کار موفق شوید خیلی بالا می رود. تحقیقات نشان داده است افرادی که موفق شده اند افراد تاثیرگذار را قانع کنند که فرآورده هایی که تولید می کنند و یا کاری که انجام می دهند به نفع جامعه است و حقیقتا قصد سود رسانی را دارند افرادی بوده اند که بیشترین سود را از کار بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار برده اند.

فراموش نکنید که این افراد تاثیرگذار در ابتدا هیچ شناختی از شما و تجارت شما و کاری که قرار است انجام دهید ندارند. بنابراین در صورتی که شما سعی کنید تا به آن ها خودتان را بهتر بشناسانید  وسعی کنید تا کاری کنید که این افراد احساس کنند که قصد شما حقیقتا بهتر کردن وضعیت جامعه از طریق فرآورده هایی که تولید می کنید و یا خدماتی که ارایه می کنید می باشد می توانید انتظار داشته باشید که علاقه این افراد تاثیرگذار برای این که شما را تبلیغ کنند خیلی بیشتر از زمانی می شود که آن ها شناخت درستی از شما نداشته باشند.

بر اساس مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است؛ 97 درصد از افراد تاثیرگذاری که فرآورده ها و یا خدمات مربوط به مخاطبین را تبلیغ می کردند بیان کردند که اولین مکالمه ای که با این افراد داشته اند بیشتری تاثیر را بر روی تصمیم گیری های آن ها برای این که کالاها و یا خدمات این افراد را تبلیغ کنند یا خیر داشته است بنابراین شما برای این که بتوانید آن ها را به خوبی قانع کنید که فرآورده هایی که تولید می کنید و یا خدماتی که ارایه می کنید را تبلیغ کنند باید سعی کنید در اولین باری که با آن ها تماس می گیرید عملکرد مناسبی داشته باشید و سعی کنید تمام تلاشتان را بکنید که آن ها شما را به خوبی قبول کنند.

11. کمپین هایی تولید کنید که در آن مشتریان مخصوصی وجود دارند!

 

از دیگر شیوه هایی که شما می توانید با استفاده از این شیوه احتمال موفقیت در کار بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار را افزایش دهید این است که سعی کنید تا جایی که می توانید از کمپین هایی استفاده کنید که در آن ها تعداد مخاطبین خیلی کم و محدودی وجود دارند. در این صورت شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت. شما باید سعی کنید تا تمام مخاطبینتان را به دسته های کوچکتری تقسیم کنید. وقتی که آن ها را به دسته های کوچک تقسیم می کنید می توانید برای هرکدام از آن ها کمپین های مخصوصی ایجاد کنید و بر این اساس کار را ادامه دهید. به عنوان مثال فرض کنید که شما محصولاتی تولید می کنید که هم برای مردان و هم برای زنان و همچنین برای تمام افراد در تمام سنین ارایه می شود و کاربرد دارد. در این صورت اگر بخواهید مخاطبین خودتان را به دسته های کوچکتر تقسیم کنید باید آن ها را بر اساس پارامترهای مختلف از همدیگر تفکیک کنید. به عنوان مثال می توانید آن ها را به دسته های مرد و زن تقسیم کنید (در این حالت شما تعداد مخاطبین خودتان را به نصف رسانده اید) و یا این که می توانید آن ها را بر اساس سن و سالی که دارند تقسیم بندی کنید (به عنوان مثال می توانید آن ها را به دسته های کودک، جوان، میانسال، بزرگسال و پیر تقسیم بندی کنید) و برای هرکدام از این دسته ها کمپین های مختلفی ایجاد کنید. به عنوان مثال در این حالت شما می توانید افرادی را که در دسته بندی کودکان قرار می گیرند و همچنین پسر هستند جدا کنید و در کنار آن افرادی را که در دسته بندی دختران قرار می گیرند و کودک هستند نیز جدا کنید و همچنین می توانید این دسته بندی را ادامه دهید: جوانان پسر و جوانان دختر و غیره.

در این صورت شانس شما برای این که بتوانید تعداد مخاطبینتان را افزایش دهید بیشتر می شود چراکه شما در این صورت کار را به دسته بندی های کوچک و کوچکتر تقسیم کرده اید و بر اساس هرکدام از این دسته بندی ها می توانید یک کمپین تبلیغاتی مخصوص به راه بیندازید که به شما کمک کند تا تاثیری که بر روی افراد تاثیرگذار خواهید داشت افزایش پیدا کند. پس سعی کنید تا جایی که می توانید دسته بندی های کوچکی در کار داشته باشید.

12. انتظار نداشته باشید که یک شبه ره صدساله را بپیمایید!

 

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افرادی که می خواهند با استفاده از افراد تاثیرگذار به کار بازاریابی بپردازند مرتکب می شوند این است که آن ها فکر می کنند باید یک شبه ره صدساله را بروند. در صورتی که این فکر کاملا اشتباه می باشد! شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید "صبوری" را سرلوحه کارتان قرار دهید. ممکن است پیش خودتان فکر کنید که شما می خواهید از یک فرد مشهور (و یا حداقل فردی که در شبکه های اجتماعی فعالیت زیادی دارد) کمک بگیرید بنابراین با توجه به تعداد مخاطبین زیادی که این فرد دارد طبیعی است که تعداد مخاطبین شما هم بالا برود!

ولی حقیقت این است که شما برای این که این فرد را قانع کنید که فرآورده هایی که تولید می کنید و یا خدماتی که ارایه می دهید را تبلیغ کند نیاز به زمان دارید. در صورتی که شما بدانید که چگونه با این فرد مذاکره کنید و علاوه بر آن در صورتی که بدانید که چگونه توجه این فرد را به خودتان جلب کنید می توانید انتظار داشته باشید که این فرد فرآورده هایی را که تولید می کنید و یا خدماتی را که ارایه می کنید به مخاطبین خودش عرضه کند.

