13 توصیه بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی (بخش دوم)
سه شنبه 14 دی 1400 ساعت 14:44 | بازدید : 143 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

7. حتما از محتوای تصویری هم استفاده کنید و تصاویری پست کنید که جذاب باشند!

 

یکی دیگر از روش هایی که شما می توانید با استفاده از این روش کیفیت کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را افزایش دهید این است که از تصاویری استفاده کنید که برای دیگران جذاب باشند. استفاده کردن از تصاویر نکته بسیار مهمی است که می تواند به شما کمک کند تا کارتان را خیلی خوب انجام دهید. در صورتی که شما در کنار محتوای متنی که تولید می کنید سعی کنید تا از تصاویر نیز استفاده کنید شانستان برای موفقیت بسیار بیشتر می شود. البته موضوع استفاده کردن از تصاویر و اهمیتی که می توانند در کار شما داشته باشند موضوع تازه ای نیست و به احتمال زیاد شما درباره اثراتی که این کار می تواند داشته باشد خیلی شنیده اید. ولی حقیقت این است که استفاده کردن از این روش حتی از آن چیزی که فکرش را کرده اید نیز می تواند موثرتر باشد. یک نکته مهمی که شما در این زمینه باید به آن توجه کنید این است که شما برای این که با استفاده از تصاویر به بازاریابی بپردازید به هیچ عنوان نیازی ندارید که در زمینه تدوین و یا ویرایش تصاویر حرفه ای باشید. حتی یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افرادی که می خواهند در کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی موفق شوند این است که آن ها فکر می کنند برای این که این کار را انجام دهند نیاز به این دارند که حتما از روش های مخصوصی استفاده کنند. این تفکر به هیچ عنوان درست نیست! شما برای انجام دادن این کار نیاز به هیچ گونه تخصص خاصی ندارید و تنها کاری که باید انجام دهید  این است که سعی کنید تا جایی که می توانید تصاویری را انتخاب کنید که دارای کیفیت مناسبی باشند و علاوه بر آن از نظر موضوعی مرتبط با کار شما باشند. همچنین نرم افزارهای زیادی در این زمینه وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا تصاویر را آن طور که می خواهید ویرایش کنید.

استفاده کردن از تصاویر می تواند تاثیر زیادی بر روی کیفیت کار شما به عنوان بازاریابی که می خواهد از شبکه های اجتماعی استفاده کند داشته باشد. شما برای این که با استفاده از تصاویر به بازاریابی بپردازید باید نکته های زیر را درنظر بگیرید:

-         تصاویر را برای تمام پلتفرم های مختلف شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار دهید!

وقتی که از تصاویر استفاده می کنید می توانید آن ها را در تمام پلتفرم های مختلف شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار دهید. این کار به شما کمک می کند تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید.

-         کاری کنید که تصاویر مورد استفاده شما دارای کیفیت بالایی باشند!

داشتن یک کیفیت بالا برای تصاویر می تواند به شما کمک کند تا احتمال این که تعداد مخاطبین بیشتری پیدا کنید را بالا ببرید. شما باید سعی کنید تا کیفیت تصاویری که انتخاب می کنید به اندازه کافی بالا باشد

-         سعی کنید برای تصاویری که پست می کنید کپشن های مناسبی نیز ارایه کنید!

در کنار این که می خواهید برای تصاویری که پست می کنید کیفیت مناسبی وجود داشته باشد باید سعی کنید تا برای آن ها کپشن هایی مناسب نیز انتخاب کنید. انتخاب کردن کپشن های مناسب در کنار این تصاویر به شما کمک می کند تا میزان نفوذپذیری این تصاویر را به میزان زیادی بیشتر کنید و بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که شانستان برای موفقیت به میزان زیادی افزایش پیدا کند

-         در کنار تصاویر از اینفوگرافیک ها هم استفاده کنید

استفاده کردن از اینفوگرافیک ها در کنار تصاویری که ارایه می کنید نیز می تواند تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت کارتان داشته باشد.

 

8. با مخاطبینتان تعاملات فعالانه داشته باشید!

 

یکی دیگر از کارهایی که شما می توانید برای افزایش دادن کیفیت کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی انجام دهید این است که سعی کنید تا با مخاطبینتان به شکل فعالانه ای تعامل داشته باشید. داشتن تعاملات با مخاطبین مخصوصا زمانی که به شیوه ای فعالانه انجام بگیرد می تواند به شما کمک کند تا شیوه بهتری را از بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی ارایه کنید که به میزان زیادی می تواند باعث شود که فروش شما بالا برود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است یکی از مهم ترین و کلیدی ترین کارهایی که تجارت ها می توانند برای این که شانس بیشتری برای موفق شدن در کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی در ارتباط با مخاطبین داشته باشند انجام دهند این است که سعی کنند تا جایی که می توانند با آن ها رابطه احساسی و عاطفی برقرار کنند. فراموش نکنید وظیفه ای که شما به عنوان یک تجارت دارید این است که سعی کنید کاری کنید که مخاطبین و افرادی که قرار است در آینده مشتریان شما شوند حقیقتا به این باور برسند که شما آن ها را دوست دارید و برای آن ها می خواهید تجارت خودتان را راه اندازی کنید! به عبارت دیگر این افراد باید حقیقتا این موضوع را از شما قبول کنند که تجارت شما برای آن هاست که راه اندازی شده است. بنابراین آن ها باید این را از شما بپذیرند که محصولاتی که تجارت شما برای آن ها تولید می کند و یا خدماتی که تجارتتان برای آن ها ارایه می کند صرفا برای این نیست که شما از این کار سودی ببرید و برای این است که به آن ها کمک کنید تا زندگی بهتری داشته باشند. به عنوان مثال در صورتی که تجارت شما یک رستوران است شما باید تمام تلاش خودتان را بکنید که تا جایی که می توانید به این افراد نشان دهید که رستورانی که شما زده اید صرفا برای این نیست که خودتان از این کار سود بکنید بلکه برای این نیز هست که به مخاطبین و افرادی که مشتریان رستوران شما می شوند کمک کنید تا غذاهایی خوشمزه تر و با کیفیت بالاتر بخورند. این موضوع خیلی مهم است و در صورتی که شما بتوانید با این افراد آن طور که باید و شاید ارتباط برقرار کنید می توانید انتظار داشته باشید که شانس شما به عنوان یک تجارت برای این که موفق شوید خیلی بیشتر می شود.

جالب است بدانید که تحقیقات مختلفی که در این زمینه انجام گرفته است نیز به خوبی این موضوع را مورد بررسی قرار داده اند و به این نتیجه رسیده اند که میان رابطه احساسی که شما با مخاطبین برقرار می کنید و میزان رضایت آن ها از تجارت شما (که در نهایت منجر به این می شود که آن ها از تجارت شما خرید می کنند و مشتریان همیشگی شما می شوند) رابطه ای مستقیم و بسیار قوی وجود دارد. بنابراین باید تمام تلاشتان را بکنید که تا جایی که می توانید با این افراد رابطه ای دوستانه و صمیمی برقرار کنید و سعی کنید تا جایی که ممکن است به این افراد کمک کنید تا احساس کنند که تجارت شما برای آن ها مفید و سودمند می باشد. به میزانی که شما بتوانید به این شکل با این افراد ارتباط برقرار کنید به همان میزان هم می توانید امید داشته باشید که در کارتان موفق خواهید بود. پس تمام تلاشتان را در این زمینه انجام دهید.  برای این که بتوانید با آن ها چنین ارتباطی برقرار کنید می توانید سعی کنید تا در متن هایی که برای آن ها در پست هایتان در شبکه های اجتماعی می نویسید از کلمات و عبارت هایی استفاده کنید که نشان دهنده محبت شما به آن ها باشد. وقتی که از کلمه ها و یا عبارت هایی استفاده می کنید که به آن ها نشان می دهد که شما به چه میزان آن ها را دوست دارید می توانید این حالت را در آن ها ایجاد کنید و می توانید آن ها را نسبت به خودتان علاقه مند تر کنید. همچنین روش های مختلف دیگری نیز وجود دارد که شما با استفاده از این روش ها می توانید به آن ها ثابت کنید که نسبت به آن ها علاقه دارید.

