14 نکته ای که در بازاریابی با استفاده از یوتیوب باید به آن توجه کرد
یکی از روش های مهم و موثر بازاریابی که امروزه توسط بازاریابان مورد استفاده قرار می گیرد، بازاریابی ویدیویی می باشد. تحقیقات نشان داده اند که محتوای ویدیویی که در وب سایت ها بکار می رود نسبت به محتوایی که در آن ها ویدیو بکار نرفته است؛ به میزان قابل توجهی مخاطبین بیشتری دارد. همچنین در جنبه های دیگر بازاریابی محتوایی (مانند شبکه های اجتماعی و غیره) استفاده کردن از ویدیوها نسبت به زمانی که از ویدیو استفاده نمی شود؛ سودمندی بسیار بیشتری را موجب می شود. بنابراین بازاریابی با استفاده از محتوای ویدیویی شیوه ای از بازاریابی است که باید به آن توجه زیادی شود. یکی از مهم ترین وب سایت هایی که مربوط به اشتراک گذاری ویدیوها می شود، وب سایت یوتیوب است. در حقیقت این وب سایت بزرگترین مرجع ویدیویی در کل دنیا می باشد و مخاطبین زیادی از گروه های سنی مختلف و شغل های مختلف دارد. این وب سایت که زمانی تنها به عنوان یک پلتفرمی برای ویدیوگرافرها مورد استفاده قرار می گرفت؛ امروزه بیشتر از یک میلیارد کاربر فعال دارد و روز به روز به تعداد کاربران و گستردگی کار آن افزوده می شود.
امروزه افرادی که میخواهند با استفاده از ویدیو بازاریابی کنند، وب سایت یوتیوب را بهترین گزینه برای این کار می دانند. در حقیقت تحقیقاتی که در سال 2017 در این زمینه انجام گرفته بودند نشان دادند که 48 درصد از تمام بازاریابان تصمیم دارند تا وب سایت یوتیوب را به عنوان یکی از کانال های مهم برای بازاریابی در 12 ماه آینده برای شرکت خودشان مورد استفاده قرار دهند. همان طور که اشاره شد درحال حاضر روز به روز به اهمیت ویدیو اضافه میشود. امروزه 87 درصد از بازاریابان سعی می کنند تا برای کمپین های تبلیغاتیشان از محتوای ویدیویی استفاده کنند و همچنین پیش بینی شده است که تا سالهای آینده 80 درصد از ترافیک اینترنتی به شکل ویدیویی باشد. بنابراین میتوان گفت که این نیاز بازاریابان برای استفاده کردن از محتوای ویدیویی و بازاریابی با استفاده از ویدیو برای جلب کردن مشتریان بیشتر، از هر زمان دیگری بیشتر احساس می شود.
لیکن استفاده کردن از وب سایت یوتیوب باید یکی از مهم ترین بخش های مهارتی و توانایی هایی باشد که بازاریابان محتوایی باید آن را فرا بگیرند. در صورتی که شما به تازگی یک تجارتی را آغاز کرده اید؛ تولید کردن یک کمپین حرفه ای برای بازاریابی برای این تجارتتان یکی از مهم ترین بخش هایی است که می تواند به شما کمک کند تا دوام داشته باشید و لذا یکی از مهم ترین مراحلی که در این راه باید طی کنید، این است که بازاریابی محتوایی را به خوبی فرا بگیرید.
به هر جهت، شما چه یک تجارت جدیدی داشته باشید که برای تبلیغ کردن آن نیاز به وب سایت یوتیوب دارید و چه تجارتی باشید که مدتی است که در حال بازارایی میباشد از توصیه هایی که در این پست درباره چگونگی بازاریابی کردن وجود دارد بهره مند خواهید شد. شما می توانید با انجام این کار استراتژی خودتان را بهتر کنید و از این پلتفرم به تأثیرگذارترین و بهترین شکل ممکن آن استفاده کنید. در این پست چند توصیه مفید را ارایه می کنیم که شما می توانید با عمل کردن به این توصیه ها کیفیت بازاریابی با استفاده از وب سایت یوتیوب را بهتر کنند و همچنین با عمل کردن به این توصیه ها قادر خواهید بود تا میزان ترافیک خودتان را افزایش دهید و ویدیوهایی باکیفیت تر تولید کنید و کاری کنید که تعداد افراد بیشتری در کانال یوتیوب شما ثبب نام کنند و در نهایت برای خودتان درآمدزایی بهتری داشته باشید.