نکته بسیار مهم و جالبتر دیگر که در این زمینه باید حتما به آن توجه کنید این است که حتی در صورتی که این فرد شما را قبول کند و تصمیم بگیرد که شما را تبلیغ کند بازهم نمی توانید انتظار داشته باشید که به این سرعت نتیجه بگیرید! در حقیقت این فرد می تواند فرآورده هایی  که شما ارایه می کنید و یا خدماتی که شما تولید می کنید را به افرادی که مخاطبینش هستند ارایه کند ولی در این صورت شما باید توجه کنید که پروسه تبدیل شدن تعداد زیادی از این مخاطبین به مشتریان شما زمانبر است! به عبارت دیگر با این که این افراد تاثیرگذار سعی می کنند تا به سرعت فرآورده ها و خدمات شما را تبلیغ کنند و با این که می توان انتظار داشت که این افراد برای شما یک استراتژی بازاریابی سریع باشند ولی حقیقت این است که یک فرد تاثیرگذار معروف تنها می تواند فرآورده های شما را به تعداد زیادی از مخاطبین نشان دهد ولی این که این مخاطبین به سرعت تبدیل به مشتریان شما شوند و همچنین مشتریان دایم شما شوند کمی زمانبر خواهد بود!

13. سعی کنید "ارزش های جدیدی را که به میز مذاکره می آورید" بدانید!

 

یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی که شما باید به هنگام بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار به آن توجه کنید این است که به هنگام انجام مذاکرات با آن ها سعی کنید تا ارزش خودتان و ارزش های جدیدی را که به میز مذاکره اضافه می کنید به خوبی بدانید. هنگامی که شما شروع به مذاکرات با افراد تاثیرگذار می کنید باید سعی کنید تا همیشه بدانید که چه "ارزش های جدیدی" را به میز مذاکره می آورید. این موضوع به هنگامی که شما سعی می کنید تا کار مذاکره با آن ها را شروع کنید اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید سعی کنید تا حرفی برای گفتن داشته باشید. شما باید سعی کنید کاری کنید که این افراد هم از کارهایی که شما انجام می دهید درک درستی داشته باشند و آن ها هم باید بدانند که کاری که شما می کنید و ارزش هایی که قرار است به میز مذاکره بیاورید چه ارزش هایی هستند.

یکی از مهم ترین نکته هایی که در این رابطه وجود دارد این است که برای این که ارزش کار خودتان را به خوبی بدانید باید سعی کنید تا این ارزش ها را به خوبی درک کنید و به آن ها ایمان داشته باشید. به عنوان مثال فرض کنید که شما قرار است دستگاه جدیدی را به عنوان فرآورده ای که تجارتتان تولید می کند وارد بازار کنید. در این صورت شما باید سعی کنید که تا به فرآورده ای که تولید کرده اید ایمان داشته باشید. شما باید با تمام وجود اعتقاد داشته باشید که این فرآورده ای که تولید کرده اید در حقیقت به نفع جامعه عمل می کند. در صورتی که شما به خودتان ثابت نکنید که فرآورده ای که تولید کرده اید به نفع جامعه و انسان هایی که قرار است از آن استفاده کنند می شود شانستان برای موفقیت خیلی کم می شود. شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید ارزش های فرآورده هایی را که تولید کرده اید بدانید و سعی کنید تا جایی که می توانید این ارزش ها و مزیت های خوب را برای مخاطبین خودتان و برای تمام افرادی که در ارتباط با تجارت شما می باشند توضیح دهید. همچنین به هنگام توضیح دادن ویژگی های مثبت تجارتتان سعی کنید تا از شیوه بیانی گیرا استفاده کنید تا آن ها به سمت و سوی تجارت شما جلب شوند.

14. به افراد تاثیرگذار هدیه هایی بدهید!

 

یکی دیگر از نکته هایی که شما باید به آن توجه داشته باشید این است که می توانید برای این که توجه افراد تاثیرگذار را به خودتان جلب کنید در کنار پیشنهاداتی که به آن ها می دهید به آن ها هدیه هایی هم بدهید. این کار می تواند به آن ها کمک کند که اعتماد بیشتری به شما بکنند. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا در کنار دعوتی که از این افراد می کنند به آن ها هدیه هایی هم بدهند افرادی هستند که شانس بیشتری برای موفقیت دارند. شما باید سعی کنید کاری کنید که این افراد احساس کنند که شما افرادی بخشنده هستید و بر این اساس با شما برخورد کنند.

ممکن است در ابتدا فکر کنید که انجام دادن کارهایی مانند این کار نمی تواند تاثیر زیادی بر روی آن ها داشته باشد ولی حقیقت این است که انجام دادن این کار می تواند به آن ها کمک کند تا دیدگاه مثبت تری نسبت به شما داشته باشند. یکی از مهم ترین نکته هایی که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید این است که در کنار هدیه هایی که به آن ها می دهید انتظار نداشته باشید که آن ها به شما چیزی بدهند! حتی در صورتی که فکر می کنید انجام دادن این کار حتما باعث می شود که آن ها تجارت شما را قبول کنند باز هم سخت در اشتباه می باشید چون ممکن است دادن ده ها هدیه مانند این نیز بر روی آن ها اثری نداشته باشد.

اگرچه وقتی که شما هدیه هایی را به آن ها می دهید می توانید از یک استراتژی بسیار قوی زیر استفاده کنید که شانس موفقیتتان را بالا ببرد و آن هم این است:

وقتی که شما هدیه هایی را به آن ها می دهید (به عنوان مثال وقتی که به آن ها فرآورده هایی را می دهید که خودتان تولید کرده اید) می توانید از آن ها بخواهید که این فرآورده ها را امتحان کنند و از آن ها استفاده کنند و نظراتشان در رابطه با کیفیت این فرآورده ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند! این کار می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی آن ها داشته باشد به این دلیل که در این حالت آن ها به شیوه ای عملی فرآورده های شما را امتحان کرده اند و همین موضوع باعث می شود که شانسشان برای کار بسیار بیشتر شود.

البته یک نکته دیگری که در این رابطه وجود دارد این است که استفاده کردن از این روش همیشه منجر به نتیجه های مطلوب نمی شود! به عبارت دیگر فرآورده ای که شما به عنوان هدیه به این افراد داده اید ممکن است حتی باعث نارضایتی آن ها شود و حتی آن ها ممکن است نظرات منفی در این رابطه پست کنند! در چنین شرایطی هدیه ای که شما به آن ها داده اید نه تنها باعث بهتر شدن وضعیت نشده است بلکه باعث تبلیغ منفی برای تجارت شما هم شده است! بنابراین باید سعی کنید تا جایی که می توانید برای این که شانس نظرات منفی افراد تاثیرگذار را کمتر کنید سعی کنید تا در ابتدا با این افراد رابطه ای دوستانه برقرار کنید. این کار منجر می شود که آن ها اعتماد بیشتری به شما بکنند.