 

9. سعی کنید هر چند وقت یک بار تصاویری را از محیط تجارتتان به آن ها نشان دهید!

 

یکی دیگر از کارهایی که شما می توانید انجام دهید برای این که شانستان را برای این که تعداد مخاطبین بیشتری داشته باشید افزایش دهید و کاری کنید که بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی  به شکل بهتری انجام بگیرد این است که سعی کنید هر چند وقت یک بار تصاویری را که مربوط به محیط تجارتتان می باشد به آن ها نشان دهید. این کار می تواند به آن ها کمک کند که دیدگاه بهتری نسبت به شما و تجارت شما پیدا کنند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت کار بازاریابی بوسیله شما داشته باشد چون در این حالت شما به این مخاطبین نشان می دهید که شما هم مانند آن ها انسان هستید و همچنین احساس صمیمیت بیشتری میان شما و آن ها ایجاد می شود. برای این که تصاویری را از تجارت خودتان و کارهایی که انجام می دهید به آن ها نشان دهید روش های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال یکی دیگر از این روش ها این است که سعی کنید تا هر چند وقت یک بار از محیطی که در آن کار می کنید برای آن ها تصاویر و یا ویدیوهایی در شبکه های اجتماعی پست کنید. به عنوان مثال می توانید این کار را با استفاده از شبکه اینستاگرام انجام دهید. چون اینستاگرام پلتفرمی است که قابلیت به اشتراک گذاری تصاویر و همچنین ویدیوها در آن بسیار زیاد می باشد و علاوه بر همه این ها شما می توانید انتظار داشته باشید که تصاویر و ویدیوهایی را که به این روش پست می کنید با استفاده از روش های مختلف (مثلا با استفاده از پست کردن آن ها در بخشی مانند استوری های اینستاگرام) بهتر به آن ها نشان دهید. علاوه بر همه این ها اینستاگرام دارای ابزاری به نام لایو می باشد که شما می توانید با استفاده از این ابزار به رابطه بهتری با آن ها برقرار کنید به این شکل که از خودتان در اینستاگرام یک ویدیوی لایو بدهید و در این ویدیوی لایو آن ها را به یک سفر مجازی به تمام بخش هایی که تجارتتان دارد ببرید و آن ها را با تک تک افرادی که به عنوان همکار با شما کار می کنند آشنا کنید و خودتان را معرفی کنید و به اتاق های مختلف شرکت بروید و بخش های مختلف تجارتتان را به آن ها معرفی کنید و مواردی از این قبیل.  این کار می تواند به آن ها کمک کند تا احساس بهتری نسبت به شما و تجارت شما پیدا کنند. این کار در حقیقت به شما کمک می کند تا چهره بهتر و مهربان تری را از خودتان نسبت به آن ها نشان دهید و در نتیجه تعداد مخاطبینتان به این روش بیشتر خواهند شد.

 

10. از روش هایی که دیگران استفاده می کنند استفاده کنید!

 

از دیگر کارهایی که شما می توانید در این زمینه انجام دهید این است که سعی کنید تا از روش هایی که دیگران برای تجارتشان استفاده می کنند استفاده کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که استفاده کردن از این روش ها می تواند به شما کمک کند تا شانستان را برای موفقیت در بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی افزایش دهید. یکی از سوء تفاهم های بزرگی که در این زمینه وجود دارد این است که افرادی که در این زمینه کار می کنند فکر می کنند اصلا درست نیست که از روش هایی استفاده کنند که دیگران استفاده می کنند. این افراد بر این باورند که ممکن است استفاده کردن از این روش ها باعث شود که از جذابیت کار کم شود. این تفکر درست نیست. شما نباید تقلید کردن را با استفاده کردن از روش های دیگران یکی کنید. وقتی که شما از روش هایی استفاده می کنید که دیگران استفاده می کنند؛ خودتان هم این توانایی را دارید که نوآوری هایی در کار انجام دهید. این در صورتی است که وقتی تقلید می کنید دیگر خبری از این نوآوری ها نمی باشد. به عنوان مثال، فرض کنید که شما به عنوان فردی که تازه کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را شروع کرده است با استفاده از یکی از این پلتفرم های شبکه های اجتماعی (به عنوان مثال اینستاگرام) در حال بازاریابی می باشید. در چنین حالتی فرض کنید که شما در حال گشت و گذار در اینستاگرام هستید و به دنبال صفحه هایی هستید که درست مانند صفحه شما می باشند و دارند کار شما را انجام می دهند. به عبارت دیگر شما به دنبال تجارت هایی هستید که کارشان شبیه به تجارت شماست. سپس به صفحه ای برخورد می کنید که برای این که تعداد مخاطبین خودش را بالاتر ببرد یک مسابقه ای بسیار جذاب طراحی کرده است. در این حالت شما اگر فکر کنید که استفاده کردن از آن روش می تواند برای شما هم سودمند باشد و در صورتی که به این نتیجه برسید که می توانید این کار را انجام دهید و شما نیز مانند این صفحه به تعداد مخاطبین زیادی برسید بدون تردید باید این کار را انجام دهید به این دلیل که وقتی این کار را می کنید نامش به هیچ عنوان تقلید نیست و شما از ایده ای که تجارت رقیبتان استفاده کرده است الهام گرفته اید و شما نیز مانند او یک صفحه ایجاد کرده اید که کارش این است که مخاطبین را برای مسابقه دادن تشویق می کند. اما در صورتی که تمام سوالاتی که شما در این مسابقه از مخاطبین می پرسید درست شبیه به سوالاتی باشند که تجارت رقیبتان می پرسد ممکن است این کار از جذابیت تجارت شما برای مخاطبین بکاهد چون در این صورت آن ها فکر می کنند شما درست دارید کاری را انجام می دهید که آن تجارت انجام داده است و این موضوع ممکن است به ضرر شما تمام شود. از این رو بین تقلید های کورکورانه و این که شما یک ایده را از یک تجارت دیگر الهام بگیرید ارتباط نزدیکی وجود داد و شما باید تمام تلاشتان را بکنید تا اگر از ایده های دیگران الهام می گیرید کارتان شبیه به تقلید نباشد. اما در صورتی که چنین بود، می توانید بدون هیچ گونه مشکلی از این روش استفاده کنید. فراموش نکنید که بسیاری از تجارت های بزرگ که در کارشان خیلی موفق بوده اند از همین روش ها برای موفقیت استفاده می کرده اند.

 

11. سعی کنید تا جایی که می توانید کاری کنید که مخاطبین باور کنند شما برای آن ها فعالیت می کنید!

