16 توصیه برای این که بازاریابی با استفاده از یوتیوب را بهتر انجام دهید
همان طور که می دانید، امروزه بازاریابی با استفاده از ویدیو و محتوای ویدیویی یکی از بهترین روشهای بازاریابی محسوب میگردد. بنابراین در صورتی که یاد بگیرید که چگونه میتوانید با استفاده از محتوای ویدیویی به کار بازاریابی بپردازید، این توانایی را پیدا خواهید کرد که کیفیت بازاریابی خودتان را بالا ببرید. همه ما می دانیم که وب سایت یوتیوب یکی از بهترین وب سایت های مربوط به اشتراک گذاری ویدیوها می باشد. در حقیقت این وب سایت بزرگترین کتابخانه اینترنتی ویدیوها در دنیا می باشد و شما می توانید انواع و اقسام ویدیوها را در این وب سایت پیدا کنید. بنابراین یکی از بهترین روش های بازاریابی ویدیویی در اینترنت می تواند بازاریابی با استفاده از وب سایت یوتیوب باشد.
البته برای بازاریابی در این وب سایت شما نیازمند انجام دادن کارهای خاصی هستید برای این که کیفیت بازاریابی خودتان را بالا ببرید. در حقیقت برای این که کار بازاریابی با بهتر انجام دهید، باید به برخی از توصیه هایی که در این زمینه وجود دارد عمل نمایید. بنابراین در این پست قصد داریم تا 16 توصیه در زمینه بازاریابی با استفاده از یوتیوب را ارایه کنیم که میتواند راهگشای کارتان باشد و به شما کمک کند تا کیفیت بازاریابی محتوایی را به شکل موثری بالا ببرید.
1) ویدیوهایی جذاب تولید کنید که تماشای آن برای بازدیدکنندگان جالب باشد.
منظور از ویدیوهای جذاب این نیست که ویدیوهایی تولید کنید که حتما! المانهای خارق العاده در آن وجود داشته باشد! بسیاری از شما ممکن است فکر کنید که برای این که ویدیوهایی با تعداد بالای بازدیدکنندگان ایجاد کنید حتماً باید کارهایی عجیب و غریب انجام دهید و از آن ها فیلم بگیرید و یا این که چیزهای عجیب و جالبی داشته باشید که مردم علاقه داشته باشند که فیلم آن ها را ببینند. در صورتی که این چنین نیست و برای ایجاد کردن چنین ویدیوهایی شما نیاز به این کار ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نوعی از ویدیو تولید کنید که بتوانید پاسخگوی نیازهای مخاطبینتان باشد. شما باید تنها به این موضوع فکر کنید که باید پاسخگوی نیازهای مخاطبینتان باشید. بنابراین هدف شما باید تولید کردن ویدیوهایی باشد که کارآمد باشند. نیازی نیست که کاری کنید که تمام مخاطبینتان خوشحال شوند. بنابراین باید ویدیوها را به گونه ای تولید کنید که مخاطبینتان راضی باشند نه همه! برای این کار هم به راحتی میتوانید با تولید کردن ویدیوهای جذاب که مخاطبینتان را خوشحال میکند، کیفیت بازاریابی خودتان را بالا ببرید.
2) سعی کنید محتوایی که تولید میکنید، محتوایی باارزش و کاربردی باشد.
اول از همه، باید این موضوع را درنظر داشته باشید که هر ویدیویی که در یوتیوب به اشتراک می گذارید، باید به یک دلیل مخصوصی در یوتیوب به اشتراک گذاشته شده باشد. بنابراین شما باید به جای این که سعی کنید پشت سر هم ویدیو تولید کنید و به اشتراک بگذارید، بهتر است که سعی نمایید بر روی کیفیتی که این ویدیوها باید داشته باشند تمرکز نمایید. سعی کنید بررسی نمایید که مشتریان و مخاطبینتان به دنبال چه نوع اطلاعاتی می باشند و این اطلاعات را به شیوه ای باارزش و مفید به آنها ارایه دهید. سعی کنید از تولید کردن محتوای ویدیویی که فایده ای برای شما ندارد پرهیز کنید. برای این کار ابزارهای مختلفی در اختیار شما قرار داده شده است که می توانید از آن ها استفاده کنید و اطلاعات ارزشمند خودتان را به شکل محتوای ویدیویی به اشتراک بگذارید.