 

15. به این افراد تاثیرگذار  پیشنهادات همکاری های دیگر نیز بدهید!

 

شما می توانید علاوه بر این که به این افراد تاثیرگذار پیشنهاد همکاری در زمینه تبلیغ کردن تجارتتان بدهید حتی می توانید پیشنهاد همکاری در زمینه های مختلف دیگر نیز به آن ها بدهید. تحقیقات نشان داده است افرادی که علاوه بر پیشنهادات معمولی به افراد تاثیرگذار پیشنهادات دیگری در زمینه های مختف دیگر نیز می دهند افرادی هستند که شانس بیشتری برای موفقیت در این زمینه دارند. بسیاری از برندها هستند که فکر می کنند بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار تنها به این معنی است که شما باید این افراد را پیدا کنید و از آن ها تقاضا کنید تا فرآورده هایی را که تولید کرده اید و یا خدماتی را که ارایه می کنید تبلیغ کنند. این در صورتی است که در واقعیت مفهوم بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار خیلی وسیع تر از این ها می باشد. در حقیقت وقتی که شما با استفاده از افراد تاثیرگذار بازاریابی می کنید گزینه های بسیار زیادی در اختیارتان می باشد. از جمله این که می توانید در کنار پیشنهاد به آن ها برای این که فرآورده های شما را تبلیغ کنند به آن ها پیشنهاد دهید که همکاری های طولانی مدت دیگر هم با شما داشته باشند. در صورتی که چنین وضعیتی وجود داشته باشد شانس شما برای موفقیت بیشتر می شود. بنابراین فراموش نکنید که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا موفقیت بیشتری در کارتان داشته باشید.

 

16. هنگام انتخاب کردن افراد تاثیرگذار به "تعداد دنبال کنندگان موثر" آن ها توجه داشته باشید نه فقط "تعداد" آن ها!

 

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما به عنوان فردی که قرار است بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار را انجام دهید حتما باید به آن توجه کنید این است که به هنگامی که می خواهید افراد تاثیرگذاری را انتخاب کنید که فرآورده هایتان را برایشان تبلیغ کنید به این نکته توجه داشته باشید که این افراد مخاطبینی داشته باشند که باکیفیت می باشند. به عبارت دیگر، در صورتی که شما افرادی را پیدا کنید که تعداد زیادی دنبال کننده (فالور) داشته باشند ولی به این نتیجه برسید که هیچ کدام از این فالورها نمی توانند به شما کمک کنند شانس شما برای موفقیت کم می شود. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید افرادی را به عنوان افراد تاثیرگذار برای خودتان انتخاب کنید که دارای فالورهایی باشند که شما می دانید این افراد می توانند برای برند شما موثر باشند. در غیر این صورت شانس شما برای موفقیت کمتر می شود. به عبارت دیگر شما باید همیشه به جای این که به کمیت فالورها (تعداد آن ها) توجه داشته باشید به کیفیتی که دارند توجه کنید. این موضوع بسیار مهم است و درک کردن آن اهمیت بسیار فراوانی برای شما دارد.

متخصصان و افرادی که در زمینه بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار تحقیق می کنند همگی به این نتیجه رسیده اند. این افراد افرادی هستند که بیان می کنند قدرتی که یکی از افراد تاثیرگذار می تواند داشته باشد در حقیقت در کیفیت تعداد فالورهای این فرد می باشد و ارتباطی با کمیت تعداد فالورها ندارد.

به عنوان مثال، جینی دیتریچ (Gini Dietrich) که یکی از محققان و متخصصان در این زمینه است درباره تاثیری که کیفیت فالورها می تواند بر روی موفقیت بازاریابان با استفاده از افراد تاثیرگذار داشته باشد این گونه بیان می کند:

" اگر قرار باشد بین فردی که 100000 فالور دارد ولی تنها 10 تا از آن ها فعال هستند و فردی که تنها 100 فالور دارد و هر 100 تای آن ها فعال هستند انتخاب کنم مسلما فردی را انتخاب می کنم که 100 فالور دارد ولی همه آن ها فعال هستند! چون می دانم که چنین فردی می تواند نقش یک فالور بسیار فعال را به عنوان یک فرد تاثیرگذار برای من بازی کند" بنابراین باید سعی کنید تا جایی که می توانید به هنگام انتخاب کردن افراد تاثیرگذار افرادی را انتخاب کنید که دارای  تعداد زیادی دنبال کننده موثر می باشند و به این فکر نکنید که افرادی با دنبال کننده های زیادتر ولی بی ارزش و غیرفعال را برای خودتان انتخاب کنید چراکه شما باید با افراد تاثیرگذاری همکاری داشته باشید که حقیقتا بر روی کار شما تاثیر می گذارند!

 

17. سعی کنید با افراد تاثیرگذار ارتباطات طولانی مدت برقرار کنید!

 

یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی که شما باید به عنوان یک بازاریاب به آن توجه داشته باشید این است که با مخاطبینتان ارتباطات طولانی مدت برقرار کنید. شما اگر می خواهید در این کار موفق شوید باید سعی کنید تا به دنبال روابط طولانی مدت با این افراد باشید. بسیاری از افراد تاثیرگذار هستند که به دنبال روابط کوتاه مدت با شما می باشند. این در صورتی است که شما برای این که بتوانید به اهداف طولانی مدت خودتان برسید باید سعی کنید تا با این افراد روابط طولانی مدت برقرار کنید. تحقیقاتی که در این زمینه ها انجام گرفته نشان داده است آن دسته از برندها و تجارت هایی که به فکر داشتن روابط طولانی مدت با مخاطبینشان هستند برندهایی هستند که شانس موفقیت بیشتری دارند. بنابراین اگر سعی کنید تا با افراد تاثیرگذار روابط طولانی مدتی برقرار کنید این کار به نفع تجارت شما می شود.