 

داشتن تعاملات مختلف با مخاطبین می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت کار شما در بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی داشته باشد. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که یکی از بهترین روش هایی که شما می توانید با استفاده از این روش میزان فروش خودتان را افزایش دهید این است که سعی کنید تا با مخاطبین تعامل داشته باشید. البته این تعامل داشتن با آن ها می تواند جنبه های مختلف داشته باشد و البته برای این کار روش های مختلفی نیز وجود دارد. در صورتی که شما با آن ها تعامل داشته باشید می توانید انتظار داشته باشید که آن ها به شما به عنوان یک دوست نگاه کنند تا به عنوان یک طرف معامله! و همین موضوع باعث می شود شما شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت. از این رو داشتن تعاملات دو طرفه با آن ها می تواند به شما کمک کند تا در کار موفق تر شوید. فراموش نکنید که بازاریابی کردن با استفاده از شبکه های اجتماعی مانند درس دادن در یک کلاسی که تنها معلم سخن می گوید نیست! بلکه شما باید سعی کنید تا محیطی را ایجاد کنید که علاوه بر خودتان افراد دیگری نیز که در این شبکه های اجتماعی حضور دارند این توانایی را داشته باشند که با شما تعامل داشته باشند. این حالت درست مانند زمانی است که شما به همراه آن ها در یک جمع قرار دارید که آن ها می توانند با خیال راحت هرآنچه را که می خواهند از شما سوال کنند و همچنین شما هم می توانید از نظراتی که آن ها درباره شما دارند خبردار شوید. تحقیقات نشان داده است که این کار می تواند تاثیر بسیار موفقیت آمیزی بر کیفیت بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی برای تجارت ها داشته باشد.

برای این که بتوانید به خوبی با مخاطبین تعاملات داشته باشید می توانید از روش های  زیر استفاده کنید:

-سعی کنید به کامنت هایی که می گذارند پاسخ دهید!

یکی از روش هایی که شما با استفاد از آن می توانید میزان تعاملاتتان را با مخاطبینتان بیشتر کنید این است که سعی کنید تا همیشه به کامنت هایی که آن ها برای شما می گذارند پاسخ دهید. تحقیقات نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای داشتن یک رابطه مناسب با آن ها داشته باشید. محققانی که در این زمینه تحقیق می کنند بر این باورند وقتی شما به کامنت هایی که آن ها در این زمینه برای شما می گذارند پاسخ می دهید در حقیقت این احساس را در آن ها ایجاد می کنید که آن ها را دوست دارید و آن ها به این موضوع که شما حقیقتا به آن ها و نظراتشان توجه می کنید اعتقاد پیدا می کنند.

-درباره موضوعات مختلف از آن ها نظرخواهی کنید!

نکته دیگری که حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید تا درباره موضوعات مختلف از آن ها نظرخواهی کنید. این کار می تواند باعث شود که آن ها نسبت به شما احساس بهتری پیدا کنند و به این فکر کنند که شما حقیقتا آن ها را و نظرات آن ها را ارزشمند می دانید. تحقیقات نشان داده است تجارت هایی که به شکل های مختلف از مخاطبین نظرخواهی می کنند تجارت هایی هستند که شانس بسیار بیشتری برای موفقیت در کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی خواهند داشت.

- سعی کنید برخی از پست های آن ها را لایک کنید و یا زیر برخی از پست های آن ها کامنت بگذارید!

یکی دیگر از کارهایی که شما می توانید در این زمینه انجام دهید این است که برخی از پست هایی را که مربوط به آن ها می شود لایک کنید. این کار باعث می شود که آن ها نسبت به شما احساس بهتری پیدا کنند. همچنین در صورتی که می توانید و دوست دارید؛ زیر برخی از پست هایی که آن ها می گذارند کامنت بگذارید. این کار می تواند به شما کمک کند تا در این زمینه موفق تر عمل کنید.

 

12. زمان مناسب را برای پست گذاشتن انتخاب کنید!

 

یکی دیگر از مهم ترین نکته هایی که شما باید در این زمینه به آن توجه کنید این است که زمان مناسب را برای پست گذاشتن انتخاب کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که زمان های مناسب را برای پست گذاشتن انتخاب می کنند نسبت به افرادی که زمان نامناسبی پست می گذارند بسیار بهتر عمل می کنند. شما باید سعی کنید تا زمان هایی را برای پست گذاشتن انتخاب کنید که بهترین نتیجه ها را می دهند. تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیده اند که گذاشتن پست در زمان های مناسب یکی از بهترین روش هایی است که شما می توانید بکار ببرید برای این که موفقیت خودتان را در این زمینه تضمین کنید. به هنگام انتخاب کردن این که چه زمانی برای پست گذاشتن از همه زمان ها مناسبتر است؛ شما باید سعی کنید تا دو نکته بسیار مهم را درنظر بگیرید:

- برای این که پست ها را در زمان مشخص بگذارید بررسی کنید که مخاطبین شما چه افرادی هستند؟

زمانی که شما می خواهید به گذاشتن پست اختصاص دهید زمانی است که بستگی به این دارد که مخاطبین شما چه کسانی باشند. به عنوان مثال در صورتی که شما می خواهید برای مخاطبینی پست بگذارید که اکثر آن ها جوان هستند (و به خصوص زمانی که آن ها دانشجو باشند) بهترین زمان برای پست گذاشتن می تواند زمانی باشد که آن ها از سر کلاس های درس دانشگاه به خانه برگشته اند. چون در غیر این صورت احتمال این که آن ها این پست ها را ببینند خیلی کم می شود. فراموش نکنید افرادی که دانشجو هستند به احتمال زیاد صبح ها در کلاس درس می باشند  بنابراین به عنوان مثال در صورتی که شما ساعت 10 صبح برای آن ها پست بگذارید احتمال این که این پست شما دیده شود خیلی کمتر از زمانی می شود که شما سعی کنید تا ساعت 1 بعد از ظهر (زمانی که اکثرا کلاس ها تعطیل شده است و دانشجویان در زمان استراحت بین کلاس ها هستند) و یا ساعت 6 بعد از ظهر (زمانی که اکثر کلاس ها تعطیل شده است و دانشجویان به خانه رفته اند تا استراحت کنند) پست بگذارید. بنابراین توجه کردن به زمان پست گذاشتن بسیار مهم و اساسی می باشد.

-برای گرفتن بیشترین نتیجه از کار، بررسی کنید که زمان های کلی بهینه برای پست گذاشتن چه زمان هایی است؟

نکته دیگری که شما باید در این زمینه به آن توجه کنید این است که چه زمان هایی برای پست گذاشتن زمان های بهینه می باشند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که در کل زمان هایی وجود دارند که می توان آن ها را زمان های بهینه برای پست گذاشتن درنظر گرفت. به عنوان مثال تحقیقات نشان داده است اکثر افرادی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند معمولا در زمان های مشخصی به بیشترین میزان در شبکه های اجتماعی حضور دارند. شما باید سعی کنید تا این زمان ها را پیدا کنید و بر این اساس کار پست گذاشتن را انجام دهید. به عنوان مثال در صورتی که بررسی کردید و به این نتیجه رسیدید که بیشتری زمان آنلاین بودن افراد مثلا بین ساعت 4 تا 5 بعد از ظهر می باشد عاقلانه ترین کار این است که در آن زمان پست بگذارید.

 

13. بازاریابی با استفاده از افراد مشهور و یا تاثیرگذراران را فراموش نکنید!