3) برای این که مدت زمان تماشای ویدیوها را افزایش دهید، مدت ویدیوی خودتان را افزایش ندهید.
وقتی می گوییم که مدتی که مخاطبین به تماشای ویدیوها می پردازند یکی از پارامترهای مهم و تعیین کننده در بالا بردن کیفیت بازاریابی است؛ ممکن است عده ای به این فکر بیفتند که برای این که مدت زمانی را که مشتریان به تماشای ویدیوها اختصاص می دهند را بالا ببرند؛ ویدیوهایی با مدت زمان طولاتی تولید کنند. علاوه بر آن، بر اساس آمارهایی که در وب سایت یوتیوب وجود دارد، کانالهایی که در آن ها مدت زمانی که به مشاهده ویدیوها اختصاص داده می شود طولانی تر است؛ در نتیجه های حاصل از جستجوهای ویدیو در این وب سایت، در رده های بالاتری قرار می گیرند. این دلایل ممکن است منجر به این شود که عده ای فکر کنند که تولید کردن ویدیوها با مدت زمان طولانی تر به نفع آن ها می باشد؛ اما باید گفت که این تفکر اشتباه است!
به این دلیل که تنها داشتن میزان بالای مشاهده ویدیوها برای کار کافی نیست! به عبارت دیگر، یک ویدویی که تنها 30 ثانیه طول میکشد، ولی کاربران آن را از ابتدا تا انتها نگاه میکنند، نسبت به ویدیویی که 10 دقیقه به طول می انجامد ولی تنها چند دقیقه از آن را نگاه میکنند، در رده بندی های بالاتری در میان رده های ویدیوها در وب سایتهای یوتیوب قرار میگیرد! با این که ویدیوی اول را چند دقیقه نگاه کرده اند ولی ویدیوی دوم را تنها 30 ثانیه نگاه کرده اند؛ ولی از آن جایی که ویدیوی دوم به اندازه ای جذاب بوده است که "تمام" مدت آن را نگاه کردهاند؛ رده بندی آن نسبت به ویدیوی اول که "بخشی" از آن را نگاه کرده اند بالاتر می رود. بنابراین این یکی از اشتباهات بزرگی است که بازاریابانی که میخواهند با استفاده از ویدیو به بازاریابی بپردازند ممکن است مرتکب شوند که فکر کنند که برای این که رده بندی ویدیوی خودشان را در میان ویدیوهای موجود در یوتیوب بالاتر ببرند باید حتماً کاری کنند که طول مدت ویدیویشان زیادتر باشد!
4) سعی کنید "فرد تأثیرگذار" مناسب را پیدا کنید.
یکی از مهم ترین پارامترهایی که امروزه می تواند بر روی بالا بردن کیفیت بازاریابی شما تأثیر داشته باشد؛ وجود فرد و یا افرادی است که در اصطلاح بازاریابی به آن ها "افراد تأثیرگذار" یا influencer گفته می شود. وجود این افراد میتواند تأثیر خیلی زیادی بر روی کیفیت بازاریابی شما داشته باشد. تحقیقات ثابت کرده است که استفاده کردن از این روش ها برای بازاریابی یکی از مهم ترین و بهترین روش هایی است که شما میتوانید با استفاده از آن بازاریابی با کیفیت انجام دهید. امروزه در دنیای سلبریتیهای دیجیتال به سر می بریم و تأثیر آنها بر روی تبلیغات بسیار زیاد میباشد. به همین دلیل است که به آنها افراد تأثیرگذار گفته می شود. این افراد افرادی هستند که در صورتی که از برند شما حمایت کنند، اطمینان داشته باشید که منجر می شوند که مخاطبین و مشتریان شما چندین برابر می شوند. آمارهای جدیدی که بر اساس نظرسنجی ها انجام گرفته است، مشخص کرده اند که امروزه تأثیرات یک اشاره ساده از یک فرد تأثیرگذار به برند شما، نسبت به زمانی که خود شما بارها و بارها این برند را تبلیغ کنید، بسیار موثرتر می باشد و منجر به این می شود که تعداد مخاطبین شما افزایش زیادی پیدا کند. این موضوع در بازاریابی با استفاده از یوتیوب نیز صادق است. بنابراین در صورتی که شما بتوانید یکی از این افراد تأثیرگذار را برای خودتان پیدا کنید و سعی کنید کاری نمایند که از شما و برند شما حمایت کند، می توانید به راحتی تعداد مخاطبینتان را بسیار بیشتر کنید و کاری کنید که ویدیوهایتان نسبت به گذشته به میزان بسیار بالاتری از مخاطبین و بازدیدکنندگان برسند.