سوالی که ممکن است در اینجا به ذهن شما خطور کند این است که چگونه با این افراد روابط طولانی مدت داشته باشیم؟ در پاسخ دادن به این سوال باید گفت که برای ایجاد کردن یک رابطه طولانی مدت شما نیاز دارید که پایه ریزی قوی داشته باشید. به این منظور شما باید سعی کنید تا با این افراد آشنا شوید و سعی کنید تا دوست آن ها شوید و کاری کنید که این افراد هم مانند شما شما را دوست خودشان بدانند. در وصرتی که شما بتوانید به این مرحله برسید شانستان برای موفقیت برای داشتن یک رابطه طولانی مدت و مهم با آن ها بیشتر و بیشتر می شود. این در صورتی است که اگر شما نتوانید چنین ارتباطی را آن گونه که باید و شاید با این افراد برقرار کنید شانستان برای این که در این کار موفق شوید خیلی کم می شود چراکه در این صورت رابطه ای که شما با آن ها برقرار می کنید رابطه کوتاه مدت خواهد بود و بنابراین احتمال موفقیت شما کم می شود و در این صورت تنها می توانید بر روی روابط کوتاه مدت سرمایه گذاری نمایید. فراموش نکنید که قدرت اصلی که افراد تاثیرگذار دارند در حقیقت در همان روابط طولانی مدتی است که شما می توانید با آن ها برقرار کنید بنابراین در صورتی که احساس می کنید وجود چنین روابطی را نمی توانید تضمین کنید بهتر است به دنبال فرد دیگری باشید که بتوانید با آن روابط طولانی مدت برقرار کنید.

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین جنبه های داشتن روابط طولانی مدت با افراد تاثیرگذار این است که به زمان این افراد تاثیرگذار احترام بگذارید. به عنوان مثال یکی از کارهایی که انجام دادن آن می تواند تاثیر منفی بر روی کیفیت روابط شما و این افراد داشته باشد این است که شما برای آن ها خط قرمزهایی تعیین کنید که برای آن ها محدود کننده باشند چون در این صورت احتمال شکست شما در داشتن رابطه های طولانی مدت زیاد می باشد. به جای این کار شما باید سعی کنید تا خودتان را به شکل بهتری به آن ها معرفی کنید و باید سعی کنید تا با انجام دادن این کارها انگیزه بیشتری برای داشتن روابط طولانی مدت به آن ها بدهید.

18. سعی کنید از طریق پلتفرم مورد نظر با این افراد تعاملات داشته باشید!

 

یکی دیگر از کارهایی که شما حتما برای این که بتوانید در بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار موفق شوید این است که سعی کنید تا به شیوه های مختلف با این فرد رابطه برقرار کنید. برقرار کردن رابطه با این فرد می تواند به روش های مختلفی صورت بپذیرد. به عنوان مثال شما می توانید بر روی پست هایی که این فرد آپلود می کند کامنت هایی بگذارید و یا این که می توانید در پست هایی که قرار می دهید نام این فرد را تگ کنید و یا کارهایی از این قبیل. انجام دادن این کارها می تواند باعث شود که شانس شما برای موفقیت در ایجاد رابطه با این افراد تاثیرگذار به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. حتی شما می توانید پست هایی را به این افراد اختصاص دهید و سعی کنید تا جایی که ممکن است  از این افراد تقاضا کنید که با شما تعامل داشته باشند. انجام دادن این کار و کارهایی مانند آن می تواند به شما کمک کند تا شانس موفقیت خودتان را بالاتر ببرید. شما باید سعی کنید تا این تعاملات را به شیوه سازنده ای با این افراد انجام دهید و آن ها را تشویق کنید که با شما رابطه برقرار کنند.

 

19. هر چند وقت یک بار نتیجه های کارتان را بسنجید!

 

یکی دیگر از مهم ترین مرحله هایی که شما باید برای این که در کارتان موفق شوید درنظر داشته باشید این است که نتیجه های کارتان را مورد سنجش قرار دهید. تحقیقات نشان داده است افرادی که این کار را انجام می دهند افرادی هستند که شانس موفقیت بسیار بیشتری نسبت به افراد دیگر دارند. اگر شما می خواهید کار بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار را به خوبی انجام دهید باید همیشه نتیجه های حاصل از کارهایی را که انجام می دهید به صورت مرحله به مرحله انجام دهید. در صورتی که شما در هرکدام از این مراحل احساس می کنید که کاری از پیش نمی رود و یا احساس می کنید که ساعت ها و وقتی که برای این کار صرف کرده اید هدر می شود باید سعی کنید تا شیوه کاری خودتان را تغییر دهید.

اندازه گیری کردن نتیجه های کار باید یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی باشد که شما به آن توجه می کنید. در صورتی که شما نتوانید نتیجه های کارتان را آن طور که باید و شاید اندازه گیری کنید نمی دانید که در چه مرحله ای قرار گرفته اید و بنابراین کار برایتان دشوارتر می شود. شما باید سعی کنید تا با استفاده از معیارهای مختلفی که در این زمینه وجود دارد به بررسی کردن نتیجه های کار بپردازید و باید سعی کنید مشخص کنید که بر اساس این نتیجه ها تا چه میزان به پیش رفته اید. ممکن است انجام دادن این کار برای شما کمی دشوار باشد ولی کم کم متوجه خواهید شد که انجام این کار برای شما امکان پذیر است و شما برای این که بتوانید در کار بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار موفق شوید "باید" این کار را انجام دهید. رجوع کردن به آمارها  وارقام نیز یکی از ارکان مهم بررسی کردن نتیجه گیری ها می باشد.

نتیجه گیری

در نهایت باید گفت که استفاده کردن از روش بازاریابی با استفاده از افرا مشهور می تواند به شما کمک کند تا بسیاری از مشکلاتتان در زمینه بازاریابی را حل کنید و تعداد مخاطبینتان را روز به روز افزایش دهید. اگرچه، برای ارتباط گرفتن با مخاطبین باید چند نکته را درنظر داشته باشید به عنوان مثال باید سعی کنید تا به اندازه کافی به آن ها آزادی دهید و یا این که باید سعی کنید تا به فکر ایجاد کردن روابط طولانی مدت با آن ها باشید و غیره. با رعایت چند نکته ای که در بالا اشاره شد می توانید انتظار افزایش چشمگیر تعداد مخاطبینتان را داشته باشید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


19 توصیه برای این که در کار بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار موفق عمل کنید (بخش اول)
پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400 ساعت 9:32 | بازدید : 152 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار یکی از مهم ترین روش هایی است که شما با استفاده از این روش می توانید تعداد مخاطبین خودتان را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که از این روش برای ارتقای کیفیت تجارتشان استفاده می کنند افرادی هستند که در صورتی که این کار را به خوبی انجام دهند می توانند بهترین سود را از کار ببرند.