 

یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی که به هنگام بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که بازاریابی کردن با استفاده از افراد مشهور و یا تاثیرگذار یکی از بهترین و مهم ترین روش هایی است که شما می توانید با استفاده از این روش کیفیت کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را برای خودتان به میزان بسیار زیادی افزایش دهید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا به این شکل کار بازاریابی را انجام دهند افرادی هستند که شانس بسیار بیشتری برای موفقیت در این کار دارند. بازاریابی با استفاده از افراد تاثیرگذار به این شکل است که شما فرد و یا افرادی را پیدا می کنید که در شبکه های اجتماعی بسیار معروف هستند و سپس سعی می کنید تا با استفاده از این افراد به کار بازاریابی بپردازید. در حقیقت در این روش شما سعی می کنید تا با استفاده از این افراد خودتان را به دنیا معرفی کنید. این افراد البته ممکن است صرفا سلبریتی و یا افراد مشهور نباشند و تنها شرط آن ها این است که این افراد در شبکه های اجتماعی تعداد زیادی دنبال کننده داشته باشند. در این حالت شما سعی می کنید تا به این افراد نزدیک شود و به آن ها درباره تجارت خودتان مطالبی را بگویید. سپس این افراد سعی می کنند تا تجارت شما را برای دنبال کننده های خودشان تبلیغ کنند. این کار را بازاریابی کردن با استفاده از افراد مشهور و یا تاثیرگذار می گویند. البته به هنگام استفاده از این روش بازاریابی باید حتما به این نکته هم توجه کنید که به هنگام نزدیک شدن و ارتباط گرفتن با این افراد و معرفی کردن خودتان باید این کار را به شکلی انجام دهید که آن ها واقعا شما را قبول کنند و بپذیرند که شما حقیقتا می خواهید در تجارت خودتان به مخاطبین کمک کنید. از این رو باید سعی کنید تا نهایت تلاشتان را بکنید که به بهترین شکل ممکن نظر این افراد تاثیرگذار را به هنگام انجام بازاریابی به خودتان جلب کنید. محققان می گویند بازاریابی به این روش یکی از بهترین و موفق ترین شیوه های بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد.

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


13 توصیه بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی
سه شنبه 14 دی 1400 ساعت 14:40 | بازدید : 159 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

شما برای این که در سال 2021 بتوانید به خوبی کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را انجام دهید باید از روش هایی استفاده کنید که در سال 2021 برای بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی جواب می دهند. وقتی که از این روش ها استفاده می کنید می توانید انتظار داشته باشید که :

میزان هوشیاری برندتان را افزایش دهید

تعداد مخاطبین گسترده تری داشته باشید

بتوانید به شکل راحت تری با مخاطبین خودتان ارتباط برقرار کنید

بتوانید میزان ترافیک وب سایتتان را بیشتر کنید

بتوانید میزان فروشتان را افزایش دهید و همچنین پول بیشتری درآورید

برای این که به تمام اهدافی که در بالا به آن اشاره شد برسید در ادامه این پست 13 توصیه به شما ارایه می شود که با عمل کردن به آن ها می توانید بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را به شکل بهتری انجام دهید.

 

1. سعی کنید بر روی هدف هایی که دارید تمرکز بیشتری بکنید!

 

یکی از کارهایی که شما برای افزایش کیفیت بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی باید انجام دهید این است که برای خودتان هدف هایی ارایه کنید و سعی کنید تا برای رسیدن به این هدف ها برنامه ریزی نمایید. در صورتی که خودتان نمی دانید که از بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی چه می خواهید و یا در صورتی که می دانید چه می خواهید اما نمی دانید که چگونه باید به این هدف ها برسید مشکلات جدی در کار پیدا خواهید کرد.

در صورتی که هدف هایی دارید که فکر می کنید رسیدن به آن ها تا حدود زیادی غیر ممکن می باشد نیز درست مثل این است که برای خودتان هدف مشخصی ندارید! شما باید دقیقا بدانید که هدف هایتان چیست و این هدف ها را باید بنویسید. از این رو بهتر است یک قلم و کاغذ بردارید و تمام هدف هایتان را بنویسید و سعی کنید تا بررسی نمایید که آیا این هدف هایی که شما در ذهن دارید قابل دسترسی می باشن یا خیر. بر اساس مطالعه ای که در این زمینه انجام گرفته است؛ دانشمندانی که در این زمینه تحقیق کرده اند به این نتیجه رسیدند که افرادی که بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی انجام می دهند و برای خودشان هدف هایشان را می نویسند نسبت به افرادی که این کار را نمی کنند به میزان 30 درصد احتمال موفقیت بیشتری دارند. علاوه بر آن در برخی از مطالعات این درصد به 40 درصد رسیده است.

سوالی که ممکن است در این زمینه برای شما پیش بیاید این است که چگونه می توان برای استراتژی های بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی برای خودمان هدف هایی داشته باشیم. در پاسخ به این سوال باید گفت شما می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

تعیین کردن استراتژی ها با نگاه به اعداد و ارقام موجود

یکی از روش هایی که شما می توانید به این روش استراتژی های خودتان را برای بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی تعیین کنید این است که به آمارهایی که در این زمینه وجود دارد توجه کنید. تحقیقات نشان داده است استفاده از این روش یکی از بهترین روش هایی است که می تواند به شما کمک کند تا درباره این که چگونه بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را انجام دهید تصمیم بگیرید. به عنوان مثال شما می توانید به تجارت های مختلفی که از روش های مختلف برای بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند نگاه کنید و سعی کنید تا بر اساس میزان موفقیت این تجارت ها تصمیم بگیرید که کدام روش بهتر است. به عنوان مثال به صفحه اینستاگرامی این تجارت ها بروید و نگاه کنید کدامیک از آن ها تعداد مخاطبین بیشتری دارند و بر این اساس سعی کنید تا روش هایی را بکار ببرید که تجارتی که تعداد مخاطبین بیشتری دارد بکار برده است.

بررسی کردن محدودیت های زمانی که دارید!

از دیگر روش هایی که شما می توانید برای مشخص کردن استراتژی های خودتان بکار ببرید بررسی کردن محدودیت های زمانی است که دارید. شما باید به این نکته توجه کنید که محدودیت های زمانی که دارید ممکن است باعث شوند که شما نتوانید از بسیاری از این روش ها استفاده کنید و بهتر است روشی را انتخاب کنید که برای انجام دادن آن به اندازه کافی زمان داشته باشید.

فکر کردن با اصول منطقی و تعیین کردن هدف ها بر این اساس

شما برای مشخص کردن هدف ها و استراتژی ها باید با اصول منطقی فکر کنید و هدف هایی را انتخاب نکنید که هیچ منطقی پشت آن ها نیست (به عنوان مثال در صورتی که بودجه محدود دارید نباید از روش های پرخرج بازاریابی استفاده کنید چون به نتیجه نمی رسد!)

بررسی کردن هدف ها با توجه به وضعیتی که بازار دارد

توجه کردن به وضعیت بازار نیز از دیگر نکته هایی است که شما باید حتما به هنگام مشخص کردن هدف هایتان به هنگام بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی به آن توجه کنید. در صورتی که وضعیت بازار به شیوه ای باشد که شما اطمینان داشته باشید استفاده کردن از یک روش برای بازاریابی پاسخی نمی دهد؛ عقلانی نیست که از این روش استفاده کنید!

 

2. درباره مخاطبینتان تحقیق کنید و سعی کنید تا اطلاعاتی درباره آن ها بدست آورید!

یکی دیگر از استراتژی هایی که شما می توانید برای این که کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را بهتر انجام دهید بکار بگیرید این است که سعی کنید تا مخاطبینتان را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و بدانید که آن ها دقیقا از شما چه می خواهند. این موضوع مخصوصا در روزگار امروزه که وضعیت ارتباط میان تجارت ها و مخاطبین از طریق شبکه های اجتماعی بسیار باکیفیت شده است اهمیت بسیار زیادی دارد.