5) به جای تمرکز کردن بر روی "تبلیغات" سعی کنید بر روی "سرگرم کردن" متمرکز شوید.
در صورتی که شما میخواهید با استفاده از پلتفرم یوتیوب به بازایابی ویدیویی بپردازید، بهترین کاری که میکنید این است که به موضوع تفریح و سرگرمی مخاطبین هم توجه نمایید. هنگامی که شما میخواهید ویدیوهای خودتان را در این وب سایت آپلود کنید، باید به این موضوع فکر کنید که این ویدیو در طول "چرخه خرید" یا buying circle چه اهمیتی دارد. در صورتی که شما این توانایی را داشته باشید که اطلاعات جالب و مناسب را به آن ها بدهید، میتوانید انتظار داشته باشید که مخاطبین بیشتری جلب کارتان شوند. در صورتی که هدف شما از تولید ویدیوهایی که به منظور بازاریابی در یوتیوب قرار می دهید صرفًا این باشد که برای مخاطبینتان تبلیغ کنید؛ کارتان با مشکل مواجه میشود و از پس این کار بر نمی آیید! اما در صورتی که این موضوع را درک کنید که هدف از تولید کردن ویدیوها باید این باشد که برای آن ها سرگرمی نیز ایجاد شود، میتوانید مشتریان بسیار بیشتری را به خود جلب نمایید. علاوه بر این باید اطمینان حاصل کنید که محتوایی که ایجاد کرده اید محتوایی مناسب است و میتواند برای مخاطبین میزان اطلاع رسانی خوبی را داشته باشد. این کار منجر می شود که این شانس آنها برای این که تعاملات بهتری با برند شما داشته باشند افزایش پیدا کند.
6) بر روی "کیفیت" محتوای ویدیویی که تولید کردهاید تمرکز کنید.
درباره کیفیت تولیدی ویدیوهایی که تولید میکنید (منظور از نظر رزولوشن و کیفیت فیلبرداری و صدا و رنگها و غیره) به اندازه کیفیت محتوایی ویدیوها نگرانی نداشته باشید. مخصوصاً زمانی که تازه شروع به کار کرده اید که این ویدیوها را تولید کنید، نباید خیلی نگران کیفیت ویدیوها نباشید و سعی کنید تا محتوای آن ها را درنظر داشته باشید. چون کیفیت محتوایی ویدیوها از کیفیت تولیدی آن ها بسیار مهم تر می باشد. کیفیت تولیدی ویدیوها نکته ای نیست که خیلی بر روی آن تمرکز داشته باشید. شما به راحتی می توانید این کیفیت را تغییر دهید و بهتر کنید اما بر روی کیفیت محتوایی ویدیو باید از همان اول تأکید داشته باشید. چون کیفیت محتوایی کار شما بستگی به عواملی مانند کیفیت دوربینتان و یا تجهیزات فیلمبرداری دارد، ولی کیفیت و ارزشی که محتوای تولیدی شما دارد با آن متفاوت است. در آن جا شما دارید به نیازهایی که مشتریانتان دارند پاسخ می دهید و به همین دلیل هم هست که باید برای خودتان یک محتوای مناسبی تولید کنید.
7) به جای این که تمام فکرتان بر روی چگونگی تبلیغ کردن و فروختن باشد، بر روی "داستان ها" تمرکز کنید.
