12 ترفند برای بالا بردن کیفیت بازاریابی (بخش دوم)
پنج شنبه 30 مرداد 1399 ساعت 12:44 | بازدید : 143 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

12 ترفند برای بالا بردن کیفیت بازاریابی (بخش دوم)

 

7) نقاط قوت تجارت خودتان را به مخاطبین نشان دهید.

یکی از نکته های دیگری که شما باید در بازاریابی به آن توجه داشته باشید این است که شما باید نقاط قوت خودتان را از طریق بازاریابی به دیگران نشان دهید. در این صورت می توانید کاری کنید که آنها را بیشتر جذب خودتان نمایید. مخاطبین دوست دارند تا به شما اعتماد کنند. یکی از روش هایی که شما می توانید اعتماد آنها را به خودتان جلب کنید این است که نقاط قوت خودتان را به آنها نشان دهید. هنگامی که بازاریابی می کنید باید کاری کنید که آنها شما را دوست داشته باشند و به شما اعتماد کنند. وقتی که شما نقاط قوت تجارت خودتان را به آنها نشان می دهید می توانید کاری کنید که به شما اعتماد کنند. آنها دوست دارند تا از شرکت هایی خرید کنند که به آنها اعتماد می کنند. شرکت هایی که احساس می کنند که فرآورده های مناسبی تولید می کنند و یا خدمات خوبی به آنها ارایه می دهند. بنابراین وقتی که نقاط مثبت و قوت تجارتتان را در بازاریابی محتوایی به آنها نشان می دهید می توانید کاری کنید که آنها هم از شما راضی شوند و به این شیوه می توانید تعداد مخاطبینتان را افزایش دهید.

8) برای برند خودتان یک داستان ایجاد کنید که در آن از احساسات انسانی استفاده شده باشد.

یکی از مهم ترین شیوه های بازاریابی این است که شما برای بازاریابی داستانی برای خودتان ایجاد کنید که در آن از المان های انسانی و احساسی استفاده شده باشد. شما باید به مخاطبینتان نشان دهید که به آنها علاقه دارید. قبل از هر چیزی، باید به این نکته توجه کنید که مخاطبین شما هم مانند شما انسان هستند و ماشین نیستند. در صورتی که شما هم بتوانید به آنها ثابت کنید که شما هم مانند آنها انسان هستید؛ می توانید ارتباط صمیمی با آنها برقرار کنید و به این شیوه می توانید کاری کنید که آنها هم به شما اعتماد کنند. در صورتی که آنها به شما اعتماد کنند و قبول کنند که شما هم مانند آنها انسان هستید و آنها را دوست دارید؛ می توانند با شما یک ارتباط منطقی برقرار کنند و همین ارتباط منطقی می تواند منجر به این شود که میزان وفاداری آنها به شما بیشتر شود و علاوه بر این تعداد مخاطبینتان هم بیشتر می شود.

9) بر روی منفعت هایی که فرآورده تان (و یا خدماتتان) دارد تمرکز کنید؛ نه بر روی ویژگی های آن!

شما به عنوان فردی که می خواهد کار بازاریابی را انجام دهد وظیفه دارید که بر روی منافعی که فرآورده تان (و یا خدماتی که ارایه می کنید) دارد تمرکز کنید و بر روی ویژگی هایی که دارد تمرکز نکنید. در صورتی که شما تنها ویژگی هایی که فرآورده تان دارد را به آنها ارایه کنید؛ احتمال اینکه در کارتان موفق شوید خیلی کم می شود. شما به عنوان فردی که بازاریابی می کند باید تمام ویژگی های مثبتی را که فرآورده تان دارد به آنها نشان دهید. شما باید به آنها بگویید که انتظار داشته باشند که چه چیزهای مثبتی را ببینند. شما می توانید این ویژگی های مثبت را در قالب داستان هایی برای آنها تعریف کنید. این کار به شما کمک می کند تا دیدگاه مثبتی را نسبت به فرآورده و خدماتی که ارایه می کنید به آنها بدهد و در صورتی که کار بازاریابی را به این شیوه انجام دهید می توانید کاری کنید که علاقه آنها به شما بیشتر شود و تعداد مشتریان بیشتری جلبتان شوند.

10) پیام های خودتان را ثابت قرار دهید.

ممکن است شما از ابزارهای مختلفی برای بازاریابی استفاده کنید. به عنوان مثال ممکن است علاوه بر اینکه از وب سایت برای این کار استفاده می کنید؛ از شبکه های اجتماعی مختلف و یا از ابزارهای دیگری برای این کار استفاده کنید. در این صورت خیلی مهم است که پیام هایی را که قرار است به آنها انتقال دهید به صورت ثابت نگه دارید. به این معنی که مثلا در صورتی که در اینستاگرام پیامی را به عنوان محتوای بازاریابی قرار می دهید (که به صورت شعارتان در می آید) باید کاری کنید که هنگامی که از توییتر و یا شبکه های اجتماعی دیگر هم استفاده می کنید نیز همین پیام را داشته باشید. همچنین در وب سایتتان نیز باید همین پیام را برسانید به این دلیل که در صورتی که پیام های ثابتی را برای کارهای بازاریابیتان مورد استفاده قرار دهید می توانید نسبت به زمانی که از پیام های مختلفی استفاده می کنید توجه مردم را بیشتر جلب کنید. در این صورت مردم به شما بیشتر اعتماد می کنند بنابراین احتمال اینکه تعداد مشتریانتان افزایش پیدا کند بیشتر می شود.

11) همیشه روش های بازاریابی را قبل از اجرا، آزمایش کنید.

حتی بهترین روش های بازاریابی نیز نیاز به آزمایش دارند. شما باید این روش ها را مورد آزمایش قرار دهید تا بتوانید از اثربخشی آنها اطمینان حاصل کنید. در صورتی که نتوانید این روش ها را مورد آزمایش قرار دهید نمی توانید اطمینان داشته باشید که این روش ها دارای اثربخشی مناسب می باشند بنابراین نمی توانید اطمینان داشته باشید کارتان را به درستی انجام داده اید. بنابراین در صورتی که می خواهید یک روش جدید برای بازاریابی ارایه کنید؛ اولین کاری که باید انجام دهید این است که این روش را به صورت آزمایشی مورد بررسی قرار دهید و تاثیر آن را ببینید. در صورتی که متوجه شدید که استفاده از این روش برای شما موثر است (و روشی که ارایه کرده اید بر روی افرادی که به عنوان نمونه انتخاب کرده اید موثر می باشد) می توانید انتظار داشته باشید که اگر این روش را بر روی نمونه های گسترده تری هم انجام دهید موثر می شود. اما در صورتی که به این نتیجه رسیدید که استفاده از این روش نتیجه مطلوبی نمی دهد؛ نباید این روش را برای نمونه های دیگر مورد استفاده قرار دهید.

12) از اشتباه کردن نترسید.

فراموش نکنید که هیچ فردی کامل نمی باشد. بنابراین در صورتی که شما فکر می کنید که باید این کار را به صورت کامل انجام دهید در اشتباه می باشید. شما نمی توانید کار بازاریابی را به صورت تمام و کمال انجام دهید و بدون تردید مشکلاتی برایتان ایجاد خواهد شد که باید سعی کنید تا این مشکلات را حل کنید. شما باید آزمایش و خطا کنید تا بتوانید با بررسی نتیجه این آزمایش ها، به استراتژی ایده آل خودتان برای کار برسید و هنگامی که این استراتژی ایده آل را پیدا کردید آن را عملی کنید.

بنابراین در صورتی که شما برای بازاریابی خودتان یک استراتژی تعیین کردید و این استراتژی با مشکل مواجه شد؛ نترسید و فکر نکنید که دیگر به آخر دنیا رسیده اید. بلکه تلاش خودتان را بکنید تا ضعف های این استراتژی را بدست آورید. شما باید بررسی کنید که مشکل این استراتژی در چیست و سعی کنید تا این مشکل را حل کنید. در این صورت می توانید کیفیت بازاریابی خودتان را روز به روز افزایش دهید و به این شیوه می توانید انتظار داشته باشید که کیفیت کار بازاریابیتان بهتر از گذشته شود و به این شیوه تعداد مخاطبینتان افزایش پیدا می کند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


12 ترفند برای بالا بردن کیفیت بازاریابی (بخش اول)
چهار شنبه 29 مرداد 1399 ساعت 17:23 | بازدید : 150 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

12 ترفند برای بالا بردن کیفیت بازاریابی (بخش اول)

 

1) مخاطبین خودتان را تبدیل به ابرقهرمان کنید.

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که مخاطبین خودتان را یک ابرقهرمان کنید. فراموش نکنید که مخاطبین شما پادشاه هستند و شما برای این بازاریابی می کنید که آنها را راضی کنید. بنابراین در صورتی که بتوانید به مخاطبین خودتان توجه کنید می توانید کاری کنید که تبلیغ کردن برندتان بهتر از گذشته انجام شود. وقتی که دارید بازاریابی می کنید باید همیشه این نکته را درنظر داشته باشید که مشتریان شما، در حقیقت قهرمان های شما هستند و شما باید کاری کنید که این فرآورده ها و یا خدمات شما برای آنها تولید شود. در غیر این صورت نمی توانید انتظار داشته باشید که کیفیت بازاریابی شما خیلی زیاد شود به این دلیل که در حقیقت در این حالت شما برای خودتان بازاریابی کرده اید و نه برای آنها! بنابراین فراموش نکنید که باید مخاطبین خودتان را مورد توجه و تمرکز زیادی قرار دهید به گونه ای که تمرکز اصلیتان از همه بیشتر به سمت آنها باشد. تبدیل کردن مخاطبین خود به ابرقهرمان باعث می شود که شما بتوانید کیفیت بازاریابی خودتان را افزایش دهید.

2) انتظارات مشتریانتان را درک کنید.

تجارت ها باید برای اینکه کار بازاریابی را انجام دهند؛ انتظاراتی را که مشتریانشان دارند درک کنند. این نکته اهمیت ویژه ای دارد به این دلیل که شما باید با توجه به انتظاراتی که مخاطبین و مشتریانتان دارند به کار بازاریابی بپردازید. شما باید این سوالات را از خودتان بپرسید که مشتریان چه انتظاراتی از شما دارند؟ فلسفه اصلی آنها چه می باشد؟ به طور کلی ایده های برند شما چه می باشد؟ قرار است چه چیزهایی را به آنها ارایه کنید؟ ایده آل برند شما چه می باشد؟ قرار است که بر روی فرهنگ مخاطبین چه اثراتی داشته باشید؟

وقتی که پاسخی برای تمام این پرسش ها پیدا کردید زمان آن رسیده است که بر اساس این انتظارات، سعی کنید تا کار بازاریابی را انجام دهید. در غیر این صورت نمی توانید کار بازاریابی را به شیوه ای که آنها می خواهند انجام دهید. اما در صورتی که بدانید که وضعیتتان به چه شیوه ای است و قرار است چه کارهایی را برای مشتریان انجام دهید و چه انتظاراتی را در آنها برآورده کنید خواهید توانست تا بازاریابی را با شیوه مناسبی انجام دهید.

3) اهداف برند خودتان را در محتوای بازاریابی بگنجانید.

از دیگر نکته هایی که باید درنظر داشته باشید این است که اهداف برند خودتان را در محتوای بازاریابی مشخص کنید. در صورتی که نتوانید چنین کاری بکنید بازنده هستید! به عبارت دیگر محتوایی که شما برای بازاریابی تولید می کنید باید به گونه ای باشد که افرادی که آن را می بینند مشخصا بدانند که قرار است چکار کنند و قرار است که چه انتظاراتی داشته باشند. هنگامی که شما بازاریابی می کنید به مخاطبین خودتان نشان می دهید که کارتان به چه شیوه ای است و در چه زمینه ای کار می کنید و برای اینکه در این زمینه موفق شوید باید چه کارهایی انجام دهید. در صورتی که نتوانید این کارها را انجام دهید با مشکل مواجه خواهید شد. شما باید به مخاطبین و مشتریان نشان دهید که ارزش برندتان چیست؟ برندتان قرار است چه کاری انجام دهد و قرار است چه فرآورده ای را به فرآورده های موجود اضافه کند؟ و همچنین باید به آنها نشان دهید که چگونه می توانید به آنها کمک کنید تا راحت تر زندگی کنند. در صورتی که کوچکترین ابهامی در محتوای بازاریابی وجود داشته باشد کارتان با مشکل مواجه خواهد شد.

4) قبل از انجام برندینگ، برای این کار یک شیوه مشخص تعیین کنید.

خیلی مهم است که قبل از اینکه کار را شروع کنید برای آن شیوه مشخصی تعیین کنید که بقیه کار را بر اساس این شیوه مشخص انجام دهید. شما برای اینکه بازاریابیتان را به خوبی انجام دهید؛ باید مشخص کنید که قرار است این کار را به چه شیوه ای انجام دهید؟ شما باید برای خودتان یک استایل برای انجام این کار ایجاد کنید که به شما کمک کند تا کار را با دقت بیشتری انجام دهید. برای این کار باید تحقیق کنید و بررسی کنید که انجام دادن کار به کدام شیوه راحت تر است. انتخاب کردن شیوه مناسب برای بازاریابی می تواند بستگی به عوامل مختلفی داشته باشد از جمله:

- نوع تجارتی که دارید

- علاقه ای که دارید

- نوع ابزاری که در اختیار دارید

- هدف هایی که دارید

- و بسیاری از عوامل دیگر

بعد از اینکه شیوه مناسب برای بازاریابی را انتخاب کردید اکنون زمان آن می رسد که کار را با استفاده از همان شیوه شروع کنید. فراموش نکنید که وقتی که یک شیوه را برای انجام این کار انتخاب کردید دیگر شیوه خودتان را تغییر ندهید.

5) تا جایی که ممکن است فیدبک های مربوط به مخاطبین را جمع آوری کنید.

یکی از مهم ترین کارهایی که شما حتما باید در زمینه بازاریابی انجام دهید این است که فیدبک های مربوط به مخاطبین را جمع آوری کنید. به این منظور که از آنها نظرخواهی کنید و از آنها بخواهید تا درباره شما نظر دهند. به عنوان مثال، شما می توانید با پرسیدن سوالاتی از آنها به صورت پرسشنامه ای و یا هر صورت دیگری، از آنها بخواهید که درباره شیوه بازاریابی شما و چگونگی تبلیغات شما نظر دهند. در صورتی که آنها از شیوه بازاریابی شما راضی بودند شما امید دارید که می توانید کار بازاریابی را به همین شیوه ای که دارید ادامه دهید اما در صورتی که آنها از کار بازاریابی شما راضی نبودند باید در شیوه انجام این کار تجدید نظر کنید.

هرچقدر که می توانید فیدبک ها و اطلاعات مربوط به آنها را جمع آوری کنید به این دلیل که این اطلاعات می توانند کمک زیادی به شما بکنند. همیشه به این موضوع توجه داشته باشید که همانطور که در بخش اول اشاره شد، "مشتری پادشاه است" و برای اینکه نظر پادشاه را جلب کنید باید اول بدانید که او از چه شیوه ای خوشش می آید!!!

6) بر روی آموزش تمرکز کنید.

محتوایی که شما برای بازاریابی کردن تولید می کنید باید جنبه آموزشی هم داشته باشد. به عنوان مثال فرض کنید که شما یک وب سایت دارید. در صورتی که پست هایی که در این وب سایت تولید می کنید صرفا جنبه تبلیغاتی داشته باشند؛ ممکن است به اندازه کافی موفق نباشید. این در صورتی است که بهتر است کاری کنید که پست هایی که در وب سایت تولید می کنید، علاوه بر اینکه جنبه تبلیغاتی دارند، جنبه آموزشی هم داشته باشند. در این صورت است که می توانید در کارهایتان موفق شوید. شما باید در کنار تبلیغاتی که می کنید چیزهایی را هم به مخاطبین آموزش دهید و کاری کنید که آنها با مراجعه کردن به وب سایت شما از شما چیزهایی یاد بگیرند. در غیر این صورت نمی توانید آن طور که می خواهید کارتان را پیش ببرید. در صورتی که فقط و فقط قصدتان این باشد که بفروشید، بفروشید و بفروشید؛ نمی توانید انتظار داشته باشید که کسی به شما توجه کند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


8 ترفند برای اینکه کاری کنید که تجارتتان در دوران کرونا بیشتر دیده شود!
چهار شنبه 29 مرداد 1399 ساعت 14:59 | بازدید : 148 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

8 ترفند برای اینکه کاری کنید که تجارتتان در دوران کرونا بیشتر دیده شود!

 

بازاریابی کردن یکی از مهم ترین و اساسی ترین بخش های هر تجارتی می باشد. آیا می توانید تجارتی را تصور کنید که فرآورده ای تولید می کند اما آن را بازاریابی نمی کند؟ آیا می توانید تصور کنید تجارتی را که اصلا شما به هیچ شیوه ای نمی توانید آن را ببینید؟ چنین تجارتی وجود ندارد! تمام تجارت ها باید بتوانند کار بازاریابی را برای خودشان انجام دهند. کار بازاریابی کاری است که لازمه تمام شرکت هایی است که خدماتی ارایه می دهند و یا فرآورده هایی تولید می کنند. اما یک نکته وجود دارد و آن هم این است که چگونگی انجام دادن این کار هم از کلیدی ترین نکته هایی است که شما باید بدانید. در حقیقت شما باید به عنوان یک کارآفرین شیوه انجام دادن این کار را به خوبی بلد باشید در غیر این صورت راه به جایی نخواهید برد.

از طرفی، وضعیت جدیدی که به دلیل بیماری کرونا در دنیا پیدا شده است نیز بر روی بازاریابی تاثیرات زیادی گذاشته است. به این شکل که امروزه بسیاری از شرکت های جهان مجبور شده اند تا شیوه های بازاریابی خودشان را تغییر دهند و برای خودشان شیوه های جدیدی برای بازاریابی پیدا کنند. بسیاری از کارآفرینان هستند که امروزه به سختی کار می کنند تا استراتژی های تجاری خودشان را با این "دوران جدید" تطبیق دهند. سوال اصلی این است که چگونه می توان در این "دوران کرونا" شیوه های استراتژی بازاریابی را به گونه ای تغییر داد که کارآفرینان و بازاریابان بتوانند با استفاده از این استراتژی ها و شیوه های جدید کار بازاریابی را انجام دهند؟

پیدا کردن یک استراتژی جدید برای اینکه کار بازاریابی را در این دوران جدید انجام دهید موضوعی بسیار حساس و کلیدی برای شرکت ها می باشد. شرکت ها برای اینکه کار بازاریابی را انجام دهند باید خودشان را با این شرایط جدید بعد از کرونا تطبیق دهند و استراتژی های جدیدی را برای بازاریابی اتخاذ کنند. در صورتی که شرکت ها بخواهند از شیوه های قدیمی بازاریابی استفاده کنند احتمال موفقیتشان خیلی کم می شود.

در این پست قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم. بنابراین در ادامه این پست به شما 8 ترفند را معرفی خواهیم کرد که با عمل کردن به این هشت ترفند می توانید کاری کنید که تجارتتان در این دوران کرونا بیشتر دیده شود.

1) شرایط جدید را درک کنید.

اولین و مهم ترین نکته هایی که شما در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید به عنوان یک بازاریابی که می خواهد برای بازاریابی کردن از شیوه های مختلف استفاده کند؛ شرایط را درک کنید. به این معنی که باید در محتوایی که برای بازاریابی کردن ارایه می کنید به هر نحوی که می توانید اشاره ای به وضعیت موجود داشته باشید. به عنوان مثال فرض کنید که تجارتی دارید که در زمینه تولید تجهیزات بیمارستانی کار می کند. در این صورت، شما می توانید در کنار محتوایی که جهت تبلیغ کردن فرآورده های خودتان ارایه می کنید؛ به وجود ماسک هایی برای مقابله کردن با بیماری کرونا هم اشاره کنید. در چنین وضعیتی، شما می توانید اثرات خوبی بر روی اذهان افرادی که این محتوای شما را می بینند داشته باشید. بنابراین بهتر است که در کنار محتوایی که برای بازاریابی کردن تولید می کنید؛ بدانید که اگر کاری کنید که مخاطبینتان احساس کنند که شما با آنها احساس همزادپنداری دارید می توانید بهتر از گذشته کارتان را انجام دهید.

2) بر روی تیمتان تمرکز بیشتری داشته باشید.

بازاریابی کردن یک کار تیمی است. شما برای اینکه بتوانید این کار تیمی را به خوبی انجام دهید باید یک هماهنگی میان اعضای تیمتان ایجاد کنید. فراموش نکنید که کار بازاریابی کاری نیست که شما بتوانید به صورت فردی آن را انجام دهید. به عبارت دیگر در یک شرکت، نباید فقط یک نفر مسئول کارهای بازاریابی باشد! بلکه باید بازاریابی یک تیمی داشته باشد که افراد مختلف که هرکدامشان دارای تخصص های مختلف می باشند کار بازاریابی را انجام دهند. به هنگام تشکیل تیم بازاریابی باید به این نکته توجه داشته باشید که افرادی را انتخاب کنید که هرکدامشان دارای یک استعداد مخصوصی باشند. این موضوع مخصوصا در زمان بحران کرونا اهمیت بیشتری پیدا می کند. به این دلیل که در این دوران کرونا تجارت ها باید شیوه های بازاریابی خودشان را تغییر دهند و برای این کار نیازمند این هستند که یک تیم متخصصی وجود داشته باشد. به هنگام انجار کار بازاریابی به شیوه تیمی باید به این نکته توجه کنید که باید ارتباط میان اعضای مختلف در کار را درنظر داشته باشید کنید و روش هایی پیدا کنید که این ارتباط میان آنها بیشتر شود. هرچقدر که اعضای تیم شما با هم ارتباط بهتری داشته باشند می توانید انتظار داشته باشید که کارتان بهتر انجام شود.

3) سعی کنید برای اینکه مخاطبین بیشتری را جذب کنید از روش برگزاری جلسات آنلاین استفاده کنید.

یکی از مهم ترین نکته هایی که در این زمینه باید درنظر داشته باشید این است که شما می توانید برای اینکه تعداد مخاطبین خودتان را افزایش دهید؛ با استفاده از ابزارهایی که شبکه های اجتماعی جهت برگزاری کنفرانس ها و جلسات آنلاین در اختیار شما قرار می دهند تعداد مخاطبینتان را افزایش دهید. این موضوع اهمیت ویژه ای دارد به این دلیل که این روزها تعداد افرادی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند نسبت به گذشته (حتی نسبت به زمان قبل از کرونا) افزایش زیادی پیدا کرده است. بنابراین شما می توانید برای این کار از روش برگزاری وبینارها و جلسات آنلاین و ویدیوهای لایو استفاده کنید. این کار می تواند به شما کمک کند تا کیفیت بازاریابی خودتان را افزایش دهید و علاوه بر آن می تواند به شما کمک کند تا کار افزایش تعداد مخاطبینتان را راحت تر کند و به شما کمک کند تا تعداد مخاطبین بیشتری داشته باشید. انجام این کار همچنین باعث می شود که رابطه ای که شما با مخاطبینتان دارید عمیق تر و بهتر شود.

4) از روش بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار استفاده کنید.

در روش بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار، شما افرادی را پیدا می کنید که در شبکه های اجتماعی دارای تعداد بسیار زیادی فالوور هستند. و سپس سعی می کنید تا با آنها رابطه برقرار کنید و از آنها بخواهید تا فرآورده ها و یا کالاهای شما را تبلیغ کنند. این روش می تواند به شما کمک کند تا تعداد مخاطبین خودتان را تا حد قابل توجهی افزایش دهید.

اما به هنگامی که می خواهید از این روش استفاده کنید باید به چند نکته توجه داشته باشید. اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که فردی را انتخاب کنید که کارش در رابطه با کار شما باشد. در صورتی که فردی را پیدا کنید که کاری که انجام می دهد هیچ ارتباطی با زمینه کاری شما و صنعتی که شما در این صنعت کار می کنید نداشته باشد؛ نمی توانید این کار را انجام دهید.

نکته دومی که باید به آن توجه کنید این است که شما باید این توانایی را داشته باشید که به این فرد نشان دهید که محصولاتی که تولید می کنید (و یا فرآورده هایی که ارایه می کنید) ارزش تبلیغ کردن را دارد. در غیر این صورت نمی توانید امید داشته باشید که این فرد مجاب شود که فرآورده های شما را تبلیغ کند. شما باید با حوصله، این فرد را با فعالیتی که انجام می دهید آشنا کنید و سعی کنید کاری کنید که این فرد جلب شما و تجارت شما شود.

5) به جمع آوری اطلاعات و تحلیل آنها توجه کنید.