1) اول از همه کاربران موبایل را درنظر داشته باشید.
همان طور که می دانید، امروزه بر تعداد افرادی که با استفاده از موبایل اینترنت را مرور می کنند روز به روز افزوده می شود. این داستان تا اندازه ای است که نوجوانانی که از نظر تقسیم بندی های آماری به آن ها نسل زد (Gen Z) گفته می شود؛ قبل از آن ها (که به آن ها میلنیال (Millenial) گفته می شود) یاد گرفتند که چگونه با موبایل کار کنند! بنابراین هر فردی که می خواهد بازاریابی را با کیفیت بالایی انجام دهد و به دنبال این است که از نسل های جوان مخاطبینی داشته باشد؛ باید این موضوع را درنظر بگیرد و اولویت را به کاربرانی بدهد که با استفاده از موبایل وب سایت یوتیوب را باز میکنند. اما چگونه می توان چنین کاری کرد؟ چگونه میتوان به کاربرانی که از موبایل به وب سایت یوتیوب می روند توجه کرد؟ پاسخ این است که می توان این کار را با تولید کردن و به اشتراک گذاشتن ویدیوهایی کوتاه و جذاب انجام داد.
2) سعی کنید تا جایی که ممکن است محتوایی تولید کنید که بیشترین ارتباط را با خواسته های مشتریان داشته باشد.
یکی از مهم ترین موضوعاتی که در زمینه بازاریابی باید به آن توجه کرد، موضوع مرتبط بودن محتوا با نیازهای مشتریان می باشد. امروزه شرکتهای بیشتری، دارند به موضوع اهمیت مرتبط بودن محتوا با نیازهای مشتریان پی میبرند. از آن جایی که مشتریان دارای نیازهایی خاص هستند؛ بنابراین ممکن است برخی از مشتریان با تماشای ویدیوهایی که اصلاً ربطی به آن ها و نیازهایشان ندارد، به راحتی دلسرد شوند و شرکت شما را ترک کنند. بنابراین شما باید نهایت تلاش خودتان را بکنید که محتوایی را تولید کنید که مرتبط با آن ها باشد. خوشبختانه، استفاده از سیستم ویدیویی این امکان را به شما می دهد که به مشتریان و مخاطبینتان نشان دهید که محصول و یا خدماتی که شما ارایه میکنید، می تواند برای آن ها چکار کند. بنابراین سعی کنید محتوایی را به اشتراک بگذارید که مشکلاتی را که مشتریان می خواهند به دنبال آن بگردند را حل کند.
3) با دقت چنل آرت (channel art) مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.
به طور کلی در بازاریابی با استفاده از یوتیوب، دو نکته کلیدی حایز اهمیت می باشد. اولین نکته تصاویری است که برای خودتان انتخاب میکنید (تصاویری اکانتی که دارید) که بسیار مشابه با تصاویر اکانت پروفایل فیسبوک می باشد. و دومین نکته چنل آرت است. چنل آرت بر روی بخش بالایی کانال شما نمایش داده می شود و بسیار شبیه به تصویر پوششی فیسبوک می باشد. شما باید این تصاویر را با دقت و با ذکاوت بالا انتخاب کنید چون این ها یکی از اولین چیزهایی می باشند که کاربران شما درباره برند شما به آن توجه می کنند.