روند کار به این صورت است که شما سعی می کنید فردی را پیدا کنید که در شبکه های اجتماعی دارای تعداد فالورهای زیادی است. سپس سعی می کنید تا به این فرد بقبولانید که تجارت شما فرآورده های مناسبی تولید می کند (و یا خدمات مناسبی را ارایه می دهد) مراحل بعدی کار به این صورت است که این فرد سعی می کند تا تجارت شما را برای افرادی که این فرد را فالو می کنند تبلیغ کند. در این صورت شما می توانید انتظار داشته باشید که تعداد مخاطبین شما به میزان قابل توجهی زیاد شود.

البته نباید فراموش کنید برای این که فردی را پیدا کنید که در شبکه های اجتماعی تعداد فالورهای زیادی دارد حتما نیازی نیست که به دنبال سلبریتی ها و یا افراد مشهور باشید. حتی اگر افرادی کاملا معمولی را پیدا کنید که دارای تعداد زیادی مخاطب در شبکه های اجتماعی هستند نیز برای شما کافی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با این افراد ارتباط برقرار کنید. البته انجام دادن این کار همان طور که در نگاه اول به نظر می رسد کار آسانی نیست و شما برای این که بتوانید این کار را به درستی انجام دهید نیاز به رعایت کردن یک سری اصول دارید. تحقیقات نشان داده است که توجه کردن به این اصول یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند شانس افرادی که می خواهند به این شیوه بازاریابی کنند را به میزان زیادی بالا ببرد. بنابراین شما باید سعی کنید تا به این اصول حتما توجه نمایید.

البته شما برای بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار می توانید روش های نوآورانه ای را نیز بکار ببرید و می توانید از خودتان نوآوری داشته باشید ولی حقیقت این است که توجه کردن به این اصول برای همه افراد لازم و ضروری می باشد حتی افرادی که شیوه های جدید و نوآورانه ای برای کار دارند. بنابراین در ادامه این پست قصد داریم تا شما را با 19 تا از توصیه های مهمی که توجه کردن به آن ها می تواند کیفیت کار در این زمینه را بسیار بالا برد آشنا سازیم.

1.اهداف خودتان را مشخص کنید!

 

برای کار بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار شما قبل از هر چیزی نیاز دارید که اهداف خودتان را دقیقا مشخص کنید. تحقیقات نشان داده است افرادی که بدون این که برای خودشان هدفی مشخص کنند سعی می کنند تا با افراد تاثیرگذار تماس بگیرند؛ به جایی نمی رسند به این دلیل که آن ها باید از قبل برای خودشان هدف هایی داشته باشند و در صورتی که هدف های دقیقشان را مشخص نکرده باشند کار بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار کار بی فایده ای می شود.

در صورتی که شما می خواهید یک کمپین بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار را برای خودتان ایجاد کنید باید سعی کنید تا از قبل برای خودتان هدف هایی ایجاد کنید و سعی کنید تا این هدف ها را به بهترین شکل ممکن برای خودتان مشخص کنید.

نکته اینجاست که ممکن است شما برای خودتان هدف های مختلفی داشته باشید اما در صورتی که بخواهید کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را به خوبی انجام دهید باید سعی کنید تا آن دسته از هدف هایی را که مرتبط با بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار است برای خودتان مشخص کنید. شما همچنین باید سعی کنید تا نقشه ها و طرح هایی را که برای آینده تجارتتان دارید به خوبی مشخص کنید و در این راه باید تمام تلاشتان را بکنید.

شما باید در صورتی با این افراد تاثیرگذار ارتباط برقرار کنید که به تمامی هدف های خودتان را برای خودتان مشخص کرده باشید و درک درستی از کاری که قرار است بکنید داشته باشید. فراموش نکنید که در صورتی که شما درکی از کارهایی که می خواهید انجام دهید نداشته باشید و درست ندانید که هدفتان از انجام دادن این کارها چیست بدون تردید دیگران و افراد تاثیرگذاری که قرار است برای شما تبلیغ کنند نیز درکی از کاری که شما می خواهید انجام دهید نخواهند داشت! بنابراین قبل از هر چیز باید برای خودتان مشخص کنید که هدفتان چیست. به عنوان مثال در صورتی که هدف شما تولید کردن درآمد است باید یک استراتژی را بکار ببرید و در صورتی که هدفتان افزایش هوشیاری برند می باشد نیز باید یک استراتژی خاص را بکار ببرید و ...

 

2. مخاطبین هدف خودتان را مشخص کنید!

 

مشخص کردن این که چه کسانی قرار است مخاطبین هدف شما باشند نیز یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی است که شما باید حتما به هنگام انجام کار بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار به آن توجه داشته باشید. شما باید به خوبی و به درستی مشخص کنید که مخاطبین هدف شما چه افرادی هستند و بر این اساس باید سعی کنید تا کار را ادامه دهید. این مضووع یکی از مهم ترین و موضوعات و اساسی ترین کارهایی است که شما باید به هنگام انجام کار بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار انجام دهید . در صورتی که شما قبل از این که با این افراد تاثیرگذار ارتباط برقرار کنید مخاطبین هدف خودتان را برای خودتان تعیین نکرده باشید شانس شما برای موفقیت خیلی کم می شود. این در صورتی است که مشخص کردن این مخاطبین در موفقیت در کار بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار به شما کمک بسیار زیاد می کند.

شما برای این که مخاطبین هدف خوودتان را مشخص کنید باید چندین و چند عامل مختلف را درنظر داشته باشید. در ادامه به چند تا از این عامل ها اشاره می کنیم:

عامل سن

عامل ویژگی های مختلف آماری

عامل علاقه ها

عامل مکانی که مخاطبین در آن قرار دارند

ویژگی های مختلف مخاطبین

و غیره

در صورتی که شما به هنگام مشخص کردن مخاطبین هدف این ویژگی های را درنظر داشته باشید شانس شما برای این که بتوانید در این کار موفق شوید بالاتر می شود. این کار همچنین برای شما این امکان رافراهم می کند که کار پیدا کردن فرد تاثیرگذار مناسب را بهتر انجام دهید. در صورتی که شما بتوانید مخاطبین هدف خودتان را به خوبی تعیین کنید می توانید بر این اساس افرادی را انتخاب کنید که می دانید برای مخاطبین و مشتریان دف شما بسیار سودمند می باشند. اما در صورتی که ندانید که مخاطبین هدف شما چه افرادی هستند شانستان برای این که بتوانید تجارت مناسب مرتبط با برندتان را پیدا کنید خیلی پایین می آید. به عنوان مثال در صورتی که شما بتوانید مخاطبین هدفتان را انتخاب کنید می توانید به راحتی و به شیوه مستقیم به دنبال افراد تاثیرگذاری بگردید که فالورهای آن ها دارای علاقه های یکسانی به هم هستند و همچنین این فالورها دارای علاقه های مشترکی با مخاطبین شما می باشند.