اطلاعاتی که در ارتباط با مشتریان و مخاطبین و بازار و غیره دارید؛ یکی از مهم ترین پارامترهایی می باشند که می توانند بر روی کیفیت کارتان تاثیر داشته باشند. این موضوع مخصوصا در دوران کرونا و افرادی که می خواهند در این دوران بازاریابی کنند اهمیت ویژهی دارد. شما باید نهایت سعی خودتان را بکنید که بهترین و باکیفیت ترین اطلاعات را در رابطه با مشتریان و مخاطبینتان بدست آورید. همچنین باید کاری کنید که این اطلاعات به خوبی مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند به گونه ای که شما بتوانید از تجزیه و تحلیل کردن این اطلاعات نتیجه هایی منطقی بگیرید. در غیر این صورت، درک درستی از وضعیت بازار و وضعیت مخاطبین جدید (یعنی بعد از کرونا) نخواهید داشت بنابراین احتمالا با مشکلات جدی در این رابطه مواجه خواهید شد.

6) به فیدبک ها توجه کنید.

از دیگر نکته های خیلی خیلی مهمی که هر بازاریابی (چه در زمان کرونا و چه در زمان قبل از کرونا) باید به آن توجه داشته باشد؛ توجه کردن به فیدبک ها می باشد. در صورتی که شما توجه نکنید که مخاطبینتان نسبت به تجارت شما و شیوه بازاریابی شما چه دیدگاه هایی دارند نمی توانید انتظار داشته باشید که کارتان با موفقیت انجام شود. این موضوع مخصوصا در دوران کرونا اهمیت زیادی دارد به این دلیل که در این دوران، شما باید هر چند وقت یک بار شیوه بازاریابیتان و شیوه انجام تبلیغاتتان را مورد بررسی قرار دهید و در صورتی که لازم می دانید این شیوه را به روز رسانی نمایید. این کار به شما کمک می کند تا مخاطبینتان را بهتر بشناسید و همچنین بدانید که آنها نسبت به شما چه دیدگاه هایی دارند و وضعیت بازاریابی شما را چگونه ارزیابی می کنند. در صورتی که ترافیک بیشتری برای وب سایت هایتان می خواهید و یا میزان بیشتری مخاطب را برای خودتان می خواهید باید حتما بدانید که آنها چه انتظاراتی از شما دارند و به این شیوه از دیدگاهشان نسبت به شما آگاه شوید.

7) سعی کنید ارتباط احساسی عمیقی با آنها ایجاد کنید.

یکی از مهم ترین اصولی که شما باید در بازاریابی درنظر داشته باشید این است که با مخاطبینتان ارتباط صمیمانه ای برقرار کنید. این مضووع مخصوصا زمان کرونا اهمیت بیشتری پیدا می کند. شما برای اینکه در کارهایتان پیروز شوید باید با آنها رابطه بهتر و صمیمانه تری داشته باشید. در صورتی که چنین رابطه ای را با آنها برقرار کنید آنها هم احساس می کنند که شما انسان هستید (به جای اینکه فکر کنند فردی که پشت این شرکت قرار دارد یک ماشین است!) بنابراین در این صورت می توانند رابطه بهتری را شما برقرار کنند.

برای اینکه چنین رابطه ای با آنها برقرار کنید می توانید از شیوه های مختلفی استفاده کنید. از جمله این شیوه ها این است که درباره موضوع روز یعنی کرونا با آنها حرف بزنید. به عنوان مثال در صورتی که وب سایتی برای بازاریابی دارید می توانید در این وب سایت مطالبی را درباره کرونا بگذارید و یا اینکه در صورتی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید، در این شبکه های اجتماعی درباره کرونا به آنها مطالبی را بگویید و غیره.

8) به بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی اهمیت بیشتری دهید.

از دیگر کارهایی که می توانید انجام دهید تا کیفیت کار بازاریابیتان بهتر شود این است که به بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی اهمیت بیشتری بدهید. همانطور که می دانید، دنیای امروز دنیایی است که شبکه های اجتماعی در آن نقش مهمی را ایفا می کنند. بنابراین در صورتی که شما بخواهید کار بازاریابتان را با کیفیت بالایی انجام دهید؛ یکی از روش ها این است که از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. استفاده کردن از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای بازاریابی روشی است که بسیاری از تجارت ها برای اینکه کارشان را بهتر انجام دهند از آن استفاده می کنند و شما هم می توانید از این روش استفاده کنید. در حقیقت امروزه تجارتی که از شبکه های اجتماعی استفاده نکند تجارتی است که بدون تردید یک جای کارش می لنگد.

مخصوصا در زمان کرونا و در این روزهای کرونایی که استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی نسبت به گذشته به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است؛ این نکته باید برای شما اهمیت بیشتری داشته باشد و باید حتما به شبکه های اجتماعی به چشم ابزار مهمی برای بازاریابی نگاه کنید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


5 ترفند برای اینکه کار بازاریابی را با کیفیت بهتری انجام دهید
چهار شنبه 29 مرداد 1399 ساعت 14:47 | بازدید : 142 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

 

این که شما بتوانید به صورت موفقیت آمیزی یک کارآفرینی تولید کنید و شرکت خودتان را به ثبت برسانید نیازمند شرایط مختلفی می باشد. از جمله این شرایط این است که شما باید ویژگی هایی را که یک کارآفرین موفق باید داشته باشد را داشته باشید و علاوه بر آن باید بتوانید شرایط بازار را درک کنید تا در این شرایط بازار بتوانید کار و کاسبی خودتان را به راه بیندازید. ولی مهم ترین نکته ای که شما به عنوان یک کارآفرین باید به آن توجه داشته باشید تواناییتان برای بازاریابی کردن می باشد.

بنابراین توانایی شما در بازاریابی کردن باید برای شما یک چالش بسیار مهمی باشد که باید به آن پاسخ دهید. اگرچه، در طول بحران جدید کرونا، این چالش ممکن است برای شما کمی پیچیده تر هم بشود و شما باید بتوانید جنبه های مختلف کار بازاریابی کردن خودتان را بهتر از گذشته یاد بگیرید. شما باید این توانایی را داشته باشید که بیشتر از گذشته بتوانید داده هایی را که مرتبط با وضعیت موجود می باشند را جمع آوری کنید و بر اساس این داده ها تصمیمات مناسب را برای بازاریابی کردن و ارایه کردن شیوه های مختلف بازاریابی بگیرید.

1) اولین نکته در بازاریابی کردن انجام تحقیقات گسترده و جمع آوری کردن اطلاعات می باشد.

اولین نکته ای که شما باید به هنگام یادگیری چگونگی بازاریابی کردن در نظر داشته باشید این است که باید توانایی تحقیق کردن را داشته باشید. افرادی که می خواهند یک تجارت جدید را پایه گذاری کنند و به خوبی آن را تبلیغ کنند افرادی هستند که اطلاعات و داده ها را درباره مشکلاتی که در بازار وجود دارد جمع آوری کنند و همچنین پلتفرم های مختلف و کاربرد هرکدام از آنها برای بازاریابی را درک کنند و بدانند که برای اینکه بازاریابی کنند بهتر است از کدامیک از این پلتفرم ها استفاده کنند. این افراد همچنین باید نیازهای مخاطبین و مشتریان را هم درک کنند تا بتوانند بر اساس این نیازها فرآورده ها را بازاریابی کنند و شرکت را بر اساس نیازهای مخاطبین و مشتریان اداره کنند به این دلیل که همانطور که می دانید همیشه این مشتریان هستند که حرف اول را می زنند و شما برای این کار باید به مشتریان توجه داشته باشید. از این رو بهتر است که شیوه بازاریابی محتوای خودتان را همواره بهینه سازی کنید تا مشتریان بیشتری را به فرآورده های خودتان جلب نمایید.

بعد از اینکه خوب در رابطه با کارهایی که باید انجام شود تحقیق کردید و اطلاعات مناسب مرتبط با مخاطبین و نیازهایی که دارند را بدست آوردید؛ وظیفه شما به عنوان فردی که کار بازاریابی را انجام می دهد این است که بررسی کنید و ببینید که چه محتوایی درمحتواهای مختلفی که شما به عنوان بازاریاب می خواهید به آنها ارایه کنید کم است. سپس باید سعی کنید تا این محتوایی که کم است را به محتوای بازاریابی خودتان اضافه کنید. این کار می تواند کمک زیادی به بالا بردن کیفیت بازاریابی شما بکند. اما همانطور که اشاره شد انجام این کار جز با تحقیق کردن حاصل نمی شود و شما برای انجام این کار باید تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهید. بنابراین تحقیق کردن و جمع آوری کردن اطلاعات مربوط به بازار و همچنین اطلاعات مربوط به مخاطبین می تواند کمک زیادی به شما بکند.

فراموش نکنید که مهم ترین اصلی که به هنگام تحقیق کردن در رابطه با بازار باید به آن توجه داشته باشید این است که این توانایی را داشته باشید که سیگنال های مختلف را از بازار بدست آورید و آنها را جمع آوری کنید. این ها می توانند سیگنال هایی باشند که مرتبط با فرآورده های جدید، شرایط جدید بازار، قیمت ها و پارامترهای مختلف دیگر هستند. سپس شما می توانید این سیگنال ها را جمع آوری کرده و با استفاده از مجموع اطلاعاتی که از آنها بدست آورده اید؛ کار بهینه سازی محتوایی را که قرار است در بازاریابیتان ارایه کنید انجام دهید. این یکی از ضروری ترین بخش های بازاریابی می باشد به این دلیل که همانطور که می دانید بازاریابی فرآیندی است که شما برای اینکه آن را انجام دهید نیاز به این دارید که همواره خودتان را به روز رسانی کنید.

2) برای خودتان اهداف مشخصی قرار دهید.

شما برای اینکه بتوانید کار بازاریابی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید باید برای خودتان اهداف مشخصی قرار دهید. البته انجام دادن هر کاری نیاز به این دارد که شما برای انجام دادن آن برای خودتان هدف گذاری کرده باشید. فعالیت هایی که در زمینه بازاریابی انجام می دهید نیز مانند کارهای دیگر نیازمند این است که شما برای خودتان اهدافی مشخص کرده باشید. شما می توانید این اهداف را به شیوه اهداف بلند مدت و اهداف کوتاه مدت طبقه بندی کنید و سعی کنید روند پیشرفتتان در کار را بررسی کنید و ببینید که آیا به اهدافی که برای خودتان گذاشته اید رسیده اید یا خیر.

- اهداف کوتاه مدت شما می توانند شامل دوره های کوتاه مدت (مانند دوره های شش ماهه، یک ماهه و یا حتی هفتگی) باشند. شما در این جا باید برای خودتان مشخص کنید که قرار است تا چه میزانی در کار بازاریابی موفق شوید. در صورتی که بعد از پایان یافتن زمان مناسب به این نتیجه رسیدید که در کارتان موفق شدید؛ به سراغ اهداف بعدی می روید اما در صورتی که به هدفتان نرسیدید؛ باید دوباره برای خودتان برنامه ریزی کنید

- اهداف بلند مدت اهداف کلی هستند که شما با انجام دادن بازاریابی باید به آنها برسید. به عنوان مثال شما برای شرکت خودتان اهداف چندین ساله ای را برای بازاریابی تعیین می کنید و با خودتان قرار می گذارید که با استفاده از این شیوه بازاریابی قرار است تا میزان فروش شرکت را به این میزان برسانید و یا به این میزان سودآوری در شرکت برسید. دوره این اهداف نسبت به اهداف کوتاه مدت خیلی بیشتر می باشد.

در هر حال داشتن هدف (چه اهداف کوتاه مدت و چه اهداف بلند مدت) برای بازاریابی کردن موضوعی لازم و ضروری است و شما برای اینکه در کار بازاریابی مفید عمل کنید باید حتما به این اهداف برسید.

3) کار تیمی را فراموش نکنید.

تمام مراحل کارآفرینی کردن مراحلی تیمی هستند. به عبارت دیگر این کار یک کار گروهی است و شما برای اینکه در این کار موفق شوید نیاز به این دارید که با یک گروه همکاری داشته باشید. بازاریابی کردن نیز به عنوان یکی از بخش های بسیار مهم و جدایی ناپذیر کارآفرینی و اداره کردن یک تجارت، کاری است تیمی و گروهی که شما باید برای اینکه این کار را با موفقیت انجام دهید حتما از یک گروه یا تیم استفاده کنید. کار بازاریابی کردن را به هیچ عنوان نمی توان به صورت تنها انجام داد و شما باید حتما مجموعه ای از همکارانتان را در کنار خودتان جمع کنید که نام آنها "تیم بازاریابی" یک شرکت می باشد.

یکی از مهم ترین نکته هایی که به هنگام انجام کار تیمی باید به آن توجه داشته باشید این است که تمام افرادی تیم باید با همدیگر همکاری داشته باشند. در حقیقت هنگامی که به صورت تیمی کار می کنید، فشار کار بین اعضای گروه تقسیم می شود و هیچ فردی نمی تواند به صورت مستقل از دیگر اعضای گروه کار کند به این دلیل که در صورتی که چنین وضعیتی ایجاد شود؛ بدون تردید کاری که این تیم می کند از همان اول بی ثمر خواهد بود و چنین شرکتی در کار بازاریابی شکست می خورد. بنابراین شما باید این نکته را مد نظر داشته باشید که وقتی که می خواهید با تیم بازاریابی کار کنید، باید کاری کنید که تمام اعضای این تیم با همدیگر هماهنگ باشند و فراموش نکنید که کوچکترین ناهماهنگی میان این اعضا منجر می شود که کیفیت کار شدیدا پایین می آید.

اعضای تیم بازاریابی باید با همدیگر ارتباط صمیمی و نزدیکی داشته باشند. تمام این افراد باید افرادی اجتماعی باشند که دارای توانایی های بالای تطبیق با محیط و همکاری با هم می باشند. هرکدام از این اعضای تیم باید یک کار خاصی را انجام دهند که این کار بر اساس وظیفه ای که مدیر این تیم بر عهده آنها قرار می دهد تعیین می شود. به عنوان مثال یک یا چند نفر از اعضای این تیم مامور جمع آوری اطلاعات مربوط به بازار ومشتریان می شوند و یکی دیگر وظیفه استفاده از آخرین تکنولوژی های روز برای بازاریابی را عهده دار می شود و غیره.

4) واقع گرا باشید.

از نکته های دیگری که به هنگام بازاریابی کردن باید به آن توجه داشته باشید این است که باید واقع گرا باشید. در حقیقت شما باید حقیقت را ببینید و بدانید که در چه موقعیتی قرار دارید. بسیاری از شرکت ها هستند که در بخش بازاریابی خیال پردازی های زیادی می کنند. افرادی که در این شرکت ها مسئول بازاریابی کردن می باشند؛ برای آینده شرکتشان اهداف تخیلی و خیال پردازانه ای را در سر می پرورانند. آنها بسیار دور از حقیقت و واقعیت برنامه ریزی می کنند و فکر می کنند که این برنامه ریزی ها روزی به حقیقت می پیوندد. اما در صورتی که شما می خواهید حقیقتا کار بازاریابی را با کیفیت مناسبی انجام دهید نباید چنین تصوری را نسبت به بازاریابی داشته باشید.

شما باید قبل از اینکه برای آینده خود تصمیم بگیرید؛ با دقت تمام ویژگی های بازار و همچنین ویژگی های تجارتی که دارید را بررسی کنید تا بتوانید یک دید منطقی و درستی نسبت به وضعیتی که دارید داشته باشید. شما نباید وقت و انرژی زیادی را صرف این کنید که خیال پردازی کنید و فکر کنید که به این خیال پردازی ها می رسید. در حقیقت شما نباید برای خودتان اهدافی تخیلی را درست کنید و به جای این کار باید تمام تصمیم گیری های خودتان را بر اساس واقعیت انجام دهید و همیشه این نکته را باید درنظر داشته باشید که پذیرفتن حقیقت ها و واقعیت ها خیلی بهتر از این است که شما تخیلی زندگی کنید و برای خودتان هدف گذاری هایی کنید که هرگز به آنها نمی رسید! شما باید به عنوان فردی که مسئولیت بازاریابی یک شرکت را بر عهده دارد درک عمیقی را نسبت به اصول کار بازاریابی داشته باشید.

5) بر روی مشتریان تمرکز کنید.

مهم ترین اصل بازاریابی این است که بر روی مشتریان تمرکز داشته باشید. به عبارت دیگر، شما باید بدانید که "مشتری پادشاه است" بنابراین شما برای اینکه در کارهایتان موفق شوید باید حتما به این نکته توجه کنید که مشتریان مهم ترین سرمایه های شما هستند! اصلا اگر خوب فکر کنید، می بینید که شما این تجارت را برای آنها ایجاد کرده اید! این نکته نکته ای است که شما هرگز نباید فراموش کنید. تجارتی که شما ایجاد کرده اید تجارتی است که برای آنها ایجاد شده است و نه برای شما!!! بنابراین باید سعی کنید کاری کنید که این افراد از شما راضی باشند. برای این کار شما باید تجارت خودتان را از دیدگاه این افراد بررسی کنید و همیشه این موضوع را درنظر داشته باشید که مشتریان شما چه افرادی می باشند و چه انتظاراتی دارند و شما برای اینکه پاسخی به نیازهای آنها دهید باید چه کاری انجام دهید. شما به عنوان فردی که وظیفه اش بازاریابی است؛ باید نیازهای که دارند با بشناسید؛ همچنین باشد نقطه های قوتشان را بدانید؛ نقطه های ضعفشان را بدانید و بدانید که از چه چیزی آزار می بینند و برای اینکه بتوانید آنها را راضی کنید باید چه کارهایی انجام دهید. هرچقدر که شما به عنوان یک بازاریاب آنها را بهتر بشناسید می توانید انتظار داشته باشید که کار بازاریابی شما با نتیجه بهتری انجام می شود. از آن جایی که این افراد خریداران شما می باشند هرچقدر که شما آنها را بهتر بشناسید و بدانید که چه چیزهایی آنها را خوشحال می کند و از چه چیزهایی خوششان نمی آید؛ بهتر می توانید آن گونه که می خواهند بازاریابی کنید و آنها را راضی تر کنید. پس سعی کنید حتما آنها را بشناسید چون شناخت آنها کلیدی ترین راه ممکن برای موفقیت در بازاریابی می باشد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ارائه و نمایش فروش جهت ترغیب مشتریان مشکل پسند به خرید محصول
شنبه 25 مرداد 1399 ساعت 16:59 | بازدید : 133 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

ارائه و نمایش فروش جهت ترغیب مشتریان مشکل پسند به خرید محصول

 

فروشندگان حرفه ای سه برابر بیشتر از فروشندگان معمولی در زمینه ارائه و نمایش فروش به برنامه ریزی و تمرین می پردازند. راهکارها و تاکتیکهای مرتبط با این موضوع را در موارد زیر بررسی می کنیم:

آمادگی، کلیدی برای یک ارائه فروش موفقیت آمیز: ابتدا از رابط یا معرف بخواهید که شما را به افرادی که در جلسه حضور خواهند داشت معرفی کنند. پس از آگاهی از تلفظ صحیح نام و نام خانوادگی افراد، با آنها تماس گرفته و پس از معرفی خود در مواردی با آنها صحبت کنید. به طور مثال درباره نیازهایشان صحبت کنید یا معیارهای خرید آنها را شناسایی کنید.

پیروزی را پیش از ارائه و نمایش فروش به دست آورید: هدف ارائه و نمایش فروش تنها اطلاع رسانی و متقاعد کردن نیست، بلکه تا اندازه ای وزنه را به نفع شما جهت برنده شدن سوق می دهد.

ایجاد یک ارائه موفق به وسیله نگارش دستور جلسه: پس از آنکه از آنچه که باید تدارک ببینید و توقعات مشتری آگاهی پیدا کردید، بر روی محتوای ارائه تمرکز کنید. تا این مرحله برای ایجاد اعتبار نزد مشتری بسیار تلاش کرده اید، حال باید او را برای ارائه و نمایش زحمات خویش دعوت کنید.

نمای کلی از ارائه به مشتری نشان دهید: در ارائه و نمایش، فروش هنگامی که تلاش می کنید مخاطبین خود را متقاعد کنید که راه حل شما بهترین راه حل است، مخاطب باید به سادگی بتواند جریان ارائه را از ابتدا تا انتها پیگیری کند.

استفاده از پاورپوینت و توزیع نوشته های مورد نیاز: امروزه بسیاری از نیروهای فروش از پاورپوینت در ارائه فروش استفاده می کنند ولی بسیاری از ارائه ها طولانی بوده و دارای اشتباهات کلاسیک هستند. از پاورپوینت جهت تاکید بر نکات کلیدی و نه به عنوان روشی جهت معرفی خود استفاده کنید.

تمرین عالی منجر به ارائه عالی می شود: پیش از ارائه فروش، انجام سخنرانی یا هرگونه همایشی، به طور عملی آنچه که می خواهید بگویید را تمرین کنید.

زود رسیدن، توجه به جزئیات: سلام و احوال پرسی با مشتریان پس از ورود به جلسه: توصیه می شود که حداقل یک ساعت زودتر از ارائه حضور داشته باشید.تجهیزات ارائه را کنترل کنید و هماهنگی های لازم را قبل از ورود مشتریان انجام دهید. هنگام ورود مشتریان توجه کامل به آنها داشته باشید.

اهمیت نحوه ارائه در کنار محتوای ارائه: نحوه مطرح کردن و ارائه مطلب نیز همانند محتوای ارائه فروش مهم است. ارائه فروش نباید تماماً خواندن یک سری مطالب باشد.

صدا، زبان بدن و حرکات نشان دهنده سطح اعتماد به نفس شماست: بسیاری از نیروهای فروش در هنگام ارائه بسیار سریع صحبت می کنند. نترسید، اندکی آرام تر صحبت کنید. وقتی که با آرامش صحبت می کنید مخاطبانتان شما را یک فرد مقتدر می بینند.

حفظ تماس چشمی با مخاطب: در نمایش فروش در میان گروه های کوچک باید بتوانید به هر یک از مخاطبان نگاه کنید. نکته مهم این است که از چرخش زیاد نگاه هم بپرهیزید.

تعامل با شرکت کنندگان در جلسه: در جلسات ارائه، فروشندگان بایستی مشتریان را به پرسش سوال و ارائه پیشنهادات و نظرات تشویق کنند.

جو جلسه را با شوخ طبعی، تعریف داستان های کوتاه و ارائه داده ها مفرح کنید: جلسه ارائه فروش را با تعریف داستان های کوتاه، قضایای موردی و تجارب شخصی مرتبط جالب تر و جذاب تر کنید.

پاسخ گویی به سوالات: نحوه پاسخ گویی به سوالات در هنگام ارائه تا اندازه زیادی میزان موفقیت و عدم موفقیت را نشان خواهد داد.

پس از ارائه و نمایش فروش: در پایان ارائه، از طریق اهدای هدایا به هریک از مخاطبان می توانید ارتباط مناسبی با آنها ایجاد کنید، خصوصاً اگر هدیه با فعالیت یا محصول شرکت مرتبط باشد.

نتیجه گیری

یک ارائه فروش اثربخش نیاز به تلاش و پیگیری زیادی دارد. در صورتی که جدی گرفته نشود و برنامه ریزی برای آن صورت نگیرد می تواند منجر به از دست دادن فروش شود. بنابراین نیاز به صرف زمان جهت آماده شدن و تمرین دارد. مطمئن شویدکه می توانید به سوالات کلیدی درباره اهداف شرکت، نیازها و موقعیت فعلی پاسخ دهید. همچنین تصمیم گیرندگان اصلی و معیارهای خرید آنها را پیش از ارائه شناسایی کنید. هدف شما کسب و حفظ توجه مخاطبان است تا بتوانید آنها را متقاعد کنید که از نیازها و منافع آنها باخبرید و می توانید بهترین پیشنهاد جهت تحقق اهدافشان را ارائه کنید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نام برند: پارامتري كه نبايد آن را دست كم بگيريد!
شنبه 25 مرداد 1399 ساعت 12:51 | بازدید : 139 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

نام برند: پارامتري كه نبايد آن را دست كم بگيريد!

 

در دنياي تجارت، وقتي كه شما مي خواهيد براي خودتان يك تجارت جديدي را ايجاد كنيد كارهاي زيادي است كه بايد انجام دهيد. وقتي كه شما در دنياي تجارت نقش يك كارآفرين را ايفا مي كنيد و خودتان را يك كارآفرين مي ناميد؛ بايد كارهايي را كه يك كارآفرين انجام مي دهد انجام دهيد. ممكن است اين كارها براي شما مشكل باشد و يا ممكن است شما فكر كنيد كه نمي توانيد از پس اين كارها بربياييد ولي حقيقت اين است كه شما بايد به عنوان يك كارآفرين كارتان را انجام دهيد چون در غير اين صورت شكست مي خوريد.