بسیاری از متخصصان بر این باور هستند که تصویر اکانت شما (که در اکانت گوگل خودتان میگذارید) نوعی لوگوی برند است. در صورتی که شما تجارتی هستید که تنها شامل یک نفر است، این تصویر میتواند اهمیت بسیار زیادی برای شما داشته باشد. در شکل ایده آل، این تصویر باید با تصویر پروفایل شما در دیگر اکانتهای شبکههای اجتماعی تطبیق داشته باشد تا افراد بتوانند به راحتی برند شما بشناسند. این موضوع به دو دلیل حائز اهمیت میباشد. دلیل اول این است که در صورتی که یکی از فالورهای شما از یک وب سایت دیگر به یوتیوب شما بیاید، شما دوست دارید که این فرد برند شما را بشناسد و بنابراین در این صورت (در صورتی که برندتان شناخته شود) احتمال این که این فرد ویدیوهای شما را تماشا کند، بیشتر می شود. همچنین دلیل دوم هم این است که در صورتی که یکی از افرادی که ویدیوهای شما در یوتیوب را می بیند، نام شما را گوگل پیدا میکند.
4) با گفتن یک داستان جذاب، با مخاطبینتان ارتباط بگیرید.
محتوای ویدیویی و به اشتراک گذاری آن، یکی از روشهای بسیار موثر برای بیان کردن داستانتان می باشد. وقتی که شما داستان خودتان را با استفاده از ویدیو بیان کنید، نه تنها مشتریان میتوانند ارتباطات عمیق تری را با شما برقرار کنند؛ بلکه احتمال بیشتری وجود دارد که (با توجه به وجود پارامترهایی مانند صدا، حرکت، المانهای بصری و غیره) بتوانند محتوای شما را بخوانند. در صورتی که کار بازاریابی با استفاده از وب سایت یوتیوب به خوبی انجام شود، می توان انتظار داشت که این کار اثر چشمگیری را بر روی مخاطبینتان داشته باشد. یوتیوب پلتفرمی است که برای شما این امکان را فراهم میکند که به نحوه مناسبی با مخاطبینتان ارتباط برقرار کنید.
5) "مسیر مخاطبین" یا Consumer journey را درنظر داشته باشید
در صورتی که شما به تازگی استفاده کردن از وب سایت یوتیوب را آغاز کردهاید، این شانس را دارید که نام خودتان را به شیوه ای بسیار گسترده مطرح سازید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ویدیوهایی باکیفیت تولید کنید. قبل از این که این کار را انجام دهید، باید به این فکر کنید که می خواهید مشتریان و مخاطبین شما چه افرادی باشند؟ می خواهید کدام دسته از افراد را به خودتان جلب کنید؟ چگونه میخواهید به آن ها کمک کنید؟ و سوالاتی از این قبیل.
همچنین باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهید که کدام کلمات کلیدی را میخواهید مورد استفاده قرار دهید؟
کلیدی که برای پاسخ دادن به تمام این سوالات باید در ذهنتان داشته باشید؛ این است که به این فکر کنید که مسیر ایده آلی که مشتریانتان می خواهند طی کنند چیست؟
به عنوان مثال فرض کنید که شرکت شما یک شرکتی است که عکس چاپ میکند. برند شما ممکن است برای افرادی که به دنبال چیزهایی مانند "تصاویر جذاب" ، "کتاب های مصور" و مواردی از این قبیل می باشند، جذاب باشد. در صورتی که شما میخواهید این افراد را به خودتان جلب کنید، بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که محتوایی را ایجاد کنید که واقعاً همان چیزی باشد که آن ها به دنبالش می باشند.
6) با استفاده از یک لیستی از ایمیلها که به روز رسانی شده است، مخاطبین جدیدی برای خودتان ایجاد نمایید.
افرادی که در لیست مشتریان شما قرار دارند، ممکن است اخبار مربوط به شرکت شما و یا صنعت شما را نخوانند، ولی این موضوع به این معنی نیست که آنها به ویدیوهای شما توجهی نمیکنند! بنابراین شما می توانید با به روز رسانی کردن ویدیوها توجه آنها را به خودتان جلب کنید. اکنون اگر می خواهید کاری کنید که مخاطبین جدیدی برای خودتان ایجاد کنید، میتوانید این کار را با استفاده از یک لیست کاملی از ایمیلها، که همراه با ویدیوها آپلود می کنید؛ انجام دهید.