شما باید هم از درون و هم از بیرون مخاطبین خودتان را به خوبی بشناسید. شما باید این توانایی را داشته باشید که نیازهایی که آن ها دارند را مشخص کنید و به این فکر کنید که آیا برای پاسخ دادن به این نیازها استراتژی های لازم را دارید یا خیر. شما برای این کار نیاز دارید که اطلاعات دقیقی درباره این که آن ها چه افرادی هستند و از شما چه انتظاراتی دارند داشته باشید در غیر این صورت ممکن است کارتان با مشکلات جدی مواجه شود.

چگونه می توانید درک بهتری از مخاطبینتان داشته باشید؟

برای این که یک تصویر کلی از آن ها داشته باشید، بهتر است از مخاطبینتان یک نظرسنجی کلی به عمل بیاورید!

شما برای این که بدانید این افراد چه افرادی هستند و چه می خواهند باید سعی کنید تا از آن ها یک نظرسنجی کلی بکنید. تحقیقات نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند باعث شود که شانس شما برای این که درباره نقطه نظراتی که دارند اطلاعات بیشتری بدست آورید بیشتر شود. بنابراین شما به این شیوه می توانید انتظار داشته باشید که آن ها را بهتر بشناسید. به عنوان مثال می توانید درباره محصولی که ارایه کرده اید و یا خدماتی که به آن ها داده اید نظراتشان را بخواهید. آن ها نظراتشان را به شما خواهند گفت و این نظرات می تواند راه گشای کارهای آینده شما بشد.

به آمارهایی که از طرف آن ها می رسد با دقت توجه کنید

نکته دیگر این است که باید سعی کنید تا بررسی کنید که آمارها و ارقامی که از طرف آن ها در اختیار شما قرار می گیرند چه چیزهایی را نشان می دهند. این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای درک کردن آن ها و نیازهایشان داشته باشید. بسیاری از موارد هستند که مربوط به افرادی می شوند که در یک گروه سنی مخصوص و یا در یک گروه تحصیلی و یا حتی گروه جنسیتی مخصوص قرار دارند. به عنوان مثال در صورتی که شما به این نتیجه برسید که اکثر افرادی که شما آن ها را از مخاطبین خودتان می دانید افرادی هستند که سنشان در محدوده سن جوانان قرار می گیرد می توانید انتظار داشته باشید که استراتژی های بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را به شکلی طراحی کنید که برای افرادی که در این رده سنی هستند مناسب باشد و به همین منوال می توانید انتظار داشته باشید که افرادی که دارای یک میزان مخصوصی از تحصیلات هستند نیز باید به یک شیوه بازاریابی برای آن ها مورد استفاده قرار بگیرد و مواردی از این قبیل.

انجمن های اینترنتی با آن ها بگذارید و در این انجمن ها به نظراتی که می دهند توجه کنید!

از دیگر روش ها برای انجام این کار این است که سعی کنید انجمن های اینترنتی ایجاد کنید و در این انجمن ها به نظراتی که این افراد می دهند توجه کنید. این کار هم باعث می شود تا شما رابطه بهتری با مخاطبین برقرار کنید و در نتیجه می توانید انتظار داشته باشید که بهتر آن ها را درک می کنید.

به کامنت هایی که آن ها در پست های قبلی شما در شبکه های اجتماعی قرار می دهند توجه کنید. سعی کنید این کامنت ها را بخوانید و تا جایی که می توانید به آن ها پاسخ دهید. این کار هم به شما کمک می کند تا آن ها را بهتر درک کنید و هم این که باعث می شود رابطه بهتری با آن ها برقرار کنید که در مراحل بعدی بیشتر به شما کمک می کند. همچنین می توانید کامنت هایی را که در قسمت پست های وبلاگی نوشته می شود را بخوانید و این کار هم همان اثر خواندن و پاسخ دادن به کامنت ها در قسمت شبکه های اجتماعی را دارد.

با استفاده از ابزارهای مختلفی که برای فیدبک ها وجود دارد، به فیدبک ها پاسخ دهید

یکی دیگر از روش هایی که می تواند به شما کمک کند تا مخاطبین خودتان را بهتر بشناسید این است که سعی کنید تا به فیدبک هایی که آن ها برای شما می گذارند توجه کنید و سعی کنید تا به آن ها پاسخ دهید. این کار به شما کمک می کند تا شانس بیشتری برای موفقیت در شناختن این افراد داشته باشید. شما می توانید این کار را با استفاده از ابزارهای مختلفی که در این زمینه وجود دارد انجام دهید. هنگامی که متوجه شدید که مخاطبینی که شما دارید چه افرادی هستند شانستان برای این که بتوانید به آن ها کمک کنید بیشتر می شود. آن ها می خواهند تجارتی که انتخاب کرده اند به نیازهایشان پاسخ دهد و این همان کاری است که شما باید با شناختن آن ها و با بررسی کردن نیازهایی که دارند و خواسته هایی که از شما دارند انجام دهید.

 

3. برای این که استراتژی بازاریابی با استفاد از شبکه های اجتماعی را گسترش دهید، سعی کنید تا برای آن ها رقابت هایی ایجاد کنید!

یکی دیگر از روش هایی که شما می توانید به این روش کیفیت کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را در خودتان ارتقا دهید این است که رقابت هایی ایجاد کنید. شما می توانید کاری کنید که میان افرادی که می خواهند در آینده تبدیل به مخاطبین شما شوند رقابت هایی ایجاد شود به شیوه ای که همه این افراد دوست داشته باشند تا مخاطبین شما شوند برای این که در این رقابت ها شرکت کنند. این رقابت ها می توانند جنبه های مختلفی داشته باشند به عنوان مثال می توانند برای گرفتن تخفیف و یا حتی کمک کردن در کار طراحی باشند. در نهایت شما باید سعی کنید تا این احساس را در مخاطبین ایجاد کنید که بخواهند با همدیگر به رقابت بپردازند. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از این روش می تواند به شما کمک کند تا در کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی به میزان بسیار زیادی موفق تر شوید. وقتی که شما این احساس را در آن ها ایجاد می کنید می توانید انتظار داشته باشید که آن ها نسبت به روش هایی که شما بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را انجام می دهید و همچنین اکانت های شبکه های اجتماعی شما و در نتیجه نسبت به تجارت شما احساس بهتری پیدا خواهند کرد.

4. هرکدام از پست هایی را که در شبکه های اجتماعی قرار می دهید با دقت بگذارید!

یکی دیگر از مهم ترین نکته هایی که شما باید حتما برای این که کیفیت کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را بالا ببرید به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا هرکدام از پست هایی را که می گذارید به اندازه کافی دقیق و با کیفیت گذاشته شوند. اساس کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی به این شکل است که شما باید تمام تلاشتان را بکنید که در زمان محدودی که در اختیار دارید و با توجه به موقعیتی که به شما داده شده است پست هایی را بگذارید که بتواند توجه مخاطبین و افرادی را که در این شبکه های اجتماعی عضو هستند به خودشان جلب کنند. بنابراین باید به این نکته توجه داشته باشید که پست هایی که قرار است در اینجا قرار دهید باید به حالتی باشند که شما بتوانید تمام آن چیزی را که قرار است ارایه دهید به مخاطبین ارایه کنید. هرکدام از این پست ها در هرکدام از پلتفرم های شبکه های اجتماعی که گذاشته می شوند باید حالتی داشته باشند که بهترین روش را برای بازاریابی بکار برده باشند. در صورتی که فکر می کنید این حالت وجود ندارد اصلا بهتر است که پستی نگذراید چون ممکن است در این حالت پست های بی کیفیتی که قرار می دهید باعث شوند که نه تنها مخاطبین جدیدی به تجارت شما اضافه نشوند بلکه تعدادی از مخاطبینی هم که فکر می کنید از مخاطبین وفادار شما هستند با دیدن این پست های بی کیفیت از تجارت شما بروند و دیگر مخاطبین شما نباشند!