ضرورت انتخاب نام مناسب براي برند

يكي از مهم ترين پارامترهايي كه بر روي هويت برند تاثير مي گذارد نامي است كه شما براي برند و تجارتتان انتخاب مي كنيد. در صورتي كه شما اين نام را به خوبي انتخاب كنيد مي توانيد انتظار داشته باشيد كه شركتتان داراي معروفيت زيادي شود اما در صورتي كه نام برند را خوب انتخاب نكنيد نمي توانيد چنين انتظاري داشته باشيد! حتي در صورتي كه شركت شما شركتي باشد كه فرآورده هاي خوب و مناسبي را توليد مي كند و داراي اعتبار زيادي هم باشد اما در صورتي كه نام برند مناسبي را براي خودتان انتخاب نكنيد نمي توانيد انتظار داشته باشيد كه مشتريان جلب اين شركت شوند. به اين دليل كه نام برند يكي از اولين پارامترهايي است كه مشتريان با آن روبرو مي شوند بنابراين شما بايد خيلي دقت كنيد كه تصويري كه براي اولين بار در ذهن مشتريان نقش مي بندد بوسيله همين نام برند ايجاد مي شود نبايد تصوير بدي باشد و بايد آنها احساس خوبي را در همان ابتدا نسبت به نام برند داشته باشند.

انتخاب كردن نام برند يكي از مهم ترين و كليدي ترين كارهايي است كه شما به عنوان يك كارآفرين بايد انجام دهيد. ممكن است اولين چيزي كه به ذهنتان برسد اين باشد كه:

"انتخاب نام برند كه كاري ندارد! من به راحتي مي توانم اين كار را انجام دهم!"

اما بايد بدانيد كه حقيقت امر چيز ديگري است.

انتخاب نام برند به اين راحتي هم هم نيست!

حقيقت اين است كه انتخاب نام برند به آن راحتي ها هم كه شما فكر مي كرديد نمي باشد! در گذشته اين تفكر وجود داشته است كه انتخاب كردن نام مي تواند تاثير زيادي را بر روي اشيا و يا مفاهيم داشته باشد. اين تفكر كاملا درست است. حتي در رابطه با انسان ها هم اين تصور درست مي باشد و يكي از مواردي كه بر روي ديدگاه ديگران نسبت به همديگر تاثير دارد همين نام آنها مي باشد.

در زمينه تجاري هم اين موضوع كاملا صادق مي باشد و تجارت ها و برندهايي كه داراي نام هاي مناسبي هستند نسبت به تجارت ها و برندهايي كه نام هاي مناسبي ندارند موفق تر عمل مي كنند.

بنابراين اينكه براي يك برند نامي انتخاب كنيد يكي از مهم ترين و باارزش ترين كارهايي است كه مي توانيد براي اين برند انجام دهيد. در حقيقت اين كار يكي از اقدامات كليدي براي كل استراتژي بازاريابي شما مي باشد. شما بايد نامي براي برند خودتان انتخاب كنيد كه نشان دهنده هويت برندتان باشد. البته بايد به اين نكته هم توجه داشته باشيد كه نامي كه شما براي اين برند و تجارت انتخاب مي كنيد بايد نامي قانوني باشد در غير اين صورت ممكن است منجر به اين شود كه ديگران از برند شما شكايت كنند!!! بنابراين شما بايد به هنگام انتخاب كردن نام قانون را هم درنظر داشته باشيد ولي با توجه كردن به قانون مي توان گفت كه تقريبا هر نامي كه شما براي برندتان انتخاب كنيد نامي مجاز مي باشد.

چگونه نام برند را انتخاب كنم؟

خوشبختانه براي انتخاب كردن يك نام مناسب براي برندتان، نيازي نيست كه خودتان بدون كمك اين كار را انجام دهيد! براي اينكه براي برندتان نامي انتخاب كنيد مي توانيد از منابع مختلفي استفاده كنيد كه يكي از بهترين اين منابع اينترنت مي باشد.

هنگامي كه شما براي اينكه نام برندتان را انتخاب كنيد از اينترنت كمك مي گيريد؛ مي توانيد يك مشاوري داشته باشيد كه به صورت رايگان به شما كمك كند تا براي برند و شركتتان نامي انتخاب كنيد. اينترنت مي تواند يكي از بهترين مواردي باشد كه به شما كمك كند كه براي برندتان نام انتخاب كنيد. اينترنت بسته به طبيعت تجارت شما و همچنين بسته به پيش فرض هايي كه در تجارت شما وجود دارد نام هايي را به شما پيشنهاد مي كند كه شما مي توانيد از ميان اين نام ها نامي را كه براي تجارتتان از همه مناسبت تر است انتخاب كنيد. اينترنت همچنين به شما كمك مي كند كه اين بار "فكر كردن" از مغز شما برداشته شود. مخصوصا اين موضوع در استارت آپ ها و تجارت هايي كه تازه مي خواهند كارشان را شروع كنند اهميت ويژه اي دارد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اصول شش ماده‌ای تبلیغات و ارتباطات در ان ال پی
چهار شنبه 22 مرداد 1399 ساعت 13:25 | بازدید : 141 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

 

اصول شش ماده‌ای تبلیغات و ارتباطات در ان ال پی

 

ارتباطات تأثیر ژرف و عمیق در کسب وکار، زندگی و روابط با دیگران دارد. شش اصل اساسی زیر از اصول مهم ارتباطات است که به طور خلاصه تشریح می‌شود.

اصل شماره 1: همه چیز تبلیغ و ارتباط است

تمام لحظات زندگی و کسب و کارها آکنده از پیام‌های شفاهی و غیرشفاهی ارادی و غیرارادی است. زبان تنها وسیله ارتباطی نیست. لباسی که هر روز پوشیده می‌شود پیام‌آور تصویری است که هر فرد از خودش دارد خانه‌ای را که در آن زندگی می‌کنیم همگی این پیام‌ را به دیگران منتقل می‌کنند که احساسی نسبت به خود داریم و انتظار داریم که دیگران چگونه با ما رفتار کنند. وضعیت نشستن و راه رفتن نیز همه حاکی از احساسات و گرایشات است.

اصل شماره 2: چگونگی ارسال یک پیام چگونگی دریافت آن است

یکی از قوانین ان ال پی با نام قانون کارما می‌گوید بازی زندگی، بازی بومرنگ‌هاست. پندار و کردار و گفتار انسان دیر یا زود با دقتی حیرت‌انگیز به خود او باز می‌گردد. کارما واژه‌ای است سانسکریت به معنای «بازگشت». آنچه که آدمی بکارد، همان را درو خواهد کرد. حجم و آهنگ صدا نوع نگاه کردن، وضعیت ایستادن، نحوه خم شدن سر، همگی به گیرندگان پیام کمک می‌کنند تا کلمات ما را تفسیر کند و پیام آن را دریابد. بنابراین به هر حال شیوه دریافت و استنباط یک پیام دقیقاً به شیوه ابراز آن برمی‌گردد.

اصل شماره 3: دریافت پیام مهمتر از ارسال آن است

بسیار اتفاق می‌افتد که یک پیام به آسانی مغایر با منظور ما دریافت شود. بنابراین منطقی است که بگوییم ارتباط واقعی، پیامی است که شنونده استنباط می‌کند نه آنچه گوینده می‌گوید. به بیانی دیگر صرفاً حسن نیت ما در ارسال پیام کافی نیست بلکه عملکرد و بیان ما باید بتواند آن را منتقل کند.

اصل شماره 4: چگونگی آغاز پیام نتیجه ارتباط است

اگر مراقب نباشیم همان چند کلمه‌ای که در آغاز سخن به کار می‌بریم کافی است که دیگران را به برداشتی نادرست از سخنان ما سوق دهد و موجب رنجش و آزردن آنها شود. به همین دلیل بخشی از موفقیت در هر ارتباطی به کم و کیف آغاز ارتباط و تبلیغ بستگی دارد.

اصل شماره 5: ارتباط و تبلیغ مانند یک قلب عمل می کند

در یک ارتباط خوب دو عامل دخالت دارند. ارسال درست پیام و دریافت درست پیام. بنابراین اگر تنها به این بسنده کنیم که نقطه نظرهای خود را روشن و منطقی و قانع‌کننده بیان کرده‌ایم موفق به ایجاد یک ارتباط نیستیم. بلکه باید نقطه نظرهای طرف مقابل را بشنوید و به روشنی درک کنید.

اصل شماره 6: ارتباط و تبلیغ یک رقص است.

یکی از قوانین دیگر ان ال پی قانون جاذبه است. افراد با ذهنیت منفی، اشخاص منفی را جذب می‌کنند و برعکس، افراد با ذهنیت مثبت، اشخاص پرانرژی و مثبت اندیش را. اگر چه ردوبدل کردن پیام و اطلاعات ارتباط نامیده می‌شود. اما در واقع ارتباط تنها محدود به این اعمال نیست. به بیانی دیگر وقتی یک پیام را با فرد یا جماعت متفاوتی در میان می‌گذاریم آن را هر بار به شکل تازه‌ای مطرح می‌کنیم. به علاوه هر بار که یک موضوع خاص را با افراد و یا گروه متفاوتی در میان می‌گذاریم افرادی که پیام ما را دریافت می‌کنند هر کدام استنباط متفاوتی از گفته‌های ما دارند. از این رو نیروهایی که ما را به هم ارتباط می‌دهند متفاوت خواهد بود و در نتیجه روابط متفاوتی نیز برقرار می‌گردد و رقص ارتباط به گونه‌ دیگری اجرا می‌شود. در رقص ارتباطی افرادی که با نگرش‌های مثبت ارتباط برقرار می‌کنند بیشتر و بهتر کلمات و پیام‌ها و حرکات خود را به رقص ارتباطی وا می‌دارند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


برنامه ریزی گام به گام با ان ال پی در بازاریابی و تبلیغات
چهار شنبه 22 مرداد 1399 ساعت 13:17 | بازدید : 152 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

برنامه ریزی گام به گام با ان ال پی در بازاریابی و تبلیغات

 

گام اول: تعیین موضوع

تعیین نوع مشتری، رفتار، پیام، رسانه، فکر، مهارت یا پدیده موردنظر.

گام دوم: شناسایی مشتری

شناسایی مشتری، پیام، رسانه و موضوع موفق، شناسایی عوامل مرتبط با طرف مقابل و تجزیه و تحلیل آن.

گام سوم: الگو برداری

شناسایی عوامل دقیق و نشانه‌های بارز رفتار و عملکردی که در فرد یا پدیده مورد نظر موفقیت ایجاد کرده است.

گام چهارم: مدل سازی

جمع آوری اطلاعات و مهارت‌های مورد نظر برای تقلید.

گام پنجم: تمرین

تمرین و تکرار رفتار مورد نظر.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازاریابی صنعتی چیست؟
چهار شنبه 22 مرداد 1399 ساعت 13:4 | بازدید : 133 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

 

بازاریابی صنعتی چیست؟

 

بازاریابی صنعتی که به آن Business to Business Marketing یا Business Marketing یا Organizational Marketing نیز گفته می‌شود، عبارت است از بازاریابی کالاها و خدمات در ارتباط با سازمان‌های کسب و کار. سازمان‌های کسب و کار (یا سازمان‌های صنعتی) شامل شرکت‌های تولید کننده، سازمان‌های زیرمجموعه دولت، سازمان‌های بخش خصوصی، موسسات آموزشی، بیمارستان‌ها، توزیع کنندگان، یا واسطه‌ها می‌‌باشند. سازمان‌های صنعتی، کالاها و خدمات را به منظور تامین اهدافی چون تولید کالاها و خدمات، کسب سود، کاهش هزینه‌ها، و غیره خریداری می‌کنند. بر عکس، بازاریابی کالاها و خدمات مصرفی عبارت است از بازاریابی کالاها و خدمات در رابطه با افراد، خانوارها و خانه‌دارها. در این حالت مصرف کنندگان، کالاها و خدمات را برای مصرف شخصی خود خریداری می‌کنند.

شرکت‌هایی (سازمان‌های فروشنده) که فولاد، ابزارآلات، ماشین آلات، کامپیوتر، خدمات راهنمایی جهانگردان، و دیگر کالاها و خدمات را به موسسات کسب و کار (سازمان‌های خریدار) می‌فروشند، نیازها، منابع، سیاست‌ها و خط مشی‌‌های خریداران را شناسایی می‌کنند. نکته مهم در بازاریابی کسب و کار عبارت است از ایجاد ارزش (منافع) برای سازمان‌های خریدار (مشتریان) از طریق کالاها و خدماتی که بر نیازها و اهداف خرید سازمانی تکیه دارد. برای مثال، شرکتی که لوله‌های فولادی را تولید و به تولیدکنندگان دوچرخه عرضه و بازاریابی می‌کند، به بازاریابی کسب و کار مشغول است. بازاریاب صنعتی شرکت تولید کننده لوله‌های فولادی باید نیازهای تولید کنندگان دوچرخه را درک کند و کیفیت مورد نظر آنان، کاربرد لوله‌های فولادی، دسترس بودن یا تحویل روزانه یا هفتگی لوله‌ها و مسائلی از این قبیل را مد نظر قرار دهد.

به همین ترتیب موسسه کوچکی که به یک تولید کننده رنگ، مشاوره (یا خدمات) فنی ارائه می‌کند، در حال انجام بازاریابی صنعتی است.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


15 معیار برای بهبود خارق العاده عملکرد بازاریابی
چهار شنبه 22 مرداد 1399 ساعت 12:55 | بازدید : 103 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

15 معیار برای بهبود خارق العاده ی عملکرد بازاریابی

 

5 معیار اصلی غیرمالی

معیار 1- آگاهی از برند (شکل دهی به شناخت مشتری از شرکت)؛

معیار 2- سواری آزمایشی (بازاریابی مقایسه ای)؛

معیار 3- رویگردانی (بازاریابی وفاداری)؛

معیار 4- CSAT (رضایت مشتری)؛

معیار 5- نرخ پذیرش (اثربخشی کمپین).

ROI را به من نشان بده! (چهار معیار اصلی مالی):

معیار 6- سود؛

معیار 7- ارزش خالص فعلی (NPV)

معیار 8- نرخ بازده داخلی (IRR)

معیار 9- بازپرداخت

همه مشتری ها یکسان نیستند:

معیار10- ارزش عمر مشتری (CLTV)

از کلیک تا ارزش آفرینی با معیارهای بازاریابی اینترنتی:

معیار 11- هزینه ی هر کلیک (CPC)

معیار 12- نرخ تبدیل تعامل (TCR)

معیار 13- بازگشت هزینه ی تبلیغات (ROA)

معیار 14- نرخ خروج کاربران

معیار 15- بازاریابی شفاهی

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مهندسی ذهن و ان ال پی در جلسات بازاریابی، فروش و روابط عمومی
چهار شنبه 22 مرداد 1399 ساعت 12:40 | بازدید : 102 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

 

مهندسی ذهن و ان ال پی در جلسات بازاریابی، فروش و روابط عمومی

 

 

چگونه می‌توان برای هر فرد یک تبلیغ مخصوص آن فرد را ارائه داد؟ چگونه می‌توان منظور و هدف خود را به مخاطبان به درستی و دقت رساند؟ چگونه می توان در حین یک مکالمه و در حین صحبت کردن تأثیر بیشتری بر روی اطرافیان خود گذاشته و آنها را بهتر متوجه منظور خود کرد؟

همانطور که در بازاریابی برخی از متخصصان معتقدند فقط 20 درصد از پیام و اطلاعات محصول، خدمت و سازمان ما از طریق تبلیغات به مخاطبان می‌رسد و بقیه از تکنیک‌ها و روش‌های دیگر بازاریابی و روابط عمومی امکان‌پذیر است. تحقیقات نشان دهنده این امر هستند که وقتی ارتباط رودررویی با طرف مقابل داریم، تنها 30% از کل پیام ما با لغات و زبان کلامی به شخص مقابل منتقل می‌شوند و مابقی از روی حرکات بدن و تن صدای شما انتقال می‌یابند. هرچند لغات به نوبه خود سهم کوچکی را به خود اختصاص داده‌اند و باید با سایر عناصر همخوانی داشته باشند تا بتوانند معنای واقعی را به طرف مقابل انتقال دهند، اما به هرحال یکی از موارد ضروری در ارتباطات به شمار می‌روند.

نکاتی که می تواند در ان ال پی و برنامه ریزی عصبی و کلامی، جلسات بازاریابی و ارتباطی را بهبود بخشد:

ریشه‌های ارتباط در پاسخ‌هاست.

بیشتر افراد در لحظه‌ای که شروع به صحبت کردن می‌کنند فقط به چیزی که می‌خواهند به آن برسند فکر می‌کنند و شروع به مذاکره و صحبت کردن می‌کنند. اما امری که می‌تواند کمک کند تا تأثیر خود را بهبود بخشیده و ناکامی را تا میزان زیادی کاهش دهد، این است که: «ریشه ارتباط، پاسخی است که از طرف مقابل دریافت می‌کنید.»

موانع و فیلترهای ارتباطی را بشکنید.

زمانی که مخاطب پیام‌های ارتباطی «دریافت» می‌کند، این ارتباط از «فیلتر»های مختلفی می‌گذرد تا به ما برسد. این فیلترها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

- حالت روحی فردی ما و احساساتی که داریم

- نظر ما نسبت به فرستنده پیام

- ارتباطات قبلی با فرد مورد نظر

- اینکه پیام چه اثری می‌تواند برای ما در بر داشته باشد

- میزان درک فردی ما از لغاتی که می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند

- نحوه تجزیه تحلیل لغات توسط ما

- «برنامه» باطنی ما

شناسایی این موارد کار سختی است اما اگر بتوانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، آنها خودشان کمک می‌کنند تا منظورها واضح‌تر تشریح شود.

انعطاف پذیری کلید طلایی تبلیغات و ارتباطات است.

کلید طلایی تأثیرگذاری بیشتر این است که انعطاف‌پذیری خود را افزایش دهید تا بتوانید پیام خود را آنچنان که مناسب حال مخاطب است به او انتقال دهید. «با هرکس مثل خودش برخورد کنید» برای هرکس تبلیغ سفارشی آماده کرده و برای او ارسال کنید.

دی ان ای ارتباطی مخاطب را بشناسید.

در مقوله برقراری ارتباط، افراد مختلف را می‌توان در این گروه‌ها دسته‌بندی کرد: "بصری"، "احساسی" و "«شنیداری»" همه افراد توانایی استفاده از هر سه مورد را دارند، اما همیشه یکی از موارد بر سایرین برتری دارد و از یکی از موارد دیگر به عنوان عامل پشتیبان استفاده می شود.

با هرکس مثل خودش حرف بزنید.

زمانی که قصد ارتباط، صحبت کردن و تبلیغ برای دیگران را داریم- چه با تیم کاری خود در محل کار، چه یک دوست- باید به این امر توجه داشت که کلیه افراد از فروشنده گرفته تا خریدار، شیوه خاصی برای تجزیه تحلیل اطلاعات دارند. شما زمانی که می‌خواهید با آنها به درستی ارتباط برقرارکنید، باید حتماً به شیوه خودشان ارتباط برقرار کنید.

قبل از حرف زدن فکر کنید.

زمانی که گفته می‌شود "قبل از حرف زدن فکر کنید" شما را به انجام چند ترفند مفید ترغیب می کنیم. در اولین مرحله به مخاطبان خود فکر کنید : در مورد آنها چه می‌دانید؟ واکنش آنها نسبت به حرف‌های شما چیست؟ چقدر از حرف‌های شما را می‌توانند درک کنند؟ زمانی که برای بررسی یک چنین مطالبی وقت بگذارید، می‌توانید منظور خود را به درستی به دیگران منتقل کنید.

با رفتار ظاهری مشتری هماهنگ شوید، باورها و اعتقاد مشتری را مورد توجه قرار دهید.

به عنوان فرستنده یک پیام باید مطمئن باشیم که آن را به درستی به گیرنده انتقال داده‌ایم. نه تنها سطح آن را در نظر بگیریم و واکنش احتمالی‌شان را پیش‌بینی کنیم، بلکه باید به قول معروف طول موجمان را نیز با آنها هماهنگ کنیم.

عوامل اثربخش در تبلیغات و ارتباطات.

به طور خلاصه عوامل اثر‌گذار در اثربخشی ارتباطات و تبلیغات از دیدگاه ان ال پی شامل موارد زیر می‌باشد:

الف. درک متقابل

ب. سازگار شدن و همدلی

ج. تیزهوشی (شایستگی ناهشیار)

د. ایجاد عادت مفید جدید

ه. انعطاف‌پذیری

و. احترام

ز. همراهی و تقلید

تکنیک همراهی و هدایت را اجرا کنید.

تکنیک همراهی یعنی با رفتار، کلام، رفتار غیرکلامی (زبان بدن) و افکار افراد یا نوع حرکت یک جریان همراهی نشان دهیم و تکنیک هدایت، یعنی بعد از ابراز همراهی، فرد یا جریان را به وسیله انتقال پیام‌های تدریجی و مرحله به مرحله به سوی نتیجه مطلوب یا هدف تعیین شده هدایت نماییم.

تفاهم و درک متقابل داشته باشید.

در ارتباط مؤثر و موفق، ایجاد تفاهم و درک متقابل بسیار مهم است. موضوع اولیه در درک متقابل، توجه به هماهنگی رفتاری (تقلید) و زبان بدن طرف مقابل است. وقتی رفتار و ظاهر هماهنگ شد، مغز هم هماهنگی پیدا می‌کند، تفکرات به هم نزدیک می‌شوند، تفاهم افزایش می‌یابد و درک طرفین افزون می‌گردد.

افراد با کسانی که در جنبه‌های مختلف با آنها شباهت دارند احساس هم حسی و تفاهم می‌کنند. کسانی که با شما تفاهم ندارند اگر دقت کنید وضعیت بدنی و رفتار غیرکلامی‌شان با شما کاملاً متفاوت است. آن‌ها از خود حرکات متفاوت نشان می‌دهند.

لحن و آهنگ بیان و پیام‌رسانی عامل موفقیت ارتباطات و تبلیغات است.

یکی از مؤثرترین عوامل در تبلیغات و ارتباطات لحن پیام‌رسانی و حرف زدن می‌باشد. لحن حرف زدن می‌تواند معنی کل پیام را تغییر دهد بنابراین قبل از هر پیامی باید درست شود.

ترکیب مناسبی از سرعت کلام زیر و بم صدا موجب جذابیت کلام است.

انسان با شیوه‌ای خاص از تکلم به دنیا نمی‌آید بلکه برحسب تجربه و عادت سرعت زیر و بم آهنگ صدا و خلاصه لحن کلام خود را بر می‌گزیند.

این خصوصیات که در صدای شما وجود دارد نشان دهنده خصوصیات اخلاقی شماست و بسیاری از مواقع مانعی برای ارتباط و تأثیر گذاری به حساب می‌آید.

به طور کلی سرعت بیان در گرو دو عامل عمده است:

الف موضوع: هر چه موضوع بیان ما دشوارتر و پیچیده تر باشد باید دقت بیشتری را برای درک آن اختصاص دهد.

ب مخاطب: ببینید که مستمع شما با چه سرعتی سخن می‌گوید و بکوشید تا توازنی بین سرعت صدای خود و او برقرار سازید.

ظواهر در ارتباطات فراموش نشوند.

شاید تا به حال به این موضوع اهمیت نداده باشیم اما همه دیده‌ایم که آدم‌های زیبا در ارتباط‌ها مؤثرترند شاید خیلی این موضوع لذتبخش نباشد اما واقعیت این است که ما و دیگران در صحبت کردن ناخودآگاه به ظاهر طرف مقابل توجه داریم. خیلی از حرف‌هایی را که از یک آدم زیبارو به راحتی می‌پذیریم از یک آدم زشت به سختی می‌توانیم قبول کنیم. پس خود را زیبا کنید آرایش و پیرایش شما هم در دیگران تأثیر می‌گذارد. آرایش همواره در دیگران تأثیر دارد اما فرم آرایش باید متناسب با شخص مقابل و موضوع مورد بحث باشد.

کلمات، کلیدهای ارتباطی هستند.

یکی از فاکتورهای اساسی در برقراری ارتباط نحوه ارائه «لغات» مختلف و چیدن آنها در کنار یکدیگر است. قدرت کلمات بسیار بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید هستند، در مدیتیشن، فقط با تکرار یک کلمه همه بیماری‌ها را رفع می‌کنند و تمام مشکلات زندگی را با تکرار یک کلمه حل می‌کنند. دانشمندان متوجه شده‌اند که با بیان هر کلمه یک موج در روان انسان ایجاد می‌شود که تأثیر عمیقی در ذهن انسان می‌گذارند.

موقعیت ارتباطی در انتقال پیام مهم است.

یکی از چیزهایی که خیلی مهم است هنگام صحبت کردن با دیگران در نظر داشته باشید این است که فرم و حالت استقرار خود را به خوبی مدیریت و برنامه‌ریزی کنید.