7) بر روی افرادی که ویدیوهای شما را می بندند؛ توجه کنید.
در صورتی که وضعیت شما به گونه ای باشد که عده ای از بازدیدکنندگان بعد از مدت 15 ثانیه ویدیوهای شما را ببندند؛ نیاز دارید این نکته را درنظر داشته باشید که چگونه کاری کنید که ویدیوهایی ایجاد کنید که برای مرور کردن مناسب تر باشند. در صورتی که مخاطبین ویدیوهای شما را به تمامی نگاه نکنند؛ این موضوع به این معنی است که شما باید بر روی نکتههای کلیدی کار متمرکز شوید. بنابراین سعی کنید بر روی افرادی که تماشای ویدیوهای شما را در وسط کار ترک میکنند تمرکز نمایید و بررسی کنید که آن ها چرا این کار را انجام می دهند.
8) به مشتریان و مخاطبینتان کمک کنید که ویدیوهای شما را پیدا نمایند.
اول از هر چیزی به خاطر داشته باشید که وب سایت یوتیوب نه تنها وب سایتی است که بزرگترین مرجع به اشتراک گذاری ویدیوها در دنیا محسوب می شود؛ بلکه دومین موتور جستجوی کل دنیا هم می باشد. (گوگل مقام اول را دارد) بنابراین بهتر است که درباره چگونگی بهینه سازی موتورهای جستجوگر (Search Engine Optimization) و یا SEO در این وب سایت اطلاعاتی داشته باشید.
شما باید دقیقاً بدانید که تکنیکهای SEO را چگونه باید در این پلتفرم مورد استفاده قرار دهید.
برای این کار تکنیکهای مختلفی وجود دارد که پیشنهاد می شود که در راهنماهای مختلفی که در اینترنت وجود دارند به این تکنیکها بپردازید. ولی یکی از بهترین توصیههایی که می توان در این رابط به شما کرد این است که این ویدیوها را مستقیماً در وبلاگ هایتان نیز بگذارید. انجام این کار می تواند منجر به بالا رفتن رده بندی ویدیوهای شما در میان نتیجه های حاصل از موتورهای جستجوگر به شیوه بسیار مناسبی شود!
9) مخاطبین خود را بشناسید.
یکی دیگر از نکته های مهم که باید درنظر داشته باشید این است که شما باید مخاطبین خود و افرادی را که قرار است به عنوان مشتری برای خود قلمداد کنید را بشناسید. در این رابطه باید بدانید که مشتریان شما نیازهایی دارند و همچنین هر دو مشتری دارای یک نیاز یکسان نمی باشند و این که هر دوی اینها شروع به فالو کردن محتوای شما نموده اند؛ به این دلیل است که این ها افرادی هستند که به آن چه که شما می خواهید بگویید علاقه دارند. شما باید این توانایی را داشته باشید تا چیزی را که برای آن به نزد شما آمده اند به آن ها بدهید. در عین حال شما باید این توانایی را داشته باشید که به آن ها دروغ نگویید و چیزی باشید که حقیقتا هستید و بوده اید! این که بتوانید یک تعادلی مناسب میان آن چه که نیازهای برندتان است و آن چه که نیازهای مشتریانتان هست برقرار کنید یکی از کلیدی ترین المان هایی است که در صورتی که آن را رعایت کنید، می توانید را راحتی کیفیت بازاریابی کار خودتان را به بالاترین حد ممکن برسانید. بنابراین با استفاده کردن از وب سایت یوتیوب به عنوان یک ابزاری برای بازاریابی اجتماعی، شما می توانید با افرادی که شما را حمایت می کنند، ارتباط برقرار کنید و در عین حال برند خودتان را نیز مشهورتر کرده و کیفیت کارتان را بالاتر ببرید.
10) سعی کنید لینک هایی ایجاد کنید و ویدیوها را دنباله این لینک ها قرار دهید.