3. سعی کنید به افراد تاثیرگذار در جامعه های کوچک هم توجه داشته باشید

 

یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی که شما باید به عنوان فردی که با استفاده از شبکه های اجتماعی بازاریابی می کند و سعی می کند تا برای بازاریابی از افراد تاثیرگذار استفاده کند به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید تا به دنبال افراد تاثیرگذار در جامعه کوچک هم بگردید. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا علاوه بر جامعه های بزرگ در جامعه های کوچک هم به دنبال افراد تاثیرگذار باشند افرادی هستند که شانس موفقیت بیشتری نسبت به افرادی دارند که صرفا در جامعه های بزرگ (مثل شبکه های مجازی مانند اینستاگرام و غیره) به بازاریابی می پردازند. بنباراین شما علاوه بر این که در جامعه های بزرگ مانند شبکه های اجتماعی به کار بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار بپردازید باید سعی کنید تا در جامعه های کوچکتر نیز این کار را انجام دهید.

به طور کلی افرادی که شما آن ها را به عنوان افراد تاثیرگذار می شناسید افرادی هستند که می توانند هم در جامعه های بزرگ مجازی مانند اینستاگرام به شما کمک کنند و هم در جامعه های کوچک این کار را انجام دهند. اگرچه، در صورتی که شما می خواهید ترافیک های طولانی مدت داشته باشید راهتان این است که بازاریابی با استفاده از افراد معروف را در جامعه های بزرگ مانند اینستاگرام  وی یا توییتر انجام دهید ولی در صورتی که می خواهید این کار را در جامعه های کوچک انجام دهید نیز می توانید به موفقیت نزدیک شود.

یکی از مهم ترین مزیت هایی که گشتن به دنبال افراد تاثیرگذار در جامعه بزرگ نسبت به جامعه کوچک دارد این است که وقتی که شما به دنبال افراد تاثیرگذار در جامعه بزرگ می گردید نمی توانید انتظار داشته باشید که تمام مشتریان شما همان مشتریان و مخاطبین هدف شما باشند. این در صورتی است که در بازاریابی کردن در جامعه کوچک چنین وضعیتی وجود دارد.

به عنوان نمونه هایی برای جامعه های کوچک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وب سایت هایی که می توانند برای شما ترافیک داشته باشند

گروه های فیسبوکی و یا گروه هایی که مربوط به لینکدین هستند و در زمینه کاری شما می باشند

کاربرانی که در شبکه های اجتماعی فعال هستند و درباره تجارت شما با دیگران صحبت می کنند

پلتفرم هایی مانند Reddit  و یا Quora که در آن ها سوالاتی مربوط به فرآورده های مختلف پرسیده می شود.

4. .قبل از این که با فرد تاثیرگذار مورد نظر ارتباط برقرار کنید درباره این فرد به خوبی تحقیق کنید!

 

از دیگر نکته های بسیار مهمی که شما برای این که بتوانید در کار بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار موفق شوید باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید تا قبل از این که با این افراد ارتباطی داشته باشید به خوبی درباره ان ها تحقیق کنید. این کار به شما کمک می کند تا هم انگیزه بهری برای ادامه دادن فعالیت داشته باشید وهم این که اطلاعات بیشتر درباره این افراد به شما کمک می کند تا با آن ها ارتباط بهتری برقرار کنید.

در صورتی که فردی که شما او را به عنوان فرد تاثیرگذار انتخاب کرده اید یک سلبریتی باشد که کار شما برای تحقیق کردن راحت تر می شود. این در صورتی است که اگر این فرد سلبریتی نباشد و تنها فردی باشد که تعداد فالورهای شبکه های اجتماعی او بالا استشما باید تحقیقات بیشتری در این رابطه انجام دهید. یکی از دلایل مهم انجام دادن تحقیق در در رابطه این است که شما قادر خواهید بود تا اکانت این فرد را بین اکانت هایی که شبیه به این فرد ساخته شده است و می خواهند از نام او استفاده کنند به خوبی شناسایی کنید.

در حقیقت تعداد زیادی از افراد به عنوان "افراد تاثیرگذار جعلی" در شبکه های اجتماعی وجود دارند. در صورتی که شما این توانایی را نداشته باشید که این افراد را از هم تشخیص دهید شانس شما برای موفقیت کم می شود.شما باید به خوبی این افراد را از افراد حقیقی تشخیص دهید و در صورتی که به این افراد اعتماد کنید ممکن است مجبور شوید به دلیل این اعتماد ضررهای زیادی بکنید.

افرادی که به عنوان افراد تاثیرگذار جعلی شناخته می شوند در حقیقت افرادی هستند که سعی می کنند تا فالورهای اینستاگرام را بخرند و همچنین برخی از این افراد حتی فالورهایی دارند که بوت هستند! بنابراین در صورتی که شما بخواهید با چنین افراد تاثیرگذاری ارتباط داشته باشید ممکن است بسیار ضرر کنید چون وقتی که این افراد تاثیرگذار می خواهند فرآورده ها و یا محصولات شما را تبلیغ کنند در حقیقت فالورهای این افراد که این فرآورده ها و محصولات را می بینند یا بوت هستند و یا خریده شده اند!!!

از این رو خیلی مهم است که شما سعی کنید تا به دنبال پس زمینه این فرد و فعالیت هایی که در شبکه های اجتماعی انجام داده است بگردید و سعی کنید تا بر این اساس افراد تاثیرگذاری را انتخاب کنید که حقیقتا می توانند به شما کمک کنند.

5. به هنگام انتخاب کردن فرد تاثیرگذار مورد نظر به مخاطبین این فرد نیز فکر کنید!