محیط اطراف نیز تاثیر به سزایی در یک ارتباط دارد.

این موارد را تجسم کنید خواستگاری در یک مجلس ختم، درددل کردن در یک محیط شلوغ، جوک گفتن برای یک آدم خواب‌آلود. چرا این مذاکرات محکوم به شکست هستند چون محیط تأثیر بر جهت ارتباط می‌گذارد و آن را شکست می‌دهد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


50 فرمول برای ارتقا و رشد کسب‌ و کار
سه شنبه 21 مرداد 1399 ساعت 15:46 | بازدید : 115 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

50 فرمول برای ارتقا ورشد کسب ‌و کار

 

بخش 1: پیدا کردن مسیر و انگیزه

1) بررسی کنید مشکل از کجاست و چرا.

2) تصمیم بگیرید چه میخواهید و چرا.

3) یک چشم انداز الهام‌بخش ایجاد کنید.

4) اهداف پیشبردی خود را تعیین کنید

5) برای وقت‌تان ارزش قائل شوید.

بخش 2: حفظ مشتریان و افزایش سود

6) بطور دائم بحث و گفتگو کنید و نیازها را مورد بررسی قرار دهید.

7) یک نردبان فروش بسازید و فروشتان را بالا ببرید.

8) به مشتریان کمک کنید تا موفق شوند.

9) تشکر و قدردانی را تقویت کنید.

10) قیمت‌ها را به همراه ارزش بالا ببرید.

بخش 3: جذب مشتریان ایده آل

11) مشتری ایده آل تان را مشخص کنید.

12) بهترین گوشه های دنج بازار را مورد هدف قرار دهید.

13) یک لیست کامل از مشتریان بالقوه‌تان تهیه کنید.

14) طعمه مناسب را به قلاب‌تان بزنید.

15) روی شبکه کاری‌تان تمرکز کنید.

16) تعداد شرکای کاری‌تان را افزایش دهید.

17) روی لیست سیاه‌تان کار کنید.

18) از مشتریان خود بخواهید شما را به دوستان خود معرفی کنند.

19) برای پیدا کردن فرصت ها رادار داشته باشید.

20) از پیشنهادات و محرک‌های خاص استفاده کنید.

بخش 4: ایجاد روابط قوی در کسب وکار

21) به ضمیر ناخودآگاه‌تان اعتماد کنید.

22) ارزش های‌تان را با دیگران قسمت کنید.

23) آگاهانه گوش کنید.

24) ارتباط تان را حفظ کنید.

25) با مشکلات برخورد مثبتی داشته باشید.

بخش 5: تاثیرگذاری بیشتر فعالیت‌های بازاریابی شما

26) از برندتان یک تصویر قدرتمند بسازید.

27) دقیقاً مشخص کنید چه چیزی ارائه می دهید.

28) نقاط منحصربه‌فردتان را بشناسید.

29) مهارت تان را به کار ببرید.

30) پیام های درستی ارسال کنید.

31) روش های صحیح بازاریابی را انتخاب کنید تا پیش بروید.

32) یک برنامه بازاریابی ساده بنویسید.

33) تامین کنندگان تان را به طور موثری توجیه کنید.

34) موفقیت تان را ارتقا دهید.

35) میزان بازگشت سرمایه خود را اندازه گیری کنید.

بخش 6: فروش موثر بدون فشار و تحمیل

36) یاد بگیرید فروش را دوست داشته باشید.

37) درک کنید مردم دوست دارند چه چیزی بخرند.

38) ارتباط برقرار کنید.

39) خواسته ها ودردهای مشتریان را کشف کنید.

40) با زبان مشتری صحبت کنید.

41) راه حل ارائه دهید.

42) ارزش تان را همراه با قیمت ارائه دهید.

43) با دقت قرارداد ببندید.

44) مراقب پیگیری ها باشید.

45) پیشنهادات خود را مطابق با نیازهای مشتری تنظیم کنید و آن‌ها را شخصی کنید.

بخش 7: تشکیل یک تیم متعهد و حمایت از آن

46) برای تصدی مشاغل موجود افراد مناسبی را پیدا کنید.

47) یاد بگیرید کارهای تان را به دیگران واگذار کنید.

48) درباره انتظارات و انگیزه ها صحبت کنید.

49) بازخورد مثبت بگیرید.

50) دستاوردهای تان را منعکس کنید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


3 اشتباه بزرگی که شرکتها در ارتباط با بخش بازاریابی مرتکب می شوند!
دو شنبه 20 مرداد 1399 ساعت 17:30 | بازدید : 106 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

3 اشتباه بزرگی که شرکتها در ارتباط با بخش بازاریابی مرتکب می شوند!

 

این روزها موضوع بازاریابی برای تجارت ها بیشتر خودش را در قالب بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی نشان داده است. در حقیقت بر اساس نظرسنجی هایی که در این رابطه انجام شده است؛ 97 درصد از افرادی که توسط بازاریابی شرکت ها جلب این شرکت ها می شوند از طریق بازاریابی با استفاده از شیوه های مختلف بازاریابی دیجیتالی مشتری این شرکت ها می شوند. همچنین بر اساس تحقیقات دیگری که در این زمینه انجام گرفته است؛ حجم تبلیغاتی که شرکتها به صورت بازاریابی دیجیتالی انجام می دهند در آینده نزدیک به میزان 20 درصد افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین در صورتی که شما کوچکترین اشتباهی را به هنگام کار کردن با ابزارهای بازاریابی دیجیتالی انجام دهید این اشتباه می تواند ضررهای جبران ناپذیری را به شما و تجارت شما وارد کند. همچنین از آن جایی که همه چیز در رابطه با بازاریابی دیجیتالی در حال سرعت گرفتن است شما هم به عنوان یک تجارت در صورتی که می خواهید در این کار موفق شوید باید خودتان را پیوسته با این تغییرات به روزرسانی شده نگه دارید.

یکی از بهترین شیوه هایی که شما می توانید اطمینان پیدا کنید که دارید کار را به شیوه درستی انجام می دهید این است که از اشتباهاتی که ممکن است در این حوزه مرتکب شوید خودداری کنید. در صورتی که شما اشتباهاتی را که ممکن است در این رابطه مرتکب شوید بشناسید می توانید با دوری کردن از این اشتباهات کاری کنید که کارهایتان به شیوه بهتری انجام شود. بنابراین در ادامه این پست قصد داریم تا شما را با 3 تا از این اشتباهاتی که اکثرا بازاریابان به هنگام بازاریابی دیجیتال مرتکب می شوند آشنا کنیم تا مرتکب این اشتباهات نشوید:

1) بر روی استراتژی های تبلیغاتی خود بدون اینکه آنها را بیازمایند؛ سرمایه گذاری می کنند

از بزرگترین اشتباهاتی که افرادی که به عنوان بازاریاب برای شرکت های مختلف فعالیت می کنند مرتکب می شوند این است که بدون اینکه استراتژی های خودشان را مورد آزمایش قرار دهند؛ بر روی آنها سرمایه گذاری می کنند. این کار باعث می شود که در صورتی که استراتژی شکست خورد؛ آنها با مشکلات مالی جدی روبرو شوند و همین موضوع می تواند منجر به این شود که ضررهای بسیار جدی به شرکتشان بخورد.

2) بدون توجه به فیدبک های مشتریان، برنامه ریزی می کنند

توجه کردن به فیدبک های مشتریان یکی از مهم ترین نکته هایی است که بازاریابان باید به آنها توجه داشته باشند. تمام این کارها برای مشتریان انجام می شود و در صورتی که مشتریان از فرآورده ها و یا خدماتی که ارایه می شود و یا از شیوه بازاریابی کردن آنها راضی نباشند پس بدون تردید تمام تلاش ها منجر به شکست می شود. متاسفانه برخی از شرکت ها بدون اینکه به این موضوع توجه کنند استراتژی های بازاریابی برای خودشان ایجاد می کنند که همین موضوع می تواند منجر به شکست آنها شود.

3) در وب سایت هایشان CTA مناسب ایجاد نمی کنند

یکی از مهم ترین شیوه های جلب کردن مشتریانی که به عنوان بازدیدکنندگان از وب سایت یک شرکت دیدن می کنند استفاده کردن از دکمه CTA است. در صورتی که این دکمه به درستی در وب سایت وجود نداشته باشد آنها نمی دانند چگونه بخرند؟ یا برای اینکه فرآورده را تهیه کنند و یا از سرویس موردنظر استفاده کنند باید به کدام بخش از وب سایت مراجعه کنند؟ بنابراین دچار سردرگمی می شوند و احتمال اینکه این وب سایت را ترک کنند خیلی زیاد می شود.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روش شناسی پژوهش: 12 توصیه برای افرادی که می خواهند پایان نامه خود را بنویسند.
یک شنبه 19 مرداد 1399 ساعت 13:18 | بازدید : 560 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

روش شناسی پژوهش:

12 توصیه برای افرادی که می خواهند پایان نامه خود را بنویسند.

 

1) برنامه ریزی کنید.

یکی از مهم ترین نکته‌هایی که شما به هنگام انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری خود به آن توجه داشته باشید این است که یک برنامه ریزی منظم و مرتب داشته باشید. در صورتی که شما بتوانید برای خودتان یک برنامه ریزی منظم داشته باشید می توانید به راحتی کارهایی را که قرار است انجام دهید تقسیم بندی کنید تا بتوانید هر کاری را در سرجای خودش انجام دهید. در صورتی که شما بخواهید تحقیقی را انجام دهید ولی برای اینکه مراحل مختلف کار را انجام دهید برای خودتان برنامه ریزی نداشته باشید نمی توانید به نتیجه دلخواه برسید. بنابراین یکی از بهترین کارهایی که می تواند به شما کمک کند تا نوشتن پایان نامه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید این است که برای خودتان یک برنامه ریزی منظمی داشته باشید و سعی کنید تا بر اساس این برنامه ریزی به کارتان ادامه دهید. البته نباید فراموش کنید که برای نگارش پایان نامه برنامه ریزی که شما برای خودتان ریخته اید باید عملی باشد.

2) کارتان را با وب سایت ویکی پدیا شروع کنید ولی با آن تمام نکنید!

وب سایت ویکی‌پدیا یکی از بزرگترین منابعی است که شما می‌توانید از آن برای پاسخ دادن به هر سوالی که دارید (تقریباً در هر زمینه ای که سوال دارید!) استفاده کنید. اما فراموش نکنید که این وب سایت تنها اطلاعاتی عمومی و کلی را در زمینه‌ای که می خواهید در آن به پژوهش بپردازید به شما می‌دهد و نمی‌توانید اطلاعات جزئی را در این باره بدست آورید. برای اینکه اطلاعات جزئی و تخصصی را در این باره بدست آورید می‌توانید از وب سایت های معتبر در حیطه تخصصی رشته خود استفاده کنید. هدف از استفاده کردن از وب سایت ویکی پدیا این است که یک اطلاعات اصلی را نسبت به همه چیز بدست آورید.

بنابراین استفاده کردن از وب سایت ویکی پیدیا تنها در صورتی می تواند برای شما مفید باشد که شما بخواهید اطلاعات جامع و ابتدایی را در این باره بدست آورید.

3) به سوالات پایان نامه خودتان اهمیت زیادی بدهید.

یکی از مهم ترین نکته هایی که شما در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که شما باید به سوال های پایان نامه خود که در ذهنتان وجود دارد توجه زیادی داشته باشید. همانطور که می دانید کلید نوشتن پایان نامه شما همان فرضیه‌های شما و یا به عبارت دیگر سوالات تحقیق شماست. این سوالات هستند که مشخص می کنند که چارچوب پایان نامه شما چگونه است و باید بر چه اساسی انجام شود. بنابراین شما باید سعی کنید تا به این سوالات توجه زیادی داشته باشید. پایان نامه زمانی باکیفیت است که سوالات تحقیق مشخص و مناسب باشند. در صورتی که شما تحقیقی داشته باشید که سوالات تحقیق آن مشخص نباشد؛ نمی‌توانید انتظار داشته باشید که این پایان نامه شما به نتیجه مطلوبی برسد! بنابراین یکی از مهم ترین نکته ها در انجام پایا نامه این است که شما سوالی را به عنوان سوال پایان نامه انتخاب کنید که هم برایتان جذاب باشد و هم بتوانید به آن پاسخ دهید.

4) کار را تقسیم بندی کنید.

تقسیم بندی کردن کارها یکی دیگر از نکته‌های خیلی مهمی است که شما هنگامی که می‌خواهید نوشتن پایان نامه را انجام دهید باید درنظر داشته باشید. در صورتی که شما بتوانید کارتان را تقسیم بندی کنید می‌توانید انتظار داشته باشید که پایان نامه را به شکل مناسبی انجام می دهید. اما در صورتی که بخواهید تمام کارها را یک مرتبه انجام دهید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که کارتان را به شیوه مناسبی انجام شود. البته در این باره باید این نکته را هم درنظر داشته باشید که هنگامی می توانید کارتان را به صورت تقسیم بندی شده انجام داده باشید که برای هر کدام از این بخش ها، میزان مشخصی کار را درنظر داشته باشید و سعی نمایید تا بر اساس این میزان مشخص کارتان را انجام دهید. در صورتی که برای زمان کوتاهی میزان کار زیادی درنظر گرفته باشید (یا برعکس!) نمی توانید انتظار موفقیت داشته باشید!

5) کار را به شیوه سیستماتیک انجام دهید.

از دیگر نکته‌های خیلی مهمی که در این رابطه باید درنظر داشته باشید این است که شما باید کار انجام پایان نامه خودتان را به شیوه ای سیستماتیک انجام دهید. در صورتی که نتوانید کار را به شیوه سیستماتیک انجام دهید کارپایان نامه با مشکلاتی مواجه می شود. در کار سیستماتیک، باید مراحل انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری را دقیقاً به همان شیوه ای که باید باشند به ترتیب انجام دهید. ترتیب انجام دادن این کارها برای شما خیلی مهم است و در صورتی که شما نتوانید این کارها را به ترتیب انجام دهید نمی توانید به نتیجه مطلوب برسید.

شما باید بررسی کنید که پژوهش‌ها و پایان نامه هایی که انجام می شوند به چه شیوه ای انجام می شوند (مراحل انجام دادن پایان نامه به چه صورت است) و لذا سعی کنید تا کارها را دقیقاً بر همان اساسی که در دستورالعمل ها وجود دارد برای خودتان ترتیب دهید و بر همین اساس کارها را پیش ببرید. در این رابطه شما نباید هیچ ترتیبی را تغییر دهید و تا جایی که ممکن است سعی کنید ترتیب انجام پایان نامه خود را رعایت نمایید.

6) به منابع مورد استفاده تان اهمیت زیادی بدهید.

یکی از مهم ترین پارامترهایی که شما به هنگام نوشتن پایان نامه باید به آن توجه کنید؛ پارامتر استفاده از منابع می باشد. در پایانامه شما باید تاجایی که امکان دارد از منابع بروز استفاده کنید. در حقیقت منابع و استفاده از آنها یکی از مهم ترین و باارزش ترین ارکان تحقیق می‌باشد.

همچنین شما باید بررسی کنید و ببینید که منابعی که در اختیار دارید (چه منابع آنلاینی و چه منابع آفلاینی) چگونه هستند و سعی نمایید تا به آنها اهمیت زیادی بدهید. شما باید علاوه بر اینکه به انتخاب منابع توجه زیادی بکنید (و باید منابعی را برای خودتان انتخاب کنید که دارای بهترین اطلاعاتی باشند که شما به آنها احتیاج دارید) باید نحوه استفاده درست و رفرنس دهی از این منابع را هم یاد بگیرید.

7) کمک گرفتن از دیگران را فراموش نکنید.

یادتان باشد که انسان موجودی اجتماعی است که از دیگران کمک می گیرد. ما همگی به کمک گرفتن از همدیگر احتیاج داریم. هیچ کس نمی تواند کار نوشتن پایان نامه خود را به صورت تنهایی انجام دهد و لذا اگر شما می خواهید که این کار را به شیوه مناسبی انجام دهید بهتر است که از دیگران کمک بگیرید. بسیاری از افراد هستند که فکر می کنند که در صورتی که از دیگران کمک بگیرند کار اشتباهی انجام داده اند. این در صورتی است که این تصور یک تصور کاملاً غلطی می باشد. شما می توانید سوالات خودتان را در زمینه‌هایی که فکر می‌کنید دیگران می توانند به شما کمک کنند، از آنها بپرسید و از آنها بخواهید تا اطلاعاتشان را در اختیار شما قرار دهند و از این درخواست کردنتان هیچ شرمی نداشته باشید و اطمینان داشته باشید که آنها هم با آغوش باز پذیرای شما خواهند بود و به شما کمک خواهند کرد.

8) سعی کنید در طول انجام پایان نامه همیشه اطلاعات خودتان را به روز شده نگه دارید.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید همیشه اطلاعات خودتان را به روز رسانی شده نگه دارید. ممکن است در طول مدتی که شما درباره موضوع پایان نامه تحقیق می‌کنید، اطلاعات جدیدی در زمینه موضوع شما تولید شده باشد. همچنین ممکن است در طول این مدت مقالات و نوشتارهای جدیدی ایجاد شده باشند و لذا سعی کنید تا اطلاعاتتان را همیشه به روز رسانی کنید. یکی از روش های معمول انجام این کار این است که به وب سایت ها مراجعه کنید و سعی نمایید تا مقالات و یا اطلاعات جدیدی را که در این باره ارائه شده را بخوانید. در صورتی که شما بخواهید از پژوهش های به روز استفاده نکنید مشکلات جدی در تحقیقاتتان ایجاد می شود. به عنوان مثال فرض کنید شما موضوعی را که برای نگارش پایان نامه خود انتخاب کرده اید؛ در صورتی که از اطلاعاتی قدیمی استفاده کنید و به نتیجه هایی برسید؛ ممکن است اطلاعات جدیدی آمده باشد که کاملاً نقض کننده اطلاعات قدیمی پایان نامه شما باشند. در این صورت شما به نتیجه گیری کاملاً غلطی رسیده اید!

9) سعی کنید نسبت به اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می گیرد شکاک باشید و برای هرکدام از آنها منابع قانع کننده ای را جستجو کنید.

هنگامی‌که شما می‌خواهید درباره موضوع پایان نامه خود تحقیق کنید نیاز به اطلاعات دارید. یکی از مهم ترین منابعی که می تواند اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار دهد؛ اینترنت می باشد. شما با استفاده از اینترنت می‌توانید به یک دریای گسترده ای از اطلاعات برسید. شما می توانید در وب سایت های مختلف اینترنتی اطلاعات مختلفی را در هر حوزه پژوهش خود بدست آورید. اما شما به عنوان فردی که می‌خواهد پایان نامه خود را به درستی انجام دهد، باید نسبت به این اطلاعات شکاک باشید! شما باید شک کنید که این اطلاعات از کجا بدست شما رسیده است؟ آیا برای این اطلاعات منبع مشخصی وجود دارد؟ یا اینکه این اطلاعات دارای منبع مناسبی نمی باشند؟ ممکن است وب سایت هایی در اینترنت وجود داشته باشد که در این وب سایت ها اطلاعاتی وجود داشته باشند که دارای منابع مناسبی نباشند. بنابراین شما باید سعی کنید تا برای اطلاعاتی که در اینترنت پیدا می کنید منبع مناسب و معتبر را پیدا کنید تا بتوانید به آن رجوع کنید.

10) از داده ها و اطلاعات آکادمیک استفاده کنید.

این که از چه نوع داده هایی برای نوشتن پایانامه خود استفاده می‌کنید اهمیت زیادی دارد. سعی کنید از داده های آکادمیک و علمی استفاده کنید که برایتان اعتبار داشته باشند. البته این داده ها را بهتر است در مرحله های بعدی کار (که نیاز به داشتن داده هایی دارید که حالت تخصصی تر دارند) مورد بررسی قرار دهید. در این مرحله شما باید داده ها را به شیوه دقیقی مورد بررسی قرار دهید و نباید یک دیدگاه کلی نسبت به انجام کار داشته باشید. در صورتی که در مرحله اول که خیلی نیاز به داشتن داده ندارید؛ بهتر است که از وب سایت های جامعی استفاده کنید. زیرا این وب سایت ها، به شما یک درک و دیدگاه کلی را نسبت به پژوهش می دهند. اما در صورتی که بخواهید کار را به شیوه تخصصی انجام دهید به شما توصیه می شود که حتماً از منابع آکادمیکی استفاده کنید.

11) شیوه ترکیب کردن اطلاعاتی را که از منابع مختلف بدست می آورید را یاد بگیرید.

در صورتی که شما بخواهید در انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری خود موفق شوید؛ یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که از داده هایی استفاده کنید که مربوط به منابع مختلف هستند. شما باید این توانایی را داشته باشید که این داده‌ها را با هم ترکیب کنید تا نتیجه مطلوبی را که می‌خواهید بگیرید بدست آورید. این خودش یک مهارت و توانایی بسیار مهمی است که شما باید داشته باشید. شما باید بتوانید داده هایی را که در وب سایت ها و مطالعات صورت گرفته هستند را با هم ترکیب کنید تا به نتیجه مطلوبی بگیرید. درصورتی که این توانایی را نداشته باشید نمی توانید آن گونه که می خواهید نتیجه گیری کنید. از آن جایی که مطالبی که در زمینه های تحقیقاتی شما وجود دارند خیلی گسترده می باشند؛ بنابراین شما معمولاً برای اینکه درباره موضوع مورد نظرتان تحقیق کنید باید از چندین منبع مختلف استفاده کنید؛ لذا سعی نمایید توانایی ترکیب کردن منابع و درآوردن آن چه که میخواهید از آنها را یاد بگیرید.

12) نسبت به مشکلاتی که ممکن است در این مسیر برایتان ایجاد شود انعطاف پذیر باشید.

یکی دیگر از نکته های خیلی مهمی که شما باید در این زمینه درنظر داشته باشید این است که نسبت به مشکلات غیرقابل پیش بینی که ممکن است در طول پروسه انجام تحقیق برایتان اتفاق بیفتید آمادگی لازم را داشته باشید. ممکن است شما در بخش‌هایی از انجام پایان نامه با مشکلاتی جدی برخورد کنید که گذر کردن از این مشکلات برایتان سخت باشد. همیشه راه انجام پایان نامه به صورت یک جاده سرراست نمی باشد و شما ممکن است در برخی از موارد به دیوار برخورد کنید.

ممکن است شما هنگامی که نوشتن پایان نامه را انجام می دهید به دنبال منابعی در رابطه با آن باشید ولی بعد از بررسی به این نتیجه برسید که در این زمینه منابع کمی وجود دارد! و یا ممکن است به هنگام انجام پایان نامه خود به این نتیجه برسید که اصلاً منبعی در این رابطه وجود ندارد! در چنین مواردی نباید دلسرد شوید. باید به راه خودتان ادامه دهید و با دقت بیشتری اینترنت و... را بررسی کنید و بدانید که بدون شک اطلاعاتی را که می خواهید پیدا خواهید کرد!

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


15 مرحله برای انجام یک پایان نامه
یک شنبه 19 مرداد 1399 ساعت 13:17 | بازدید : 585 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

15 مرحله برای انجام یک پایان نامه

 

انجام پایان نامه نیز مانند تمام کارهای دیگر کاری است که دارای اصول و قواعد خاص خودش می باشد و شما برای اینکه یک پایان نامه خوبی بنویسید؛ باید مراحل مختلفی را طی کنید. در اینجا قصد داریم تا 15 مرحله ای را که شما به عنوان یک پژوهشگر باید برای نوشتن پایان نامه خود طی کنید ارایه می نماییم.

1) سوالات اصلی و فرعی پایان نامه را تعریف کنید.

اولین مرحله برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری این است که سوالات اصلی و فرعی پژوهش خودتان را تعیین کنید. نام دیگر این مرحله پیدا کردن یک فرضیه اولیه برای پایان نامه می باشد. در این مرحله شما باید به خودتان و به افرادی که قرار است پژوهش شما را بخوانند بگویید که هدفتان از انجام پایان نامه چه می باشد و برای چه می خواهید این پایان نامه را انجام دهید.

2) منابع اطلاعاتی خودتان را مشخص کنید.

هر فردی که می‌خواهد پایان نامه خود را انجام دهد؛ اول از همه باید برای خودش منابع اطلاعاتی را که قرار است بر اساس این منابع کارش را انجام دهد مشخص نماید. بنابراین مرحله دوم از انجام پایان نامه این است که مشخص کنید که می‌خواهید برای این کار از چه منابع اطلاعاتی استفاده کنید. این منابع اطلاعاتی می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند. به عنوان مثال می توانند به شکل کتاب و یا به شکل کتاب های الکترونیکی و یا به هر شکل دیگری باشند که شما باید تمام این منابع را به صورت دقیق و با ذکر جزئیات برای خودتان مشخص کنید.