اکثر افرادی که ویدیوهای شما را مورد بازدید قرار می دهند، معمولاً به شکل مستقیم آن ها را در وب سایت هایی مانند وب سایت یوتیوب و غیره جستجو نمی کنند و معمولاً از طریق یک لینک خاصی به صفحه مربوط به ویدیوی شما هدایت می شوند. (این لینک ممکن است لینکی باشد که آن ها در ایمیل دریافت میکنند و یا ممکن است لینکی مربوط به شبکه های اجتماعی و یا تبلیغی باشد که شما ایجاد کرده اید ویا حتی ممکن است لینکی باشد که مرتبط با یک ویدیوی دیگری در یوتیوب است) به همین دلیل بهتر است شما نیز همان کار را انجام دهید. یعنی سعی کنید بر روی بخث تبلیغات تمرکز زیادی داشته باشید و تا جایی که میتوانید لینک تولید کنید.
هنگامی که مشغول تولید کردن ویدیوهایتان هستید، باید این نکته را درنظر داشته باشید که تبلیغی که ممکن است منجر به این شود که افراد به سمت این ویدیو هدایت شوند چیست؟ در صورتی که شما سعی میکنید که به بهانه کسب اطلاعات بیشتر درباره یک موضوع افرادی را به تماشای یک ویدیو دعوت کنید، در این صورت این ویدیو باید نیازهای آن ها را به درستی برآورده کند (یعنی تمام اطلاعاتی که آن ها انتظار دارند که ببینند باید در این ویدیو وجود داشته باشد) به عنوان مثال، فرض کنید شما یک لینکی ایجاد کرده اید که به ویدیوی ختم می شود که درباره یک گزارش هفتگی از بازار می باشد. در صورتی که مخاطبین بر روی این ویدیو کلیک کنند، انتظار دارند که یک گزارش ویدیویی هفتگی ببینند و نه چیز دیگر! بنابراین باید ویدیو با یک گزارش هفتگی و یا یک چیزی مرتبط با آن آغاز شود!
11) مخاطبین هدف (Target customer) خودتان را دریابید!
یکی دیگر از نکتههایی که در بازاریابی با استفاده از یوتیوب به شما کمک شایانی میکند این است که شما باید مخاطبین هدف خودتان را دریابید. شما باید یک دانش عمیقی از مشتریانتان داشته باشید. شما باید بدانید که علاقههای آن ها چیست؟ پیش فرضهای آنها درباره محصولاتتان و خدمات مختلفتان چیست و حتی اطلاعات جزئی تری نیز باید از آن ها داشته باشید. به عنوان مثال باید بدانید که میزان درآمد آنها چیست، چگونه پول خودشان را خرج می کنند؟ چه مکان هایی را بازدید می کنند و مواردی از این قبیل. در صورتی که چنین اطلاعاتی داشته باشید، میتوانید کار بازاریابی را به شکل بسیار بهتری به انجام برسانید.
همچنین شایان ذکر است که معمولاً نسل جوان نسبت به نسل گذشته نگرش کارآفرینانه تر بیشتری دارند. حتی 72 درصد از افرادی که در کشور آمریکا به دبیرستان میروند بیان کرده اند که دوست دارند هنگامی که بزرگ شدند خودشان برای خودشان یک تجارت داشته باشند و همچنین 76 درصد از آنها بیان کردهاند که امید دارند که در آینده کارآفرینان موفقی شوند. بر اساس دادههایی که از تحقیقات بدست آمده است؛ به طور کلی نسل جوان تر در دنیا این حالت کارآفرینی را بیشتر از نسل گذشته خودشان دارند. بنابراین شما باید این تفاوت میان نسل ها را بدانید و سعی کنید تا از این اطلاعات برای انجام بهتر بازاریابی خودتان استفاده کنید. به عنوان مثال در صورتی که محصولات و خدماتی که دارید مرتبط با نسل جوان می باشد؛ شما باید از این اطلاعات استفاده کنید تا محتوای بازاریابی خودتان را به گونه ای تنظیم کنید که برای آن ها کارآفرینانه تر باشد.