بنابراین توجه کردن به محتوایی که شما می خواهید به عنوان پست های بازاریابی در شبکه های اجتماعی قرار دهید بسیار مهم و کلیدی می باشد. در صورتی که شما تنها پست می کنید برای این که پستی گذاشته باشید؛ بهتر است که اصلا این کار را انجام ندهید!

البته این موضوع که چگونه پست های مورد نظر را انتخاب کنید و چگونه پست هایی قرار دهید تا حدود زیادی بستگی به این دارد که از چه پلتفرمی استفاده می کنید. در ادامه چند مثال را درباره انواع پلتفرم ها و پست هایی که باید بگذارید برایتان ارایه می کنیم:

پلتفرم لینکدین: این پلتفرم پلتفرمی است که بیشتر برای گذاشتن پست ها در زمینه های نوشتاری و محتوای متنی مورد استفاده قرار می گیرد و بنابراین باید سعی کنید تا در این حوزه در این پلتفرم پست بگذارید

پلتفرم فیسبوک: تقریبا همه یک اکانت فیسبوک دارند! این پلتفرم مخصوصا برای محتوایی مناسب است که در رابطه با اخبار و یا سرگرمی می باشد. البته یکی از بهترین روش های استفاده کردن از این پلتفرم این است که سعی کنید تا گروه های فیسبوکی تشکیل دهید و با این روش به جذب بیشتر مخاطبین بپردازید.

پلتفرم اینستاگرام: این پلتفرم یکی از بهترین و مناسب ترین پلتفرم هایی می باشد که امروزه شما می توانید به عنوان بهترین ابزار بازاریابی از آن استفاده کنید. این پلتفرم برای بهترین محتوایی که شما می توانید در زمینه بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی ارایه کنید مناسب می باشد. شما می توانید با استفاده از این پلتفرم علاوه بر محتوای متنی، محتوای تصویری و یا آماری و ویدیویی و همه نوع محتوای دیگری را ارایه کنید و بنابراین توصیه می شود که استفاده از این پلتفرم را حتما به عنوان بهترین پلتفرم قابل استفاده در بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی مورد نظر داشته باشید. همچنین می توانید از این پلتفرم استفاده کنید تا تعداد بازدیدکنندگان وبلاگتان را هم بیشتر کنید.

پلتفرم پینترست: این هم یکی دیگر از پلتفرم هایی است که شما می تواند برای کار بازاریابی از آن استفاده کنید. این پلتفرم هم تا حدودی شبیه به پلتفرم اینستاگرام می باشد ولی نسبت به اینستاگرام محدودیت هایی نیز دارا می باشد. این پلتفرم نیز می تواند برای بازگرداندن ترافیک به وب سایت شما بسیار موثر عمل کند.

برای این که پست های مناسبی را در شبکه های اجتماعی قرار دهید باید به نکته های زیر توجه کنید:

سعی کنید به پست های دیگر تجارت ها نگاه کنید و اگر پستی به نظرتان مناسب آمد از محتوای این پست استفاده کنید (ولی مستقیما کپی نکنید)

شما باید سعی کنید تا به پست هایی که تجارت های دیگر برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی قرار می دهند نگاه کنید و این پست ها را بررسی کنید و ببینید که از چه تکنیک هایی استفاده می کنند. در صورتی که این پست ها به نظرتان جالب آمدند و یا در صورتی که متوجه شدید که استفاده کردن از این پست ها با توجه به نوع تجارت شما برای تجارت شما نیز مناسب است و یا اگر دیدید که میزان موفقیت این پست ها (به عنوان مثال در صورتی که این پست اینستاگرامی بود تعداد افرادی که این پست را لایک کرده بودند و یا زیر آن کامنت گذاشته بودند و یا در صورتی که ویدیویی بود تعداد افرادی که این ویدیو را بازدید کرده بودند) خیلی زیاد است می توانید شما نیز از این روش الگوبرداری کنید و شما نیز به این روش در صفحه خودتان پست بگذارید. این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری را برای موفقیت داشته باشید.

در پست هایی که به صورت متنی هستند (و یا در بخش متنی آن ها) سعی کنید تا مستقیما با مخاطبین صحبت کنید!

از دیگر ترفندهای موفقیت در بهبود کیفیت محتوای پست ها در بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی این است که سعی کنید تا در پست هایتان مستقیما مخاطبین را مورد خطاب قرار دهید. این کار باعث می شود که احساس نزدیکی میان شما و آن ها ایجاد شود که به شما کمک می کند تا در کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی موفق تر شوید.

انواع مختلفی از پست ها را ارایه کنید!

فراموش نکنید که به گذاشتن تنها یک نوع پست بسنده نکنید و انواع مختلفی از محتوا را ارایه کنید. به عنوان مثال در صورتی که پست های تصویری قرار می دهید، سعی کنید تا در کنار آن ها از پست هایی که دارای محتواهای ویدیویی هستند نیز استفاده کنید. در کنار آن ها از پست هایی استفاده کنید که محتوای تصویری دارند. این کار می تواند به شما کمک می کند تا با ارایه کردن پست های متنوع، کار را بهتر انجام دهید و شانستان را برای موفقیت در کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی بیشتر کنید.

سعی کنید پست هایی که قرار می دهید همیشه در کنار عنوان، توضیح هم داشته باشند!

نکته دیگر این است که بهتر است پست هایی که ارایه می کنید به گونه ای باشند که در کنار عنوان، همیشه توضیح نیز داشته باشند. این نوع پست گذاشتن به شما کمک می کند تا ارتباط بهتری با مخاطبین برقرار کنید و در نهایت در کار بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی موفق تر شوید. در صورتی که پست هایی که شما در شبکه های اجتماعی می گذارید تنها عنوان داشته باشند؛ ممکن است مخاطبین و افرادی که به عنوان بازدیدکننده از اکانت های شبکه های اجتماعی شما بازدید می کنند تا حدودی دچار سردرگمی شوند و این در صورتی است که اگر شما سعی کنید تا پست هایی ارایه کنید که در کنار عنوان توضیح هم داشته باشند این سردرگمی از بین خواهد رفت.

 

5. سعی کنید به هنگام بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی این گونه نشان ندهید که تنها به فکر سود مالی هستید!

 

از دیگر نکته هایی که شما باید به هنگام بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی به آن توجه کنید این است که کاری نکنید که مخاطبین فکر کنند شما صرفا به فکر سود مالی هستید. در چنین حالتی ممکن است برای شما مشکلاتی ایجاد شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است افرادی که این گونه نشان می دهند که تنها به فکر این هستند که محصولاتی را که تولید کرده اند و یا خدماتی را که ارایه می کنند به دیگران بفروشند برای این که از نظر مالی سودی عایدشان شود در بدست آوردن توجه مخاطبین نسبت به افرادی که می خواهند با آن ها یک رابطه عاطفی برقرار کنند و می خواهند به آن ها ثابت کنند که برای آن ها و برای پاسخ دادن به نیازهای آن ها این کار را می کنند احتمال موفقیت خیلی کمتری دارند. به بیان شفاف تر، اگر شما بخواهید به مخاطبین ثابت کنید که به فکر این هستید که به آن ها کمک کنید و می خواهید برایشان مفید واقع شوید و محصولاتی که تولید کرده اید و یا خدماتی که ارایه داده اید برای این است که به آن ها کمک کند و زندگی آن ها را آسان تر کند؛ بدانید که نسبت به زمانی که به آن ها نشان می دهید به دنبال این هستید که یک تجارت سودمند داشته باشید بسیار شانس بیشتری برای موفقیت دارید چون در این حالت مخاطبین احساس می کنند شما تجارتی هستید که می خواهید به آن ها کمک کنید و بنابراین احتمال این که از محصولات تجارت شما و یا خدماتی که ارایه می کنید بیشتر استفاده کنند بسیار بیشتر می شود. شما به عنوان یک تجارتی که قصد بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را دارد باید به آن ها ثابت کنید هر کاری که انجام می دهید برای آن ها و برای بهتر شدن کیفیت زندگی آن ها می باشد و بنابراین باید به آن ها نشان دهید که تجارتتان سعی دارد تا بهترین تلاش خودش را بکند تا محصولاتی تولید کنید (و یا خدماتی ارایه کند) که به بهترین شکل ممکن در خدمت مخاطبین قرار داشته باشد. در غیر این صورت شانس شما برای موفقیت خیلی کم می شود.