3) یک نگاه کلی به پایان نامه ای که می خواهید انجام دهید، بیندازید.

اکنون شما مرحله اول را پشت سر گذاشته اید: اول از همه سوالات اصلی و فرعی پایان نامه را مشخص کرده‌اید و همچنین در درجه دوم مشخص نموده اید که قرار است از چه منابعی برای انجام پایان نامه استفاده کنید. در این مرحله نوبت به آن می رسد که برای خودتان یک دورنمایی از انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری خود را مشخص کنید. شما در این مرحله باید مشخص کنید که پایان نامه شما در چه زمینه ای و در چه محدوده و حوزه ای انجام خواهد شد.

4) بر اساس مرحله های قبلی، دوباره سوالات و فرضیات اساسی پایان نامه را مورد ارزیابی مجدد قرار دهید.

شما در این مرحله باید بر اساس منابع اطلاعاتی که برای خودتان تعیین کرده اید و همچنین بر اساس طبیعت و ماهیت کاری که می‌خواهید انجام دهید (که آن را در مرحله شماره 3 مشخص کرده اید) دوباره سوالات پایان نامه را مورد بازبینی قرار دهید و در صورت لزوم آنها را تغییر دهید. در این مرحله شما باید ببینید که سوالات پایان نامه بر اساس پارامترهایی که در اختیار دارید قابل پاسخگویی می باشند یا خیر.

5) حوزه تحقیقاتی را بررسی و مشخص نمایید.

اکنون شما 4 مرحله از کار را پشت سر گذاشته اید و در مرحله چهارم تمام سوالات و فرضیات پایان نامه را هم به درستی مورد بررسی قرار داده‌اید. اکنون در مرحله پنجم نوبت به آن رسیده است که حوزه های تحقیق را مورد بررسی قرار دهید و ببینید که آیا این حوزه‌های تحقیق برای کار شما مناسب می باشند یا خیر. در این مرحله باید بررسی کنید که آیا شما قادر هستید که کار پایان نامه خود را در این حوزه ها انجام دهید یا اینکه این توانایی را نخواهید داشت که در حالت دوم، باید حوزه تحقیق و سوالات و غیره را تغییر دهید.

6) مناسب ترین روش های تحقیق را انتخاب کنید.

اکنون نوبت به آن رسیده است که شما بررسی کنید که مناسب ترین روش های تحقیق برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری شما کدام می باشد. روش‌های تحقیق زیادی وجود دارند که شما می توانید بر اساس آنها کار تحقیقاتی را انجام دهید. این روش‌های تحقیق می‌تواند شامل نظرسنجی ها، مصاحبه ها، آزمایش و خطاها و روش های دیگری شود؛ و لذا شما باید سعی کنید تا بر اساس نوع پژوهشی که دارید مناسب ترین روش را برای نوشتن پایان نامه مشخص کنید.

7) برای انجام پایان نامه یک برنامه ریزی مناسبی داشته باشید.

در این بخش شما باید بررسی کنید که برای پایان نامه که می خواهید انجام دهید باید چگونه برنامه ریزی کنید. این شیوه برنامه ریزی برای شما خیلی مهم است به این دلیل که تعیین کننده کارهایی است که از این به بعد باید انجام دهید. برنامه ریزی که شما انجام می دهید باید بر اساس روش تحقیقی باشد که انتخاب نموده اید. همچنین شما باید بدانید که برنامه ریزی کردن تأثیر بسیار زیادی بر روی نتیجه کار شما خواهد گذاشت؛ بنابراین باید سعی کنید تا یک برنامه ریزی دقیق و مناسبی داشته باشید.

8) اطلاعاتی را که برای نوشتن پایان نامه مورد نیاز دارید را با استفاده از شیوه های مختلف جمع آوری نمایید.

این مرحله یکی از مهم ترین مرحله های انجام پایان نامه می باشد یعنی مرحله جمع آوری اطلاعات. در این مرحله شما باید اطلاعاتی را که برای پایان نامه اتان مورد نیاز دارید، جمع آوری کنید. در این مرحله شما باید بررسی کنید که برای اینکه پایان نامه به بهترین شکل ممکن انجام شود نیازمند چه اطلاعاتی هستید و بر این اساس باید این اطلاعات را از منابع مختلفی که در این زمینه وجود دارد جمع آوری نمایید.

9) استراتژی های جستجویی برای منابعتان را در صورتی که به نظرتان لازم است تغییر دهید.

در این مرحله ممکن است به نظرتان منابعی که دارید؛ کافی نباشد. بنابراین در صورتی که لازم می‌دانید این منابع را تغییر دهید و سعی نمایید تا برای جستجو کردن برای این منابع نیز استراتژی‌های خودتان را تغییر دهید. این مرحله یکی از مرحله‌های لازم برای اینکار است به این دلیل که وجود منابع مختلف تأثیر زیادی می تواند بر روی شیوه تحقیق داشته باشد و لذا خیلی مهم است که این مرحله را دقیقاً به همان شیوه ای که به نظرتان درست است، انجام دهید.

10) با استفاده از معیارهایی که دارید؛ منابعتان را به خوبی ارزیابی کنید.

همان طور که می‌دانید داشتن منابع مناسب برای انجام پایان نامه یکی از مهم ترین پارامترهایی است که باید مد نظر داشته باشید. بنابراین یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که منابعتان را با استفاده از معیارهایی که در اختیار دارید مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید و در صورتی که به نظرتان منابعی که در اختیار دارید مناسب نمی‌باشند آنها تغییر دهید و در صورتی که به نظرتان مناسب هستند؛ آنها را نگه دارید.

11) منابعی که در اختیار دارید را با دقت بخوانید و در این کار یاداشت‌برداری را فراموش نکنید.

این موضوع برای شما خیلی مهم است زیرایکی از مهم ترین و کلیدی ترین موضوعاتی که در زمینه نوشتن پایان نامه باید همواره مدنظر داشته باشید این است که منابعتان را به خوبی مطالعه کنید. از منابعی که مطالعه می کنید؛ نت‌ها و یادداشت‌هایی از بخش هایی که به نظرتان مناسب است، بردارید و سعی کنید تا منابعی را که مطالعه می کنید با دقت مرور کنید.

12) اطلاعاتی که از منابعی که مطالعه کردیده اید را با اطلاعاتی که خودتان در این زمینه دارید تلفیق کنید.

وقتی که شما به منابع و مراجعی که در این زمینه وجود دارد رجوع می‌کنید، می توانید اطلاعاتی را که در این منابع وجود دارد را بهتر مورد بررسی قرار دهید و این اطلاعات را در کنار اطلاعاتی که خودتان در اختیار دارید قرار دهید و لذا سعی نمایید تا این اطلاعات را مورد بررسی قرار دهید و از تلفیق کردن این اطلاعات و اطلاعات خودتان به نتیجه گیری های مناسبی دست پیدا کنید.

13) از اطلاعاتی که بدست آورده اید برای پاسخ دادن به سوالات و فرضیات پایان نامه استفاده کنید.

اکنون شما وارد مرحله ای شده اید که در این مرحله باید از اطلاعاتی که بدست آورده اید برای هدف پاسخ دادن به فرضیات پایان نامه استفاده کنید. در این مرحله شما باید سعی کنید تا تمام اطلاعاتی را که در زمینه پایان نامه خودتان بدست آورده اید را بررسی کنید و ببینید که این اطلاعات چگونه می توانند به شما کمک کنند تا در کارهایتان پیروز شوید. در این مرحله شما باید ارتباط مناسبی را میان پیدا کردن پاسخ سوالاتتان و اطلاعاتی که در اختیار دارید بدست آورید.

14) وقتی پاسخ سوالتان را بدست آوردید؛ سعی کنید تا دوباره آن را مرور کنید.

در این مرحله شما به پاسخ سوال رسیده اید ولی هنوز هم کارتان تمام نشده است. در این مرحله شما باید دوباره برگردید و یک مرور کلی را بر روی تمام کارهایی که از ابتدا تا این مرحله می‌خواستید انجام بدهید بکنید. در این مرحله شما باید بررسی کنید که چگونه توانسته اید به پاسخ سوالاتتان برسید و همچنین برای اینکه از پاسخ سوالاتتان اطمینان پیدا کنید باید یک بار دیگر کل کار را مرور کنید.

15) مرحله نهایی: مرحله ارجاع دهی

اکنون دیگر پایان نامه شما کامل شده است و وقت آن رسیده است که شما به ارجاع دهی منابعی که برای این کار مورد استفاده قرار داده اید بپردازید. در این مرحله شما باید با دقت تمام، به تمام منابعی که داشته اید ارجاع دهید. در این مرحله شما باید سعی کنید تا به دقت ببینید که کدامیک از منابع مربوط به کدامیک از مراجع بوده اند و تک تک منابع را مشخص کنید که مربوط به کدامیک از مراجع بوده اند. این مرحله مرحله نهایی کار نگارش پایان نامه شما می باشد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


9 نکته مهم که برای نوشتن پایان نامه باید به آن توجه داشته باشید.
یک شنبه 19 مرداد 1399 ساعت 13:15 | بازدید : 554 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

9 نکته مهم که برای نوشتن پایان نامه باید به آن توجه داشته باشید.

 

1) برای خودتان یک برنامه ریزی منظم درست کنید.

هیچ کاری بدون برنامه‌ریزی دقیق و منظم پیش نمی‌رود. مخصوصاً کارهای علمی کارهایی هستند که شما برای اینکه آنها را انجام دهید باید حتماً برای انجام دادنشان برنامه ریزی دقیق و منظم داشته باشید. بنابراین برای اینکه این کار انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری را بتوانید به خوبی پیش ببرید؛ باید در ابتدا برای خودتان یک برنامه ریزی منظم داشته باشید. در این برنامه ریزی منظم باید برای خودتان مشخص کنید که هر بخش از کار را در چه زمانی باید به اتمام برسانید. این کار به شما کمک می کند تا دقیقا بدانید که می خواهید چکار کنید و وقتی که برای این کار گذاشته‌اید به هدر نرود و کار انجام پایان نامه  به خوبی پیش برود.

البته شما باید سعی کنید تا به این برنامه ریزی که برای خودتان انجام داده اید عمل کنید تا این برنامه ریزی برای شما حالت جدی پیدا کند. در غیر این صورت خودتان برای برنامه ای که برای خود ایجاد کرده اید ارزشی قایل نمی‌شود بنابراین وقتتان به هدر می‌رود. پس داشتن یک برنامه‌ریزی منظم برای انجام کارها یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما برای نوشتن پایان نامه باید درنظر داشته باشید.

2) بدون ترس شروع به نوشتن پایان نامه کنید.

اکنون که برای خودتان یک برنامه منظم ایجاد کرده‌اید زمان آن رسیده است که بدون اینکه کوچکتری واهمه ای از انجام کار داشته باشید؛ شروع به نوشتن پایان نامه کنید. بسیاری از افراد هستند که هنگامی که به این مرحله می‌رسند دچار مشکل می‌شوند، بنابراین ممکن است تنها در مرحله برنامه ریزی متوقف شوند و هرگز برنامه‌های خودشان را عملی نکنند. این موضوع به این دلیل است که این افراد از انجام دادن کار به شیو عملی شدیداً می‌ترسند. شما نباید از این دسته افراد باشید. شما باید بدون ترس شروع به نوشتن پایان نامه کنید و کار را به شکل عملی انجام دهید. نداشتن ترس از انجام پایان نامه به شیوه عملی خصوصیتی است که در صورتی که می‌خواهید یک پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری باکیفیت و مناسب داشته باشید باید این خصوصیت را داشته باشید. شما باید دلایلی را که منجر شده اند که شما در کارتان تأخیر داشته باشید بشناسید و سعی نمایید تا این دلایل را بررسی و برطرف کنید و به این شیوه کار عملیتان را آغاز کنید.

3) فراموش نکنید که آن چه که می‌نویسید؛ پایان نامه نهایی شما نیست و تنها چک نویس شماست!

بسیاری از افراد هستند که فکر می‌کنند که در صورتی که کار را به صورت عملی انجام دهند و در صورتی که پایان نامه شان را بنویسند دیگر نمی توانند آن را تغییر دهند! این تصور یک تصور کاملاً اشتباه است به این دلیل که شما باید بارها و بارها پایان نامه خودتان را بنویسید و دوباره آن را تغییر دهید. این مرحله ها مرحله های کلیدی هستند که هر فردی که می خواهد پایان نامه بنویسد باید این مرحله ها را طی کند. بنابراین شما هم باید این مرحله ها را طی کنید. دوباره و دوباره نوشتن پایان‌نامه و تغییر دادن آن به شکل مداوم یک موضوع عادی برای افرادی است که می‌خواهند پایان نامه بنویسند. بنابراین سعی کنید در نوشتن اولین چک نویس‌های پایان نامه تان وسواس نداشته باشید و فکر نکنید که دیگر نمی‌توانید آن را تغییر دهید! چون حقیقتاً این گونه نیست. حقیقت این است که در طول مدتی که دارید بر روی پایان نامه کار می کنید بارها و بارها آن را تغییر خواهید داد، بنابراین نگران وجود مشکلاتی در نسخه‌های اولیه و چک نویس‌ها نباشید.

4) انعطاف پذیر باشید.

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی که در این زمینه باید در نظر داشته باشید این است که شما باید در کار انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری انعطاف داشته باشید. به این معنی که در صورتی که در طول پروسه برنامه ریزی‌تان برایتان مشکلی پیش آمد، باید سعی کنید تا این مشکل را حل کنید بدون اینکه احساس کنید که از برنامه تان عقب افتاده اید و بدون اینکه احساس ترس و یا افسردگی داشته باشید. به عنوان مثال، ممکن است شما برای خودتان یک برنامه ریزی کرده باشید که تا زمان مشخصی، میزان مشخصی از کار پیش بروید. اما در میانه راه برایتان اتفاقی بیفتد که به طور کلی مسیر برنامه ریزی شما را تغییر دهد. در چنین وضعیتی، شما در صورتی که انعطاف پذیری لازم برای این کار را نداشته باشید ممکن است دچار مشکل شوید و ممکن است از ادامه راه منصرف شوید و یا اینکه ممکن است فکر کنید که ادامه دادن این کار برایتان بیهوده می باشد. این در صورتی است که اگر شخص انعطاف پذیری باشید به راحتی می توانید این مشکل خودتان را حل کنید و به راهتان ادامه دهید.

5) بخش مقدمه پایان نامه را آخر همه بنویسید.

نوشتن بخش مقدمه برای پایان نامه تان کار آسانی می باشد. بنابراین بهتر است که به سرعت از این بخش عبور کنید و به سراغ بخش‌های دیگری بروید که برایتان سخت‌تر می‌باشد. این موضوع مخصوصاً برای آن دسته از دانشجویانی که قصد دارند تا پایان نامه‌هایی بنویسند که از نظر محتوایی خیلی سنگین می باشند صدق می‌کند. در چنین مواردی شما باید در ابتدا به سراغ بخش سنگین و سخت کارتان بروید و بخش راحت پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری که همان بخش معرفی و مقدمه می باشد را برای آخر کار رها کنید.

در صورتی که شما بخواهید بخش‌های پایان نامه را به ترتیب انجام دهید؛ ممکن است در ابتدا که نوبت به بخش اول کار است (بخش مقدمه) زمان زیادی را صرف این بخش کنید بنابراین وقتی که به بخش های سخت کار (که در حقیقت بخش های اصلی و بدنه اصلی پایان نامه می باشند) رسیدید؛ وقت کمی داشته باشید که به این بخش ها بپردازید بنابراین همین موضوع ممکن است باعث شود که در نوشتن پایان نامه دچار مشکل شوید و یا اینکه پایان نامه ای که می نویسید از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد. بنابراین سعی کنید بخش اصلی پایان نامه را اول از همه انجام دهید.

6) به خودتان استراحت بدهید.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افرادی که می خواهند پایان نامه بنویسند مرتکب می شوند این است که آنها فکر می‌کنند که کار نوشتن پایان نامه کاری است که باید آن را بدون استراحت کردن انجام داد. این موضوع یک اشتباه بزرگ است. در صورتی که شما فکر می‌کنید که کار پایان نامه نویسی را باید بی وقفه و بدون داشتن تفریحات انجام دهید سخت در اشتباه می‌باشید! حقیقت این است که شما باید برخی اوقات به خودتان استراحت دهید. در صورتی که تا جایی کار کردید و متوجه شدید که ذهنتان خسته شده است؛ وقت آن رسیده است که به خودتان استراحت بدهید تا خستگی ذهنتان از بین برود و دوباره برگردید و کار را از سر بگیرید. به عنوان مثال در صورتی که احساس کردید که ذهنتان خسته شده است می توانید آن روز را به طور کامل استراحت کنید و به تفریح بروید و یا هر کار دیگری که می تواند منجر شود که شما دوباره تمرکزتان را باز می‌یابید انجام دهید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید دوباره با دقت بیشتر و تمرکز بیشتری کارتان را از سر بگیرید.

7) سعی کنید از همان ابتدای کار، هر چند وقت یک بار فیدبک بگیرید.

از دیگر کارهایی که افرادی که پایان نامه می‌نویسند باید انجام دهند این است که آنها باید حتماً هر چند وقت یک بار، کار خودشان را به استادان راهنما و یا افرادی که قرار است آنها را برای انجام پایان‌نامه راهنمایی کنند نشان دهند تا سعی کنند، راهنمایی‌های مناسبی را درباره چگونگی انجام ادامه کار از آنها بگیرند. عمل کردن به این توصیه خیلی مهم است به این دلیل که ممکن است که شما در برخی از مراحل انجام کار نوشتن پایان نامه اشتباهاتی انجام دهید که خودتان هم نفهمیده باشید که این اشتباهات را انجام داده اید و سپس در صورتی که هر چند وقت یک بار در طول پروسه انجام پایان نامه آن را به استاد راهنما نشان دهید و سعی کنید تا از او کمک بگیرید؛ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. اما در صورتی که چنین اشتباهی را مرتکب شده باشید و پیش استاد راهنما نروید؛ برایتان مشکل ایجاد می‌شود و اشتباهتان ادامه پیدا می‌کند و در این صورت ممکن است کارتان شدیداً خراب شود.

8) مراقب سلامتی خودتان باشید.

این که شما می خواهید برای خودتان یک پایان نامه بنویسید دلیل نمی شود که اصلاً توجهی به سلامتی خودتان نکنید! شما باید این نکته مهم را درنظر داشته باشید که در صورتی که می‌خواهید یک پایان نامه خوب بنویسید؛ بهترین روش این است که سلامتی فیزیکی و روانی خودتان را حفظ کنید. یک ضرب المثل قدیمی است که می‌گوید: "عقل سالم در بدن سالم است" بنابراین در صورتی که می‌خواهید کارتان را به خوبی انجام دهید باید بدن سالمی هم داشته باشید و به وضعیت جسمانی خودتان اهمیت دهید و همچنین سلامتی فیزیکی خودتان را نیز تضمین کنید.

شما به عنوان فردی که می خواهد پایان نامه بنویسد باید در کنار برنامه‌های معمولی که دارید برنامه های ورزشی را هم داشته باشید و در کارتان قرار دهید. به عنوان مثال می‌توانید برای خودتان برنامه های روزانه پیاده روی و یا برنامه‌های دیگر ورزشی و مفرح را قرار دهید که به بدنتان کمک شود که سالم تر بمانید. علاوه بر آن شما اید به اندازه کافی بخورید، به اندازه کافی بخوابید و فعالیت‌های فیزیکی روزمره خودتان را داشته باشید. حتی یک نرمش چند دقیقه ای در کنار کارتان هم می‌تواند به شما کمک زیادی بکند.

9) از استاد راهنما به خوبی استفاده کنید.

آخرین مورد که البته کم اهمیت ترین مورد هم نمی باشد(حتی می توان گفت که یکی از مهم ترین نکته هایی است که باید به هنگام انجام پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری به آن توجه داشته باشید) استفاده از استاد راهنماست. البته درست است که وقتی که می خواهید پایان نامه بنویسید منابع و مراجع زیادی را در اختیار دارید؛ اما بهتر است حتماً بدانید که چگونه از استاد راهنما استفاده کنید. شما باید همواره با این استاد راهنما در ارتباط باشید و سعی کنید تا از این فرد راهنمای و کمک های لازم را بگیرید. در غیر این صورت کارتان با سختی‌هایی مواجه خواهد شد و نخواهید توانست تا کار را به شیوه ای که دوست دارید انجام دهید. این استاد راهنما فردی است که تجربه زیادی در حوزه کاری شما دارد و می تواند به شما کمک زیادی بکند. این فرد آماده است تا به تمام سوالاتی که شما در این زمینه دارید پاسخ دهد و البته شما باید کار را خودتان انجام دهید و در صورتی که سوالی برایتان پیش آمد از او بپرسید. شما باید یاد بگیرید که چگونه از او استفاده کنید و چگونه از اطلاعاتش استفاده نمایید و از او کمک بگیرید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


11 نکته کلیدی برای نحوه انتخاب موضوع برای پایان نامه!
یک شنبه 19 مرداد 1399 ساعت 13:15 | بازدید : 526 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

 

11 نکته کلیدی برای نحوه انتخاب موضوع برای پایان نامه!

 

1) موضوعی را انتخاب کنید که به نظرتان جذاب باشد.

فراموش نکنید که هنگامی که می‌خواهید درباره موضوعی پایان نامه بنویسید؛ این پایان نامه هفته ها و یا حتی ماه ها از وقت شما را بگیرد. بنابراین خیلی مهم است که برای اینکه در این مدت از زندگی و کارتان در این رابطه لذت ببرید؛ موضوعی را انتخاب کنید که برایتان جذاب باشد. در صورتی که شما موضوعی را انتخاب کنید که برای خودتان دارای جذابیت زیادی نمی باشد نمی توانید انتظار داشته باشید که کار باکیفیتی بکنید. به این دلیل که علاوه بر سخت کار کردن درباره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری، در صورتی که یک پارامتر را نداشته باشید احتمال موفقیت شما کمتر می شود و آن پارامتر هم چیزی نیست جز اشتیاق برای ادامه کار. و این اشتیاق برای ادامه کار تنها در صورتی برای شما ممکن می شود که شما موضوعی را برای نوشتن پایان نامه خودتان انتخاب کنید که به این موضوع علاقه دارید. وقتی که موضوعی که انتخاب کرده اید علاقه ای نداشته باشید، نمی توانید پارامتر اشتیاق را داشته باشید بنابراین کارتان به اندازه ای که می‌خواهید کیفیت نخواهد داشت.

2) سعی کنید موضوعی متفاوت برای انجام پایانانه خودتان انتخاب کنید

شما باید سعی کنید که موضوعی را انتخاب کنید که موضوع تکراری و روتینی که همه آن را انتخاب می کنند نباشد. برای این کار شما باید در حوزه کاریتان به دنبال موضوعاتی باشید که کمتر کسی بر روی آن کار کرده است و کمتر تحقیقاتی بر روی آن انجام شده است. در این صورت است که شما می‌توانید به موضوعاتی نو و جدید که تاکنون بر روی این موضوعات کاری انجام نشده است دسترسی داشته باشید. البته ممکن است در ابتدا عمل کردن به این توصیه برای شما دشوار بوده باشد. به عبارت دیگر ممکن است شما فکر کنید که برای شما دشوار است که چنین موضوعات بکری را که تاکنون هیچ کسی بر روی آنها کار نکرده است پیدا کنید. اما در صورتی که خواست و اراده قوی داشته باشید و در صورتی که تصمیم بگیرید که حقیقتاً به دنبال این موضوعات بروید می توانید در این کارتان موفق شوید و لذا می توانید موضوعاتی را پیدا کنید که تحقیقات زیادی هنوز درباره آنها انجام نگرفته است و این موضوعات به اصطلاح هنوز اشباع نشده اند.

3) خیلی مبهم نباشید.

یکی دیگر از نکته های مهمی هنگامی که می خواهید برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری خودتان عنوانی انتخاب کنید باید درنظر داشته باشید این است که شما نباید عنوان را به گونه‌ای انتخاب کنید که مفهوم آن خیلی مبهم باشد. شما باید کاری کنید که خواننده با خواندن عنوان این پایان نامه تا حد زیادی درک کند که ساختار کلی پایان نامه شما چگونه است. شما باید ساختار پایان نامه خودتان را در قالب این چند کلمه عنوان بیان کنید.

در صورتی که عناوینی که برای انجام پایان نامه‌ خیلی گنگ باشند؛ باعث می شوند که افرادی که این عناوین را می خوانند نمی توانند آن را درک کنند و حتی خود شما هم به عنوان فردی که این پایان نامه را می نویسد نمی تواند درک کند که باید دقیقاً به دنبال چه چیزی باشد!

