برنامه ریزی گام به گام با ان ال پی در بازاریابی و تبلیغات
گام اول: تعیین موضوع
تعیین نوع مشتری، رفتار، پیام، رسانه، فکر، مهارت یا پدیده موردنظر.
گام دوم: شناسایی مشتری
شناسایی مشتری، پیام، رسانه و موضوع موفق، شناسایی عوامل مرتبط با طرف مقابل و تجزیه و تحلیل آن.
گام سوم: الگو برداری
شناسایی عوامل دقیق و نشانههای بارز رفتار و عملکردی که در فرد یا پدیده مورد نظر موفقیت ایجاد کرده است.
گام چهارم: مدل سازی
جمع آوری اطلاعات و مهارتهای مورد نظر برای تقلید.
گام پنجم: تمرین
تمرین و تکرار رفتار مورد نظر.