 

6. از محتوای ویدیویی استفاده کنید!

نکته بسیار مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که سعی کنید حتما در کنار انواع محتوایی که مورد استفاده قرار می دهید از محتوای ویدیویی هم استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از این نوع محتوا در تجارت هایی که می خواهند درسال 2021 بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی را انجام دهند موضوعی تقریبا لازم و حیاتی می باشد. شما باید تمام تلاش خودتان را بکنید که تا جایی که می توانید از این نوع محتوا استفاده کنید. متخصصانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که استفاده کردن از این نوع محتوا می تواند به شما کمک کند تا کیفیت بازاریای خودتان را به میزان بسیار زیادی افزایش دهید. امروزه بخش زیادی از محتوایی که به عنوان پست های بازاریابی در شبکه های اجتماعی مختلف و همچنین در وب سایت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند به شکل محتوای ویدیویی ارایه می شود بنابراین در صورتی که شما نتوانید از این نوع محتوا استفاده کنید بدون تردید حتما با مشکل بر می خورید. فراموش نکنید وقتی شما از محتوای ویدیویی استفاده می کنید نسبت به زمانی که تنها ز متن و یا تصاویر استفاده می کنید شانس بسیار بیشتری برای ارایه کردن مطالب به شیوه ای دارید که می خواهید. به عنوان مثال فرض کنید شما می خواهید یکی از محصولات و یا خدمات تجارتتان را معرفی کنید. در صورتی که از ویدیو استفاده کنید می توانید در مدت زمان کوتاهی بخش زیادی از اطلاعاتی را که به صورت متن قرار است آن ها را ارایه کنید به شیوه ای جذاب تر از متن بیان کنید. همچنین در صورتی که می خواهید یکی از فرآورده های تجارتتان را به مخاطبین نشان دهید اگر برای این کار از تصویر استفاده کنید ممکن است نتوانید تمام زوایای ظاهری این فرآورده را نشان دهید در صورتی که اگر از ویدیو استفاده کنید این توانایی را خواهید داشت که نماهای مختلف این فرآورده را به آن ها نشان دهید. استفاده از ویدیو همچنین به شما کمک می کند تا روش های جذاب تری را در بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی ارایه کنید والبته تمام مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد تنها بخش کوچکی از کاربردهایی می باشد که استفاده کردن از ویدیو و محتوای ویدیویی در بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند برای شا داشته باشد. از این رو استفاده از ویدیو را فراموش نکنید!

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


طرح توجیهی کسب و کار : راهنمای مراحل تهیه و نوشتن
چهار شنبه 1 دی 1400 ساعت 11:56 | بازدید : 297 | نویسنده : حامد محمودی | ( نظرات )

طرح توجیهی(feasibility study) ارزیابی عملی بودن یک پروژه یا سیستم پیشنهادی را نشان می‎دهد. هدف طرح توجیهی کشف عینی و منطقی نقاط قوت و ضعف یک کسب و کار موجود یا سرمایه گذاری پیشنهادی، فرصت‌ها و تهدیدهای موجود در محیط، منابع مورد نیاز برای انجام و در نهایت چشم اندازهای موفقیت است. به عبارت ساده‌تر، دو معیار برای قضاوت در مورد طرح توجیهی و جود دارند که شامل هزینه مورد نیاز و ارزش و نتایجی است که باید به دست آید؛ می‌باشد.

طرح توجیهی سازمان یافته باید پیشینه تاریخی کسب‌وکار یا پروژه، شرح محصول یا خدمات، صورت‌های حسابداری، جزئیات عملیات و مدیریت، تحقیقات بازاریابی و سیاست‌ها، داده‌های مالی، الزامات قانونی و تعهدات مالیاتی را ارائه دهد. به طور کلی، مطالعات طرح توجیهی مقدم بر توسعه فنی و اجرای پروژه است. طرح توجیهی پتانسیل پروژه را برای موفقیت ارزیابی می‌کند. بنابراین، عینیت درک شده عامل مهمی در اعتبار مطالعه برای سرمایه گذاران بالقوه و موسسات پشتیبان است و لذا باید با رویکردی عینی و بی‌طرفانه انجام گردد تا اطلاعاتی ارائه شود که بتوان بر اساس آن تصمیم‌گیری نمود.

بخش‌های اصلی در نوشتن طرح توجیهی

اساساً شش بخش برای هر طرح توجیهی، وجود دارد:

1. محدوده پروژه- که برای تعریف مشکل تجاری و یا فرصتی که باید مورد توجه قرار گیرد، استفاده می‌شود. دامنه طرح توجیهی باید قطعی و دقیق تعریف شده باشد. روایت طولانی از پروژه هیچ فایده‎ای ندارد و در واقع می تواند شرکت کنندگان پروژه را گیج کند. همچنین لازم است بخش‌هایی از کسب‌وکار که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت تأثیر قرار می‌گیرند، از جمله مشارکت‌کنندگان پروژه و کاربران نهایی که تحت تأثیر پروژه قرار می‌گیرند، تعریف شوند. همچنین اسپانسر پروژه باید مشخص شود. بسیاری از پروژه‌ها درشرکت‌ها بدون یک محدوده پروژه مناسب شروع شده‌اند و در نتیجه، در داخل و خارج از مرزهای خود سرگردان شده‌ و باعث می‌شوند که تولیدات بسیار زیاد یا بسیار کمتری از مقدار مورد انتظار داشته باشند.

2. تحلیل جاری- تحلیل جاری برای تعریف و درک روش فعلی پیاده سازی، مانند یک سیستم، یک محصول، و غیره استفاده می‌شود. با کمک تحلیل متوجه می‌شویم که واقعاً هیچ مشکلی در سیستم یا محصول فعلی وجود ندارد. با کمک این نوع تحلیل، نقاط قوت و ضعف رویکرد فعلی شناسایی خواهد شد (مزایا و معایب). علاوه بر این، ممکن است عناصری از سیستم یا محصول فعلی وجود داشته باشد که ممکن است در جانشین آن استفاده شود، بنابراین در زمان و هزینه صرفه جویی می شود. بدون چنین تحلیلی، بعضی مشکلات هرگز شناسایی نمی‎شوند.

3. الزامات - چگونگی تعریف الزامات به موضوع مورد توجه پروژه بستگی دارد. به عنوان مثال، نحوه تعیین الزامات برای یک محصول به طور اساسی با الزامات یک ساختمان، یک پل یا یک سیستم اطلاعاتی متفاوت است. هر کدام ویژگی‌های کاملاً متفاوتی را نشان می‌دهند و به این ترتیب، به طور متفاوتی تعریف می‌شوند. نحوه تعریف الزامات برای تولید یک نرم افزار نیز به طور اساسی با نحوه تعریف آنها برای یک ساختمان متفاوت است.