12) سعی کنید هر چند وقت یک بار برای این که احساس کنجکاوی آن ها را به خودتان جلب کنید، از ویدیوهایی استفاده کنید که با ویدیوهای دیگرتان کمی متفاوت تر باشند.
به این نکته توجه کنید که مردم دوست ندارند ویدیوهایی ببینند که دارای محتوای تکراری و ملال آور و خسته کنند باشد. آن ها ممکن است در صورتی که شما با چنین ویدیوهایی بخواهید بازاریابی کنید، شرکت شما را رها کنند چون حوصلهای برای تماشا کردن چنین ویدیوهایی ندارند. اما در صورتی که شما سعی کنید تا با ایجاد کردن تنوع کاری برای آن ها ویدیوهایی ایجاد کنید که برایشان جذاب تر باشد؛ احتمال این که جذب شما شوند خیلی بالاتر خواهد رفت.
در صورتی که شما خودتان را به ویدیوهایی که مستقیماً مرتبط با محصولات و یا تجارت هایتان می شوند مرتبط احساس نمایید؛ باید برای مخاطبینتان داستانهایی ارایه کنید که برایشان جذاب باشند. این داستانها باید به گونه ای باشند که مخاطبینتان آن ها را قبول کنند و جذب آن ها شوند. در صورتی که بتوانید کاری کنید که آن ها جذب شما و داستانهای شما شوند، می توانید این امکان را داشته باشید که کارهایتان را به بهترین شکل ممکن که می توانید بازاریابی نمایید. یکی از روش ها برای ایجاد کردن یک داستان خوب برای خودتان این است که شما باید فکر کنید که حتما احتیاج مبرم دارید که ویدیوهایی تولید کنید که مستقیما مرتبط با فرآورده و یا تجارتتان باشد. به این معنی که باید کمی بازتر فکر کنید و محتوایی تولید کنید که جذاب باشد. این موضوع مخصوصا زمانی اهمیت پیدا می کند که شما در صنعتی کار کنید که تبلیغ کردن برای آن سخت باشد و همچنین تولید کردن ویدیوهایی که مرتبط با صنعت شما باشند و در عین حال مخاطبینتان را هم به هیجان بیاورند سخت باشد.
بنابراین در چنین مواردی سعی کنید به کارتان کمی هیجان دهید و طوری کار کنید که کارهایتان برایتان هیجان داشته باشد. ممکن است تبلیغاتی را دیده باشید که احساس می کنید که برایشان سخت است که پیام مورد نظرشان را برسانند و حتی نمیدانند که باید چگونه این کار را انجام دهند. آن ها یک حالت گیج شدگی دارند و احساس میکنند که نمی دانند چگونه باید تبلیغاتشان را به گونه ای انجام دهند که مخاطبینشان جلب کارهیشان شوند. چنین وضعیتهایی، در صورتی که برای یک شرکت پیش بیاید، منجر به این می شود که یک احساس گیج شدگی ایجاد شود که در نهایت منجر به این می شود که میزان جلب مخاطبین کمتر از انتظار باشد. شما باید اطمینان پیدا نمایید که ویدیوهایی که تولید می کنید، احساسات خاصی را در مخاطبین بر می انگیزانند و این احساسات دقیقاً همان احساساتی هستند که شما می خواهید برای یک شرکت داشته باشید. حتی در صورتی که ارتباط مستقیمی میان محتوای ویدیویی شما و فرآورده هایی که شما می خواهید مردم از شما خرید کنند وجود نداشته باشد؛ باید کاری کنید که این محتوای ویدیویی به اندازه ای قوی باشد که بتواند انگیزه افراد را برای خرید کردن از شما برانگیزاند.
13) برای وب سایتتان ترافیک بیشتری ایجاد کنید.