یکی دیگر از مهم ترین نکتههایی که باید به هنگام بازاریابی با استفاده از یوتیوب درنظر داشته باشید این است که بر روی داستانهایی که قرار است بسازید تمرکز کنید و بر روی فروش متمرکز نشوید. در صورتی که میخواهید برای خودتان یک ویدیویی ایجاد کنید که مخاطبین آن را تماشا کنند، بهتر است این ویدیو به گونه ای باشد که برای مخاطبین ارزشی ایجاد کنید. ویدیوهایی که صرفاً بر روی برندها تمرکز می کنند و یا ویدیوهایی که بر روی فروش متمرکز میشوند در انجام این کار موفق نمیشوند و احتمال این که مردم این ویدیوها را نادیده بگیرند خیلی زیاد است به این دلیل که افرادی که به عنوان بازدیدکننده از یوتیوب بازدید میکنند، می توانند به راحتی تفاوت میان این نوع محتوای ویدیویی و محتوایی که در آن بیشتر بر روی مشتریان و خواسته های آن ها توجه شده است را درک کنند. بهترین نوع از محتوای ویدیویی محتوایی است که داستان هایی را بیان میکند و سعی میکند تا از این طریق با مخاطبینش ارتباط برقرار کند. هرچقدر که شما این توانایی را داشته باشید که درباره خودتان و درباره موضوعات مختلف داستان سرایی بهتری داشته باشید، احتمال این که مخاطبین و مشتریان شما بتوانند بهتر درک کنند که شرکت شما چه محصولات و یا خدماتی را به آن ها ارایه میکند، بیشتر است و در نتیجه شانس شما برای موفقیت در این حالت خیلی بیشتر می باشد.
8) سعی کنید از کار بازاریابان موفق دیگری که در حوزه های مرتبط با شما فعالیت میکنند، الگوبرداری کنید.
یکی از روشهایی که شما را به موفقیت در بازاریابی میرساند این است که به کاری که دیگر بازاریابان انجام می دهند توجه داشته باشید و سعی کنید از آنها تبعیت کنید. همیشه یاد گرفتن روشهای کارآمد بازاریابی از دیگران می تواند به شما کمک کند تا بهتر کار کنید و کیفیت کارتان را بالاتر ببرید. البته ممکن است این توصیه با توصیه های دیگری که در این زمینه به شما می شوند قدری متفاوت باشد. به عنوان مثال اکثراً به بازاریابان توصیه می شود که خلاق باشند، سعی کنند برای خودشان خلاقیت ایجاد کنند و به اصطلاح معروف "خارج از جعبه" (out of box) فکر کنند و غیره. اما باید بدانید که یاد گرفتن روشهای بازاریابی خوب از دیگران هیچ ایرادی ندارد و شما می توانید با یاد گرفتن روشهای مناسب و خوب از دیگران، کار بازاریابی را به شیوه بهتری انجام دهید. در ضمن، وقتی که شما روشهای مناسب بازاریابی را از دیگران یاد می گیرید؛ و وقتی که این روشها خیلی موثر بوده اند؛ این بدان معنی است که افرادی که برای اولین بار از این روش ها استفاده کرده اند؛ خودشان به همین شیوه "خارج از جعبه" فکر کرده اند و خودشان در این کار نوآوری هایی داشته اند. بنابراین این که شما از آن ها چیزی یاد بگیرید و سعی کنید تا از این روش ها در کارتان استفاده نمایید هیچ اشکالی ندارد و برای شما سودمندتر هم می باشد! .
بنابراین سعی کنید به جستجوی افراد موفق و روشهای که مورد استفاده قرار داده اند بپردازید و ببینید که کدامیک از آنها در کارشان موفقیت بیشتری داشته اند و سعی کنید با آنها به شیوههای مختلف ارتباط برقرار کنید و روشهایی را که به نظرتان منجر شده است که موفق تر عمل کنند را از آن ها یاد بگیرید و سعی کنید این روشها را در بازاریابی خودتان هم بکار ببندید. این کار منجر به رشد زیادی در کارتان می شود و همچنین منجر به این میشود که مخاطبین بیشتری جلب شما شوند و حتی ممکن است بسیاری از شرکت های دیگر نیز برای بازاریابی کردن از کار شما استفاده کنند و از شما درسهایی یاد بگیرند.