4. رویکرد- رویکرد نشان دهنده راه حل یا مسیر عمل توصیه شده برای برآوردن الزامات است. در اینجا، گزینه‌های مختلف همراه با توضیح در مورد چرایی انتخاب راه حل ترجیحی در نظر گرفته شده است. در این نقطه است که استفاده از ساختارهای موجود و جایگزین‌های تجاری مورد توجه قرار می گیرد.

5. ارزیابی- این بخش اثربخشی هزینه رویکرد انتخاب شده را بررسی می‌کند. ارزیابی با تجزیه و تحلیل هزینه کل برآورد شده پروژه آغاز می شود. علاوه بر راه حل پیشنهادی، جایگزین‌های دیگری نیز به منظور ارائه یک مقایسه اقتصادی برآورد می‌شود. برای پروژه‌های توسعه، برآوردی از هزینه‌های نیروی کار همراه با برنامه زمان‌بندی پروژه که مسیر پروژه و تاریخ شروع و پایان پروژه را نشان می‌دهد، جمع‌آوری می‌شود.

6. بازنگری- در این قسمت تمام عناصر قبلی در طرح توجیهی گردهم آمده و یک بررسی رسمی با همه طرف‌های درگیر انجام می‌شود. بازنگری دو هدف را دنبال می‌کند: اثبات کامل بودن و دقت طرح توجیهی، و تصمیم‌گیری برای انجام پروژه. در صورت تأیید پروژه، بسیار مهم است که همه طرفین سندی را امضا کنند که بیانگر پذیرش و تعهد نسبت به پروژه است. ممکن است این حرکت ظاهراً کوچک به نظر برسد، اما امضاهای طرفین بعداً با پیشرفت پروژه، ارزش زیادی را به همراه خواهند داشت. در صورت رد طرح توجیهی، دلایل رد آن باید توضیح داده شود و به سند پیوست شود.

طرح توجیهی مالی

در مورد یک پروژه جدید، قابلیت مالی را می توان بر اساس پارامترهای زیر قضاوت کرد:

  • کل هزینه برآورد شده پروژه
  • تامین مالی پروژه از نظر ساختار سرمایه، نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام و سهم طراح از کل هزینه
  • سرمایه گذاری موجود توسط طراح در هر کسب و کار دیگری
  • جریان نقدی پیش بینی شده و سودآوری

قابلیت مالی یک پروژه باید اطلاعات زیر را ارائه دهد:

  • جزئیات کامل دارایی‌هایی که باید تأمین مالی شوند و میزان نقدشوندگی آن دارایی‌ها
  • نرخ تبدیل به نقدینگی  
  • پتانسیل مالی پروژه و شرایط بازپرداخت
  • حساسیت در قابلیت رسیدگی به عوامل زیر:
  • کند شدن نسبی فروش
  • کاهش شدید فروش
  • افزایش اندک هزینه
  • افزایش زیاد هزینه
  • شرایط نامناسب اقتصادی

مطالعه بازار

مطالعه بازار یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در نوشتن طرح توجیهی است، زیرا بازارپذیری محصول یا خدمات را بررسی می‌کند و خوانندگان را متقاعد می‌کند که بازار بالقوه‌ای برای محصول یا خدمات وجود دارد. اگر نتوان بازار قابل توجهی برای محصول یا خدمات ایجاد کرد، پس پروژه‌ای هم وجود ندارد. به طور معمول، مطالعات بازار قابلیت بررسی فروش بالقوه محصول، نرخ جذب بازار و زمان پروژه را در اختیار دارد. خروجی طرح توجیهی، گزارشی با جزئیات معیارهای ارزیابی، یافته‌های مطالعه و توصیه‌ها است.

طرح توجیهی فنی

این ارزیابی بر اساس طرح کلی نیازمندی‌های سیستم است تا اینکه مشخص شود آیا شرکت دارای تخصص فنی برای انجام تکمیل پروژه است یا خیر. هنگام نوشتن طرح توجیهی، موارد زیر باید در نظر گرفته شود:

  • شرح مختصری از کسب و کار برای ارزیابی عوامل احتمالی تأثیرگذار بر پروژه
  • بخشی از کسب و کار مورد بررسی
  • عامل انسانی و اقتصادی
  • راه حل‌های ممکن برای مشکل احتمالی

در این سطح، نگرانی اصلی این است که آیا این پیشنهاد هم از نظر فنی و هم از نظر قانونی امکان‌پذیر است یا خیر.

ارزیابی فنی طرح توجیهی بر دستیابی به درک درستی از منابع فنی موجود سازمان و کاربرد آنها برای نیازهای مورد انتظار سیستم پیشنهادی متمرکز است. این ارزیابی به بررسی سخت افزار و نرم افزار و چگونگی رفع نیاز سیستم پیشنهادی مربوط می‎شود.

اهمیت نوشتن طرح توجیهی

اهمیت طرح توجیهی بر اساس تمایل سازمان برای حصول درست آن قبل از اختصاص منابع، زمان یا بودجه است. در نگارش طرح توجیهی ممکن است ایده‌های جدیدی را کشف شود که دامنه پروژه را کاملاً تغییر دهد. بهتر است این تصمیمات از قبل انجام گیرند تا در آینده مشکلی پیش نیاید. انجام طرح توجیهی همیشه برای پروژه مفید است زیرا تصویر واضحی از پروژه و طرح پیشنهادی ارائه می دهد.

برخی از مزایای کلیدی انجام طرح توجیهی عبارتند از:

  • بهبود تمرکز تیم‌های پروژه
  • شناسایی فرصت‌های جدید
  • ارائه اطلاعات ارزشمند برای تصمیم گیری نهایی
  • محدود کردن گزینه‌های تجاری
  • شناسایی دلیل معتبر برای انجام پروژه
  • افزایش میزان موفقیت با ارزیابی پارامترهای متعدد
  • کمک به تصمیم گیری درست در مورد پروژه
  • شناسایی دلایل عدم ادامه کار

مزایای طرح توجیهی

  • رویکردهای ساختاریافته نسبت به پروژه‌های جدید
  • یافتن راه حل‌های جایگزین
  • کاهش تعداد پروژه‌های ممکن
  • شناسایی دلایل مشکل آفرین برای پروژه
  • توسعه مبانی اجرای بعدی پروژه
  • مبنای تصمیم گیری درست سرمایه گذاران احتمالی برای سرمایه گذاری در پروژه

 

برای مطالعه مطالب مرتبط با انواع طرح توجیهی می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه نمایید:

طرح‌های توجیهی خود اشتغالی

طرح توجیهی کشاورزی

طرح توجیهی گلخانه

طرح توجیهی بسته‌بندی حبوبات

طرح توجیهی برای گرفتن زمین از منابع طبیعی

طرح توجیهی سامانه کارا

طرح توجیهی تولید نایلون و نایلکس

طرح توجیهی بنیاد برکت

طرح توجیهی کشت هیدروپونیک زعفران

طرح توجیهی کارگاه بلوک زنی

طرح توجیهی بسته ‌بندی خشکبار و آجیل

طرح توجیهی پرورش قارچ

طرح توجیهی پرورش گل و گیاهان زینتی

کامفار: ابزاری قدرتمند برای طرح توجیهی

مراحل نوشتن طرح توجیهی کسب و کار

چرا به طرح توجیهی نیاز داریم؟

 

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازاریابی و فروش و آدرس bazaryabi-forosh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 154
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 12
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 21
:: بازدید ماه : 449
:: بازدید سال : 1188
:: بازدید کلی : 5688