 

یکی از مهم ترین و اساسی ترین نکته هایی که شما به هنگام انجام کار بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار باید به آن توجه داشته باشید این است که به مخاطبینی که این فرد دارد نیز فکر کنید. در حقیقت شما قرار است از این فرد استفاده کنید تا فرآورده هایی که تولید کرده اید و یا خدماتی که ارایه می کنید برای مخاطبین این فرد ارایه شود! از این رو شما برای این که بتوانید این کار را انجام دهید باید همیشه مخاطبین این افراد را نیز درنظر داشته باشید! قرار است این افراد فرآورده های تولیدی شما و یا خدمات ارایه شده توسط شما را برای مخاطبین خودشان ارایه کنند نه مخاطبین شما!

شما باید به مخاطبین این افراد فکر کنید و همچنین باید به میزان علاقه ای که این افراد می توانند به محتوایی که مربوط به تجارت شماست داشته باشند نیز بیندیشید.

یکی از مهم ترین نکته هایی که در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که باید مخاطبین این افراد متنوع تر باشند. در حقیقت تحقیقات نشان داده است که هرچقدر که مخاطبین این افراد متنوع تر باشند شانس تجارت هایی که از آن ها درخواست می کنند تا فرآورده ها و یا خدماتشان را تبلیغ کنند برای موفق تر شدن بیشتر می شود. در صورتی که مخاطبینی که این افراد تاثیرگذار دارند تنها شامل افراد محدودی باشد شانس شما برای این که در این کار موفق شوید کم می شود به این دلیل که در این صورت ممکن است این دسته از مخاطبین که تقریبا شبیه به هم هستند  و دارای علایق یکسانی هستند علاقه ای به تجارت شما  و فرآورده هایی که تولید می کنید و یا خدماتی که ارایه می کنید نداشته باشند و بنابراین حتی در صورتی که این افراد تاثیرگذار تجارت شما را برای آن ها تبلیغ کنند شانس کمی خواهید داشت.

این در صورتی است که اگر مخاطبینی که این افراد تاثیرگذار دارند متنوع باشند و شامل افراد مختلف با طرز فکرهای مختلف و با علاقه های مختلف باشند شانس شما برای موفقیت بیشتر و بیشتر می شود.

 

6. فراموش نکنید که در بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار، شما نباید 100 درصد کنترل را داشته باشید!

 

از دیگر نکته هایی که شما به هنگام بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار باید به آن توجه داشته باشید این است که نباید انتظار داشته باشید که 100 درصد کنترل با شما باشد! در حقیقت این حالت با حالتی که شما خودتان برای خودتان و برای مخاطبین خودتان بازاریابی می کردید کاملا متفاوت است! در آن جا شما به عنوان بازاریاب اصلی 100 درصد کنترل کار را برعهده می گرفتید و بنابراین برای این که استراتژی های خودتان را پیاده سازی کنید می توانستید شیوه های مختلفی را ارایه کنید. این در صورتی است که در این حالت شما برای این که کار بازاریابی را انجام دهید نیازی نیست که 100 درصد کنترل را داشته باشید. علت این است که در این حالت این شما نیستید که برای خودتان بازاریابی می کنید! بلکه افرادی که به عنوان افراد تاثیرگذار می شناسید هستند که به شما کمک می کنند تا کار را انجام دهید! بنابراین بخشی از کنترل را باید به این افراد بسپارید!

بر اساس آمارها و ارقام و همچنین نظرسنجی هایی که در این رابطه انجام شده است اکثر افرادی که به عنوان افراد تاثیرگذار معرفی می شدند بیان کردند که مهم ترین عاملی که برای آن ها به هنگام تعاملات با تجارت های مختلف اهمیت دارد این است که آن ها دارای میزان زیادی آزادی باشند. در صورتی که چنین وضعیتی وجود نداشته باشد ممکن است برای بازاریابی کردن با آن ها دچار مشکل شوید! بنابراین شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید به این افراد آزادی بدهید و سعی کنید تا تفاوت این نوع شیوه بازاریابی را با شیوه بازاریابی که در آن شما خودتان مسئولیت همه چیز را بر عهده داشتید به خوبی درک کنید و انتظار نداشته باشید که در این شیوه بازاریابی هم نیاز است که شما همه کارها را بر عهده بگیرید! در این شیوه بازاریابی افرادی که افراد تاثیرگذار نام دارند به جای شما بازاریابی می کنند  وشما باید آن ها را راحت بگذارید تا از شیوه های همیشگی خودشان برای کار استفاده کنند و باید سعی کنید به آن ها این موقعیت را بدهید تا به شیوه خودشان فرآورده ها و یا خدماتی را که شما ارایه می دهید تبلیغ کنند. در غیر این صورت شانسی برای موفقیت نخواهید داشت. شما باید به این نکته توجه کنید که افراد تاثیرگذار به دنبال تجارت هایی می گردند که بیشتری میزان انعطاف پذیری را به آن ها می دهند. همچنین باید بدانید که آن ها مخاطبین خودشان را از شما بهتر می شناسند و برای این که برای آن ها تبلیغ کنند روش های مختلفی می دانند که شما نمی دانید. آن ها می دانند که استفاده از چه روشی برای مخاطبینشان بهتر است و چه روشی را نباید برای تبلیغ کردن برای آن ها بکار برد. از این رو بهتر است که شما کار را به عهده آن ها بگذارید و سعی کنید تا کنترل اصلی را به دست آن ها بدهید. البته فراموش نکنید که دادن کنترل کار به دست آن ها به این معنی نیست که شما هیچ دخالتی در این کار نداشته باشید! شما هم باید به نوبه خودتان و به اندازه خودتان در کار دخالت کنید و سعی کنید تا به نوبه خودتان در کار همکاری داشته باشید.

 

7. با این افراد تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی تعاملاتی داشته باشید!

 

یکی از بهترین و موثرترین روش هایی که شما می توانید با استفاده از آن افراد تاثیرگذار بیشتری را به سمت خودتان بکشانید این است که سعی کنید تا به شیوه های مختلف با آن ها ارتباط برقرار کنید. این روش همچنین می تواند روش بسیار مناسبی برای این باشد که شما آن دسته از افراد تاثیرگذاری را که می خواهید با آن ها کار کنید از میان افراد تاثیرگذار دیگر شناسایی کنید. شما می توانید از طریق محتوایی که آن ها در شبکه های اجتماعی پست می کنند با آن ها مشارکت داشته باشید و سعی کنید تا با آن ها روابطی پایدار برقرار کنید.