9) برای افرادی که عضو کانال شما در یوتیوب نمی باشند، ویدیوهایی مهیج به عنوان تبلیغ تولید کنید که آن ها را وادار به ثبت نام کردن بکنید.
هوم پیج کانال شما برای افرادی که در کانالتان عضو هستند و افرادی که در کانالتان عضو نیستند، متفاوت می باشد. بهتر است برای بخشی که مرتبط با افرادی است که تازه می خواهند وارد کار شوند (منظور افرادی که ثبت نام نکرده اند) ویدیوهایی مهیج را ایجاد کنید که منجر به این شوند که این افراد هم جلب شما شوند و سریعاً ثبت نام کنند.
10) به موضوع SEO توجه داشته باشید.
یکی از مهم ترین موضوعاتی که در زمینه بازاریابی محتوایی با استفاده از وب سایت، طراحان وب سایتها باید در نظر داشته باشند، موضوع "بهینه سازی موتورهای جستجو" یا search engine optimization می باشد. بهینه سازی موتورهای جستجو در وب به این معنی است که کاری کنید که به هنگامیکه فردی کلمه و یا عبارت مرتبط با وب سایت شما را در گوگل و یا هر موتور جستجوی دیگر در وب جستجو کرد، وب سایت شما در میان وب سایتهایی که به عنوان نتیجه ظاهر می شوند، در رتبه بالاتری قرار داشته باشد. از آن جایی که وب سایت یوتیوب نیز مانند وب سایت گوگل یک موتور جستجو (البته در میان ویدیوها) است و از آنجایی که بعد از گوگل، بزرگترین موتور جستجو در اینترنت محسوب میشود؛ بنابراین موضوع بهینه سازی موتورهای جستجو برای این وب سایت نیز وجود دارد. اما SEO در یوتیوب با SEO در وب کمی متفاوت است. برای این که کاری کنید که ویدیوهایی که تولید کرده اید در میان ویدیوهای دیگری که حاصل از جستجوی کلمات و عبارات مرتبط در یوتیوب هستند در رده بندیهای بالاتری قرار بگیرند، باید نکات زیادی را مورد توجه قرار دهید. برای این کار میتوانید به راهنمایی های مربوط در این زمینه مراجعه کرده و بررسی کنید که برای بالا بردن رده بندی ویدیویتان در میان این ویدیوها نیاز به انجام چه کاری دارید و این کارها را انجام دهید.
11) ویدیوهای خودتان را تبلیغ کنید.
یکی از مهم ترین موضوعاتی که در این زمینه وجود دارد که کمتر کسی به آن توجه میکند، تبلیغ کردن ویدیوهایی است که شما آنها را در گوگل به اشتراک گذاشته اید. در صورتی که فکر میکنید که تنها کاری که باید انجام دهید این است که ویدیوهایی را برای خودتان ایجاد کنید و سپس آن ها را آپلود کنید و دیگر همه چیز حل می شود و مردم می آیند و ویدیوهایتان را می بینند؛ سخت در اشتباه هستید! شما باید علاوه بر توانایی تولید کردن این ویدیوها، این توانایی را داشته باشید که آن ها را بازاریابی نیز بکنید. اصلاً مهم نیست که ویدیوهایی که تولید میکنید چه نوع محتوایی داشته باشند؛ باید آن ها را بازاریابی کنید!
شما باید پستهایی در کانالهای مختلف شبکههای مجازی برای خودتان ایجاد کنید و در این پستهای ویدیوهایی را که داشتهاید تبلیغ کنید. باید از مردم بخواهید که بیایند و این ویدیوها را ببینند. باید به مردم درباره این ویدیوها بگویید و به آن ها بگویید که این ویدیوها درباره چه هستند و چه چیزهایی را ارایه می دهند. البته یکی از مهم ترین بخشهایی که در بازاریابی این ویدیوهایتان در کانال های شبکه های اجتماعی باید به آن توجه داشته باشید باید این باشد که "راستگو" باشید و هرگز این ویدیوها را از آن چیزی که هستند بیشتر جلوه ندهید.