در صورتی که شما عنوانی را انتخاب کنید که دارای مفهوم و معنی گسترده و وسیعی دارد و می تواند شامل حوزه‌های علمی مختلفی باشد؛ در این صورت ادامه دادن کار نوشتن پایان نامه برای خود شما هم خیلی سخت می شود و خودتان هم نمی دانید که باید کار را از کجا شروع کنید. پس سعی کنید از انتخاب موضوعات گنگ دوری کنید.

4) عناوین خیلی دقیق هم انتخاب نکنید!

در مورد قبلی بیان کردیم که عناوینی که شما برای نوشتن پایان نامه خودتان بکار می برید باید عناوینی باشند که خیلی گسترده نباشند و به گونه ای باشند که خواننده با خواندن این عناوین درک درست و کاملی را از ساختاری که قرار است پایان نامه شما داشته باشد بدست آورند. در اینجا باید به این نکته اشاره کرد که این عناوین همچنین نباید عناوینی خیلی دقیق هم باشند! چون در صورتی که شما سعی کنید عناوینی را مورد استفاده قرار دهید که خیلی دقیق می‌باشد؛ شما مجبور می شوید که در طول انجام کار تحقیقاتی مرتبط با پایان نامه تان، حوزه تحقیقاتی خودتان را تنها به برخی از حوزه های کاملاً محدود و از پیش تعیین شده منحصر کنید و نتوانید از این حوزه‌ها پایتان را فراتر بگذارید. بنابراین شما باید سعی کنید عنوانی که برای پایان نامه‌تان انتخاب می کنید نه خیلی وسیع و گسترده و گنگ باشد (به طوری که مخاطبین را دچار سردرگمی کند) و نه خیلی دقیق باشد به طوری که شما برای انجام دادن کارهای تحقیقاتی مربوط به نگارش پایان نامه با محدودیت مواجه شوید.

5) درباره موضوع تحقیق کنید.

این کار را شاید بتوان به عنوان بهترین که در زمینه انتخاب کردن عنوان پایان نامه انجام می شود معرفی کرد. در صورتی که شما بخواهید برای خودتان یک عنوان انتخاب کنید بهترین کار این است که در این رابطه تحقیق کنید. شما باید به مطالعه و بررسی بپردازید و سعی نمایید تا تمام موضوعاتی را که در این زمینه می توانید انتخاب کنید به صورت لیست تهیه کنید. سپس می توانید بررسی کنید که کدامیک از این موضوعات هستند که برای شما ارزشمند می باشند و یا اینکه به کدامیک از این موضوعات علاقه بیشتری دارید و یا اینکه کدامیک از این موضوعات هستند که شما می توانید بهتر از موضوعات دیگر بر روی آنها کار کنید.

در صورتی که در زمینه پیدا کردن موضوع برای انجام پایان نامه تحقیق نکنید نمی‌توانید بفهمید که کدام موضوع را می توانید بهتر از موضوعات دیگر به انجام برسانید. شما باید تمام تلاش خودتان را بکنید که بهترین موضوع را که دارای تمام خصوصیات بالا باشد برای انجام پایان نامه خودتان انتخاب کنید و این کار تنها در صورتی ممکن می شود که شما درباره موضوع مورد نظرتان تحقیق انجام دهید.

6) واقع گرا باشید.

این که "عاشق" یک موضوعی بشوید، ممکن است برای شما کار آسانی باشد. خیلی از دانشجویان هستند که وقتی که می خواهند پایان نامه بنویسند؛ عاشق موضوعی شده اند و سعی کرده اند تا براین اساس، کار را ادامه دهند. اما یک نکته خیلی مهمی که شما باید به هنگام نوشتن پایان نامه درنظر داشته باشید این است که باید واقع گرا باشید و تمام جنبه های کار را درنظر بگیرید. به عنوان مثال اگر موضوعی را پیدا کردید و فکر کردید که این موضوع برای شما بهترین موضوع می باشد؛ بررسی کنید که آیا انجام دادن پایان نامه ای با این موضوع هم برای شما به همین آسانی است؟ آیا می توانید به راحتی از پس نوشتن پایان نامه و انجام تحقیقات مختلف در رابطه با این موضوع بر بیاید؟ آیا می توانید هفته‌ها و هفته های زندگی و زمانتان را صرف این موضوع کنید؟ آیا اصلاً انجام دادن پایان نامه‌ای با این موضوع کار درستی است؟ آیا می توانید پایان نامه را به این شیوه بنویسید؟ در صورتی که پاسخ شما به تمام سوالاتی که در بالا گردید مثبت بود؛ در این زمان است که شما می توانید این موضوع را برای انجام پایان نامه خودتان انتخاب کنید. اما در صورتی که پاسخ منفی بود؛ انجام دادن چنین کاری اشتباه است!

7) مشاوره بگیرید.

مشاوره گرفتن را هرگز فراموش نکنید. وقتی که می خواهید برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری خودتان یک موضوع پیدا کنید می توانید از افراد دیگر در این زمینه نیز مشاوره بگیرید. به عنوان مثال می‌توانید از استاد راهنمای خودتان در این زمینه مشاوره بگیرید. استادان راهنما می توانند در این زمینه کمک زیادی به شما بکنند. این افراد همیشه حاضر هستند که به شما کمک کنند و سعی می نمایند تا به هر سوالی که شما داشته باشید پاسخ دهند. حالا این سوال هرچقدر هم که کوچک و یا بزرگ باشد؛ این افراد سعی می‌کنند تا به این سوال پاسخ دهند. البته فراموش نکنید که بخش اعظم کار را این خود شما هستید که باید انجام دهید و تنها در صورتی باید از این مشاوره کمک بگیرید که احساس می‌کنید به جایی رسیده اید که حقیقتا به کمک این افراد نیاز دارید. این افراد افرادی هستند که خودشان در این زمینه تحقیقات زیادی کرده اند. آنها در این حوزه سال ها تجربه دارند بنابراین به راحتی می توانند به شما کمک کنند.

8) به ژورنال‌ها و مقالاتی که در این زمینه نوشته شده‌اند توجه کنید تا بتوانید میان آنها موضوع مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.

در صورتی که فکر می‌کنید حقیقتاً برای انتخاب کردن موضوع مورد نظر برای کارتان کم آورده اید؛ بهترین کار این است که در این زمینه به وب سایت هایی که در آنها مقالات و ژورنال های مختلفی را ارایه می کنند، سر بزنید و سعی کنید تا با بررسی کردن این ژورنال ها و مقالات، موضوع خودتان را از میان آنها انتخاب کنید. این کار می تواند خیلی به شما کمک کند به این دلیل که اولاً وقتی که به وب سایت هایی که در آنها مقالات مختلفی وجود دارد سر می زنید می‌توانید اطلاعات خودتان را درباره موضوعات مختلف بالاتر ببرید و دوماً اینکه وقتی که در حوزه‌های مرتبط با حوزه کاریتان مقالات و ژورنال های مختلفی را می خوانید می‌توانید اطلاعاتتان در این زمینه را بالا ببرید و همین موضوع باعث می شود که ذهنتان باز شود و لذا این امر به شما کمک می کند که بتوانید موضوع مناسب برای انجام پایان نامه خودتان را از میان این موضوعاتی که موجود هستند انتخاب نمایید.

9) ایده های قدیمی و جدید را با هم ترکیب کنید.

سعی کنید ایده هایی را که مربوط به محققان قبلی است که در زمینه های نزدیک به زمینه شما تحقیق کرده اند؛ در کنار هم جمع آوری کنید و این ایده ها را با ایده های خلاقانه خودتان ترکیب نمایید. این کار به شما این امکان را می دهد که از ایده های قبلی که در این زمینه وجود داشته‌اند استفاده کنید و علاوه بر آن بتوانید ایده های خلاقانه ای را که مربوط به خودتان می باشد با این ایده‌های قدیمی تلفیق کنید.در صورتی که قبل از اینکه بخواهید درباره موضوع اصلی پایان نامه تان تصمیمی بگیرید از ایده‌هایی که در گذشته برای این کار استفاده می کرده‌اند استفاده نکنید؛ در این صورت موفق نمی‌شوید که با یک دید گسترده تری به این موضوع نگاه کنید. اما در صورتی که سعی کنید تا از این ایده ها استفاده کنید تا ایده اصلی خودتان را پیدا کنید؛ می توانید این کار را به صورت دقیق تر و گسترده تری انجام دهید. بنابراین در این صورت موضوع شما تبدیل به موضوعی جذاب و مناسب می شود و لذا نوشتن پایان نامه برای شما راحتتر می شود.

10) به هنگام بررسی مطالعات انجام شده بوسیله دانشجویان قبلی، به دنبال بخش‌هایی باشید که آنها بر روی این بخش ها تحقیق نکرده اند.

هنگامی که شما مقالاتی را که دانشجویان قبلی در این زمینه نوشته اند و پایان نامه‌هایی را که در این زمینه انجام داده اند بررسی می‌کنید؛ به دنبال این باشید که آنها کدام موضوع را درنظر نگرفته اند و در چه زمینه هایی کمتر کار کرده اند. به عنوان مثال در صورتی که شما پایان‌نامه دانشجویی را می‌خوانید که حوزه کاری این فرد نزدیک به حوزه کاری شما می باشد؛ سعی کنید تا بخش‌های مختلف پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری این فرد را بررسی کنید تا ببینید که این فرد در کدام قسمت موضوعی تازه و بحث جدیدی را شروع کرده است ولی به تحقیق درباره آن نپرداخته است. به بیان بهتر شما باید بررسی کنید که کدام ایده ها را می‌توان از کار پایان نامه این فرد استخراج کرد. البته ممکن است انجام دادن این کار در ابتدا برای شما سخت باشد و این سخت بودن به این دلیل است که شما روش انجام کار را نمی‌دانید. اما در صورتی که روش انجام این کار را یاد بگیرید؛ انجام دادن این کار برای شما خیلی راحت خواهد شد!

11) از خلاقیتتان استفاده کنید.

آخرین نکته‌ای که باید در این رابطه درنظر داشته باشید این است که از خلاقیت خودتان استفاده کنید. شما به عنوان یک دانشجویی که به دنبال روشی برای پیدا کردن موضوع اصلی برای انجام پایان نامه خودش می‌گردد؛ باید خلاقیت خودتان را بکار بیندازید و از خلاقیتتان استفاده کنید تا ایده ای جدید و بکر ارایه کنید. در بسیاری از موارد، ممکن است شما تحقیقات و پایان نامه‌هایی که در گذشته افرادی بر روی آن تحقیق کرده‌اند را بگردید و به این نتیجه برسید که نمی‌توانید موضوع پایان نامه ای پیدا کنید که از همه بیشتر مورد پسندتان باشد. در این جاست که شما باید خلاقیت خودتان را بکار ببندید و سعی کنید تا با استفاده از توانایی‌هایی که در این زمینه دارید خودتان موضوعی پیشنهاد کنید. البته این گزینه تنها در صورتی است که شما روش‌های قبلی را که در بالا ذکر شد به عمل درآورده باشید و نتوانسته باشید برای کارتان موضوعی پیدا کنید. در این صورت است که می توانید خودتان به قدرت خلاقیت خودتان متوسل شوید و موضوع مناسب را برای نوشتن پایان نامه خود پیدا کنید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


10 ترفند برای این که در اینستاگرام معروف شوید!
سه شنبه 7 مرداد 1399 ساعت 11:16 | بازدید : 116 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

10 ترفند برای این که در اینستاگرام معروف شوید!

 

این روزها بازاریابی کردن با استفاده از اینستاگرام یکی از مهم ترین موضوعاتی است که بازاریابان به آن توجه می کنند. رقابت سنگین و تنگاتنگی میان صفحه های مختلف اینستاگرامی وجود دارد که هر کدام از آنها سعی می کنند تا از هم پیشی بگیرند و محبوبیت بیشتری را برای خودشان در میان مخاطبین و کاربران این شبکه مجازی بدست آورند.

یکی از بزرگترین دروغ هایی که در این زمینه وجود دارد این است که اگر شما به عنوان یک اکانت، بخواهید در اینستاگرام معروف شوید کاری بسی دشوار می باشد. این داستان یک افسانه است و اصلا حقیقت ندارد! شما به راحتی می توانید در اینستاگرام معروف شوید. ممکن است به نظرتان بیاید که برای خودتان فالوورهایی بخرید اما این کار خیلی اشتباه است و اصلا تاثیری در معروف شدن شما در اینستاگرام ندارد (این موضوع در مورد اول توضیح داده شده است). شما باید سعی کنید تا برای خودتان مخاطبین واقعی پیدا کنید و از این مخاطبان کمک بگیرید تا معروف شوید. برای این کار تنها کافی است چند نکته را رعایت کنید که به شما کمک می کنند تا بدون صرف هزینه، شهرت اینستاگرامی پیدا کنید. در این پست قصد داریم تا 10 ترفند را که به شما در این راه کمک می کنند معرفی کنیم که شما با بکار گرفتن این ترفندها می توانید در اینستاگرام معروف شوید و از بسیاری از رقبایتان پیشی بگیرید.

1) تعداد فالوورهای خودتان را زیاد کنید.

مهم ترین پارامتری که می تواند بر روی معروف شدن شما در شبکه اینستاگرام تاثیر داشته باشد؛ پارامتر تعداد فالوورهای شما می باشد. هر چقدر که تعداد فالوورهای بیشتری داشته باشید؛ احتمال این که معروف تر شوید بیشتر است. تمام افرادی که در اینستاگرام معروفیت زیادی دارند تعداد فالوورهای زیادی دارند. البته یکی از مهم ترین نکته هایی که شما باید در ارتباط با تعداد فالوورها در نظر داشته باشید این است که این تعداد فالوورهای شما باید حقیقی باشند. در صورتی که تعداد فالوورهای شما فیک باشند (به عنوان مثال هنگامی که شما با پول تعدادی فالوور برای خودتان خریداری می کنید) احتمال این که این فالوورها با صفحه شما تعامل داشته باشند خیلی کم است بنابراین شما نمی توانید در این کار موفق شوید و معروفیتی نخواهید داشت. بنابراین باید برای خودتان فالوورهای حقیقی ایجاد کنید. در صورتی که شما تعداد کمی فالوور داشته باشید؛ صفحه شما صفحه ای است که احتمال این که فالوورهای جدیدی به آن اضافه شود خیلی کم است اما در صورتی که صفحه ای داشته باشید که فالوورهای زیادی دارد؛ احتمال این که تعداد فالوورهای شما زیاد شود خیلی بیشتر از حالت اول است.

2) الگوریتم اینستاگرام را درنظر بگیرید

اینستاگرام برای صفحه های مختلف از الگوریتم های مختلفی استفاده می کند. به عنوان مثال، در صورتی که شما یک پست قرار دهید؛ در صورتی که تعداد 50 لایک اول این پست خیلی سریع انجام شود (به عبارت دیگر در صورتی که در مدت زمان کوتاهی تعداد لایک های این پست به 50 عدد برسد) در این صورت احتمال این که اینستاگرام چنین صفحه ای را در اولویت برای نشان دادن به مخاطبین جدیدی که به دنبال مطالبی مرتبط با مطالب این صفحه می باشند قرار دهد خیلی بیشتر از زمانی است که مدت خیلی زیادی طول بکشد تا تعداد لایک های این صفحه به 50 عدد لایک برسد. بنابراین بهتر است که برای این که در اینستاگرام معروف شوید؛ الگوریتمی را که این پلتفرم برای بررسی اکانت ها و صفحه ها و اولویت دادن به این صفحه ها استفاده می کند را درنظر داشته باشید. فراموش نکنید که هرچقدر که سریع تر بتوانید لایک و فالو و کامنت و غیره دریافت کنید؛ احتمال این که در این کار موفق تر باشید بیشتر است بنابراین موضوع سرعت را به عنوان موضوع مهمی درنظر بگیرید.

3) سعی کنید نسبت به رقبای خودتان مطالب متنوع تر و جالب تری ارایه کنید.

شما باید سعی کنید ویژگی هایی داشته باشید که افراد دیگری که در اینستاگرام هستند و آنها هم اهدافی مشابه با اهداف شما دارند؛ نداشته باشند. به عنوان مثال یکی از مهم ترین پارامترهایی که در این زمینه می توان درنظر گرفت؛ پارامتر نامی است که شما برای اکانت اینستاگرام خودتان انتخاب می کنید. نامی که شما برای اکانتتان انتخاب می کنید باید مختصر و مفید باشد و همچنین باید حالتی داشته باشد که تلفظ کردن آن آسان باشد. شما حتی می توانید برای این که نام جذاب تری داشته باشید از نام هایی استفاده کنید که در آنها برخی از نمادها هم وجود دارد. به طور کلی باید گفت که کاربران نام هایی را که به خاطر آوردن آنها پیچیده و سخت است و یا این که جذابیتی ندارند و یا این که به زودی فراموش می شوند را نمی خواهند و نام هایی را دوست دارند که برایشان هیجان انگیز باشد و بتواند به آنها کمک کند تا موضوعات مثبت را در ذهنشان بیاورند. علاوه بر پارامتر نام، شما باید به پارامترهای دیگری که منجر به جذاب تر شدن اکانتتان می شود نیز توجه کنید.

4) محتوای جذاب تولید کنید

به طور کلی این که شما بخواهید در اینستاگرام معروف شوید؛ کار سختی نیست. شما به راحتی می توانید این کار را بکنید و یکی از مهم ترین عواملی که در این زمینه می تواند به شما کمک کند عامل محتوای جذاب است. در صورتی که برای پست هایی که می گذارید محتوایی جذاب تولید کنید؛ احتمال این که در اینستاگرام معروف شوید خیلی زیاد است. در صورتی که محتوایی که تولید می کنید جذاب نباشد؛ شانس این را که مخاطبین جلب کارهایتان شوند از دست می دهید. بنابراین سعی کنید تا جایی که ممکن است محتوای خودتان را جذاب تولید کنید. شما باید کاری کنید که این محتوایی که ایجاد کرده اید به گونه ای باشد که مخاطبین از آن خوششان بیاید. این محتوا باید همچنین دارای ویژگی های دیگری هم باشد از جمله این که باید شدیدا مرتبط با کاری باشد که شما انجام می دهید. در صورتی که محتوایی بی کیفیت تولید کنید و یا این که محتوایی تولید کنید که اصلا هیچ ارتباطی با کارتان ندارد و یا اینکه به آن بی ربط است؛ احتمال این که مخاطبین شما تبدیل به مشتریان شما شوند خیلی کم خواهد بود بنابراین در کارتان موفق نخواهید شد.

5) سعی کنید به همراه پست هایی که می گذارید مکان خودتان را هم مشخص کنید

یکی از ابزارهایی که در اینستاگرام وجود دارد ابزار location یا مکان است که شما می توانید در کنار پست هایی که قرار می دهید مکانتان را هم قرار دهید. در این صورت کاربران متوجه خواهند شد که شما در چه مکانی این تصاویر را گرفته اید. بنابراین سعی کنید این مکان را مشخص کنید چون این کار باعث می شود که مخاطبین با شما احساس همزادپنداری بیشتری کنند و در این صورت می توانید موفق تر باشید.

6) با فالوورهایتان تعامل داشته باشید.

شما باید با فالوورهایتان دوست شوید. این یکی از بهترین روش هایی است که شما با استفاده از این روش می توانید بر تعداد فالوورهایتان بیافزایید و معروف شوید. در صورتی که یک رابطه گرم و صمیمی با فالوورهایتان داشته باشید این توانایی را خواهید داشت که در کارتان موفق شوید. فالوورهای شما نیاز دارند که شما به آنها اهمیت دهید. شما باید به این افراد ثابت کنید که آنها را دوست دارید و حقیقتا به آنها اهمیت می دهید. در صورتی که چنین نباشد و آنها احساس کنند که شما به آنها اهمیتی نمی دهید و به تنها چیزی که فکر می کنید سود خودتان است؛ در این صورت احتمال اینکه معروف شوید کمتر می شود. البته این نکته را درنظر داشته باشید که برای این که با این افراد تعامل داشته باشید نیازی ندارید که حتما آنها را فالو کنید. بلکه شما می توانید این تعاملات را به شیوه های دیگری انجام دهید. به عنوان مثال شما می توانید در بخش کامنت ها دوستان خودتان را تگ کنید؛ در استوری هایتان به آنها اشاره کنید؛ هنگامی که تعداد کل فالوورهایتان به یک تعداد مشخصی رسید سعی کنید تا جشن بگیرید و غیره.

7) از هشتگ های جذاب استفاده کنید

استفاده کردن از هشتگ ها یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی است که شما به هنگام پست گذاشتن ها در اینستاگرام باید به آن توجه داشته باشید. باید از هشتگ هایی استفاده کنید که توجه مخاطبین را به خودتان جلب کنید. البته فراموش نکنید که این هشتگ ها باید هشتگ هایی باشند که بیشترین ارتباط را با موضوعی که می خواهید ارایه کنید داشته باشند. در صورتی که چنین ارتباطی وجود نداشته باشد نمی توانید کارتان را به درستی انجام دهید. بنابراین سعی کنید که حتما از بهترین هشتگ ها استفاده کنید. هشتگ های اینستاگرام ابزارهایی هستند که به شما کمک می کنند کاری کنید که کاربران دیگر اینستاگرام پست های شما را ببینند. بنابراین در صورتی که از هشتگ های مناسب استفاده کنید؛ احتمال این که معروفیت شما در اینستاگرام بیشتر شود بالاتر می رود. شما با استفاده کردن از هشتگ های مناسب می توانید کاری کنید که میزان معروفیت شما به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند. ولی فراموش نکنید که برای این که بهترین نتیجه ها را از هشتگ ها بگیرید باید چیزی بین 10 تا 15 هشتگ را در هر پست قرار دهید.

8) تصاویر و ویدیوهای خودتان را با کیفیت بالایی پست کنید

از مهم ترین نکته هایی که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید تصاویر و ویدیوهایی را که در اینستاگرام پست می کنید دارای کیفیت بالایی باشند. در صورتی که چنین نباشد شانس این که شما در کارتان معروف شوید پایین می آید. همانطور که می دانید اینستاگرام یکی از پلتفرم هایی است که بر اساس تصاویر و ویدیوها قرار گرفته است بنابراین در صورتی که شما نتوانید در این پلتفرم تصاویر و ویدیوهای خودتان را به صورت باکیفیتی ایجاد کنید؛ در این صورت امکان این را نخواهید داشت که به اندازه ای که لازم است در این پلتفرم اجتماعی شهرت داشته باشید. شما باید کاری کنید که تصاویری که آپلود می کنید دارای بالاترین کیفیت باشند و همچنین ویدیوهایی که در اینستاگرام قرار می دهید باید دارای کیفیت بسیار بالایی باشند. یکی از اولین نکته هایی که افرادی که در اینستاگرام وارد می شوند مشاهده می کنند؛ توجه کردن به همین تصاویر و ویدیوها است بنابراین شما باید سعی کنید تا تصاویر و ویدیوهایی را که در اینستاگرام قرار می دهید دارای بالاترین کیفیت باشند.

9) زیباسازی های بصری را فراموش نکنید

اینستاگرام برای این که شما بتوانید تصاویری را که آپلود کرده اید به شیوه ای زیباتر از آن چه که هستند پست کنید؛ ابزارهای زیادی دارد. شما می توانید با استفاده از این ابزارها زیباسازی را انجام دهید. فراموش نکنید که کاربران دوست دارند تا تصاویری را ببینند که زیبا می باشند (همانطور که در مورد قبلی گفته شد اینستاگرام در حقیقت یک ابزاری است که بیشتر از هر چیز دیگری به تصاویر وابسته است). بنابراین شما باید با استفاده از این ابزارهای موجود در اینستاگرام، کاری کنید که تصاویری را که پست می کنید دارای ویژگی هایی باشند که نظر کاربران را به خودشان جلب کنند. به عنوان مثال شما می توانید از برخی از ابزارهای موجود برای این کار مانند VSCO و یا Afterlight و یا Canva استفاده کنید. رنگ هایی که شما می توانید با استفاده از این ابزارها به کار اضافه کنید منجر به این می شود که تصاویری که تولید کرده اید برای کاربران جذاب تر به نظر برسند.

10) در زمان های مناسب پست بگذارید.

شما باید در زمان هایی پست کنید که احتمال بیشتری دارد که کاربران پست های شما را ببینند. شما برای این کار باید در ابتدا مشخص کنید که مخاطبین شما چه افرادی هستند. به عنوان مثال در صورتی که مخاطبین شما دانشجو باشند؛ بهترین زمان برای پست کردن مطالب برای این گروه، اول صبح و یا ساعات ابتدایی غروب و یا آخر شب می باشد. در چنین مواردی اصلا نباید ساعت 1 بعد از ظهر پست کنید به این دلیل که این ساعت اکثر دانشجویان در چرت ظهرگاهی هستند بنابراین احتمال موفقیت شما کمتر می شود.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


9 ترفند فوق العاده برای افزایش تعداد فالوورها در اینستاگرام
سه شنبه 7 مرداد 1399 ساعت 10:50 | بازدید : 131 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

9 ترفند فوق العاده که به کمک آن می توانید تعداد فالوورهایتان در اینستاگرام را افزایش دهید!

