ویژگیهای یک پست اینستاگرامی بدون نقص
1. عکسی که می گذارید بسیار جذاب و خیره کننده باشد.
مغز انسان به گونهای است که عکس را 60 هزار برابر سریعتر از جملههای نوشتاری پردازش میکند.
توصیه ما: اگر قانون سه تاییها علاقه زیادی را بین مخاطبان ایجاد میکند حتماً از این قانون استفاده کنید.
2. دقت کنید عکسهایی که به کار میبرید کیفیت بالایی داشته باشند.
عکسهای غیرشفاف و عکسهای قدیمی باعث میشوند که غیرحرفهای به نظر بیایید و فالوئرهایتان را دلسرد میکند.
توصیه ما: رزلوشن عکسها را دو برابر کنید تا خیالتان راحت باشد که برای مشتریها دلنشین است.
سایز اینستاگرام: 640px.640px
سایز عکس شما: 1280px.1280px
3. عکسهایی که نور مناسبی داشته باشند توجه زیادی را میتوانند به خود جلب کنند.
نیازی نیست که در عکسهایی که پست میکنید از سایه استفاده کنید. برای اینکه محصول خودتان را به بهترین شکل نشان دهید باید محصول را در مرکز توجه عکس و زیر نور زیادی قرار دهید.
توصیه ما: اگر استودیویی ندارید که در آن شرایط نورپردازی ایده ال باشد ساده ترین و کم هزینه ترین راه این است که زیر نور آفتاب عکس بگیرید و اگر در اتاق هستید در کنار پنجرهای که نور خورشید از آن می تابد عکس بگیرید.
شاه کلید افزایش فالوئر
از بازوی خودتون نون بخورید.
4. توجه دیگران را جلب کنید و در معرفی محصولات تان همه را متقاعد کنید.
توصیه ما: بسیار معروف است که در زبان انگلیسی 5 کلمهای که بیشترین تاثیر را برای متقاعد کردن مشتری دارند عبارتند از: شما – رایگان – چون که – فورا – حالا
در زبان شما چه کلمه هایی در متقاعد کردن مشتری تاثیر زیادی دارند؟
5. سوالی کاملاً مستقیم بپرسید که باعث درگیری ذهنی و جذب مخاطب بشود.
نمونه یک سوال خوب: رنگ قرمز را میخرید یا رنگ مشکی؟
نمونه یک سوال بد: چه رنگی را دوست دارید؟
توصیه ما: سوالی که می پرسید پاسخش باید در خود سوال باشد تا برای مشتری پاسخ دادن به آن سوال آسان باشد و در نتیجه احتمال اینکه به سوال شما پاسخ دهد افزایش پیدا کند.
6. اگر میخواهید افرادی که پست شما را میخوانند کار خاصی انجام دهند حتماً به صورت مستقیم بگویید که چه کاری از آنها میخواهید.
حتی اگر فکر میکنید چیزی که از آنها می خواهید کاملاً واضح است باز هم به صورت مستقیم بگویید که چه کاری میخواهید انجام دهند.
مثلاً: "بر روی لینکی که در بیو وجود دارد کلیک کنید تا درباره محصول بیشتر بخوانید."
7. از هشتگ های مرتبط استفاده کنید تا پستهایی که میگذارید توسط عده زیادی دیده شوند.
پستهای اینستاگرامی که بیش از 11 هشتگ دارند بیشترین بازدید را خواهند داشت.
توصیه ما: چهار یا پنج هشتگ در کامنتی که زیر پست شماست بگذارید و بعد از یک ساعت دوباره چهار یا پنج هشتگ در کامنتی دیگر بنویسید. وقتی که این کار را می کنید دیگر پستهای شما به دلیل هشتگهای زیاد شبیه به اسپم نخواهند بود.
مهمترین قانونی که در اینستاگرام برای جذب مخاطب وجود دارد.
8. برای کامنتها جواب بنویسید و به سوالها پاسخ دهید.
مردم از افرادی خرید می کنند که اعتماد داشته باشند. پس شما هم باید تلاش کنید که اعتماد مشتریها را به خود جلب کنید. جهت رسیدن به این هدف لحنی که برای توضیح درباره برندتان به کار میبرید باید با ثبات باشد و به کامنتها و سوالهایی که مردم از شما میپرسند پاسخ دهید.
توصیه ما: حتی اگر در کامنت فقط بنویسید "سپاسگزارم" تاثیر زیادی می تواند بر روی مشتری داشته باشد.