ولی به خاطر داشته باشید که این گونه نیست که بدون این که این ویدیوها را تبلیغ کنید، مردم همیشه این ویدیوها را پیدا کنند! شما باید آن ها را هدایت کنید تا ویدیوها را پیدا کنند. هرچقدر که افراد بیشتری ویدیوهای شما را پیدا کنند، شانس این که محتوای ویدیویی شما در یوتیوب در رده های بالاتری قرار داشته باشد بیشتر است و علاوه بر آن تعداد افرادی که ویدیوهای شما را می بینند بیشتر می شود و در صورتی که افرادی محتوای ویدیویی شما را دوست داشته باشند احتمال این که آن ها را به اشتراک بگذارند هم بیشتر می شود و در نهایت این موضوع منجر به بالا رفتن میزان خرید میشود.
12) در وب سایت و وبلاگتان ویدیوهای یوتیوبتان را بازاریابی کنید.
یکی از بهترین روشهایی که می توانید با استفاده از این روش ویدیوهایی که در وب سایت یوتیوب آپلود کرده اید را بازاریابی کنید، روش بازاریابی کردن آن ها با استفاده از وب سایت و یا وبلاگتان می باشد. برای این کار، در ابتدا در وب سایت و یا وبلاگتان یک دکمه فالوی یوتیوب قرار دهید تا مخاطبین و مشتریان بتوانند به آسانی کانال شما را پیدا کنند. سپس ویدیوهای مرتبط را در این وب سایتتان و یا در پست های وبلاگتان قرار دهید. این کار نه تنها به شما کمک میکند تا تعداد بازدیدکنندگان ویدیوهای یوتیوب خود را افزایش دهید، بلکه به شما کمک می کند تا میزان ترافیک وب سایتتان را نیز افزایش دهید. بنابراین بازاریابی کردن ویدیوهایتان با استفاده از این روش می تواند اقدامی بسیار مفید در جهت افزایش کیفیت بازاریابی با استفاده از شبکههای اجتماعی برای شما باشد.
13) سعی کنید کاری کنید که افراد بیشتری زیر ویدیوهای شما کامنت بگذارند.
آیا می دانستید که میان تعداد کامنت هایی که در زیر ویدیوها قرار دارد و احتمال بالا رفتن رده این ویدیو در وب سایتهایی مانند یوتیوب ارتباط مستقیمی وجود دارد؟ بله! چنین ارتباطی وجود دارد. تحقیقات نشان داده اند که هرچقدر که تعداد کامنتهایی که زیر ویدیوهای شما می نویسند بیشتر باشد، احتمال این که رده بندی ویدیوهای شما در میان ویدیوهای دیگر در وب سایت یوتیوب بیشتر می باشد. این تحقیقات که بر روی چیزی حدود 1.3 میلیون ویدیو در وب سایت یوتیوب صورت گرفته است، ثابت کرده است که یکی از بهترین روشها برای این که میزان رده بندی ویدیوی خودتان را در وب سایتی مانند یوتیوب بالا ببرید این است که کاری کنید که تعداد بیشتری کامنت زیر ویدیوی مورد نظرتان باشد. بنابراین در صورتی که ویدیو را به گونه ای طراحی کنید که تعداد افرادی که زیر آن کامنت میگذارند بیشتر باشند؛ می توانید انتظار داشته باشید که در کار بازاریابی با استفاده از ویدیو موفق تر میباشید.
برای این که کاری کنید که تعداد کامنتهایی که در زیر ویدیوهایتان گذاشته میشوند افزایش پیدا کنند، یکی از بهترین راهها این است که بازدیدکنندگان را تشویق کنید و ویدیوهای شما را "لایک" کنند و یا این که زیر ویدیوهایتان "کامنت" بگذارند. همچنین شما میتوانید بخشی از ویدیوتان را به حمایت کردن از نظراتی که آن ها میگذارند، اختصاص دهید. همچنین شما می توانید سوالاتی را در ویدیوتان بپرسید و از آن ها بخواهید که پاسخ این سوالات را به صورت کامنت در زیر این ویدیو بفرستند.
14) سعی کنید عناوین، تگ ها و توصیفات را با کلمات کلیدی مناسب، بهینه سازی کنید.