 

این روزها بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از بهترین انواع بازاریابی به حساب می آید. اینستاگرام هم یکی از پلتفرم های شبکه های اجتماعی است که تعداد افرادی که با آن بازاریابی می کنند خیلی زیاد هستند بنابراین بالا بردن تعداد فالوورها آرزوی بسیاری از بازاریابانی است که برای بازاریابی از اینستاگرام استفاده می کنند. در این پست قصد داریم تا 9 ترفند را ارایه کنیم که با بکارگیری این ترفندها شما قادر خواهید بود تا کیفیت بازاریابی خودتان در اینستاگرام را تا حد قابل توجهی افزایش دهید و تعداد فالوورهای خودتان را زیاد کنید.

1) همیشه به صورت پیوسته پست بگذارید

در صورتی که کار پست گذاشتن های اینستاگرام را به صورت پیوسته انجام ندهید؛ احتمال این که تعداد فالوورهایی که دارید افزایش پیدا کند و به میزان مطلوب برسد خیلی کم می شود. شما باید همواره پست بگذارید و سعی کنید در این کار پیوستگی را درنظر داشته باشید. در صورتی که شما امروز پستی بگذارید و تا یک ماه دیگر پست نگذارید ؛ در این صورت احتمالا افرادی که شما را فالو می کنند شما را فراموش می کنند و یا دچار گیجی و سردرگمی می شوند. در حقیقت در صورتیکه شما تصمیم بگیرید که با این فاصله زمانی پست بگذارید احتمال این که این افراد شما را فالو کنند خیلی خیلی کم می شود. بنابراین بهترین کار این است که برای خودتان یک برنامه ریزی دقیق و منظمی برای پست گذاشتن داشته باشید و سعی کنید پست هایی که می گذارید به این شیوه باشند. بنابراین پست گذاشتن به این شیوه به شما کمک می کند که تعداد فالوورهای خودتان را افزایش دهید چون آنها همواره منتظر پست های جدید می باشند.

2) از یک برنامه زمان بندی شده استفاده کنید

از آن جایی که پست گذاشتن به شیوه زمان بندی شده بسیار مهم و اساسی می باشد؛ بنابراین بهتر است که شما برای این کار از ابزارهایی استفاده کنید که به شما کمک می کند تا زمانی را که می خواهید برای برنامه ریزی صرف کنید کاهش دهید و در این زمان صرفه جویی کنید. استفاده از این ابزارها می توانند به شما کمک کنند تا به شیوه بهتری برای کار پست گذاشتن برنامه ریزی داشته باشید. همچنین استفاده از این روش می تواند منجر به کاهش میزان استرسی شود که به دلیل برنامه ریزی کردن ممکن است داشته باشید. خوشبختانه اینستاگرام این کار را برای تمام افرادی که می خواهند با استفاده از شبکه های اجتماعی بازاریابی کنند آسان کرده است. شما برای این که کاری کنید که فالوورهایتان درگیر شوند می توانید از ابزارهایی که اینستاگرام در زمینه برنامه ریزی برای پست گذاشتن در اختیارتان قرار داده است استفاده کنید و به این شیوه می توانید کاری کنید که پست هایی با معنی ایجاد کنید که هم زمان بندی درست و مناسبی داشته باشند و هم معنی دار باشند. بنابراین بهتر است برای پست کردن یک برنامه ریزی مشخص داشته باشید.

3) از ویژگی "لایو" اینستاگرام استفاده کنید

آیا می دانستید که 82 درصد از افرادی که از پلتفرم اینستاگرام استفاده می کنند ترجیح می دهند که یک ویدیوی لایو از اینستاگرام را ببینند تا این که پست آن را بخوانند؟

بنابراین در صورتی که می خواهید تعداد زیادی فالوور داشته باشید یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که از ویژگی ویدیوی لایو اینستاگرام استفاده کنید. در صورتی که از ویدیوی لایو اینستاگرام استفاده کنید می توانید توجه مخاطبین را به خودتان جلب نمایید. ویدیوهای لایو اینستاگرام در بالای فیلدهای استوری فالوورهای شما قرار می گیرند. ویدیوهای لایو اینستاگرام همچنین به صورت اتوماتیک Push Notification هایی را به فالوورهایتان می فرستند و به آنها اطلاع می دهند که شما لایو هستید. همچنین به نظر می رسد که الگوریتم اینستاگرام به گونه ای تولید شده است که به اکانت های تجاری که دارای ویدیوهای لایو می باشند اهمیت زیادی می دهد بنابراین کاری می کند که پروفایل های مربوط به این اکانت ها نسبت به اکانت های دیگر راحت تر کشف شود. بنابراین استفاده کردن از ویدیوهای لایو اینستاگرام یکی از بهترین روش هایی است که شما می توانید برای جلب تعداد ببیشتری فالوور از آن استفاده کنید.

4) با اکانت های تجاری دیگر در اینستاگرام دوست شوید!

یکی دیگر از روش هایی که شما می توانید تعداد فالوورهای بیشتری در اینستاگرام برای خودتان ایجاد کنید این است که با اکانت های تجاری دیگری که آنها هم مانند شما هستند و کار شما را انجام می دهند (و در حوزه عملیاتی شما هستند) دوست شوید. این کار به شما کمک می کند تا نه تنها اعتماد این اکانت ها را به خودتان جلب کنید؛ بلکه باعث می شود که اعتماد افراد دیگری هم که شما را فالو می کنند به شما جلب شود و آنها رابطه بهتری با شما برقرار کنند که نهایتا این امر منجر می شود که تعداد فالوورهای شما در اینستاگرام بیشتر شود. برای این که با این گونه اکانت ها ارتباط برقرار کنید می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید در زیر پست هایی که این اکانت ها می گذارند کامنت بگذارید و یا می توانید به کامنت هایی که می گذارند پاسخ دهید و یا می توانید به ویدیوهای لایوی که می گذارند جواب دهید و یا حتی می توانید به استوری های آنها واکنش نشان دهید و غیره.

اما یک نکته مهم که در رابطه با این اکانت ها باید درنظر داشته باشید این است که شما باید اطمینان حاصل کنید که شرکتی که می خواهید با آن دوست شوید باید اهدافی شبیه به اهداف شما داشته باشد به گونه ای که مخاطبین این توانایی را داشته باشند که درک کنند که اهداف تجاری شما با اهداف این شرکت یکسان می باشند.

5) مسابقاتی برگزار کنید.

برگزار کردن مسابقات اینستاگرامی یکی دیگر از روش های مهمی است که شما می توانید با استفاده از آن صفحه خودتان را به موفقیت نزدیکتر کنید و شانس موفقیتتان را بالاتر ببرید. چرا؟ برای این که اولا مردم دوست دارند تا همیشه چیزهای رایگان دریافت کنند و این خودش انگیزه ای می شود که وارد مسابقات شما شوند. همچنین وقتی که شما چنین مسابقاتی ایجاد کنید این احتمال وجود دارد که نه تنها میزان درگیر شدن مخاطبین و مشتریانتان بیشتر شود، بلکه صفحه شما برای آنها جذاب تر به نظر برسد بنابراین آنها بتوانند بهتر از گذشته شما را فالو کنند. بنابراین یکی از بهترین روش هایی که شما می توانید با استفاده از این روش تعداد مخاطبین خودتان را افزایش دهید این است که برای آنها مسابقاتی طراحی کنید.

6) هر چند وقت یک بار استوری بگذارید.

یکی از بهترین و مناسب ترین ابزارهایی که اینستاگرام در اختیار کاربرانش قرار می دهد که بتوانند با استفاده از آن نظر فالوورهایشان را جلب کنند؛ ابزاری به نام استوری می باشد. شما در این استوری می توانید توجه تعداد زیادی از فالوورها را به خودتان جلب کنید. تحقیقات نشان داده است که 500 میلیون نفر روزانه از استوری های اینستاگرام استفاده می کنند و یک سوم استوری هایی که از همه بیشتر مشاهده شده اند مربوط به صفحه های تجارت ها می باشند. استوری ها همواره در حال معروف تر شدن و محبوب تر شدن می باشند و شما می توانید از این استوری ها برای ارتقای کیفیت بازاریابی تجارت خودتان استفاده کنید تا تعداد مخاطبین بیشتری را به سمت خودتان بکشانید.

نکته جالب دیگری که در رابطه با استوری ها وجود دارد این است که گذاشتن استوری ها کار آسانی می باشد. شما می توانید به راحتی یک استوری را برای خودتان بگذارید تنها کاری که باید بکنید این است که دوربین خودتان را باز کنید و تصویر را بگیرید و همچنین می توانید از ابزارهای مختلفی برای ویرایش کردن آن استفاده کنید. این استوری ها حدودا 24 ساعت می مانند و شما می توانید بهترین استفاده را در این زمان از آنها ببرید.

7) طراحی صفحه کلی اینستاگرام خودتان را رونق بیشتری بدهید.

این بخش یکی از بخش های بسیار مهم و اساسی است که شما می توانید با تغییر دادن طراحی کل صفحه اینستاگرام کاری کنید که صفحه اینستاگرامتان پررونق تر شود.

شما برای این که این کار را انجام دهید می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. به عنوان مثال، شما می توانید اول از همه به موضوع پس زمینه ای که صفحه تان دارد توجه کنید و کاری کنید که این پس زمینه دارای طراحی زیبایی باشد. همچنین می توانید به نور صحنه هم توجه کنید. به عنوان مثال در صورتی که شما یک شرکت بازاریابی مد هستید؛ بهترین کاری که باید بکنید این است که تصاویری را که مربوط به لباس ها می باشند با کیفیت بالا پست کنید و سعی کنید کاری کنید که طراحی صفحه زیبا باشد. همچنین برای بهتر کردن کار طراحی شما می توانید از فیلترهای مخصوصی که در اینستاگرام وجود دارد استفاده کنید و تصاویری را که پست می کنید با استفاده از این فیلترها باکیفیت تر کنید. به این شیوه می توانید تعداد فالوورهای خودتان را افزایش دهید.

8) از هشتگ ها استفاده کنید.

هشتگ ها یکی از مهم ترین ابزارهایی می باشند که اینستاگرام برای کاربرانش ایجاد کرده است تا کاری کنند که پست هایشان دیده شوند. در صورتی که شما از هشتگ ها استفاده کنید؛ می توانید به صورت استراتژیکی و برنامه ریزی شده، رشد صفحه اینستاگرام خودتان را تضمین کنید. در صورتی که شما حتی بهترین پست ها را هم بگذارید اما در کنار این پست هایی که گذاشته اید از هشتگ استفاده نکنید؛ در این صورت هیچ کس پست های شما را نمی بیند بنابراین اصلا نمی توانید فالوور داشته باشید. باید از هشتگ ها به شیوه ای استفاده کنید که پست های شما به خوبی دیده شوند. فراموش نکنید که به هنگام استفاده از هشتگ ها باید این نکته را درنظر داشته باشید که همیشه از هشتگ هایی مرتبط با کارتان استفاده کنید. در صورتی که از هشتگ هایی استفاده کنید که ارتباطی با کارتان ندارند؛ احتمال موفقیتتان کم می شود. هشتگ ها نه تنها به شما کمک می کنند تا محتوای خودتان را سازماندهی کنید و طبقه بندی نمایید؛ بلکه به شما کمک می کنند تا کار بازاریابی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

اینستاگرام ابزاری بسیار موثر است به این دلیل که به شما کمک می کند تا محتوای خودتان را دسته بندی کنید که این موضوع باعث می شود که محتوای شما حتی قابل کشف تر هم شود. به همین دلیل است که پست هایی که دارای هشتگ می باشند نسبت به پست هایی که هشتگ ندارند مورد توجه بیشتری قرار می گیرند.

در صورتی که اطمینان ندارید که چگونه باید از هشتگ ها استفاده کنید؛ بهترین کار برای شما این است که بخش مربوط به راهنمایی مرتبط با هشتگ ها را بخوانید تا بتوانید در این زمینه تبدیل به یک متخصص شوید!

9) به مخاطبین احساس اعتماد و علاقه بدهید.

آخرین مورد (که البته بی اهمیت ترین مورد هم نیست!) این است که با پست هایی که می گذارید به مخاطبین نشان دهید که چقدر آنها را دوست می دارید. شما باید به آنها ثابت کنید که حقیقتا دوست دارید تا آنها در کارشان موفق شوند و با فرآورده هایی که تولید می کنید (و یا خدماتی که ارایه می دهید) می خواهید حقیقتا گرهی از کار این افراد باز کنید. در صورتی که شما این توانایی را داشته باشید که به آنها چنین جوی را بدهید؛ احتمال این که آنها جلب تجارت شما شوند خیلی بیشتر از زمانی است که صرفا به گونه ای پست بگذارید که انگار می خواهید فرآورده ها و یا خدمات خودتان را تبلیغ کنید بدون این که بخواهید کوچکتری رابطه عاطفی را با آنها برقرار کنید. بنابراین یکی از بهترین روش هایی که شما می توانید بکار ببرید این است که به آنها احساس ایمنی و اعتماد بدهید و کاری کنید که احساس کنند که شما آنها را دوست دارید. در صورتی که چنین احساسی را در آنها ایجاد کنید آنها هم شما را دوست خواهند داشت و به شما اعتماد خواهند کرد!

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روی مشتریان خود تمرکز کنید.
دو شنبه 6 مرداد 1399 ساعت 15:3 | بازدید : 140 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

روی مشتریان خود تمرکز کنید.

 

اگر می خواهید در میدان رقابت و در یک تجارت پایدار گوی سبقت را از دیگران بربایید، سعی نماید که نیازهای کسانی که برند شما را دوست دارند را درک کنید و بهتر از هر کس دیگری به آنان خدمات ارائه دهید.

در اینجا ده دلیل مهم بودن کسانی که دوستدار برند شما هستند ارائه می شود:

۱- دوستداران برند شما اغلب به جای رقیبانتان، شما را انتخاب می‌کنند زیرا گزینه‌ قابل رقابت دیگری ندارند.

۲- دوستداران برند شما، با کلماتی که راجع به شما به کار می برند مشتریان جدیدی برای شما جذب می‌کنند. اساساً، بهترین مشتریان شما، منبع اصلی جریان قدرت کلمات برای شما هستند.

۳- دوستداران برند شما طبیعتاً مشتریان وفادار شما هستند. وفاداری مشتریان در سودآوری نقش تعیین کننده بیشتری نسبت به درخواست های انبوه دارد.

۴- تمرکز روی دوستداران برندتان و توسعه وفاداری در بین مشتریان می‌تواند سود برگشتی شما را دو برابر کند (ROA).

5- به طور مشابه، خدمات رسانی به بهترین مشتریان می‌تواند بازگشت سرمایه شما را به مقدار زیادی افزایش دهد. به عنوان مثال وقتی شرکت اپل فروشگاه‌های خرده فروشی خود را افتتاح کرد تخمین می‌زد که به ازای هر فوت مربع، هزار دلار به دست آورد اما این مقدار به ۴۰۰۰ دلار در هر فوت مربع افزایش یافت. نهایتاً دوستداران شما، سوددهی زیادی را برای شرکت شما به همراه خواهند داشت.

6- در مورد اثر وفاداری مشتریان، فردریک ریشلد می‌گوید که ۵% افزایش در وفاداری مشتریان می‌تواند سوددهی شرکت را ۴۰ تا ۹۵% افزایش دهد.

۷- به این فکر کنید که اگر شما بتوانید تنها ۱۰% از مشتریانتان را به دوستداران برندتان تبدیل کنید چه اتفاقی رخ خواهد داد. برای شرکت‌های بزرگ این مقدار می‌تواند سبب یک جهش اساسی در میزان سود آوری شرکت شود.

۸- با تمرکز روی دوستداران برندتان، هزینه های لازم برای جذب مشتریان جدید نیز کاهش می یابد.

۹- در نتیجه‌ تمرکز برندتان بر نیازهای بهترین مشتریان شرکت، اثربخشی بازاریابی شما به شدت رشد می‌کند.

۱۰- با تمرکز بر دوستدارانتان، می‌توانید یک برند قوی و برجسته راه اندازی کنید که برای مشتریان ویژه شما با ارزش است و این موضوع به شما کمک می کند که مشتریان سودده بیشتری را جذب نمایید.

از همه مهمتر اینکه ارائه خدمات به بهترین مشتریانتان، تحت هر شرایط اقتصادی مطمئن‌ترین روش برای رشد یک تجارت سود ده می باشد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ده روش برای فروش یک محصول
دو شنبه 6 مرداد 1399 ساعت 14:17 | بازدید : 139 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

ده روش برای فروش یک محصول

 

1- مشتریان خود را ترغیب کنید که محصول گرانتر را بخرند

یک روش موثر برای فروش محصول به مشتری این است که یک محصول گرانتر را به او پیشنهاد بدهیم. با این روش، نیاز به کار اضافی برای فروش یک محصول (مانند پیدا کردن یک مشتری دیگر) نیست. مشتری برای خرید یک محصول خاص با شما تماس گرفته است یا شخصا به شرکت شما آمده است. به عنوان مثال این مشتری می خواهد کالای XY را به قیمت 29 دلار خریداری کند، اینجاست که فروشنده می تواند به او محصول XYZ را که قیمت آن 39 دلار است اما مزایای بیشتری مانند ضمانت نامه طولانی‌تر دارد به جای محصول مورد نظر مشتری به او پیشنهاد بدهد. این روش فروش بسیار ساده است زیرا فروش محصول را با خدمات بهتر برای مشتری ادغام می کند.

2- محصولات را به صورت مستقیم بفروش برسانید

بازاریابی به صورت فروش مستقیم می‌تواند هزینه های بالایی داشته باشد اما موثر است. در این روش محصولات یا خدمات خود را از طریق تبلیغات اینترنتی یا تلویزیونی به فروش می رسانید. بنابراین وقتی که مشتری محصولات شما را مشاهده نمود با شما تماس می‌گیرد یا به فروشگاه اینترنتی شما سر می‌زند و بلافاصله خرید خود را انجام می دهد.

3- مشتریان خود را از به روز شدن محصولات آگاه کنید

یک روش مفید برای بهبود بخشیدن به فروش و حفظ مشتریان این است که به آن ها پیشنهاد دهیم که محصولات جدید و به روز شده را خریداری کنند. بنابراین می توانیم با احترام کامل با مشتریان کنونی تماس بگیریم و به آن‌ها خبر دهیم که محصولات به روز شده ای در فروشگاه خود داریم. علاوه بر این می‌توانیم به آن ها پیشنهاد دهیم که به دلیل وفاداری آن ها به ما و محصولات ما در صورت خرید فوری به آن ها تخفیف خواهیم داد.

4- محصولات را به صورت دسته ای شده بفروشید

اگر بخواهیم که محصولات را به صورت تکی و جدا جدا بفروشیم فرایند فروش بسیار زمان بر خواهد بود و حتی ممکن است بی نتیجه باشد. در نتیجه می‌توان به جای فروش یک محصول، چند محصول را به صورت دسته بندی شده و بسته ای بفروش رساند. به عنوان مثال، می توان یک ست کامل از محصولات مراقبت از پوست را در یک بسته قرار داد به جای اینکه مرطوب کننده و تمیز کننده را تک تک فروخت و در صورتی که مشتری خواهان تمام بسته نبود می توان آنها را به صورت تکی فروخت.

5- محصولات را به صورت اینترنتی به فروش برسانید

اگر محصولات خود را از طریق یک سایت معتبر و امن به فروش برسانید بسیار بهتر است. علاوه بر این مشتریان ترجیح می دهند که اینترنتی خرید خود را انجام دهند زیرا راحت تر است و لزومی ندارد که شلوغی های خیابان‌ها را نیز تحمل کنند. بنابراین یک کاتالوگ اینترنتی از محصولات شرکت فراهم کنید و در آن محصولات را به خوبی توصیف کنید به علاوه‌ قیمت هر محصول در کنار آن. برخی از شرکت‌ها برای خریدهای اینترنتی تخفیف نیز لحاظ می‌کنند.

6- محصولات خود را با استفاده از کاتالوگ به فروش برسانید

بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که با دیدن کاتالوگ ها کالای مورد نظر خود را خرید نمایند. شما باید یک نسخه پرینت شده از کاتالوگ محصولات متداول خود را برای مشتریان ارسال نمایید. در این کاتالوگ سعی نمایید که محصولات را بر اساس دپارتمان طبقه بندی کنید یا اینکه محصولات مربوط به فصل کنونی را در صفحه اول کاتالوگ قرار دهید تا نظر مشتریان را جلب نماید.

7- با برگزاری نمایشگاه ها و نمایش محصولات، فرایند فروش را انجام دهید

اگر دوست دارید که مردم را ملاقات کنید و به صورت حضوری کیفیت محصولات خود را به آنها نشان دهید، برگزاری نمایشگاه و نمایش محصولات بهترین انتخاب می باشد. شما فقط لازم است که یک برنامه ریزی مناسب داشته باشید و هزینه فضای مورد نیاز نمایش محصول را بر عهده بگیرید. بنابراین باید زمانی را برای دعوت افراد و پاسخگویی به آن‌ها اختصاص دهید. این روش معمولا فصلی است بنابراین ممکن است فروش به این شیوه تا حدی محدود باشد.

8- با نمایش محصولات خود در فروشگاه، فروش را انجام دهید

شرکت های کوچک که داری فروشگاه هستند برای فروش کالاهای خود باید از نمایش محصولات در فروشگاه خود استفاده کنند. بسیاری از سازندگان از بسته هایی که جنبه پوستر و استند و بنرهای رنگارنگ دارند استفاده می کنند. قفسه های جذاب را در فروشگاه به گونه ای چیدمان کنید که محصولات به خوبی در دید مشتری باشد. فراموش نکنید که یک فروشگاه مرتب و منظم را برای خرید مشتریان فراهم کنید.

9- با استفاده از مهمانی های خانگی محصولات را به فروش برسانید

برخی از صاحبان مشاغل کوچک با استفاده از مهمانی های خانگی فروش خود را انجام می دهند. در این روش صاحبان شرکت ها نمونه‌هایی از محصولات خود را به افراد می دهند و سفارشات را دریافت می کنند. مهمانی‌های خانگی شبکه ای از مشتریان را که خواهان خرید در یک فضای آرام هستند، فراهم می نماید.

10- از رویدادها برای فروش محصولات استفاده کنید

رویدادهای سالانه، فصلی و ماهانه می تواند سطحی از هیجان را در مشتریان به وجود آورد و آنها را تشویق به خرید نماید. با برگزاری رویدادهایی مانند مراسم روز افتتاحیه، روز خیریه یا تعطیلات، فروش خود را انجام دهید. نمایش مد در فروشگاه نیز می تواند روش خوبی برای فروش محصولات باشد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بازاریابی سیستم اطلاعات جغرافیایی (مکانی) یا ژئومارکتینگ (بازاریابی مکان‌محور)
یک شنبه 5 مرداد 1399 ساعت 17:22 | بازدید : 145 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

بازاریابی سیستم اطلاعات جغرافیایی (مکانی) یا ژئومارکتینگ

(بازاریابی مکان‌محور)

 

مکان در بازاریابی یکی از ابعاد مهم و با ارزش محسوب می شود. نکته قابل توجه این است که اگرچه امروزه استفاده از اینترنت به‌ عنوان روش جدیدی برای از میان برداشتن فاصله های جغرافیایی بازارها استفاده می‌شود، ولی آن نیز با مشکلاتی مواجه است. متاسفانه مطالعات بسیار کمی در رابطه با تحلیل مکانی در بازاریابی صورت گرفته است. این درحالی است که موقعیت مکانی یک سازمان نقش مهمی در توسعه سازمان بازی می‌کند. از یک طرف موقعیت مکانی با توسعه افقی سازمان در ارتباط است و از طرف دیگر موقعیت مکانی سازمان ارتباط تنگاتنگی با توسعه روش‌های ژئومارکتینگ دارد. ژئومارکتینگ به مجموعه‌ای از روش ها اطلاق می‌شود که به ما کمک می‌کنند داده‌های جغرافیایی کدگذاری شده را تغییر دهیم و بدین ترتیب این روش‌ها به تحلیل استراتژی‌ها و تصمیم گیری های سازمانی کمک می‌کنند. در حال حاضر، استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی (مکانی) یکی از مباحث جدید در زمینه‌ی بازاریابی به شمار می‌رود؛ که متاسفانه خلاء مطالعاتی آن در کشور احساس می‌شود. امروزه تمام صنایع با این چالش رو به‌رو هستند که باید محصولات و خدمات خود را به گروه‌های هدف، اعم از مصرف‌کنندگان یا شرکای خرده‌فروش خود برسانند، و در نهایت رضایت مشتریان خود را جلب نمایند.