در ادامه چد توصیه برای چگونگی ارتباط برقرار کردن با این افراد در شبکه های اجتماعی به شما ارایه می کنیم:

پست هایی را که این افراد در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند را به اشتراک بگذارید

هر چند وقت یک بار زیر پست هایی که توجه شما را به خودش جلب می کند کامنت قرار دهید

شما می توانید نام این افراد را در پست های وبلاگی خودتان ذکر کنید و یا حتی می توانید به هنگامی که محتوایتان را در شبکه های اجتماعی پست می کنید نام آن ها را تگ کنید

در صورتی که پست های باکیفیتی می گذارند از کیفیت بالای این پست ها تعریف کنید

آن دسته از پست های وبلاگی  که شما در این پست ها نام آن ها را ذکر کرده اید را در پست های دیگرتان تگ کنید

در صورتی که شما به شیوه منظمی با این افراد ارتباط برقرار کنید آن ها بعد از مدتی به برند شما علاقه نشان می دهند. همین موضوع می تواند به شما کمک کند تا به آن ها نزدیکتر شوید. در حقیقت این موضوع می تواند شما را از رقبای خودتان متمایز کند! در این صورت شما قادر خواهید بود تا بهتر با آن ها رابطه برقرار کنید و همین موضوع می تواند باعث ایجاد یک رابطه پایدارتر و سودمندتر میان شما و آن ها شود.

یکی دیگر از مزیت هایی که انجام این کار می تواند برای شما داشته باشد این است که مخاطبین هم متوجه برند شما می شوند. بنابراین شانس شما برای این که تعداد مخاطبینتان را افزایش دهید بیشتر می شود. به عنوان مثال فرض کنید که یکی از این افراد تاثیرگذار پستی در اینستاگرام گذاشته باشد. در این صورت اگر شما زیر پستی که این فرد گذاشته است کامنتی قرار دهید؛ افرادی که به این پست مراجعه می کنند تا آن را ببینند با دیدن کامنت شما متوجه تجارت شما می شوند و بنابراین شانس شما برای موفقیت افزایش پیدا می کند.

 

8. تنها از یک فرد تاثیرگذار استفاده نکنید!

 

یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی که شما به هنگام بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار باید به آن توجه کنید این است که فقط به یک فرد تاثیرگذار اکتفا نکنید! شما باید به دنبال استفاده از چندین فرد تاثیرگذار باشید و باید سعی کنید تا کاری کنید که این افراد همگی بتوانند به شما کمک کنند. وقتی که تنها از یک فرد تاثیرگذار استفاده می کنید شانس شما برای موفقیت کاهش پیدا می کند ولی به میزانی که تعداد افرادی که شما به عنوان افراد تاثیرگذار استفاده کرده اید بیشتر می شوند به همین میزان هم شانس شما برای موفقیت افزایش پیدا می کند. بنابراین باید سعی کنید تا جایی که می توانید از تعداد زیادی از افراد تاثیرگذار استفاده کنید و استفاده کردن از تنها یک فرد تاثیرگذار ممکن است شانس کمتری برای شما داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که تجارت هایی که سعی می کنند تا به جای استفاده از یک فرد تاثیرگذار از چند فرد تاثیرگذار استفاده کنند برای موفقیت شانس بسیار بیشتری نسبت به افرادی دارند که تنها از یک فرد تاثیرگذار استفاده می کنند! بنابراین سعی کنید تعداد افراد تاثیرگذاری را که در ذهنتان وجود دارد افزایش دهید!

 

9. در انتخاب کردن افراد تاثیرگذار نهایت دقت را داشته باشید!

 

انتخاب کردن فرد (و یا افراد تاثیرگذار) یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی است که شما باید به هنگام بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار به آن توجه داشته باشید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که سعی می کنند تا در انتخاب کردن افراد تاثیرگذار بیشترین دقت را داشته باشند افرادی هستند که شانستان برای موفقیت از همه بیشتر است. بنابراین باید سعی کنید تا این کار را با نهایت دقت انجام دهید و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکنید.

یکی از روش ها برای این که بتوانید فرد مناسب را انتخاب کنید این است که در این زمینه تحقیقات زیادی انجام دهید. شما برای این که فرد تاثیرگذار مناسب را انتخاب کنید باید برای خودتان معیارهایی داشته باشید. به عنوان مثال، یکی از بهترین و موثرترین معیارهای شما می تواند انتخاب افراد تاثیرگذار بر اساس میزان علاقه ای باشد که در کار نشان می دهند. در حقیقت یک فرد تاثیرگذار فردی است که به صورت ایده آل سعی می کند تا کاری را که به آن علاقه دارد انجام دهد. این افراد افرادی هستند که ارزش های خودشان را می دانند و احساس می کنند که نیازی نیست که خودنمایی کنند و این ارزش ها را به بازار نشان دهند. این دسته از افراد تاثیرگذار افرادی هستند که شما باید به دنبال آن ها باشید!

معیارهای دیگر زیادی هستند که می توانند به شما کمک کنند تا فرد تاثیرگذار مورد نظر را برای خودتان انتخاب کنید. البته شما باید توجه کنید که به هنگام استفاده از این معیارها باید نهایت دقت را به خرج بدهید به این دلیل که در صورتی که نتوانید فرد تاثیرگذار مناسب خودتان را انتخاب کنید شانستان برای موفقیت کم می شود. تحقیقات نشان داده است که انتخاب کردن فرد تاثیرگذار برای افرادی که می خواهند با استفاده از افراد تاثیرگذار به بازاریابی بپردازند یکی از مهم ترین و کلیدی ترین عوامل و پارامترهای تاثیرگذار می باشد و در صورتی که شما این توانایی را داشته باشید که فرد تاثیرگذار مورد نظر را به خوبی انتخاب کنید شانستان برای موفقیت به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند در غیر این صورت ممکن است دچار مشکل شوید چراکه بخش عمده ای از پروسه بازاریابی کردن با استفاده از افراد تاثیرگذار انتخاب کردن فرد تاثیرگذاری است و این بخش از کار می تواند تاثیر بسیار زیادی بر کل کار داشته باشد.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 17
:: بازدید ماه : 445
:: بازدید سال : 1184
:: بازدید کلی : 5684