در صورتی که ویدیوهایی در یوتیوب قرار داده اید که حاوی بخش های محتوایی و نوشتاری هم می باشند؛ باید تا کنون به اهمیتی که کلمات کلیدی دارد پی برده باشید. در صورتی که این کلمات کلیدی را در عنوانها، تگ ها و توصیفاتی که مرتبط با این ویدیوها می باشد قرار دهید، کار پیدا شدن این ویدیو توسط موتورهای جستجوگر (چه موتور جستجوگر خود یوتیوب و چه موتور گوگل) آسان تر می شود. بنابراین شما باید به کلمات کلیدی توجه زیادی کنید و کاری کنید که این کلمات کلیدی در جایگاه مناسب خودشان قرار داده شوند.
وجود کلمات کلیدی بهینه سازی شده برای ویدیوهای شما اهمیت ویژه ای دارد. اولین دلیل آن هم این است که افرادی که میخواهند ویدیوهایی را مرتبط با کارشان پیدا کنند، در موتورهای جستجوگر می روند و کلمات کلیدی مرتبط با این ویدیوها را مورد جستجو قرار می دهند. بنابراین شما باید کلمات کلیدی را تولید کنید که از همه بیشتر مرتبط با محتوایی که دارید به اشتراک میگذارید می باشند. بنابراین بهینه سازی کردن کلمات کلیدی که در عناوین و تگها و توصیفات ویدیوها بکار می روند یکی از مهم ترین نکتههایی هستند که شما باید درنظر داشته باشید.
15) سعی کنید شکل ظاهری کانال یوتیوبتان را در اولویت قرار دهید.
یکی دیگر از نکتههایی که شما باید به هنگام بازاریابی با استفاده از شبکههای اجتماعی به آن توجه کنید، این است که برای کانال خودتان در یوتیوب، یک شکل ظاهری مناسبی ایجاد نمایید. انجام این کار به شما کمک می کند تا مخاطبین بیشتری پیدا کنید. به این دلیل که وقتی که کانال شما در یوتیوب یک شکل ظاهری مناسب داشته باشد، بازدیدکنندگان این امکان را پیدا میکنند که شما را بهتر بشناسند و همچنین آنها آسانتر از گذشته میتوانند اطلاعات زیادی را درباره برند شما پیدا کنند و بفهمند که برند شما چکارهایی میکند. بنابراین سعی کنید کاری کنید که کانالتان در یوتیوب دارای یک شکل ظاهری زیبایی باشد.
16) ویدیوهای خودتان را در شبکههای اجتماعیتان بازاریابی کنید.
یکی دیگر از روشهایی که می تواند به شما کمک کند تا تعداد بازدیدکنندگانتان از ویدیوهایتان را افزایش دهید این است که کاری کنید که افرادی که در شبکه های اجتماعی شما را دنبال یا به اصطلاح "فالو" می کنند، بتوانند این ویدیوهای شما را از طریق شبکههای اجتماعی شما ببینند. این کار یکی از کارهای مهم است که شما می توانید در این زمینه انجام دهید و باید گفت که انجام دادن آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در صورتی که شما پلتفرمهای مختلفی در شبکههای اجتماعی دارید، می توانید با استفاده از این پلفترم ها ویدیوهای خودتان در وب سایت یوتیوب را تبلیغ کنید.
یکی از مهمترین شبکههای اجتماعی که، بر اساس تحقیقات انجام گرفته، می تواند به شما کمک کند تا شما بازدیدکنندگانتان از ویدیوهایتان را افزایش دهید، شبکه اجتماعی فیسبوک می باشد. در حقیقت بر اساس آمارها و تحقیقات به هنگام استفاده از فیسبوک، شما میتوانید بیشتری تعداد مخاطبین را برای شبکه های اجتماعی خودتان ایجاد نمایید. همچنین پلتفرمهای توییتر، گوگل پلاس و اینستاگرام و سپس پاینترست از دیگر پلتفرم هایی هستند که شما را در رسیدن به این هدف یاری میکنند. با استفاده از این پلتفرمها شما میتوانید ویدیوهای را که در یوتیوب آپلود کرده اید را بازاریابی کنید و در نتیجه بر تعداد مخاطبینتان بیفزایید.