مزایای ژئومارکتینگ

ژئومارکتینگ با کارآمدی و سرعت می تواند به هر سوالی که با "کجا" آغاز می شود پاسخ دهد و به شرکت ها این اجازه را می‌دهد که موفقیت و پیشرفت‌شان را بهبود بخشند و تصمیمات تجاری آگاهانه‌‌تری اتخاذ نمایند. بعضی از سوالاتی که به آسانی از طریق رویکرد ژئومارکتینگ پاسخ داده می‌شوند، شامل سوالات زیر هستند:

- توزیع مشتریان A ، B و C به چه صورت است؟

-™  حوزه های رشد و رکود در سطح گردش مالی در کدام مناطق هستند؟

-™  گروه های هدف من کجا قرار گرفته‌اند؟

-™  کدام مشتری ها با همه اعضای فروش ما بازاریابی شده است؟ آیا حوزه های فروش ما می‌توانند کارآمدتر باشند؟

™-  ناحیه تحت پوشش دفاتر و فروشگاه های من چه مناطقی را در بر می‌گیرند؟ آیا بین این نواحی تحت پوشش و یا مابین این نواحی با نواحی تحت پوشش رقبا همپوشانی وجود دارد؟

-™  پتانسیل کلی بالقوه بازار چقدر است و تا چه حد این پتانسیل در محل های مختلف شرکت بکار گرفته می‌شود؟

-™  مناطق ایده آل برای هر محل جدید شرکت چه در داخل چه در خارج کدامند؟

-™  وضعیت زیرساخت های اطراف املاک و مستغلات فروشی برنامه ریزی شده چیست؟

-™  آیا پروژه برنامه ریزی شده، از نظر محل مورد نظر، کدهای ساختمان قابل اجرا و رقابت های محلی/منطقه امکان پذیر است؟

-™  آیا ارزش سرمایه گذاری و تمرکز روی یک محل مشخص یا یک نمونه املاک و مستغلات را دارد؟

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


استراتژی بازاریابی محتوا
پنج شنبه 2 مرداد 1399 ساعت 12:37 | بازدید : 137 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

استراتژی بازاریابی محتوا

 

مطمئنا چیزهایی درباره بازاریابی محتوا شنیده اید حتی ممکن است که در حال کار کردن در این زمینه باشید. با این وجود آیا نسبت به همه ابعاد فرایند بازاریابی محتوا آگاهی دارید و آیا از این دانش برای اینکه بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشید استفاده میکنید؟

برای اینکه تصویری بزرگ تر از جزئیات محتوا داشته باشیم موسسه بازاریابی آنلاین اینفوگرافی زیر را ساخته است. این اینفوگرافی انواع گوناگون محتوا، کانال های توزیع، چگونگی بهینه سازی فرایندها و اعضای تیم و نقش های مورد نیاز را پوشش میدهد.

مجموعه ای از یادداشت های مرتبط و جالب در این اینفوگرافی وجود دارند به صورتی که حتی اگر شما فکر کنید که نسبت به همه ابعاد محتوا تسلط دارید باز هم ارزشمند است که به بخش های مهم این اینفوگرافی توجه داشته باشید.

استراتژی بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا اصطلاحی است که مانند یک چتر مجموعه ای از استراتژی ها، تکنیک ها و تاکتیک ها را برای برآورده کردن اهداف کسب و کار و مشتری در بر میگیرد. بازاریابی محتوا شامل به کار گرفتن مربوط ترین محتوا برای خدمت رسانی، جذب، نگهداری و درگیر کردن مشتریان و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل به شکلی قابل اعتماد و ارزشمند میباشد.

انواع بازاریابی محتوا

- رسانه های اجتماعی

وبلاگ نویسی خرد، سایت های اجتماعی، شبکه های اجتماعی، شبکه های اجتماعی متعارف، تالارهای گفتگو

- ویدئو

فیلم ها، ویلاگ ها و اسکرین کست ها.

- نشریات یکباره

گزارش، مقاله، کتاب الکترونیک، کتاب

- وبسایتها و پلتفرم ها

وبسایت های رسانه ای، نمایش های تجارت مجازی

- نوشته های دوره ای چاپ شده یا مجازی

خبرنامه های الکترونیکی، خبرنامه های چاپ شده، مجله های تخصصی چاپ شده، مجله های دیجیتال، کتابهای کاریکاتور

- صدا

پادکست، کتابهای صوتی

- اپلیکیشن ها

اپلیکیشن های موبایلی، ویجت های کامپیوتر های شخصی، اپلیکیشن های مبتنی بر شبکه وب، ابزارهای جدید محتوا، بازی ها، اپلیکیشن های رسانه اجتماعی

- تحصیلی

مطالعه موردی، وبینار، سمینار از راه دور، یادگیری الکترونیکی

- وبلاگ ها

وبلاگ های شرکتی، وبلاگ های شخصی، وبلاگ های خرد

- شخصاً

رویدادهای تجربی، اجراهای سرگرم کننده، رویدادهای تحصیلی، مباحثه های اجرایی، تورهای تخصصی، کنفرانس های بین صنایع

- محتوای سنتی

شاهد گرفتن، سیستم رتبه بندی صنعت، اینفوگرافی، پیمایش، انتشار خبر

جاهایی که می توانید محتوای تان را ارائه کنید.

- کانالهایی که صاحب آنها هستید.

کانالهایی که شما صاحب آنها هستید شامل وبسایت، وبلاگ، تالار گفتگویی که شما ایجاد کرده اید یا سایت های دایره المعارف مانند ویکیپدیا می شوند.، اسلایدها و هر آنچه که منتشر شده است بشود.

محتوایی که تولید کرده اید میتواند شامل پست های الکترونیکی، کتابهای الکترونیک و گزارشها، فیلمها، اسلایدها و هر آنچه که چاپ شده است می شود.

به یاد داشته باشید که موتور های جستجو به محتوای جدید و تعامل هایی که با آن برقرار می شود توجه خاصی نشان می دهند.

وقتی اینفلونسرها و کسانی که هدف محتوای تولید شده هستند با محتوایی که مشخصا توسط شما تولید شده است روبرو می شوند پیام روشنی برای شما دارد و آن پیام این است که شما مخاطبهای خود را به اندازه کافی مورد توجه قرار داده اید و در نتیجه ارزش برند شما افزایش پیدا می کند.

- کانالهایی که به آنها هزینه ای را می پردازید

شما می توانید محتوایتان را در سایتهای که صاحبشان نیستید منتشر کنید و از این طریق باعث ترفیع محتوا و برند خودتان بشوید.

هر چند وقتی شما محتوایتان را در این سایتها منتشر کنید ممکن است بر اساس قوانین و سیاستهای خودشان حق مالکیت شما را نادیده بگیرند.

رسانه هایی که به آنها پول پرداخت می شود تقریبا شبیه کانالهایی هستند که شما خودتان صاحب آنها هستید با این تفاوت که باید هزینه ای جهت اینکه آنها از شما حمایت می کنند بپردازید. این کار تبلیغات بومی نیز نامیده می شود زیرا به گونه ای تریتیب داده می شود تا مانند سایر محتواهای موجود در آن کانال به نظر برسد.

- کانالهایی که به دست آورده شده اند

منظور کانالهایی هستند که از آنها با عنوان روابط عمومی یاد میشود. این محتوا توسط طرف سومی خلق شده و اغلب به واسطه اقدامات ترفیعی به دست می آید.

وقتی کسی هیچ منافعی از شما کسب نمی کند و در همان حال به اندازه ای به شما اعتماد دارد که از شما نقل قول می کند، به شما اشاره میکند و یا باعث ترفیع محتوای شما می شود این موضوع در ذهن مخاطب نسبت به اعتبار نظر طرف سوم اطمینان ایجاد می کند.

به برند شما کمک می کند تا به مخاطبان گسترده تری دسترسی داشته باشید زیرا که با مخاطبان اینفلونسر مورد نظر در تماس هستید.

مدیریت محتوا: تیم سازی

شناسایی استعدادهای مورد نیاز برای برآورده کردن اهداف و اجرا کردن برنامه بازاریابی محتوا ضروری میباشد.

- هنرمندان
- نویسندگان
- ویرایشگران محتوا
- مدیران دیجیتال
- صاحبان وب سایت
- پژوهشگران

تیم بازاریابی محتوای شما تیمی است که قسمت راست و قسمت چپ مغز را با هم به کار میگیرد و شما نیز باید به همین شکل باشید.

هنرمندان، نویسندگان، ویرایشگران محتوا، پژوهشگران، صاحبان وبسایت، مدیران دیجیتال برای تولید محتوایی موثر ضروری هستند.

شما باید ارزیابی کنید که از هر یک به چه میزان نیاز دارید و اگر زمان اجازه بدهد استعداد خانگی و یا قراردادی با یک شرکت و یا شخصیت های مستقل باید به دست آید.

درک کردن مخاطب

شخصیت خریدار

هدف ساختن شخصیت این است که نشانگرهای قابل اعتماد و واقع گرایانه ای از بخشهایی که مخاطبان کلیدی شما در آنها قرار دارند بسازید.

در بازاریابی محتوا، شخصیت هایی که به درستی پرورش داده شده اند به شما کمک می کنند تا محتوای کاملا مرتبطی را ارائه کنید که جالب، سرگرم کننده و یا مفید است.

چرا به یک شخصیت خریدار نیاز دارید؟

- برای تشخیص اینکه به چه محتوایی نیاز دارید.
- برای اینکه لحن، سبک و استراتژیهای ارائه را برای محتوای خود تعیین کنید
- برای هدف قرار دادن موضوعاتی که باید درباره آنها بنویسید
- برای اینکه بفهمید خریداران کجا اطلاعات خود را کسب میکنند و چگونه میخواهند که آنها را مصرف کنند

 

چیزهایی که باید هنگام ساختن شخصیت خریدار در نظر داشته باشید

- جغرافیا

بسیار مهم است که مکان و جغرافیای شخصیت خریدار را شناسایی کنید

- جمعیت شناسی

جمعیت شناسی به ویژگیهای یک شخصیت خریدار مربوط می شود مانند سن، تحصیلات، قومیت و وضعیت خانوادگی.

- روانشناسی

اطلاعات روانشناسی میتوانند عادات، سرگرمی ها، عادات خرید و ارزشهای خریداران باشد. همانطور که جمعیت شناسی مشخص میکند که خریداران شما چه کسانی هستند روانشناسی نشان میدهد که خریداران شما چگونه هستند.

همیشه یادتون باشه که اگر شما تلاش کنید که به همه بفروشید به هیچکس نمی توانید بفروشید.

نقش موتورهای جستجو در بازاریابی محتوا

سئو برای تولید ترافیک با کیفیت، افزایش آگاهی برند، افزایش فروش بسیار مهم میباشد. همچنین سئو تاثیر مثبتی بر روی کسب و کار و تصویر برند دارد.

- محتوای شما نقش اساسی در تعیین جایگاه شما در رده بندی ها دارد.
- محتوای با کیفیت بیشتر از هر یک از عوامل دیگر در سئو تاثیر گذار است.

فهم جستجوی معنایی و کلمات کلیدی به شما کمک میکن تا درک بهتری نسبت به این مسئله داشته باشید که چگونه آنها را در محتوای خود به کار بگیرید تا بهترین نتیجه را در جستجو ها به دست آورید.

جستجوی معنایی مانند جستجوی گفتگو مانند می باشد. این فرایند جستجوی جهانشمول در همه دستگاه هایی که از گوگل به عنوان موتور جستجو استفاده میکنند به کار گرفته می شود.

کلمه های کلیدی همان کلمات و عباراتی هستند که به شما کمک می کنند تا تشخیص دهید که مخاطب شما به دنبال چه چیزی است و در نتیجه استراتژی های خود را به شکلی مناسب سازماندهی کنید.

ببینید که مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند.

دانستن کلماتی که آنها استفاده می کنند و سوالاتی که میپرسند به شما کمک میکند که نتایج بهتری به دست آورید. این سوالها به شما کمک میکنند که کلمات کلیدی را تشخیص دهید.

بر روی محتوایی که در وبسایت تان گذاشته میشود تمرکز کنید.

به یاد داشته باشید که در تجربه خوب یک کاربر خلاصه میشود و در میزان وقتی که بر روی وبسایت میگذارید و میزان بازدیدهایی که گوگل آنالیتیکس نشان میدهد منعکس میشود.

الگوهای جستجوی مخاطبان هدف خود را بشناسید.

زبانی که استفاده میکنند و کلماتی که انتخاب می کنند از شما حمایت میکند تا محتوایی تولید کنید که عبور و مرور به وبسایتتان را جذب میکند.

ابزارهای رایگان جستجوی کلمات کلیدی که میتوانید در نظر داشته باشید.

موضوعات، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی که ترند می شوند و دانشی مناسب نسبت به کانالهایی که رسانه ها فراهم میکنند برای ساختن یک برنامه بازاربی محتوای قدرتمند ضروری میباشد. با انجام پژوهش و در جریان چگونگی اجرای محتوا بودن علاقه و عبور و مرور به وبسایت را افزایش میدهید و موجب تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل میشوید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


50 راه برای اینکه برای کسب و کار آنلاین خودتان، بازاریابی کنید.
پنج شنبه 2 مرداد 1399 ساعت 12:24 | بازدید : 140 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

50 راه برای اینکه برای کسب و کار آنلاین خودتان، بازاریابی کنید.

 

- محتوایتان را با استفاده از تکنیک های SEO بهینه سازی کنید.
- یک وبسایت جذاب درست کنید.
- پروفایل هایی در شبکه های اجتماعی بسازید.
- لیستی از ایمیل ها تهیه کنید.
- پروفایل های کاری را به پروفایل شخصی فیسبوک خودتان وصل کنید.
- پخش زنده داشته باشید.
- وبینار برگزار کنید.
- اشانتیون های زیادی هدیه بدهید.
- از مشتریان پیشین بخواهید که باز هم به شما رجوع کنند.
- ویدیویی در رابطه با پیشنهادهای ویژه ای که دارید ضبط کنید.
- یک اینفوگرافی بسازید و آن را به اشتراک بگذارید.
- در گروه های لینکدین و فییسبوک عضو شوید.
- مطالبی را در بین گروه های گوگل پلاس به اشتراک بکذارید.
- در توییتر عضو شوید و با مردم شروع به صحبت کنید.
- سرمایه گذاریهای مشترکی را با کسانی که بر روی قسمت مشابهی از بازار کار می کنند انجام دهید.
- در برنامه های دیگران شرکت کنید و تبدیل به بهترین دانشجوی آنها بشوید.
- حتما رقبای خودتان را ستایش کنید.
- به عنوان معلم مهمان در برنامه های دیکران شرکت کنید.
- در سایت خود قسمتی تعبیه کنید برای اینکه مردم بتوانند مطالبی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
- محصولات رایگانی تولید کنید و از مردم بخواهید که آنها را به اشتراک بگذارند.
- یک چالش رایگان برگزار کنید.
- به مردم دوره های رایگان و یا تماس های رایگان پیشنهاد دهید.
- تعطیلات را اهرمی برای افزایش فروشتان قرار دهید.
- در سایتهایی مانند Yelp و Google Places آدرس محل کارتان را ثبت کنید.
- ترافیک رسانه های اجتماعی که هزینه آن پرداخت شده
- تبلیغات دیگری که هزینه آنها پرداخت شده است
- برنامه روابط کاری خودتان را بسازید.
- پست های موقتی بر روی سایتهای بزرگتر بگذارید.
- خبر ساز باشید تا رسانه های خبری برای پوشش خبرهای شما بیایند.
- محتوایتان را گرداوری کنید و به اینفلونسرها ایمیل کنید.
- وقتی که اتفاق خوبی می افتد یک مهمانی بزرگ بدهید
- محتوای خود را در رسانه بازنشر کنید.
- با استفاده از وایز استمپ امضای ایمیلی خودتان را آپدیت کنید.
- با دیگر صاحبان وبسایت روابط دوستانه ای را برقرار کنید.
- پادکست های خودتان را بر روی سایت بگذارید.
- مصاحیه خودتان را در یوتیوب آپلود کنید.
- گفته های کسانی که با شما کار کرده اند را بر روی سایت بگذارید.
- به اشخاص تاثیر گذار کمک کنید
- به دنبال جدل و مباحثه باشید
- از هشتگ های مرتبط در اینستاگرام استفاده کنید
 - محصولات رایگان خودتان را در توضیحات پروفایلتان در رسانه های اجتماعی بگذارید.
- دائما محتواهایی تولید کنید و در پینترست قرار دهید.
- در لینکدین به صورت آزادانه با مردم ارتباط برقرار کنید.
- از " به گزارشگران کمک کنید" استفاده کنید.
- بگذارید از شما مصاحبه بگیرند.
- در تالارهای گفتگو شرکت کنید
- پست هایی که در وبسایت خود می گذارید را جهت قرار دادن در سایت اسلاید شر آماده کنید و آنها را بر روی این سایت آپلود کنید.
- سایت هایی که مارکت پلیس هستند را به عنوان اهرم به کار بگیرید.
- به صاحبان وبسایت های دیگر پیشنهاد بدهید که در ازای مصاحبه با شما می توانند خدمات و محصولاتتان را دریافت کنند.
- همیشه چیزی بیش ار آنچه مشتری ها سفارش می دهند به آنها  تحویل دهید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


19 کمپین بازاریابی ویروسی که توجه شما را جلب می کنند.
پنج شنبه 2 مرداد 1399 ساعت 11:59 | بازدید : 125 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

19 کمپین بازاریابی ویروسی که توجه شما را جلب می کنند.

 

وقتی که تبلیغات معمولی سر و صدای زیادی در بین مشتریان خلق میکنند برخی از برندها تلاش میکنند تا صدای متقاوتی خلق کنند که نظر مردم را در میان این صداها به خود جلب میکند. ببینید که چگونه بعضی از شرکت ها برند خود را با بازاریابی ریشه ای به شهرت میرسانند.

درجه تهدید: آبی

برای اینکه توجه را به کارتون آخر شبی "قدرت گرسنگی نوجوان آبی" جلب کنند، بازاریابان دستگاه هایی که به اندازه کوله بودند را در 10 شهر پر جمعیت پخش کردند. این شیرین کاری به عنوان تهدید علیه امنیت ملی شناخته شد و توجه شهروندان و مراجع قانونی سراسر کشور را به خود جلب کرد.

راه حل های بانکداری

شرکت ING Direct برای اینکه راه حل های بانکداری آنلاین نارنجی خودش را ارائه کند، سفرهای رایگانی را به دور ابر شهرهای بوستون، سان فرانسیسکو و واشنگتن پیشنهاد داد. در این شهر ها سفیر های این کمپین که کت و شلوار نارنجی پوشیده بودند بروشورهایی را به مسافران میدادند.

برگر کینگ مک دونالد

برای اینکه فروش برگر در آسیا افزایش پیدا کند پایه گذاران برگر کینگ رستورانهای مک دونالد را هدف گرفتند تا حمایت از رستورانهای برگر کینگ را افزایش دهند. برای مثال آنها تی شرت برگر کینگ را بر روی تندیس رونالد مک دونالد گذاشتند، جای پاهایی را از مک دونالد به سمت برگر کینگ بر روی زمین کشیدند و تابلوهایی را بر روی نیمکت های خالی گذاشته بودند که بر رویش نوشته شده بود "به برگر کینگ رفته ام-رونالد".

فایرفاکس مرکز دیجیتالی ساخت تا به اجتماع فایر فاکس خدمت رسانی کند که شامل تالار اعضا می شود.. در تالار اعضا کاربران می توانند فایرفاکس را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و یا با دیگر کاربران چت کنند و یا به دیگر نمایندگان خدمات مشتریان دسترسی داشته باشند.

کیا به خیابانها می آید

برای حمایت از کمپین "کمتر هزینه کن" بازاریابان کیا به خیابانها رفتند و هزاران برگه آگهی را با پیامهایی درباره کمپینشان به دیوارها چسباندند.

رد بول یک ایستگاه تعویض لاستیک به سبک ایستگاه های تعویض لاستیک مسابقات ناسکار در میدان تایمز ساخت و در همانجا به عابران پیاده نمونه هایی از نوشابه های رد بول داده میشد.

در آفریقای جنوبی چندین سگ آموزش داده شده بودند تا پاکتی از غذای سگ اوکانوبا را در مجتمع های تجاری شلوغ حمل کنند تا آگاهی نسبت به برند غذای سگ اوکانوبا افزایش یابد.

بازاریابی بانوی آمریکا

یک هفته جشن، کارناوال، آتش بازی، رقص و مسابقه زیبایی میلیونها بیننده را هر ساله جذب خود می کند.

رژه فیل

متخصص پیشتاز روابط عمومی پی.تی.باموم گله ای از فیل ها را که هر کدامشان بیش از یک تن وزن داشتند را از روی پل عبور داد تا استحکام پل بروکلین شهر نیویورک را ثابت کند و توجه همگان را جلب کند.

بالون گود یِر را سالانه بیش از 60 میلیون نفر در سه منطقه مختلف از آمریکا می بینند و توجه رسانه ها را به خود جلب می کند.

اسکار مایر بر روی خودرو

وین موبایل هات داگی 30 متری بر روی خودرو ای است. این خودرو از یک گوشه کشور به گوشه دیگر می رود تا برند اسکار مایر را بشناساند.

به پایین انداختن بوقلمون

مدیر ایستگاه اهل سیناتی تصمیم گرفت که بوقلمونهای زنده را از هلیکوپتر به پایین بیندازد و در همین حال بنری را به پرواز درآورد که بر روی آن نوشته باشد" جشن شکر گذاری مبارک باشه-از طرف WKRP.

هات داگ های سالم ناتانز

وقتی که ناتان هندورکر تصمیم گرفت که به عنوان فروشنده هات داگ شروع به کار کند، کار خود را به این شکل متمایز کرد که روپوش های سفیدی شبیه به روپوشه های پزشکها پوشید و غذای رایگان به پزشکها و پرستارهایی که لباس فرم پوشیده بودند می داد.

قدرت اسب

بازاریاب ها برای اینکه خودروی لانسیا دلتا را بشناسانند قدرت موتور 200 اسب بخاره خود را با بستن 200 اسب به خودروی خود نشان دادند. این اتفاق توجه رسانه ها را در اروپا را به خود جلب کرد.

زنگ آزادی تاکو

زنگ تاکو زنگ لیبرتی را خرید

بازاریابان در تبلیغات روزنامه ای سراسر کشور اعلام کردند که زنگ آزادی را خریداری کرده اند و اسمش را به زنگ آزادی تاکو تغیییر داده اند. وقتی که درباره این شوخی توضیح داده شد افکار عمومی به شکل مثبتی در آمد.

مزایده کازینوی قدیمی

کازینوی آنلاین گلدن پالاس قلوه سنگ ویلیام شاتنرز را به قیمت 25000 دلار خرید و 28000 دلار برای ساندویچ پنیر گریل شده نیم خوری که سطح آن سوخته و شبیه به مریم مقدس شده پرداخت کرد. این اقلام برای خیریه ها به مزایده گذاشته شدند و پوشش رسانه ای بسیاری را به سمت خود جلب کردند که این موضوع آگاهی نسبت به برند آنها را افزایش داد.

کمپین خودروی رایگان آپرا

آپرا تقریبا 300 ماشین را به مخاطبانش داد. ارزش این خودروها برابر با 8 میلیون دلار می بودند و خبرهای بخشنده بودن آپرا باعث شد که مردم درباره برنامه آپرا و خودروهایی که به مخاطبانش داده بود صحبت کنند.

بازاریابی گوریل واقعی

شرکت کدبری کمپین ویدیویی ای را ساخت که در آن گوریلی که رفتارهای انسانی داشت را نشان می داد. این کمپین شهرت زیادی کسب کرد و در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته میشد.

برنامه تلویزیونی گربه میو میکس

شرکت دل مونته که غذای گربه میو میکس را تولید می کند برنامه تلویزیونی ای را برای گربه ها ساخت. گربه هایی از 10 پناهگاه در نقاط گوناگون آمریکا به خانه میو میکس آورده شدند. این گربه ها توسط وب کم هایی به صورت 24 ساعته نظارت می شدند. هر هفته پس از رای گیری یکی از گربه ها انتخاب می شد و باید از خانه میو میکس بیرون می رفت و سپس به دست صاحبان جدیدی سپرده می شد و به این صاحبان جدید یک سال غذای گربه میو میکس داده می شد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 11
:: بازدید ماه : 439
:: بازدید سال : 1178
:: بازدید کلی : 5678