یکی از مهم ترین هدف هایی که شما می توانید برای ارتقای کیفیت بازاریابی با استفاده از یوتیوب داشته باشید این است که برای وب سایتتان یک ترافیک مناسب ایجاد کنید. این کار را میتوانید با اضافه کردن لینکهای مختلف به پروفایل های شبکه های اجتماعی و وب سایت هایی بکنید که مشتریان از این وب سایت ها بازدید می کنند. این امر همچنین به مردم کمک میکند تا شما را پیدا کنند. در صورتی که لینکهای مختلفی را در وب سایتهای خودتان ایجاد کنید که منجر به ویدیوهای جدید شما میشوند؛ این کار میتواند باعث شود که تمام افرادی که به عنوان بازدیدکننده از وب سایت شما بازدید میکنند، متوجه وجود ویدیوهای شما در وب سایتتان شوند و نتیجه این می شود که آنها بیشتر از گذشته از ویدیوهای شما بازدید میکنند. همچنین دادن لینک ها در شبکه های اجتماعی نیز چنین پیامدی دارد. وقتی که شما در شبکه های اجتماعی مختلف (به عنوان مثال در شبکه اینستاگرام) لینکهایی میدهید که این لینک ها منجر به ویدیوهای شما می شوند؛ میتوانید انتظار داشته باشید که تمام کاربران (به عنوان مثال تمام افرادی که شما را در اینستاگرام فالو می کنند) لینکهای مرتبط با ویدیوهای شما در یوتیوب را ببینند و بنابراین به این روش میتوانید انتظار داشته باشید که تعداد بازدیدکنندگان از وب سایت شما افزایش پیدا میکند و ویدیوهای شما را بیشتر و بیشتر می بینند.
14) سعی کنید از شرکتهایی که در صنعت مشابه صنعت شما کار می کنند برای تولید کردن ویدیوهای مناسب چیزهایی یاد بگیرید.
به طور کلی مشورت کردن در تمام کارها مناسب است و منجر به نتیجههای خوب می شود. شما میتوانید این کار را برای بازاریابی با استفاده از ویدیو هم انجام دهید. به عنوان مثال در صورتی که شما یک برندی هستید که کارتان مرتبط با مد میباشد؛ در این صورت میتوانید کانالهای ویدیویی را پیدا کنید که مرتبط با مدلهای مختلف لباس هستند و سپس می توانید از این کانالهای ویدیویی استفاده کنید تا نکته هایی را درباره چگونگی تولید کردن ویدیوهایی در این رابطه را درک کنید. همچنین شما می توانید با برندها و شرکت های دیگری که آن ها نیز مرتبط با کار مد هستند مشورت کنید و از آن ها بخواهید تا نکته هایی را درباره چگونگی تولید کردن یک ویدیوی مناسب مرتبط با صنعت مد به شما بگویند. این کار باعث می شود که هم درک بهتری از وضعیتی که شرکت شما در صنعت مورد نظرتان دارد خواهید داشت و هم این که می توانید نکته هایی را برای انجام این کار بفهمید.
این همکاری ها همچنین منجر می شود که برند شما دامنه وسیع تری را پیدا کند و همچنین می توانید نسبت به مشتریان هدف که با صنعت شما تطبیق دارند داشته باشد. شما حتی میتوانید با "افراد تأثیرگذار" یا اینفلوئنسر ها مشورت کنید و از آن ها بخواهید که فرآورده ها و یا محصولات خودتان را تبلیغ کنند. البته در صورتی که بتوانید چنین کاری کنید خواهید دید که وضعیت شما به شکل شگفت انگیزی بهتر می شود و تعداد افرادی که ویدیوهای شما را نگاه می کنند به یک باره به میزان قابل توجهی افزایش خواهند یافت؛ به این دلیل که امروزه بازاریابی با استفاده از افرادی تأثیرگذار یا Influence marketing یک نوع جدیدی از بازاریابی می باشد که روز به روز بر تعدادی که می خواهند کار را به این شیوه انجام دهند افزوده می شود و از معروفیت بسیار بیشتری نسبت به گذشته برخوردار می باشد. البته این کار در صورتی انجام می شود که شما فرد مناسب را پیدا کنید و علاوه بر آن فرد مناسب هم انجام این کار را بپذیرد!!!